Lambdan vaihto

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Lambdan vaihto

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Niin oliko jollain kokemusta miten tuo lambda vaihdetaan, on pitemmän aikaa ollut sellaisia oireita että se pitäisi vaihtaa. Lähinnä kiinnostaa miten se johdotus menee siellä auton alla ja täytyykö tehdä jotain resetointeja ja mistä mahtaisi saada halvalla aidon boschin??

Kiitos!
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Onkohan autosi kolmella vai yhdellä lambdalla? Vanhemmat 156:set ovat yhdellä ja ainakin 2002 malleissa on jo kolme lambdaa. Pakosarjalla olevat ovat helppoja vaihdettavia, kunhan eivät ole palaneet ihan kiinni. Joku kertoili edullisesta Boschilaisesta, jonka varaosanumero on hieman eri, mutta ainoana erona on hieman lyhyemmät johdot. Taisi olla 70€ sen hinta, kun DA:ssa taitaa olla jotain 170€.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Yhdellä lambdalla. Niin miten se johdotus menee, pujotteleeko hankalassa paikassa?

Eikö tuossa 70€:n lambdassa muka mitään eroa ole verrattuna normaaliin?
Kun pelkkä teho ei riitä!

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Anturi oli kuulemma sama, ainoastaan hieman lyhyemmät johdot, jotka kuitenkin riittivät. Johdot ovat melko lyhyet kuitenkin, eli niitä tuskin tarvitsee kovin paljoa pujotella. En ole varma siitä, yltääkö sen vaihtamaan lämpöpeltiä irroittamatta. Toivottavasti :lol:
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2476
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Morjens,

Mun alfa oli kanssa yksi-lambdainen. Hankin anturin tuosta tamperelaisesta liikkeestä http://www.vpv-motorracing.com/ katso sieltä tarvikkeet, lambda, 4-johtoinen planaarianturi ...

Soitin yhteystiedoissa mainitulle herralle ja hän vakuutti minut siitä, että se nimenomaan toimii Alfassa. Noh, ostin yhden ihan riskillä. Johto oli tosiaan hieman lyhyempi kuin alkuperäinen. Muuten ei ulkoista eroa alkuperäiseen verrattuna ollut. Totesin sen toimivan kuin junan vessa eli kannattava hankinta. Sittemmin Alfa on matkustanut uuteen perheeseen.

Itse lambda on suhteellisen helppo irroittaa. Auto sen verran ylös, että saat tarvittaessa lenkkiavaimeen+jatkovarrelle tilaa toimia, jotta saat väännetyksi vanhan anturin liikkeelle. Voipi olla sitten jumissa. Johdotus menee kyllä pahassa paikassa. Se on kiinnitetty klipseillä vast. koneen taaksen pariin paikkaan, jonne käsi on hyvä saada pujotetuksi. Auttaa, jos otat etupakoputken kannakkeen yms... pois tieltä. Enpä muista sainko uuden lambdan johdon pujotetuksi kaikkiin kiinnikkeisiinsä, joista osa rikkoontui vanhaan irroitettaessa. Missään tapauksessa johto ei jäänyt piukalle vaikka lyhyempi olikin.

Jarama
Viestit: 757
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 18:46

Viesti Kirjoittaja Jarama »

Kiitos JiiPee, taidan soittaa sinne.
Kun pelkkä teho ei riitä!

Vastaa Viestiin