No joo en tarkoita että pappa betalar pelit rikotaan aina, mutta sellaisiakin tapauksia on, että saadaan hieno auto ja sitten sitä poljetaan kuin tulpatonta mopoa.
E: HANU, onhan se tärkeää että ravintoloitsijalla on ripeä peli alla, jos vaikka pitää käydä tukussa niin ei jalopenot pilaannu matkalla.
Hitsi... siirsin jo tänään tarvittavan rahasumman pankkikortin ulottuviin, sain vaimolta luvan hankintaan ja katsoin sopivan junan...
No, sitten otin parit neuvoa-antavat ja tulin siihen tulokseen, ettei minun ole järkevää lähteä Sassicaian kanssa kilpasille, etenkin kun se meillä jäisi kakkosauton rooliin ja tulisi seisomaan enimmäkseen tallissa pudotamassa arvoaan - varsinkin talvisin. En minä osaisi tuota käyttöautona kuitenkaan pitää, enkä osaisi 166:sta luopua. Vähän turhan kallis pelkästään leluksi mm. ratapäiville. Katsotaan sitten, muuttuuko aatokset vielä kerran yön aikana.
Aika surrealistinen kokemus. Hahmot huusi innoissaan hirveitä hintoja mitä ihmeellisimmistä tapauksista. Mm. vuodesta 99 seissyt vulva v70 jolla väitetysti ajettu 45tkm keräsi jotain päälle 16t! Varmaan tulee joku joukkohysteria kun väki korottelee ja jotain pitää saada.
125 t ajettu -00 Subaru Imppi GT (kaameassa kunnossa) ei sentään mennyt edes lähtöhinnallaan, joten ehkä vähän vielä on järkeä ihmisillä.
Asiaan, GTA oli myös kallis, toivottavasti ostajalla on tuuria eikä siinä ole mitään vikaa. Halli oli pimeä ja mustaa maalipintaa ei oikein päässyt arvioimaan kunnolla, mutta melkoiset skraadut siinä oli takalokarissa. Näytti olevan vielä vanhat jarrutkin vaikka oli väitetysti -04 mallia. Huoltokirjaan oli kauniilla käsialalla kirjoitettu öljynvaihto joskus 2004 7500 km kohdalla, ei leimaa eikä edes omistajan nimeä tai auton rungon numeroa. Kummallista.
Meni aika äkkiä yli meikäläisen suht järkevän limiitin. Toivottavasti hyvään kotiin.
Sassicaia kirjoitti:Aika surrealistinen kokemus. Hahmot huusi innoissaan hirveitä hintoja mitä ihmeellisimmistä tapauksista. Mm. vuodesta 99 seissyt vulva v70 jolla väitetysti ajettu 45tkm keräsi jotain päälle 16t! Varmaan tulee joku joukkohysteria kun väki korottelee ja jotain pitää saada.
125 t ajettu -00 Subaru Imppi GT (kaameassa kunnossa) ei sentään mennyt edes lähtöhinnallaan, joten ehkä vähän vielä on järkeä ihmisillä.
Asiaan, GTA oli myös kallis, toivottavasti ostajalla on tuuria eikä siinä ole mitään vikaa. Halli oli pimeä ja mustaa maalipintaa ei oikein päässyt arvioimaan kunnolla, mutta melkoiset skraadut siinä oli takalokarissa. Näytti olevan vielä vanhat jarrutkin vaikka oli väitetysti -04 mallia. Huoltokirjaan oli kauniilla käsialalla kirjoitettu öljynvaihto joskus 2004 7500 km kohdalla, ei leimaa eikä edes omistajan nimeä tai auton rungon numeroa. Kummallista.
Meni aika äkkiä yli meikäläisen suht järkevän limiitin. Toivottavasti hyvään kotiin.
Eikö tuo ole silloin ihan hyvä hinta kun verrataan aikaisempiin hintaspekulaatioihin? Muutama naarmu puskurissa ei minun silmissäni auton hintaa alenna - se on vain ja ainoastaan maalia. Muutenhan ko. GTA on käytännössä uusi, jos siis spekseihin on uskominen.
OT: Minua muutenin ihmetyttää tämä suomalainen pyhän lehmän palvomismentaliteetti. Pikku lommoja ja naarmuja autoihin tulee, ainakin itselläni. Enpä niistä saa sen suurempia mahapuruja niin kauan kuin oma iho pysyy nätissä kuosissa.
OT end: Pyydän anteeksi avautumistani.
“The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter.”
Minusta tuo hinta oli edukas. Noita takalokarinaarmuja en muista nähneeni kun autoa kävin keväällä katsomassa. Siistin näköisessä kunnossa tuo silloin oli. Varsinaisesta vuosimallista en osaa sanoa, mutta rekisteriotteen mukaan tuo oli rekisteröity jossain vaiheessa v. 2004. Tuota huoltokirjaa en muista silloin nähneeni.
Alkujaanhan hintapyyntö autosta oli 42.900 eur ja myöhemmin 37.900 eur. Siihen nähden huutohinta halpaa kuin jogurtti.
Portti kirjoitti:Alkujaanhan hintapyyntö autosta oli 42.900 eur ja myöhemmin 37.900 eur. Siihen nähden huutohinta halpaa kuin jogurtti.
No pyytäähän saa, eipä vaan mennyt kaupan noilla pyynneillä vaan vouti vei. Minusta hinta on aika kova autosta jolla on hiukan kummallinen historia, jota ei saa koeajaa ja johon on käytännössä pakko teettää remminvaihto ja huolto saman tien (eli +2000e helposti). Mutta jos kilometrit pitävät paikkansa ja tuollaisen kovasti tahtoo, niin mikäs siinä, markkinahinta varmaan.
Toki alkuperäiset pyyntihinnat olivat liian kovia kun kauppoja ei syntynyt. Kova oli pyynti ja ihmeellistä kaupustelua myös nyt kesällä/syksyllä kun nettiauton myynti-ilmoituksessa ei ollut mitään pyyntihintaa laitettu. Huutokaupan hinta oli silti ihan kohtuullinen minusta verrattuna esim. siihen millä hinnalla vastaavan voisi saksanmaalta saada.
Minusta nuo kilometrit/auton historia/auton kunto olivat uskottavia ainakin viime talvena tarkasteltuna. Autohan oli seisomassa viime syksystä pitkälle kevääseen asti ja sitä ennen se oli ollut rekisterissä n. 1,5v eikä sillä ilmeisesti oltu ajettu talvella ollenkaan kun siinä ei ollut talvirenkaita. Ts. kahdessa kesässä 9 tkm vaikutti ihan uskottavalta määrältä.
Noh, jos tuo jollekin kauppiaalle meni niin piakkoin varmaan näemme mitä siitä sen jälkeen pyydetään.
Sassicaia kirjoitti: Minusta hinta on aika kova autosta jolla on hiukan kummallinen historia, jota ei saa koeajaa ja johon on käytännössä pakko teettää remminvaihto ja huolto saman tien (eli +2000e helposti)
Tietysti jos itse on kauppias niinkuin ylempänä joku epäili niin silloin luulisi että suhteet on kunnossa huoltamoihin ja tuskin tarvitsee moisia hintoja maksaa huolloista?
liekki kirjoitti:Tietysti jos itse on kauppias niinkuin ylempänä joku epäili niin silloin luulisi että suhteet on kunnossa huoltamoihin ja tuskin tarvitsee moisia hintoja maksaa huolloista?
Niin joo, saattohan se olla vaikka herra Auto itse. Delta Auto.
liekki kirjoitti:Tietysti jos itse on kauppias niinkuin ylempänä joku epäili niin silloin luulisi että suhteet on kunnossa huoltamoihin ja tuskin tarvitsee moisia hintoja maksaa huolloista?
Niin joo, saattohan se olla vaikka herra Auto itse. Delta Auto.
Ei se kyllä Herra Auto ollut. Ei delta kyllä pakkohuutokaupoista myytäviään hanki.
Mitä vit... Joo, on katteet kohallaan.. 10 000 euroo välistä! Vois huomenna polkasta paikan päälle kattoo. Ja tarjota 28600 ja kysyä mistä 10tonni tulee.
Uni seis kamux! Miksi joku nyt talvea vasten ostaisi kalliimmalla auton jota kukaan ei keväällä yli puoleen vuoteen halunnut? Veikkaan että tuo tulee olemaan Hämeenlinnassa aika pitkään tuolla pyynnillä.
Edit: on vissiin sentään saanut sen liikkeelle ja ajanut Hämeenlinnaan kun mittarissa oli Kalliossa vain 9070.
GTA näytti sisältä ja päältä näytti oikein hyvältä, niinkuin tietysti noilla kilsoilla pitääkin. Mitään naarmuja en pikaisella vilkaisulla havainnut. Koeajolle pääsee "kunhan ensin selvitellään, minkätyylisestä kaupasta on kysymys". Informoin myyjää myös siitä, että aika moni potentiaalinen ostaja todennäköisesti tietää sen, paljonko biili on huutokaupassa maksanut.
Vittorio Jano kirjoitti:Informoin myyjää myös siitä, että aika moni potentiaalinen ostaja todennäköisesti tietää sen, paljonko biili on huutokaupassa maksanut.
Mikä oli myyntimies Mynttisen reaktio?
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.
Vittorio Jano kirjoitti:Informoin myyjää myös siitä, että aika moni potentiaalinen ostaja todennäköisesti tietää sen, paljonko biili on huutokaupassa maksanut.
Mikä oli myyntimies Mynttisen reaktio?
Vaihtoautopäällikön reaktiostahan se on kiinni. Jotkut niistä sitten ottaa homman henkilökohtaisesti ja pitää sen auton liikkeessä vaikka vuoden kun myyvät markkinahinnalla.
Nimim. seurannut yhtä autoa helmikuusta asti erään merkkiliikkeen listalla
tumbe kirjoitti: Mitä vit... Joo, on katteet kohallaan.. 10 000 euroo välistä! Vois huomenna polkasta paikan päälle kattoo. Ja tarjota 28600 ja kysyä mistä 10tonni tulee.
Mun tietojen mukaan auto on jo huutokaupankin jälkeen vaihtanut kerran omistajaa. Että kyllä kamux on siitä enemmän maksanut kuin tuon 28600. Tuskin siihen hintaan luopuisi GTAsta. Ja onhan se aina liikkeestä eri asia ostaa kuin pakkohuutokaupasta, jossa tavara ostetaan "siinä kunnossa kuin se on" eli vaan perävalotakuu löytyy. Liike on kuitenkin 6kk aikana ilmenneet viat korjauttamaan, mikäli ne on kauppahetkellä oletettavasti olleet olemassa.
No ainoo liike mihin tällä hetkellä luotan on DA. Ja jos on huutokaupan jälkeen vaihtanut jo kerran omistajaa niin kyllä on alfalla monta omistajaa ollu kilometreihin verrattuna.
Vittorio Jano kirjoitti:että aika moni potentiaalinen ostaja todennäköisesti tietää sen, paljonko biili on huutokaupassa maksanut.
Jos noita on suomessa sen verran, että lasketaan yhden käden sormilla, niin 95 % ostajakandeista tietää jo, paljon auto on maksanut huutokaupassa. Tulikohan yliarvoitua forumin mahti
Mutta kuitenkin tuollaisen pelin ostajat ovat aika harvassa: ei TDi Boraa katsomaan menevä insinööri heräteostoksena GTA:han haksahda. Ja todennäköisesti tuon(kin) Alfan hankkija ajaa kaupan pihaan saman merkkisellä autolla. Sisäsiittoista meininkiä, sano.
Nyt jo melkein harmittaa, etten sitten lähtenytkään sinne huutokaupaan, mutta eihän sitä tiedä minne asti sen nyt ostanut olisi ollut valmis vetämään. Itse olin ajatellut, että kolmeen kymppiin asti olisin kestänyt kyydissä.
Mutta toisaalta sitten... se olis kuitenkin seisonut talven lähes käyttämättömänä tallissa, eikä sen arvo olis sinä aikana ainakaan noussu. Menis nyt vaan jollekin, joka osaa arvostaa.
Vittorio Jano kirjoitti:No ehkä jokunen % liioittelua?
Mutta kuitenkin tuollaisen pelin ostajat ovat aika harvassa: ei TDi Boraa katsomaan menevä insinööri heräteostoksena GTA:han haksahda. Ja todennäköisesti tuon(kin) Alfan hankkija ajaa kaupan pihaan saman merkkisellä autolla. Sisäsiittoista meininkiä, sano.
Tarkoitus olikin liioitella. Mutta jos ajaa Alfalla kaupan pihaan, niin foorumi aika suurella todennäköisyydellä tuttu. Voisi kuvitella, että ennen 147 GTAn ostoa haluaisi jopa katsoa, josko foorumilta löytyy jotain siihen liittyvää..