Itselleni kävi tälläinen juttu pariviikkoa sitten:Taajamassa perässäni ajoi siirtokilvillä varustettu melko tuore s-mersu.No kun käännyttiin valtatielle ja aattelin vähän näyttää mese kuskille gtv:n turbo voimat .Aluksi mese tuli puskurissa kiinni ja kun olin just venyttänyt kakkosella sataan niin mese vaihtoi kaistaa ja perävalot vain näkyi
Viime kesänä otin kisaa Valtatie 2:lla turbo Sierran kanssa, sen jälkeen kun olin vitosella vetänyt tappiin piti vaihtaa kutoselle ja siinä yhteydessä kun uskalsin katsoa mittaristoon, niin 220 oli lasissa! Sen jälkeen vedin vielä kutosella kaasu pohjassa vaikkakin ylämäkeen, niin taisi siinä olla vauhtia hitusen liikaa
Ei ikinä enää moista hulluttelua! Ainakaan jos alla on Eibachin "huippu"alusta. Auto oli sen tuntuinen kuin olisi peilijään päällä ajanut.
Tulipahan testattua kun eräs tuttu oli ajanut 156 V6lla 230km/h mittarin mukaan. Autossa lihakuormaa liki 400kg. No joo ajattelin et täytyy mun yksin samaan päästä. Yllätyin itsekin: 245km/h (mittarin mukaan, 205/55/16 - kumein) loivaan, mutta pitkään alamäkeen Kovahan se on kulkemaan....
HANU kirjoitti:Viime kesänä otin kisaa Valtatie 2:lla turbo Sierran kanssa, sen jälkeen kun olin vitosella vetänyt tappiin piti vaihtaa kutoselle ja siinä yhteydessä kun uskalsin katsoa mittaristoon, niin 220 oli lasissa! Sen jälkeen vedin vielä kutosella kaasu pohjassa vaikkakin ylämäkeen, niin taisi siinä olla vauhtia hitusen liikaa
Ei ikinä enää moista hulluttelua! Ainakaan jos alla on Eibachin "huippu"alusta. Auto oli sen tuntuinen kuin olisi peilijään päällä ajanut.
HANU kirjoitti:Viime kesänä otin kisaa Valtatie 2:lla turbo Sierran kanssa, sen jälkeen kun olin vitosella vetänyt tappiin piti vaihtaa kutoselle ja siinä yhteydessä kun uskalsin katsoa mittaristoon, niin 220 oli lasissa! Sen jälkeen vedin vielä kutosella kaasu pohjassa vaikkakin ylämäkeen, niin taisi siinä olla vauhtia hitusen liikaa
Ei ikinä enää moista hulluttelua! Ainakaan jos alla on Eibachin "huippu"alusta. Auto oli sen tuntuinen kuin olisi peilijään päällä ajanut.
Tänä aamuna tuli matkalla töistä kotiin polkastua vähän kaunotarta nokian motarilla. Ylättävän äkkiä se muuten kelas sen 200km/h tiskiin Sit ruvettiin jo himmaileen, kun pispala rupes ylättäen lähestyyn. Auto kohta kaksi vuotta ollut mulla, enkä vieläkään ole kokeillut kuinka paljon se kulkee. Tervettä järkeä kaiketi
Kannattaa ottaa pienemmän nopeusluokan renkaat niin ei tuu ees poltetta ajaa ihan viisari ojossa Itellä H-luokan renkaat ja kerran pyärähti 240 hujakoilla osoitin kun olin vasta ostanut auton, jälkeenpäin vasta huomasin nopeusluokan... Vaan olishan se vie menny himpan kovempaakin
nopeusluokasta puheenollen että tulihan tuota kerran ajettua vanhoilla hakkapeliittakympeillä 200 km/h nastat oli vain nypäisty pois vaan siinä vaiheessa rupesi vispaamaan sen verta kovasti että oli pakko löysätä..
Tuolla 164 QV:llä 250 Saksassa (vanhalla koneella).
Tämä on se, mikä on myynnissä tuolla toisella osastolla. Uutta konetta ei ole kokeiltu. Vaan nyt kun sitä tuossa laitellaan pikkuhiljaa, voipi olla, ettei
sitä enää raaski myydä........
Sit vielä Ducella 2 päällä 265,
Transporterilla (n1000kg kamaa kyydissä) 198,
ja Audilla 280; kaikki ajettu Saksassa....(Freifart!)
180 mun 33:lla Tampere-Helsinki tiellä, mutta ei sen enempää kun eessä oli sini valkoinen Transporteri
Mutta kyllä siellä paukkua oli vaikka kuinka paljon
Muuten, onks siellä nopeuskameroita?
Ex-Peugeot 405 Mi-16 (vm. 1990) kelasi mittarin mukaan 235, oisko ollu sitten se 220 todellista, joka autolle luvataan. Tämä toki tapahtui vapaiden nopeuksien maassa, joka vain sattui muistuttamaan Nurmijärven suoraa . Merkittävää oli lähinnä se, että auto muuttui sitä vakaammaksi, mitä kovempaa mentiin. Kierrosten tullessa täyteen olisi kaivannut kuudetta ja seitsemättä vaihdetta, meno oli leppoisampaa kuin 80 lasissa.
Nykyinen 164 QV antoi johtosarjojen korjauksen jälkeen ensisavut siirtokilvillä varustettuna kesäkuussa reitillä Helsinki-Mikkeli (matkalla korikorjauksiin), tuntui olevan tehot tallella. Jarrujen melko tarkkaan puuttuessa kovin suurten nopeuksien kokeilu tuntui kuitenkin asiattomalta, perhe-TDI:t nyt kuitenkin jäi. Jätämme varsinaiset koitokset odottamaan kansiremonttia ja keski-eurooppaa.
Tuli mieleen tässä kun lueskelin näitä juttuja että miten kauan kestää kelailla noita nopeuksia? 156:ella vaikka?
Itellä ainakin sellanen "fiilis" että kakslitrasellaki ei helposti löydy niin pitkää ja turvallista suoraa että sais ton 200 lasiin...?
Siel turggusen suunnalla on ainakin yks suora missä pääsee aika hyvin kiihdyttään..
Turun motarila Salon kohdilla, just ennen kuin menee tunneliin, siis helsingistä päin tultaessa.
Siinä on todella pitkä suora lievään alamäkeen ja näkyvyys on todella hyvä.
Mutta laitontahan siinäkin on ajaa kahtaa sataa.
Oiva kirjoitti:Tuli mieleen tässä kun lueskelin näitä juttuja että miten kauan kestää kelailla noita nopeuksia? 156:ella vaikka?
Itellä ainakin sellanen "fiilis" että kakslitrasellaki ei helposti löydy niin pitkää ja turvallista suoraa että sais ton 200 lasiin...?
Kyllä sen 200-220 sai ainakin Superilla kohtalaisen nopeasti mittariin mutta siitä eteenpäin alkoi nopeuden nousu hidastua dramaattisesti (=monta kilometriä huippuihin).
Onneksi Saksassa on hyvät tiet ja tuolloin sattui vielä hiljainen aika joten aikaa oli kelailla se reilut 250 tauluun. Ilmoitetut huiput on 240 km/h joten todellinen nopeus oli ainakin sinnepäin.
Vitosella 5500 rpm, vähän olisi vielä "kivuttomasti" jaksanut, mutta turvallinen tien osuus päättyi. Mittari näyttää ihan omiaan. Osaako joku arvioida mitä tuo tekee nopeutena?
Janne kirjoitti:195-200km/h eräällä saarella Oulun edustalla
häh hailuodossa kun olet kaahaillut, ei kait sielä nyt niin pitää suoraa ole jotta moista vauhtia pääsisi ja tietkin on niin kapeita että heikompaa pelottaisi....
Viimeksi muokannut 90, 26 Syys 2006, 08:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
90 kirjoitti:
häh hailuodossa kun olet kaahaillut, ei kait sielä nyt niin pitää suoraa ole jotta moista vauhtia pääsisi ja tietkin on niin kapeita että heikompaa pelottaisi moisessa vauhdissa....
Onhan siinä ne kaks pitkää suoraa joille saa haettua jo hyvät vauhdit. Oli vähän kiire lautalle niin tuli pakostakin ajettua. Ei ollut silloin suorilla yhtään vastaantulijaa, onneksi.
Ambulanssin odotettelu meinaan kestää tuonne, eikä Sepe lähde joka hommaa kesäaikanakaan hoitamaan.
Soitto lautalle ja kahtasataa mökiltä satamaan
no juu kyllä sielä pari pitempää suoraa taitaa olla, itse ajelin tuossa muutama viikko takaperin hailuodossa käydessä ihan hissukseen seurauksena tietenkin se että meinasin myöhästyä melkein viimmeiseltä lautalta...
Joo eipä tuota ylinopeutta niillä teillä ihan vähässä kummassa toista. Kävi muutenkin kapea tie aika saakelin kapeeksi ja routamontut tuntui.
Onneksi kävi kaikin puolin hyvin, sairas saatiin hoitoon. Ambulanssi oli Oulunsalossa vastassa. Säästyi hoitoaikaa arviolta 1½ tuntia, mikä oli merkittävää.
Kauniina kesäyönä Lahden moottoritiellä kelailin mittarinopeutta 220...virhettähän siin on varmaan melkein 10
Sit alko itteenikin pelottaa kun oli vähän sumua....
Valkoinen auto, punaisella nahkaverhoilulla on nami
Janne kirjoitti:Joo eipä tuota ylinopeutta niillä teillä ihan vähässä kummassa toista. Kävi muutenkin kapea tie aika saakelin kapeeksi ja routamontut tuntui.
Onneksi kävi kaikin puolin hyvin, sairas saatiin hoitoon. Ambulanssi oli Oulunsalossa vastassa. Säästyi hoitoaikaa arviolta 1½ tuntia, mikä oli merkittävää.
just, sinulla oli siis potilas kyydissä, sitten ihan ymmärrettävää, monttuja siellä tosiaan piisaa myös paikoitellen teiden varsilla olevat pusikot häiritsevät jo kovasti varsinkin mutkissa.
ne teiden linjaukset paikoitellen myös melko huvittavia ainakin päätien suhteen kun tien reunasta saattaa olla 1.5m lähimmän talon seinään.. siitä kun hutaiset reilummin ohi niin asukas saa pian laakin..
Tänään kävi neula aika korkealla, kun 90-lukuinen S-luokan Panzerwagen tuli motarilla takapuskuriin kiinni pitkät vilkkuen. Ei tainnut olla V12, sillä neloselle pudottamisen ja nilkan suoristamisen jälkeen alkoi välimatka autojen välillä kasvaa. Nopeutta saattoi loppuvaiheessa olla jopa yli 120 km/h, mutta en ole aivan varma.
4:lla tuli rajoitin vastaan ja 5:lla mentiin vielä 5-10 sek.. En tiedä paljon oli vauhtia, kun ei siinä paljoa joutanu mittareita kattelee.. välityksistä laskemalla vauhtia oli hieman yli 200km/h..
Viimeksi muokannut Sleepperi, 20 Helmi 2007, 13:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Some cars have a fine tuned exhaust, so the noise they make is as fake as a hooker's smile."
pitihän sitä kokeilla eli 164 superilla 235 km/h mittarivauhtia tuossa paikallisella vauhtisuoralla iltahämärissä, pikkasen olisi vielä ollut kierroksissa varaa mutta suora loppui kesken..
no nyt kun tuokin on kokeiltu jua vauhtivarat on tiedossa niin jälleen voidaan ajaa suunnilleen rajoitusten mukaan..
Onko jollain kokemusta auton huippujen ottamisesta jollain pienen lentokentän kiitoradalla? Vai onko foorumin virallinen tapa liikenteen seassa? (saksassa tietty)
juu kyllä se ihan hyvin kulkee, itse olin todella yllättynyt noista
vauhtivaroista.. vieläkös saan hommattua muutamat virikalikat niin lähtöjä tulee hieman lisää..
Pari viikkoa sitten, ennen kuin 33 upposi talvi uneen, annoin sille kunnon kyydit ja se vastasi samalla tavalla 220km lasi näytti ja nopeusvirhe näyttää olevan +5km maksimisaan. Odotetaan enskesä kun tuntui siltä että se jaksoi viellä huh huh...