164 flekti ongelmat
Valvoja: Moderators
164 flekti ongelmat
Eli flekti toimii tällä hetkellä napilla ohjaamosta käsin. vaihdoin tossa palaneen sulakkeen tilalle 30A sulakkeen ja se oli nyt kärähtäny. Minkäköhän kokoinen siinä tehtaan jäljiltä on?
Ekassa kuvassa näkyy flektistä tuleva piuha mistä lähtee ohjamoon piuhat ja toisessa näkyy liitin syylarin alaosassa...
http://koti.mbnet.fi/kauranen/Kuvat/Alfa%20007.JPG
http://koti.mbnet.fi/kauranen/Kuvat/Alfa%20008.JPG
Osaisko joku auttaa miten saan toimimaan ton normaalisti ilman mitään ¤%#¤& vipuja. Olis ihan jees jos jossain pääkaupunki seudulla olis joku avulias ihminen...
Ekassa kuvassa näkyy flektistä tuleva piuha mistä lähtee ohjamoon piuhat ja toisessa näkyy liitin syylarin alaosassa...
http://koti.mbnet.fi/kauranen/Kuvat/Alfa%20007.JPG
http://koti.mbnet.fi/kauranen/Kuvat/Alfa%20008.JPG
Osaisko joku auttaa miten saan toimimaan ton normaalisti ilman mitään ¤%#¤& vipuja. Olis ihan jees jos jossain pääkaupunki seudulla olis joku avulias ihminen...
hevoinen
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
selittäkääpäs nyt tyhmälle että missä vika voi enään itselläni olla.
sen syylärin oikeessa alanurkassa olevan anturin vaihdoin uuteen. Ja nyt vaihdoin flektin, mutta silti ei vaan pärähdä käyntiin. Nyt en uskaltanut lämpöjen nousta kuin 110 asteeseen, mutta ei silti mitään eloa.
Antaako viisarille tiedon antava anturi tietoa myös jonnekkin muualle?
Se meinaan ei ilmeisesti täysin toimi, sillä välillä hieman viisari väpättää.
Syylärissä on varmaankin jokin pikkuvuoto sillä syylärin nurkka hieman kostuu sen ylävesiletkun kohdilta.
Mikä vielä voi olla rikki?
sen syylärin oikeessa alanurkassa olevan anturin vaihdoin uuteen. Ja nyt vaihdoin flektin, mutta silti ei vaan pärähdä käyntiin. Nyt en uskaltanut lämpöjen nousta kuin 110 asteeseen, mutta ei silti mitään eloa.
Antaako viisarille tiedon antava anturi tietoa myös jonnekkin muualle?
Se meinaan ei ilmeisesti täysin toimi, sillä välillä hieman viisari väpättää.
Syylärissä on varmaankin jokin pikkuvuoto sillä syylärin nurkka hieman kostuu sen ylävesiletkun kohdilta.
Mikä vielä voi olla rikki?
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Nyt se on kytketty mutta flekti ei vaan pyöri. Eli virtaa on pöllitty yhtestä liittimestä, en tiedä mikä, ja maadotus on kyllä kunnossa. Anturi pitäis olla 88c-74c mutta se ei pyöri vaikka lämmöt nousee yli 95c. Missä vika??
Vesi on kyllä lämmintä ainakin putkista päätellen kun kokeilin mutta voisiko johta siitä että lämmin vesi ei jostain syystä mene anturille? Ihan näin arvauksena vain.
Vesi on kyllä lämmintä ainakin putkista päätellen kun kokeilin mutta voisiko johta siitä että lämmin vesi ei jostain syystä mene anturille? Ihan näin arvauksena vain.
hevoinen
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Voisi antaa vielä nousta ylemmäs, minulla oli mittarin mukaan n.100C ennenku käynnistyi, tosin silloin ollaan jo rajalla jossa täytyy käynnistyä. Tuo 88-74 tarkoittaa että pitäisi käynnistyä 88C ja sitten sammua 74C, tuohon kun lisää mahdollisen mittarivirheen, pienen anturi virheen ja jäähdytysnesteen jäähtymisen moottori->flektinanturi välillä niin ei välttämättä vielä käynnistykkään tuossa 95C:ssa.
Jos tuo ei auta niin kytke suoraan ohi tuon anturin, jos flekti käynnistyy on sen ohjaus siis ongelma. Jos taas se ei käynnisty, flekti ei joko saa virtaa tai se on rikki.
Jos tuo ei auta niin kytke suoraan ohi tuon anturin, jos flekti käynnistyy on sen ohjaus siis ongelma. Jos taas se ei käynnisty, flekti ei joko saa virtaa tai se on rikki.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Miksei se mittarikin voi näyttää liikaa.
Vaihtoehtoja jotka tulee mieleen on anturi. Kyllä se voi olla viallinen vaikka olisi vasta vaihdettukin, itsellä kävi aikanaan 33:sen kanssa samalla lailla.
Tai sitten se liitin mistä sulla on vedetty sähkö, tuleeko siihen virta kun kone käy?
Vaihtoehtoja jotka tulee mieleen on anturi. Kyllä se voi olla viallinen vaikka olisi vasta vaihdettukin, itsellä kävi aikanaan 33:sen kanssa samalla lailla.
Tai sitten se liitin mistä sulla on vedetty sähkö, tuleeko siihen virta kun kone käy?
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
Jonkun näköinen kytkentäkaavio löytyy täältä http://www.shorey.net/CarDisc/164/5/14/page1566.html
Linkki toimii ainoastaan IE:llä ja kuvaa V6:n flektiä, mutta uskoisin että se on aika lailla samanlainen kuin TS:ssä
Linkki toimii ainoastaan IE:llä ja kuvaa V6:n flektiä, mutta uskoisin että se on aika lailla samanlainen kuin TS:ssä
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
siihen tulee virta kyllä koko ajan. eikös se flekti aluperin ole releen kautta, ainakin semmosen käsityksen olen saanut? eli jos mä nyt vaikka ensin kokeilen/varmistan että se flekti pyörii myös koneen käydessä. vaikuttaako vesipumppu asiaan millään tapaa?
kun me vaihdettiin se anturi ja kytkettiin se toimintaan, niin ajeltiin hyrylästä kotia niin koko matkan lämpö pysy mittarin mukaan siinä 95c ja ulkolämpötila oli arviolta max. -5c ja ajoviime tietenkin.
kun me vaihdettiin se anturi ja kytkettiin se toimintaan, niin ajeltiin hyrylästä kotia niin koko matkan lämpö pysy mittarin mukaan siinä 95c ja ulkolämpötila oli arviolta max. -5c ja ajoviime tietenkin.
hevoinen
Kyllä ainakin Cardiscin juttujen mukaan. Kuva jäähdytysjärjestelmän osien sijoittelusta
http://www.shorey.net/CarDisc/164/5/14/page1569.html
Releet on I1 ja I68. Sijainti voi olla eri kun kuvassa.
Noiden linkkien takaa löytyy kyllä koko manuaali, kannattaa tutustua.
Ja toimii IE:llä ja näköjään Operalla, Firefox ei osaa avata oikein.
http://www.shorey.net/CarDisc/164/5/14/page1569.html
Releet on I1 ja I68. Sijainti voi olla eri kun kuvassa.
Noiden linkkien takaa löytyy kyllä koko manuaali, kannattaa tutustua.
Ja toimii IE:llä ja näköjään Operalla, Firefox ei osaa avata oikein.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
no niin tuttu selitti mulle aika hyvin ton asian.
elikkä kaks relettä, kummastakin menee yks piuha anturille ja anturi kytkee lämpötilan mukaan. kummastakin releestä menee piuha flektille. anturi ei anna tarpeeksi virtaa jotta se jaksaisi kytkeä flektin päälle vaan virtamäärä riittää pyörittämään releitä
elikkä kaks relettä, kummastakin menee yks piuha anturille ja anturi kytkee lämpötilan mukaan. kummastakin releestä menee piuha flektille. anturi ei anna tarpeeksi virtaa jotta se jaksaisi kytkeä flektin päälle vaan virtamäärä riittää pyörittämään releitä
hevoinen
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Onko sinulla ilmastointia? Tuossa kuvissa on V6:si jossa on/optio ilmastointi. Silloin on myös tuo flekti kaksi nopeuksinen. Omassa tessussa en muista olleen kaksi nopeuksinen. Eli kuvassa olevassa ohjataan alemmassa lämmössä/ilmastointilaitteen päällä ollessa pienempää nopeutta ja suuremmassa lämmössä suurempaa nopeutta. Kai jutun tärkein pointti on se että jos ohjaus tulee ilmastoinnilta=kesällä kokoajan, ei flekti huutaisi kuin syötävä.
Sitten tuosta ajolenkistä. Onko se maantieajoa vai kaupunkiajoa? Kyllä ajoviiman pitää tällä kelillä jäähdyttää niin hyvin että flektin ei tarvitse pyöriä kuin pitemmässä pysähdyksessä. Jos todellinen moottorinlämpö on niin suuri että flektin pitäisi pyöriä niin vika voi olla myös termostaatissa jos ei aukea täysin niin jäähdyttimenanturi ei saa todellista tietoa moottorinlämmöstä.
Sitten tuosta ajolenkistä. Onko se maantieajoa vai kaupunkiajoa? Kyllä ajoviiman pitää tällä kelillä jäähdyttää niin hyvin että flektin ei tarvitse pyöriä kuin pitemmässä pysähdyksessä. Jos todellinen moottorinlämpö on niin suuri että flektin pitäisi pyöriä niin vika voi olla myös termostaatissa jos ei aukea täysin niin jäähdyttimenanturi ei saa todellista tietoa moottorinlämmöstä.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
ei oo ilmastointia. joo se ajolenkki oli maantieajoa. olis kiva tietää että päteekö tuo sama kaava tohon tessuun. ja se termari on vaihdettu alle kuukaus sitten. äsken ajoin tossa semmosen lenkin että lämmöt nous taas sinne 95c motarilla. jos joku viitsisi sen verran tutkia omaa autoaan että näkisi mistä mitkäkin piuhat tulee anturille ja mitkä piuhat tulee flektille.
hevoinen
Nouseeko lämmöt vaan motarilla siihen 95:een? Jos lämmöt nousee vaan ajaessa niin veikkaisin että termostaatissa on vikaa. Mun 75 TS:ssä ei ole talven aikana varmaan kertaakaan flekti pyöriny ja kesälläkin vaan ruuhkassa paikallaan ollessa. Kuinka lämmintä ilmaa sisälämppäristä tulee kun lämmöt on mittarin mukaan 95?
No tosta kuvasta vielä. Teksti kertoo että I68(?) on lisärele, joka käyttää puhaltimen kovempaa nopeutta.
Jännä sinänsä, mulla on ilmastointi, mutta kyllä toi flekti mun mielestä joko puhaltaa tai ei, eli ei ole eri nopeuksia. Pitää kaivaa se saksalainen manuaali ja yrittää skannata se kytkentäkaavio TS:lle.
Jännä sinänsä, mulla on ilmastointi, mutta kyllä toi flekti mun mielestä joko puhaltaa tai ei, eli ei ole eri nopeuksia. Pitää kaivaa se saksalainen manuaali ja yrittää skannata se kytkentäkaavio TS:lle.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
Laitoin albumiin kytkentäkaavion, ei oo kyllä 164 kyseessä mutta kai se samalla tavalla toimii. L6 on se anturi. Kokeilepa yhdistää ne piuhat toisiinsa jotka tulee anturille, pitäisi lähteä käyntiin tai vaihtoehtoisesti toinen anturille tulevista piuhoista maihin. Saattaahan tietysti virtalukolta tuleva piuha olla myös hapettunut jostain
edit:olipa tuo johtojen yhdistäminen jo tuolla mainittukin...
edit:olipa tuo johtojen yhdistäminen jo tuolla mainittukin...
elikkä ton mukaan yheltä releeltä tulee piuha anturiin ja siitä flektille, ja releen toinen piuha menee suoraan flektille. toivottavasti ymmärsin oikein.
eli periaatteessa noudatan nellin antamia kuvia mutta flektiä ohjataan vaan yhdellä releellä, eikä kahdella kuten niissä kuvissa koska autossa ei ole ilmastointia, eiköh....???
eli periaatteessa noudatan nellin antamia kuvia mutta flektiä ohjataan vaan yhdellä releellä, eikä kahdella kuten niissä kuvissa koska autossa ei ole ilmastointia, eiköh....???
hevoinen
http://www.fileden.com/files/2006/12/22 ... oject2.jpg
Siinä kuva.
selitykset tässä
A1 akku
B1 virtalukko
B16 Mittarivalojen kirkkauden säätö
B55 takaluukun avausnappi (?)
G-sarja liitoksia, sulakerasioita, haaroituksia
I1 flektin rele
I10 "lisälaiterele", eli rele joka startin ajaksi kytkee ylimääräiset kuormat pois
I17 etusumuvalojen rele
I25 takasumuvalojen rele
I45 peilien lämmityksen rele
I51 peilien (?) sähkösäädön rele
I52 takaluukun avauksen rele (onko siellä relekin?)
L6 flektin anturi (mikä on siis siinä syylärin kyljessä)
N6 jos ymmärrän oikein niin tämä on hehkutulppien aikakytkin
N41 parkkivalojen ohjauslaite (tai jotain sinnepäin)
P2 flekti itse
Q11 ilmastoinnin kompressorin säkhömagneettinen kytkin
S11 Motronicin moninapaliitin
Edellä oleva on käännetty saksasta, joka ei ole vahvimpia kieliäni, mutta kyllä siitä jotain selkoa saa. Jos joku paremmin saksaa osaava haluaa kääntää niin voin kyllä naputella nuo tekstit saksaksikin.
En ymmärrä mitä nuo kaikki releet kuvassa tekevät (mm. sumuvalot) mutta siinä ne ovat, siksi listasin nekin.
Toivottavasti näistä on jotain apua.
Siinä kuva.
selitykset tässä
A1 akku
B1 virtalukko
B16 Mittarivalojen kirkkauden säätö
B55 takaluukun avausnappi (?)
G-sarja liitoksia, sulakerasioita, haaroituksia
I1 flektin rele
I10 "lisälaiterele", eli rele joka startin ajaksi kytkee ylimääräiset kuormat pois
I17 etusumuvalojen rele
I25 takasumuvalojen rele
I45 peilien lämmityksen rele
I51 peilien (?) sähkösäädön rele
I52 takaluukun avauksen rele (onko siellä relekin?)
L6 flektin anturi (mikä on siis siinä syylärin kyljessä)
N6 jos ymmärrän oikein niin tämä on hehkutulppien aikakytkin
N41 parkkivalojen ohjauslaite (tai jotain sinnepäin)
P2 flekti itse
Q11 ilmastoinnin kompressorin säkhömagneettinen kytkin
S11 Motronicin moninapaliitin
Edellä oleva on käännetty saksasta, joka ei ole vahvimpia kieliäni, mutta kyllä siitä jotain selkoa saa. Jos joku paremmin saksaa osaava haluaa kääntää niin voin kyllä naputella nuo tekstit saksaksikin.
En ymmärrä mitä nuo kaikki releet kuvassa tekevät (mm. sumuvalot) mutta siinä ne ovat, siksi listasin nekin.
Toivottavasti näistä on jotain apua.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Ohita se anturi johdonpätkällä. Jos se toimii on syynä joko anturi, se että sen ei olisi vielä kuulunutkaan käynnistyä tai että anturille ei mene kuumaa nestettä.
ps. Nellin kaavio on kyllä tarkka.Omassa saksankirjassa ei kaavioista saa mitään selkoa. Väittivät silloin että sellaisia ne on kaikissa ko.kirjoissa.
ps. Nellin kaavio on kyllä tarkka.Omassa saksankirjassa ei kaavioista saa mitään selkoa. Väittivät silloin että sellaisia ne on kaikissa ko.kirjoissa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Mullakin on vaan kopio tosta kirjasta, mutta kyllä noista kaavioista ihan hyvin selvän saa.
Mulla muistaakseni 33:sen kanssa kävi niin että vaihdettiin anturi, flekti ei toiminut, vaihdettiin vielä kerran anturi ja kas, se alkoi toimia. Minä yritin jo etsiä välissä uutta puhallinta, mutta onneks ei löytynyt
Kokeile vaan ohittaa se anturi ensin, helppo homma, saattaa säästää isolta vaivalta.
Mulla muistaakseni 33:sen kanssa kävi niin että vaihdettiin anturi, flekti ei toiminut, vaihdettiin vielä kerran anturi ja kas, se alkoi toimia. Minä yritin jo etsiä välissä uutta puhallinta, mutta onneks ei löytynyt
Kokeile vaan ohittaa se anturi ensin, helppo homma, saattaa säästää isolta vaivalta.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
siis kun se on nyt kytketty sillä tavalla että maa(-) tulee ohjaustehostimen kyljestä ja virta on ryöstetty yhestä liittimestä, en tiedä mikä. se toimii kun sen anturin ohittaa mutta tuttu selitti että se anturi itsessään ei jaksa antaa sitä miinustä läpi vaan se pitää ohjata releen kautta että se toimii.
me nyt ainakin yritetään kytkeä se samanlailla kun tossa jenkki ohjeessa eli kahden releen kautta niin että siinä on kaksi eri nopeutta. eihän se periaatteessa ole muuta kuin piuhan vetämistä:
-sulakkeelta keulalle(jos piuhoissa on vikaa)
-releet kiinni
-anturi kiinni.
katsotaan jos sunnuntaina saataisiin tehtyä se. ilmoittelen sitten miten meidän kävi. jos anturi on rikki niin ei se uus maksa kuin vajaa 8€.
edit: niin kun me kytkettiin se niin me ei laitettu relettä väliin, ei kai se nyt sitten hajottanut sitä anturia.
me nyt ainakin yritetään kytkeä se samanlailla kun tossa jenkki ohjeessa eli kahden releen kautta niin että siinä on kaksi eri nopeutta. eihän se periaatteessa ole muuta kuin piuhan vetämistä:
-sulakkeelta keulalle(jos piuhoissa on vikaa)
-releet kiinni
-anturi kiinni.
katsotaan jos sunnuntaina saataisiin tehtyä se. ilmoittelen sitten miten meidän kävi. jos anturi on rikki niin ei se uus maksa kuin vajaa 8€.
edit: niin kun me kytkettiin se niin me ei laitettu relettä väliin, ei kai se nyt sitten hajottanut sitä anturia.
hevoinen
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Eipä tuossa pitäisi olla mitään ogelmia näillä keleillä. Itse ajelin koko viime kesän silleen, että rikki olevan anturin tilalle laiton katkaisian, en jakanut vetää piuhoja koppiin asti, vaan kytkin roikkui puskurin raosta. Liikkeessä ajoviima jäähdyttää aivan tarpeeksi jopa kesällä. Ainoastaan ruuhkassa seisoessa joutui muutaman kerran kesässä hyppäämään hetkeksi autosta pois ja käydä laittamassa flektin päälle.Laaban kirjoitti:ei oo kivaa kun ei kauheasti uskalla ajella tolla ja vielä enemmän pelottaa kansipahvin palaminen.
hehheh siinä varmasti näky kun keskellä ruuhkaa kuski hyppää autosta ulos ja menee keulalle ronkkimaan jotain. eli mulla ei ole hätää kunhan en joudu motarilla ajon jälkeen seisomaan valoissa, mitäs jos 95c laittaa auton sammuksiin niin tuleeko ongelmia silloin?
niin jäi vielä epäilyttämään että jos laitan kahella releellä niin maadottaako anturi itsensä syylarin kautta?
niin jäi vielä epäilyttämään että jos laitan kahella releellä niin maadottaako anturi itsensä syylarin kautta?
hevoinen
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Lisäksi Alfassa tulee virtalukon kautta niin sammuu aina ilman virtoja. Ja vaikka sen kytkisi pyörimään virrattomanakin (kuten useissa autoissa on) ei siitäkään ole mitään hyötyä kun ei vesipumppu pyöri. Eli jäähdyttää vain jäähdyttimen sisällä olevan nesteen.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Jos nopeuksia on kaksi niin se pienempi on yleensä ilmastoinnin lauhdutinkennon jäähdyttämistä varten. Eli jos ei sulla ole ilmastointia, et tarvitse kahta nopeuttakaan.Laaban kirjoitti:niin jäi vielä epäilyttämään että jos laitan kahella releellä niin maadottaako anturi itsensä syylarin kautta?
- Epäkelpokeräilijä -
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Toi ylilämmön merkkivalon vilkkuminen on kyllä tyyppivika näissä. Omassa vilkkuu yleensä talvella, ja yleensä kun kone on kylmä. Mittari tosin näyttää ihan järkilukuja mistä syystä en jaksa tosta ylilämmön valosta ottaa stressiä. Vaihdan anturin kun muistan
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
voi perkele. kuvien mukaan flektin rele pitäisi olla oikean puoleinen niistä neljästä, mutta sepäs onkin kaikista vasemman puoleinen. innoissaan ruvettiin katkomaan piuhoja ja kytkemään niitä uudelleen. ok kaikki valmista ja flektikin näyttäisi toimivan kun yhdistää anturin navat. jee auto ei enään käynnisty. vittu me katkottiin bensapumpun releen piuhat
siis vittu soikoon. joku perkele tehny tehtaalla killerin ja kytkeny kaikki piuhat peilikuvana. saatanan saatana. huomenna tai ylihuomenna hilataan se faijan tutulle niin se osaa korjata ongelman. vitun kiva kun ei enään huolto-ohjeissa oleviin kuviin voi luottaa. näin tällä kertaa...
siis vittu soikoon. joku perkele tehny tehtaalla killerin ja kytkeny kaikki piuhat peilikuvana. saatanan saatana. huomenna tai ylihuomenna hilataan se faijan tutulle niin se osaa korjata ongelman. vitun kiva kun ei enään huolto-ohjeissa oleviin kuviin voi luottaa. näin tällä kertaa...
hevoinen
joo no nyt saatiin alfa taas henkiin. keskiviikkona viedään semmoselle jannulle kuka hoitaa johdotukset kuntoon ja flektinkin toimimaan.
muistakaa että jos itsellenne tulee tilanne että flekti ei enään toimi niin ennen kuin räpläätte releitä niin tarkistakaa minkä väriset piuhat on bensapumpulla
muistakaa että jos itsellenne tulee tilanne että flekti ei enään toimi niin ennen kuin räpläätte releitä niin tarkistakaa minkä väriset piuhat on bensapumpulla
hevoinen
voivoi näitä italialaisten sähköjä. siinä edessä pitäis olla yksi rele mikä ohjaa pa-pumppua ja sen pitäisi olla vasemmalla mutta kun katkaistiin oikean puoleisesta piuhat (kuten aikaisemmin kerroin) niin auto ei enään käynny. noh me ajateltiin että se on toi oikean puoleinen sitten mikä on se pa-pumpun rele. otettiin vasemman puoleinen irti niin eipä käynnistyny auto sittenkään. sitten se katkas yhen piuhan mistä se sano että se on turha, eipä käynnistyny auto taaskaan. päädyttiin lopulta laittamaan flektille kokonaan uusi rele. no sitten paukuteltiin parit sulakkeet ja kappas, eipä enään kierrosluku mittari toimi, no se onneks korjaantu 10m ajon jälkeen. nyt pitäis olla kaikki kytkennät kunnossa kunhan haen uuden lämpöanturin tohon, se on todennäköisesti hajalla. pitää kokeilla sekä uusi että vanha kuumailma puhaltimella että toimiiko kumpikaan.
heti ensimmäisenä kun iskin sille kaavat käteen niin sano että huomaa että on italialainen kyseessä. kuulemma ranskalaiset ja engelsmannit kuuluu samaan kastiin sähköjen puolesta.
sitten mulla oli kanssa ongelmana että toi hukkaa sähköä. se mittaili aikansa ja sano että ei tää enempää syö kun normaali kunnossa oleva autokaan eli varmaankin akku ikänsä eläny. pitääpi ostaa uusi jos sekin ongelma selviisi. laitettiin nyt semmonen hiano päävirtakytkin että ei aina tarvitse irroittaa akunkenkää.
siinäpä taas tekstiä kerrakseen.
heti ensimmäisenä kun iskin sille kaavat käteen niin sano että huomaa että on italialainen kyseessä. kuulemma ranskalaiset ja engelsmannit kuuluu samaan kastiin sähköjen puolesta.
sitten mulla oli kanssa ongelmana että toi hukkaa sähköä. se mittaili aikansa ja sano että ei tää enempää syö kun normaali kunnossa oleva autokaan eli varmaankin akku ikänsä eläny. pitääpi ostaa uusi jos sekin ongelma selviisi. laitettiin nyt semmonen hiano päävirtakytkin että ei aina tarvitse irroittaa akunkenkää.
siinäpä taas tekstiä kerrakseen.
hevoinen