90 2.0 i.e öljyt/vedet sekasin, kannen kanssa säätämistä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

No aika vähän, en mä nyt oikee tiiä. Ei se kyllä mitään kolissu oo.
Joona Karimaa
____________

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Joopajoo, lähtihän se käyntiin mutta tyhjäkäyntiä ei oo oikeestaan ollenkaan ja käy helvetin epätasasesti, ottaa kyl kierroksia ihan ok. Näköjään aina on oppirahat maksettava :evil:
Joona Karimaa
____________

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Onkohan twinsparkissa ja tc:ssä samanlaiset venttiilit?
Joona Karimaa
____________

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Saman vahvuiset varret on, tiedä sitten nuista lautasen kokoeroista. Varmista vielä kerran se jako että se on nyt oikein, ja jakajaa syynäile kanssa. Niin kun kysyin että paljonko jako pielessä niin tarkoitin että montako hammasta heitti?

Avatar
mutt
Viestit: 3972
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63

Viesti Kirjoittaja mutt »

Kun jaon on tarkistanut kohdalleen, niin voisihan siitä vielä puristuspaineet mittailla... Vaikka taitavat olla venat solmulla jo. :(

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Jaa'a, pakonokka ei heittäny paljoakaan. Imu vähän enemmän, vaikee sanoa, ehkä 2 hammasta. Nyt kuulu kyllä jonkinlaista kolinaakin nelospytyn suunnalta.

Voishan ton jaon vielä huomenna kattoa mutta eiköhän se siihen jää, ei jotenkin nyt oikeen oo inspiraatiota laittaa tota ihan vähään aikaan.

Mitäs jakajasta sitten pitäs kattoa, osotti pyrijä ykkösen kohalle kun oli merkit kohallaan, eikai siinä mitään.

Alkaa olee luovutuksen makua kun ei nyt oo varaa tota mihinkään korjaamollekkaan viedä venttiiliremppaan, itellä taas ei oikeen oo vehkeitä eikä haluakaan. Kaikki menee päin v*ttua mutta menkööt.
Joona Karimaa
____________

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Jos nyt jotain positiivista pitää hakea niin enskerralla sit käytetään sitä päätä muuhunkin kuin seinän hakkaamiseen.

Ja olipa muuten mukava kun ei pörise enään, nyt kun on uusi putken keskiosa paikallaan. Vanhassa kun ei änkkäriä ollut ja vuos joka kohasta.
Joona Karimaa
____________

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

No nyt on taas venakoppa auki ja ihmettelen vaan kun ei tota imunokkaa saa ajotusmerkin kohalle, joko on toiseen suuntaan vähän sivussa ja sit jos muuttaa hampaalla niin on toiseen suuntaan pielessä.

Mut kyl tuolta nyt sen suuntasta ääntä kuuluu että kansi irti vaan, jaksais vaan purkaa taas kaiken... Toivottavasti saa noi edelliset tiivisteet ehjänä irti ettei tarvi taas uusia ostaa :roll:
Joona Karimaa
____________

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Toivottavasti saat kuntoon, kannen tiiviste kannattaa vaihtaa kyllä kun kerran on puristettuna jo ollut, ettei tule sitä alkuperäistä vikaa ja kolmatta avausta :lol: . Tuli mieleen että milläslailla olet ketjunkiristäjää säädellyt, vapautitko sitä ja pyörittelit pari kierrosta moottoria ennen kuin starttailit?

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Välttämättä ei saa merkkejä juuri kohdalleen, ketju saattanut venyä. Mutta onneksi tuossa on säädettävä jakoajoitus, siis siinä nokanhammaspyörällä.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

GAMMA500 kirjoitti:Tuli mieleen että milläslailla olet ketjunkiristäjää säädellyt, vapautitko sitä ja pyörittelit pari kierrosta moottoria ennen kuin starttailit?
En varsinaisesti pyöritelly kun ei mun voimilla oikeen pyöri mutta sen verta että kyllä se ketjun kiristi ja sitten vielä tarkistin jaon.

Tänään jo alottelin, huomenna sitten kansi irti ja tutkimaan. Loppuviikosta jos sais jo vietyä koneistamolle(virtasen moottori salossa). Kyselin alustavaa hinta-arviota niin esim 4 venttiiliä+kaikki muut työt ~250€, ei se nyt ihan maailmanloppu ole.

Alfistipohjoosesta: joo pitää tutkailla.
Joona Karimaa
____________

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Midi kirjoitti: En varsinaisesti pyöritelly kun ei mun voimilla oikeen pyöri mutta sen verta että kyllä se ketjun kiristi ja sitten vielä tarkistin jaon.
Tuo ei kuulosta hyvältä ollenkaan... Jos moottoria et pyöritä niin se ketju on kiristäjättömällä puolella ihan missä sattuu kireydessä ja jaostakaan ei varmaa tietoa ole. Ens kerralla tee se ja ei se ole voimasta kiinni, tulpat irti niin jopa on ihme jos ei pyöri paljain käsin. Hihnamallisella öljynputsariavaimellä pyörität sitten jo vaikka olis vaihdekin päällä

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

No tehdään niin sitten enskerralla :oops:

Nyt on taas kansi irti ja en kyllä omalla silmällä mitään vikaa venttiileissä nää. Mutta kansipahvi on falskannu ihan älyttömästi, molemmin puolin kermaa ja sylinterien ympärillä myös. Mitähän mä sen asentamisessa oon tehny väärin, jos käynti ongelma johtukin siitä että pääs vettä sylintereihin. :roll:
Joona Karimaa
____________

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Vein kannen nyt tonne virtasen moottorille, saavat siellä selvittää onko siinä mitään vikaa.
Joona Karimaa
____________

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

GAMMA500 kirjoitti:
Midi kirjoitti: En varsinaisesti pyöritelly kun ei mun voimilla oikeen pyöri mutta sen verta että kyllä se ketjun kiristi ja sitten vielä tarkistin jaon.
Hihnamallisella öljynputsariavaimellä pyörität sitten jo vaikka olis vaihdekin päällä
Muistaakseni 32 hylsy ja siihen räikkä niin pyörittelet jo ihmeellisesti. Samaa mieltä gamman kanssa ketjun kiristämisestä.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Joo, konetta pitää pyörittää että ketjun saa oikealle kireydelle (tulee samalla varmistettua että moottori yleensä pystyy pyörähtämään ympäri), jos sen tekee autoa työntäen täytyy olla varma että auto ei liikahda ennen lukitusta yhtään taaksepäin. Kannattaa tehdä se vielä uudestaan vaikka kannen jälkikiristyksen yhteydessä. Samoin jatkossa öljynvaihdon yhteydessä, sehän on lopulta todella pieni homma. Itse tein (siis öljynvaihdon yhteydessä) sen moottorin käydessä tyhjäkäyntiä, 14mm pultti auki ja ketju kiristyy ja sitten pultti kiinni. 5 sekunnin homma, tosin tuohan taitaa olla kielletty tapa. :?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Noniin, palasin tässä mökiltä ja virtasen moottorilla näyttivät että pakopuolen seetit heikossa kunnossa. Venttiileissä ei mitään vikaa, saan kannen takasin ensviikolla kun on seetit koneistettu.

Siellä sanottiin että venttiilien säätöpalat voi olla ongelma(ovat jotenkin erikoiset) kun pitää välykset säätää tietty uusiks. Varmaan kantsis jonnekkin viedä säädettäväks mutta minne? Sanoi että johonkin samantapaseen alfaan homma kokonaisuudessaan oli maksanut 400€, tiedä sitten. :shock:
Joona Karimaa
____________

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Noniin, mulla on toi kansi nyt tässä ja nokat on irti. Pitääkö venavälykset kattoa niin että laittaa nokat kiinni, mittaa, purkaa nokat pois, vaihtaa sopivat säätöpalat, nokat takasin kiinni ja mittaus. Eihän noita paloja voi mitenkään vaihtaa irrottamatta nokkaa. :silly:
Joona Karimaa
____________

Avatar
Tiige
Viestit: 2305
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Juurikin niin ne pitää säätää.

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Nyt oon vihdoin noita välyksiä mittaillu. Tämmöstä:

Imu: ....... Pala:

1. 0.35 .... 4.56
2. 0.50 .... 4.56
3. 0.40 .... 4.56
4. 0.40 .... 4.52

Pako:

1. 0.40 .... 3.94
2. 0.00 .... 4.12
3. 0.15 .... 4.12
4. 0.15 ..... 4.16

Mites mitataanko noi säätöpalat ihan tönärillä(yllä) reunoilta vai pitäskö mitata mikrolla siitä keskeltä?
Joona Karimaa
____________

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Mikrolla keskeltä.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Selevä, jotenka mikroa ostamaan sitten huomenna..
Joona Karimaa
____________

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Nostetaampa taas ylöspäin tätä.

Vein tänään säätöpalat koneistettavaks, ohuin tulee 0.90mm. Arveluttaa vähän että kestääkö tuo enään, mielipiteitä(faktaa?)?. Imupuolen sain onneks keskenään vaihtelemalla kohalleen.
Joona Karimaa
____________

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Säätöpalat koneistettavaksi? :shock: Miten on mahdollista että ne noin ohuiksi edes tulisi kun aiemminhan nuo palat oli sulla 3.5-4.5 millisiä? Jos seetit päästää jo venttiilit tosiaan noin ylös että tuollaisia alle millin paloja atrvit niin mieluummin sitten otatat venttiilin päästä pienen siivun

Edit. jaa ne olikin reunojen paksuuksia aiemmin. Itsellä taitaa olla ohuimmat jotain 2mm tällä hetkellä, nuo alle milliset on kyllä jo _todella_ ohuet

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Niin, no yks ois vaan 0.90, sitten on 1.40 ja 1.30(2). Olis vaan niin paljon helmpompaa näin kun se että joutuis venttiilit purkamaan ja lyhentämään.
Joona Karimaa
____________

Avatar
PP
Viestit: 161
Liittynyt: 02 Elo 2005, 09:15

Viesti Kirjoittaja PP »

No eikö nyt jo kannattaisi viimeinkin viedä kansi oikeaan koneistamoon ja antaa niiden sovittaaventtiilit kansiin, säätää välykset ja asentaa nokka-akselit?!
TPP

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Noniin, ollaan taas siinä vaiheessa että pitäs saada jako kohilleen. :silly:
Alfistipohjoosesta kirjoitti:Välttämättä ei saa merkkejä juuri kohdalleen, ketju saattanut venyä. Mutta onneksi tuossa on säädettävä jakoajoitus, siis siinä nokanhammaspyörällä.
Elikkäs kun tossa on imunokassa toi ajotuksenmuunnin. Siinä kun on ~55mm "mutteri" niin ilmeisesti sitä avaamalla saa vapautettua hammaspyörät? Mutta milläs hemmetillä avaan sen...

Ja argh, korkkas yhestä pakosarjan mutterista kierteet, saa taas metsästää niitäkin lisää. :evil:
Joona Karimaa
____________

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

:oops: mä olin taas siinä perinteisessä, ilman tuota säädintä, koneessa. Eli tuota säädintä en ole koskaan purkanut/irroittanut. Perinteisissä "jäykissä"nokissa on hammaspyörällä "satoja" reikiä joilla pystyy hakemaan oikean kohdan.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Noniin, kohtapuoliin koittaa h-hetki 8)
Joona Karimaa
____________

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Tuntuis toimivan nyt kohtuullisesti. Mitä nyt putki hakkaa bensatankkiin ja laatikon tukikumit taitaa olla vähän finaalissa myös. :mrgreen:

Saa nähä mitä katsastus-setä sanoo. :roll:
Joona Karimaa
____________

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Miten ratkaisit tuon välysongelman? Onnea katsastukseen. :)
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Siellä on nyt 0.90, 1.30 ja 1.40(2) milliset säätöpalat. Saa luvan kestää. :twisted:
Joona Karimaa
____________

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Mistäs tuo katsastus jäi kiinni?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Ei oo kerinny vielä viemään, nyt ens keskiviikolle varattu aika. Pääsee varmaan hitsailemaan sitten.. katotaan nyt.
Joona Karimaa
____________

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Noniin, oikea raidetangonpää väljä. Ruostevaurio vasemalla takahelmassa ja edessä tukivarren kiinnityskohdassa. Pääsee purkamaan sitten ripustuksia, sää nähä mitä siitä tulee, lähinnä toi vääntösauva varmaan tuottaa ongelmia.

Ihme ettei huomannu että takana toi hinauslenkki on melkeen irti ruostunu. :lol: No, ehkäpä sen vois lämpimikseen korjata kuitenkin.
Joona Karimaa
____________

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

No nyt on hitsailtu ja vielä hitsaillaan lisää mutta leima tuli.

Vähän huolestuttaa nyt vaan semmonen juttu että kun nostaa kierroksia jäähdytysneste nousee paisuntasäiliössä ja lopulta alkaa tulemaan korkin välistä ulos.

Eikös toi viittaa vahvasti siihen että kansipahvi vuotaa palotilaan..? En oikeen ymmärrä kun ihan oikein on kansi kiristetty ja just loppukiristin mutterit(86-88Nm jos muistan oikein). Pitänee mitata puristuspaineet kun sais mittarin vaan jostain..
Joona Karimaa
____________

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Toi viittaa siihen että paisuntasäiliön korkki on paskana :) Eli ei kestä painetta lainkaan. Voit tarkistaa asian kun käyt puristelemaan paisunsäiliön letkua ja jos korkista tuuluu tuhinaa niin rikki on

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Ahaa, no sitä aattelinkin eka ja yritinkin siihen uutta tiivistettä säätää mutta tuloksetta. Pitääpä hoitaa se kuntoon, jos kerrankin olis yksinkertanen vika. :lol:

Ainiin ja kyllä sieltä kuuluu tuhinaa kun letkua puristelee.
Joona Karimaa
____________

Vastaa Viestiin