Uutisia Alfa Romeosta
Valvoja: Moderators
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Eivätkä nuo ole ainoita miinuksia:PSS kirjoitti:Mä ajattelin tilata semmoisen mutta sitten tajusin että se ei varmaan pääse meidän hidastekorotteista läpi ja saakeli kuluttaakin liikaa.
- liian pienet sivuikkunat
- tavaratilan nostokorkeus suuri ja lastausaukko epäkäytännöllien muotoinen
- suuri kulutus ja isot hiukkaspäästöt
- kalliit vakuutukset
Ja onhan noita muitakin. Varmaan paska laite.
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Ei siinä oo varmaan viittätoista juomatelinettäkään ja istuimenlämmittimen nappeja joutuu talvella ettimään niin kauan että ehtii perse jäätyä. */*****
e. lisätty hymiöhhh väärinymmärrysten välttämiseksi
e. lisätty hymiöhhh väärinymmärrysten välttämiseksi
Viimeksi muokannut Janne, 29 Syys 2006, 21:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
On ne katkaisijat tuupattu aika italialaiseen paikkaan mutta hyvinhän niitä sieltä ylettyy käyttämään. Suurempi murhe on se ettei mistään näe onko appari unohtanut grillinsä päälle, nyt pitää vainoharhaisesti kokeilla nappulasta silloin tällöin.KJS kirjoitti:istuinlämmittimen napeista... ...niin kauan kun siihen ylettyy penkiltä, niin onko sen väliä missä se on, kunhan sen tietää.
Minkähän takia Teeämmä jaksaa aina rutkuttaa jos lasinnostimien kytkimet ovat jossain muualla kuin ovessa? Minusta 164:n keskikonsolin nappuloita oli mukavampi käyttää kuin 156:n ovinappeja; Vasen käsi ohjaa, oikea pykältää ja tarpeen mukaan ruuvaa jenkkavehjettä, hallakonetta ja muita vähemmän tärkeitä vermeitä. Nyt pitää opettaa oikea ohjaamaan että vasen voi aukailla fönäreitä. Valivali.
Se kattoluukun nappula voisi kyllä olla jossain muualla kuin katossa, nyt sitä pitää erikseen katsoa että saa käden osumaan siihen. Plus tietysti kaikki vastaantulijat luulevat että heille morjenstetaan, mutta tämähän on tuttua vanhalle 75-kuskille.
- Epäkelpokeräilijä -
Onko autossasi penkkien sivuissa ledejä ilmaisemassa em. asiaa? Pelkääjän puolella sen valon saattaa jopa tuurilla nähdä heijastuvan ovesta. Ellei tietysti ole liian kirkas keli. Tämä alkaa kuulostaa jo surkuhupaisalta.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Suurempi murhe on se ettei mistään näe onko appari unohtanut grillinsä päälle...
Kuinka usein niitä ikkunoita sitten pitää availla? Aina kun tyttöjä on kadunvarrella, että saa soitettua rokkia vai?Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Nyt pitää opettaa oikea ohjaamaan että vasen voi aukailla fönäreitä...
Noh noh, seuraavaksi varmaan harmittelet kun ovikahva on ovessa?Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Se kattoluukun nappula voisi kyllä olla jossain muualla kuin katossa...
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Onhan siinä ne ledit. Kuskin puolen ledin näkee jopa silloin kun astuu autoon sisään, harmi vaan ettei se kerro onko lämppäri päällä jos autossa ei satu olemaan virrat kytkettynä silloin kun sinne istuu. Ja harvemmin tulee möngittyä apparin puolelta kabiiniin.
Eipä niitä laseja pahemmin tule availtua, mutta jos kerran autoon jotain vermeitä asennellaan niin olishan se ihan kiva että niitä olisi mukava käyttääkin. Lähinnä tulee kuskin ikkunaa ronkittua kun pitää johonkin porttipuomipömpeliin törkkiä kulkulätkää.
Ovia nyt ei liian usein tule availtua ajon aikana mutta olis kiva että ne käytössä olevat namiskat olisivat sellaisilla paikoilla että niitä pystyy ajon aikana mukavasti näpräämään. Kun ei se olisi edes raha- tai ulkonäkökysymys... Mutta osa italialaisen auton ajamisen ja omistamisen elämystä taitaa olla päin helvettiä toteutetut pikkuasiat?
Eipä niitä laseja pahemmin tule availtua, mutta jos kerran autoon jotain vermeitä asennellaan niin olishan se ihan kiva että niitä olisi mukava käyttääkin. Lähinnä tulee kuskin ikkunaa ronkittua kun pitää johonkin porttipuomipömpeliin törkkiä kulkulätkää.
Ovia nyt ei liian usein tule availtua ajon aikana mutta olis kiva että ne käytössä olevat namiskat olisivat sellaisilla paikoilla että niitä pystyy ajon aikana mukavasti näpräämään. Kun ei se olisi edes raha- tai ulkonäkökysymys... Mutta osa italialaisen auton ajamisen ja omistamisen elämystä taitaa olla päin helvettiä toteutetut pikkuasiat?
- Epäkelpokeräilijä -
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
jenkkifoorumilta:
sakiss:
"The first scoop...it seems that finally Gta will be fitted with the new 4.7lt v8 with 450hp...."
http://img75.imageshack.us/img75/545/15 ... kt0th2.jpg
sakiss:
"The first scoop...it seems that finally Gta will be fitted with the new 4.7lt v8 with 450hp...."
http://img75.imageshack.us/img75/545/15 ... kt0th2.jpg
tuolla olikin jo juttua ettei olekaan V8 vaan V6, osaako joku sanoa kuvasta mikä kone toi on?
http://img218.imageshack.us/img218/5662 ... pt2kt0.jpg
http://img218.imageshack.us/img218/5662 ... pt2kt0.jpg
No tuolta sivulta näkyy että kyseessä on Maseratin 4.3l V8. Ainakin kovasti samaa näköä on.
http://www.italiaspeed.com/2005/cars/ma ... /1207.html
http://www.italiaspeed.com/2005/cars/ma ... /1207.html
hevoinen
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- tumbe
- Viestit: 706
- Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
- Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
- Paikkakunta: Tampere
Alkaa kuulosmaan hyvältä nuo Alfan tehokkaat mallit.Laaban kirjoitti:No tuolta sivulta näkyy että kyseessä on Maseratin 4.3l V8. Ainakin kovasti samaa näköä on.
http://www.italiaspeed.com/2005/cars/ma ... /1207.html
Kyllä mä oikein katselin. Turbon putkihan se siinä koneen päällä makaa. Muilla sivuilla puhutaan 3.2l V6 Bi-Turbosta (400hv).
Siinä pari esimerkkiä:
http://www.alfaclub.lu/HTML/rumor-content.htm
http://www.wheels24.co.za/Wheels24/News ... 42,00.html
hevoinen
Baravalle said he was also working hard to reverse the poor image that Alfa Romeo had earned over the years in the area of parts and services.
"We've got a third-party parts problem. We've got a technical assistance problem. We've got a quality problem. The quality we were able to provide was not of the quality of a premium customer," he said.
"We've got a third-party parts problem. We've got a technical assistance problem. We've got a quality problem. The quality we were able to provide was not of the quality of a premium customer," he said.
Vahvalla Saksan kielen osaamisella lisälämmityslaite aka "webasto"?alfista kirjoitti:Alfa kutsuu Saksassa 8,571 kappaletta 156 JTD mallia ylimääräiseen korjaushuoltoon. Kutsu koskee vuosimalleja marraskuu 2001 - marraskuu 2004.
Korjaus liittyy palovaaraan joka aiheutuu ylikuumenemisesta. Osan nimi saksaksi "Zuheizer", lieneekö ruiskutusjärjestelmän osa?
VMP
- Saimaannorppa
- Viestit: 37
- Liittynyt: 05 Elo 2003, 21:28
- Paikkakunta: Järvenpää
Alfan liisaaminen on aina kulttuuriteko josta tulisi ansaita ainakin jonkinlainen kunniamaininta Alfakerhoilta ja BBS foorumilta. Sillä liisaushinnat ovat huomattavasti korkeammat kuin muilla vastaavan hintaisilla kulkupeleillä.
Esim. ALD:n hinnastossa 159 Sportwagon 2.4 JTD, ovh. 43 k€
-vuokra 930 € per kk (90 tkm, 36 kk)
-verotusarvo 640 €
vastaan vaikkapa Audi A4 Avant 2.0 TDI, ovh. 44 k€
-vuorkr 813 € per kk (90 tkm, 36 kk)
-verotusarvo 650 €
Viimeksi kun omaa liisaria vaihdoin niin ALD:ltä kommentoivat että Alfan tapauksessa liising hintaa nostaa "jälleenmyyntiarvo" sekä huoltojen hinnat...
Esim. ALD:n hinnastossa 159 Sportwagon 2.4 JTD, ovh. 43 k€
-vuokra 930 € per kk (90 tkm, 36 kk)
-verotusarvo 640 €
vastaan vaikkapa Audi A4 Avant 2.0 TDI, ovh. 44 k€
-vuorkr 813 € per kk (90 tkm, 36 kk)
-verotusarvo 650 €
Viimeksi kun omaa liisaria vaihdoin niin ALD:ltä kommentoivat että Alfan tapauksessa liising hintaa nostaa "jälleenmyyntiarvo" sekä huoltojen hinnat...
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
169 (late 2009)
Can you imagine a model range without a serious 4-door sedan? Of course not. Neither does Alfa, and for the U.S. that car will be the all-new 169. Interestingly, the 169 will have some American blood, as it will be based on a premium modular platform developed together with Cadillac and Saab. The 169 will be available in front- or all-wheel drive, with power between 250 and 350 bhp.
The front end takes on 8C styling cues, though a bit less wild. As with all U.S.-spec Alfas, the external differences to the European models will be minor, such as additional side indicators, a specific rear license plate holder and optional chrome wheels. Inside, comfort features such as automatic climate control and leather seats will be standard, while high-end stereos and onboard infotainment systems (such as satellite navigation, voice activation and Bluetooth connectivity) will be options. — MP
http://www.roadandtrack.com
Toivottavasti se näyttää enemmän vaikka Viscontilta:
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Tällainen taitaa kuitenkin olla tulossa. AR 159 Crosswagon
http://www.auto-moto.com/data/articles/5026/image0.jpg
Lähde: http://www.auto-moto.com
http://www.auto-moto.com/data/articles/5026/image0.jpg
Lähde: http://www.auto-moto.com
Viimeksi muokannut alfista, 16 Loka 2006, 21:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Olisko kuitenkin JTD malleissa oleva sähköinen lisälämmitin joka lämmittää sisään tulevaa ilmaa ennen kuin diesel saa vetensä lämpimiksi. Jos se olisi Webasto, niin ko firma kutsuisi itse korjaukseen.mattijus kirjoitti:Vahvalla Saksan kielen osaamisella lisälämmityslaite aka "webasto"?alfista kirjoitti:Alfa kutsuu Saksassa 8,571 kappaletta 156 JTD mallia ylimääräiseen korjaushuoltoon. Kutsu koskee vuosimalleja marraskuu 2001 - marraskuu 2004.
Korjaus liittyy palovaaraan joka aiheutuu ylikuumenemisesta. Osan nimi saksaksi "Zuheizer", lieneekö ruiskutusjärjestelmän osa?
Saas nähdä miten Suomessa. Itsellä ajossa juuri tuollainen...
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
No wau... :o
Varsin herkullisia yksityiskohtia ja kokonaisuus näyttää hyvältä. Ainut kysymysmerkki jää tuosta keskimmäisten takavalojen välissä olevasta pokkauksesta. Ja pakoputken ulostulo on jotenkin kantikas muuhun kokonaisuuteen.
Mutta kyllä tuo vanteiden koko on kasvanut käsittämättömäksi.
Varsin herkullisia yksityiskohtia ja kokonaisuus näyttää hyvältä. Ainut kysymysmerkki jää tuosta keskimmäisten takavalojen välissä olevasta pokkauksesta. Ja pakoputken ulostulo on jotenkin kantikas muuhun kokonaisuuteen.
Mutta kyllä tuo vanteiden koko on kasvanut käsittämättömäksi.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- raktori112
- Viestit: 210
- Liittynyt: 04 Huhti 2006, 21:46
- Car(s): Ex. 75,155
- Paikkakunta: Viitasaari, Jyväskylä
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Now we´re talking!
4C Junior:
Jos nämä olivat jo josakin niin sori. Tuota löytyy kolmella keulaversiolla, joista yllä paras.
http://www.autoblog.it/categoria/alfa
4C Junior:
Jos nämä olivat jo josakin niin sori. Tuota löytyy kolmella keulaversiolla, joista yllä paras.
http://www.autoblog.it/categoria/alfa
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100