Alfat mediassa.
Valvoja: Moderators
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
tän aamun huomentasuomessa oli juttua alfasta? en nähnyt kuin keulan enkä osaa sanoa mikä se oli mutta vanhempaa kalustoa hyvässä kunnossa, oli ilmeisesti AREF:in kaveri autosta kertomassa emäntä tuli nykimään sängystä ylös ja näin tosiaan vielä unta brerasta kun olis jo pitänyt tajuta jotain telkkarista
ja löytyhän se sieltä kun hetken etsi http://www.aref.fi/autot/i-rasa1.jpg
kyseessä siis Alfa Romeo 2000 Spider Touring
1959
en oo kyl varma, mut korjatkaa jos joku muukin näki ton kokonaisuudessaan
ja löytyhän se sieltä kun hetken etsi http://www.aref.fi/autot/i-rasa1.jpg
kyseessä siis Alfa Romeo 2000 Spider Touring
1959
en oo kyl varma, mut korjatkaa jos joku muukin näki ton kokonaisuudessaan
Life is too short to drive boring cars.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Njoo...kaikkeen tottuu. Jos joku tänään näkee bensaa myynnissä hintaan 1,20 € / litra, todennäköisesti ostaa sitä heti pari kuutiota. Tää sama jätkä on todenäköisesti uhonnut 6 - 7 vuotta sitten myyvänsä autonsa heti helvettiin kun pensa maksaa 5 markkaa / litra. Nii, eikä se Dachaukaan varmaan ihan kauhee paikka ollu, kunhan pääsi sisään porukkaan.
Anteeksi avautuminen, ei liity Alfaan mitenkään.
Anteeksi avautuminen, ei liity Alfaan mitenkään.
Alfalla ajaminen on kuin panisi ilman kumia: tuntuu helvetin hyvältä, mutta voi laueta koska vaan
Näin vain pienen pätkän, mutta auto taisi olla Alfa Romeo 2600. Vuosimallia en tosin saanut.KauGoH kirjoitti:tän aamun huomentasuomessa oli juttua alfasta? en nähnyt kuin keulan enkä osaa sanoa mikä se oli mutta vanhempaa kalustoa hyvässä kunnossa, oli ilmeisesti AREF:in kaveri autosta kertomassa emäntä tuli nykimään sängystä ylös ja näin tosiaan vielä unta brerasta kun olis jo pitänyt tajuta jotain telkkarista
ja löytyhän se sieltä kun hetken etsi http://www.aref.fi/autot/i-rasa1.jpg
kyseessä siis Alfa Romeo 2000 Spider Touring
1959
en oo kyl varma, mut korjatkaa jos joku muukin näki ton kokonaisuudessaan
159 Tuulilasin keskustelupalstalla
Tuulilasin keskustelupalstalla osittain jopa asiallista 159-juttua http://forums.foop.fi/tuulilasi/?a=sd&g=150200&q=361027
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
evo ei oikein tykännyt uudesta Spideristä: ***
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
159/Brera/Spider eivät taida olla saaneet kovin hyviä arvosteluja oikein missään testeissä. Ongelma on aina loppujen lopuksi sama: ylipaino.
Autocar punnitsi Brera 3.2:n. Tulos 1755 kg.
Autocar punnitsi Brera 3.2:n. Tulos 1755 kg.
Viimeksi muokannut 155156, 13 Heinä 2006, 17:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
no olihan 159 esim paras ajettava AMSsisa, australian vertailussa toinen ,autoexpressissä 159 oli parivertailussa parempi kuin a4 jne. "Ylipaino" ei olisi ongelma jos puristaisivat tehoa lisää. Esim uuden 3.2sen 260 hv on aika vähän lisää verrattuna vanhaan kun samalla paino on lisääntynyt.155156 kirjoitti:159/Brera/Spider eivät taida olla saaneet kovin hyviä arvosteluja oikein missään testeissä. Ongelma on aina loppujen lopuksi sama: ylipaino.
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
Pieni historiapläjäys 159-sateen keskelle vuodelta 1981:
TM 16/81 Kaksilitraiset takavetoiset, mukana:
Alfa Romeo Giulietta, Fiat 131 2000 Supermirafiori, Datsun Laurel, Mazda 626 DX, Mitsubishi Galant 2000 GLX, Opel Rekord S Berlina, Toyota Cressida DX
76 pistettä: Opel Rekord Berlina 'Tasaisen hyvä'
Numeroiden mukaan: kallein, levein, tilavin
Hyvää: rauhallinen kaarrekäytös, tukeva ja mukava jousitus, istuimet ja sisätilat
Huonoa: varustetaso, pesulaitteen toiminta
70 pistettä: Alfa Romeo Giulietta 'Ajajan auto'
Numeroiden mukaan: lyhyin, tehokkain, nopein
Hyvää: suorituskyky, ensiasennusrenkaat, takatilat pituussuunnassa, ajoasento, tarkka ja täsmällinen ohjaus
Huonoa: epäselkeä mittaristo, epätäsmällinen vaihteensiirto, raskas ohjaus ja jarrut
65 pistettä: Fiat Supermirafiori 'Urheilullinen perheauto'
Numeroiden mukaan: huonoin pysähtyjä, muissa suhteissa keskitasoa
Hyvää: ohjaustehostus, vaihteensiirto, sisustus
Huonoa: epäselkeät mittarit, ajoasento, polttoaineenkulutus
65 pistettä: Mitsubishi Galant 'Tyylikäs japanilainen'
64 pistettä: Mazda 626 'Edullinen yllättäjä'
64 pistettä: Toyota Cressida 'Kevyt käsiteltävä'
50 pistettä: Datsun Laurel 'Ison auton tuntua'
Painotettu (kaikki tilapisteet, kulutus ja melu pois) pistelasku menikin niin että ylivoimainen voitto Giuliettalle, Fiat kakkoseksi ja muut sitten eli eihän tässä mitään uutta taida kenellekään olla...
Muutama mittaustulos:
0-120km/h
1. AR 16,0s
2. Fiat 18,2s
3. Mitsubishi 18,3s
Julialla saavutettu 1000m on samassa ajassa Opelilla vain 887m...
Pujottelu
1. AR 20,8s
2. Opel 21,4s
Kulutus maantieajo / kiihdytyskokeessa
Opel 7,6 / 20,1
AR 9,4 / 28,6
Fiat 9,6 / 26,6
Datsun 10,1 / 28,9
Jarrutusmatka vielä 80km/h -> 0
1. AR 31,5m
2. Mitsubishi 32,9m
Fiat 35,8m
TM 16/81 Kaksilitraiset takavetoiset, mukana:
Alfa Romeo Giulietta, Fiat 131 2000 Supermirafiori, Datsun Laurel, Mazda 626 DX, Mitsubishi Galant 2000 GLX, Opel Rekord S Berlina, Toyota Cressida DX
76 pistettä: Opel Rekord Berlina 'Tasaisen hyvä'
Numeroiden mukaan: kallein, levein, tilavin
Hyvää: rauhallinen kaarrekäytös, tukeva ja mukava jousitus, istuimet ja sisätilat
Huonoa: varustetaso, pesulaitteen toiminta
70 pistettä: Alfa Romeo Giulietta 'Ajajan auto'
Numeroiden mukaan: lyhyin, tehokkain, nopein
Hyvää: suorituskyky, ensiasennusrenkaat, takatilat pituussuunnassa, ajoasento, tarkka ja täsmällinen ohjaus
Huonoa: epäselkeä mittaristo, epätäsmällinen vaihteensiirto, raskas ohjaus ja jarrut
65 pistettä: Fiat Supermirafiori 'Urheilullinen perheauto'
Numeroiden mukaan: huonoin pysähtyjä, muissa suhteissa keskitasoa
Hyvää: ohjaustehostus, vaihteensiirto, sisustus
Huonoa: epäselkeät mittarit, ajoasento, polttoaineenkulutus
65 pistettä: Mitsubishi Galant 'Tyylikäs japanilainen'
64 pistettä: Mazda 626 'Edullinen yllättäjä'
64 pistettä: Toyota Cressida 'Kevyt käsiteltävä'
50 pistettä: Datsun Laurel 'Ison auton tuntua'
Painotettu (kaikki tilapisteet, kulutus ja melu pois) pistelasku menikin niin että ylivoimainen voitto Giuliettalle, Fiat kakkoseksi ja muut sitten eli eihän tässä mitään uutta taida kenellekään olla...
Muutama mittaustulos:
0-120km/h
1. AR 16,0s
2. Fiat 18,2s
3. Mitsubishi 18,3s
Julialla saavutettu 1000m on samassa ajassa Opelilla vain 887m...
Pujottelu
1. AR 20,8s
2. Opel 21,4s
Kulutus maantieajo / kiihdytyskokeessa
Opel 7,6 / 20,1
AR 9,4 / 28,6
Fiat 9,6 / 26,6
Datsun 10,1 / 28,9
Jarrutusmatka vielä 80km/h -> 0
1. AR 31,5m
2. Mitsubishi 32,9m
Fiat 35,8m
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Iltalehdestä poimittua.. "Jos voittasin Lotossa 4 miljoonaa"
...Rita Soive puolestaan sijoittaisi taloon Italiassa.
Pihaan hän hankkisi Alfa Romeon ja Harley Davidsonin,
mutta loput rahat menisivät säästöön.
Näin.
...Rita Soive puolestaan sijoittaisi taloon Italiassa.
Pihaan hän hankkisi Alfa Romeon ja Harley Davidsonin,
mutta loput rahat menisivät säästöön.
Näin.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Volere
- Viestit: 108
- Liittynyt: 12 Syys 2005, 21:03
- Car(s): 2 x ex Sprint 1.5 QV, ex 156 V6
- Paikkakunta: Tampere
Keulilla niinkuin pitääkinOL kirjoitti:http://www.topgear.com/content/magflash/0906/
...mutta ei voi olla ihmettelemättä, että Cliostakin saa tällaisen... (viitaten yo. lehden TG2-juttuun)...
C'è Una Strada In Cielo
- rim
- Viestit: 767
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
- Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
- Paikkakunta: Seinäjoki
Olihan tämä jo jossain.,...
Kuukauden käytetty: Alfa Romeo 156
http://www.tuulilasi.fi/kaytetytautot/? ... 4&login=ok
(vaatii rekisteröitymisen)
Kuukauden käytetty: Alfa Romeo 156
http://www.tuulilasi.fi/kaytetytautot/? ... 4&login=ok
(vaatii rekisteröitymisen)
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Maineellahan ei tarvitse olla mitään tekemistä todellisuuden kanssa - se mikä vm. 73 Alfasudissa meni rikki, menee "maineen" mukaan myös '05 156:ssa. Tuossa TL:n jutussahan kyllä tehtiinkin vertailua ja todettiin uudemmissa malleissa mm. Primeran jäävän 156:sta useammin tielle 2004-vuosimalleissa. Onhan lehdessä muutakin Alfa-juttua, kuten tämä 156 GTA:n koeajo, jossa tunnutaan päässeen asian ytimeen, TL:n yleisen linjan vastaisesti. Ei pohdittu tulevia vikoja, eikä päivitelty, että eihän tänne mahdu edes betonimyllyä lastenvaunujen kanssa kyytiin. Ehkä ne oli sitten paperiversiossa?
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Maine on stereotyyppi ja stereotyyppilla ei ole mitään tekemista totuuden kanssa, yks sanoi paska, toinen sanoi paska ja HOPS se on paska, vaikka ei paskakaan ole. Hyvä esim. stereotyypista on se, että Mersu on hyvä auto, kyllä se OLI hyvä, mutta ei enää, kun ne menevät pajalle joka toinen perjantai. Kyllä Alfa hieno auto jos hullletaan ja pidetän sen hyvin.
Muuten, tietääkö joku kuinka paljon myytiin Suomessa uus koppaisia 33:sia?
Muuten, tietääkö joku kuinka paljon myytiin Suomessa uus koppaisia 33:sia?
Nothing beats cubic inch
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Alfa Romeo 8C Competizione on sitten viimein tulossa myyntiin...
Lisää aiheesta espanjankielen taitajille täältä:
http://www.km77.com/marcas/alfa/2007/8c/gama/t01.asp
Kuvia:
http://www.km77.com/marcas/alfa/2007/8c/gama/g01.asp
Lisää aiheesta espanjankielen taitajille täältä:
http://www.km77.com/marcas/alfa/2007/8c/gama/t01.asp
Kuvia:
http://www.km77.com/marcas/alfa/2007/8c/gama/g01.asp
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- marsuliini
- Viestit: 154
- Liittynyt: 01 Elo 2005, 11:51
- Paikkakunta: Loviisa
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Anthon
- Viestit: 537
- Liittynyt: 04 Huhti 2004, 04:33
- Car(s): 159 SW Tbi Ti vm. 2011
ex. 156 SW 2,5 V6 vm. 2003
ex. 156 SW 2,0 JTS Selespeed vm. 2002 (moottoriraato)
ex. 156 2,0 TS vm. 1998 - Paikkakunta: Jyväskylä
Tai silloin kun lukkopesä jää jumiin ja ovi ei mene lukkoon. Silloin on miehen pakko nousta, kiertää auto ja painaa peukalolla miehekkäästi lukkoa, jotta se ponnahtaa taas ylös ja ovi saadaan sulkeutumaan turvallisesti.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Milloin mies avaa naiselle auton oven?
Kun jompikumpi on uusi.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Ei pärjää Brera ei...
On se tämä Brera kyllä melkoinen pettymys vaikka tässäkin jutussa voi olla osaksi mukana sitä perinteistä saksalaista kotiinpäin vetoa.
Painaa ihan liikaa, laiska verrattuna muihin, huonoimmat jarrut, kuluttaa hirveästi eikä ajettavuudessakaan loista.
No, onhan se joistain kulmista katottuna ihan hyvän näköinen.
http://www.auto-motor-und-sport.de/test ... 126275.htm
On se tämä Brera kyllä melkoinen pettymys vaikka tässäkin jutussa voi olla osaksi mukana sitä perinteistä saksalaista kotiinpäin vetoa.
Painaa ihan liikaa, laiska verrattuna muihin, huonoimmat jarrut, kuluttaa hirveästi eikä ajettavuudessakaan loista.
No, onhan se joistain kulmista katottuna ihan hyvän näköinen.
http://www.auto-motor-und-sport.de/test ... 126275.htm
Laiskuus, jarrutusmatka ja kulutus johtuvat kai kaikki suoraan auton suuresta massasta.glideslope kirjoitti:Ei pärjää Brera ei...
Painaa ihan liikaa, laiska verrattuna muihin, huonoimmat jarrut, kuluttaa hirveästi eikä ajettavuudessakaan loista.
No, onhan se joistain kulmista katottuna ihan hyvän näköinen.
- glideslope
- Viestit: 1363
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
- Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut. - Paikkakunta: Järvenpää
Ylipainohan tässä on se suurin perkele mutta kyllä autoteollisuus osaa tänä päivänä tehdä jarruja, joilla painavampikin tankki saadaan satasesta pysähtymään reilusti alle 40 metrin.Have kirjoitti: Laiskuus, jarrutusmatka ja kulutus johtuvat kai kaikki suoraan auton suuresta massasta.
En myöskään pistäisi käsittämättömän suurta janoisuutta ihan pelkästään painon piikkiin. Paino toki vaikuttaa kulutuslukuihin mutta taitaa ne moottorin "ominaisuudet" olla myös osasyynä moiseen.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100