Voiko laittaa...
Valvoja: Moderators
Voiko laittaa...
...lisävalot Alfan keulalle vai onko se ihan kauhea häväistys???
156:n omat kaukovalot kun ei tunnu olevan mitkään kovin tehokkaat ja täällä susirajalla on talvisin ihan oikeasti pimeää.
Minulla on Alfistina vielä kovantaukset sen verran märät, että en oikein tiedä mitä autoon voi laittaa ja mitä ei. (kuten esim. lisävalot, kattotelineet, vetokoukku ym.)
Jos joku on jo lisärit 156:n keulalle laittanut, niin mielelläni kuvan näkisin.
156:n omat kaukovalot kun ei tunnu olevan mitkään kovin tehokkaat ja täällä susirajalla on talvisin ihan oikeasti pimeää.
Minulla on Alfistina vielä kovantaukset sen verran märät, että en oikein tiedä mitä autoon voi laittaa ja mitä ei. (kuten esim. lisävalot, kattotelineet, vetokoukku ym.)
Jos joku on jo lisärit 156:n keulalle laittanut, niin mielelläni kuvan näkisin.
Rahaa on vähän mutta pitäähän sitä aina vähän ollakin 

- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no totta helvetissä voi jos siltä tuntuu, voihan ne rääpiä kesäksi pois keulalta..
itse suunnittelin tuossa hellan pistevaloja superiin, täällä pohjanmaalla kun valaistut tieosuudet ovat suhteellisen vähäiset..
EDIT: ja on noiden hirvien kanssa ollut noita läheltä piti tilanteita aivan riittämiin...

itse suunnittelin tuossa hellan pistevaloja superiin, täällä pohjanmaalla kun valaistut tieosuudet ovat suhteellisen vähäiset..
EDIT: ja on noiden hirvien kanssa ollut noita läheltä piti tilanteita aivan riittämiin...

Voihan ne laittaa, mutta kukaan ei saa huomata, että ne siellä keulilla on
Jos itse ajelisin pimeällä susirajan tuntumassa, niin lisävalot olisi auton keulilla syksystä kevääseen. Kyllä se on turvallisuus otettava huomioon ensin, eikä laittaa sitä auton muotoilun jälkeen listalle. Eli jotkut sopivan kokoiset silmälasit keulille vaan ja kiinnitys niin, että voi poistaa valot kesäksi ja ei jää hirveesti jälkiä. Markkinoilla on uskomattoman pieniä lisäkaukovaloja joiden teho lienee kuitenkin kohtuullinen.
Terv: Järki ennen tunnetta

Jos itse ajelisin pimeällä susirajan tuntumassa, niin lisävalot olisi auton keulilla syksystä kevääseen. Kyllä se on turvallisuus otettava huomioon ensin, eikä laittaa sitä auton muotoilun jälkeen listalle. Eli jotkut sopivan kokoiset silmälasit keulille vaan ja kiinnitys niin, että voi poistaa valot kesäksi ja ei jää hirveesti jälkiä. Markkinoilla on uskomattoman pieniä lisäkaukovaloja joiden teho lienee kuitenkin kohtuullinen.
Terv: Järki ennen tunnetta

Niin kaikkihan me täältä lähdetään, joten miksei sitten...
Sitä voi sitten pilven reunalla mietiskellä: Miksi ei tullu niitä lisävaloja laitettua, jotta olisi sen hirven/peuran sieltä tienposkesta nähny.
No eihän niitä voinu laittaa, kun olis menny hienon auton hienot linjat/särmät pilalle.
Ja jos ne sinne olisikin laittanu, niin puoli foorumia olis kivittänyt auton lisävalot jo moneen kertaan tuhannen ****** päreiksi. Voi tätä yhteisön painetta!
Terv: Edelleen järki ennen tunnetta
Sitä voi sitten pilven reunalla mietiskellä: Miksi ei tullu niitä lisävaloja laitettua, jotta olisi sen hirven/peuran sieltä tienposkesta nähny.
No eihän niitä voinu laittaa, kun olis menny hienon auton hienot linjat/särmät pilalle.
Ja jos ne sinne olisikin laittanu, niin puoli foorumia olis kivittänyt auton lisävalot jo moneen kertaan tuhannen ****** päreiksi. Voi tätä yhteisön painetta!

Terv: Edelleen järki ennen tunnetta

- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Susirajan tuntumassa? Jyväskylän eteläpuolellahan ei vissiin oo ikinä pimeää...
Oli miten oli niin sellaisia automalleja on joitten keulalle ei sovi minkäänlaiset lisävalot,ja 156 on yksi niistä! Paskathan ne on,mutta jos niillä edes hädintuskin pärjää niin en kyllä ite raiskais kaunotartani moisilla. itellä tulee valaisemattomalla tiellä pimeällä ajettua tosi harvoin koska talvisaikaan pitemmät reissut käydään toisella autolla,mutta silti... On ne törkeän näköiset.

Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
Joko ollaan perustamassa EI Lisävaloja Alfan Keulille ry:tä ? (ELAK ry. )
Mihin autoon ne lisävalot sitten sopii?
Ja onhan se selvää, että kaikilla Alfa kuskeilla on kakkosautot, joilla ajetaan pimeät reitit lisävaloilla. 156:nen kuitenkin on niin harvinainen malli, että yhtäkään autoa ei ole uhrattavissa liikenneturvallisuuden takia.
Mihin autoon ne lisävalot sitten sopii?
Ja onhan se selvää, että kaikilla Alfa kuskeilla on kakkosautot, joilla ajetaan pimeät reitit lisävaloilla. 156:nen kuitenkin on niin harvinainen malli, että yhtäkään autoa ei ole uhrattavissa liikenneturvallisuuden takia.
En mä mitään huomaa. Missä kuvassa?
Ja uudet astianpesukoneet eivät ole muotoilultaan yhtään hullumman näköisiä, joten niitä on turha syyllistää...
Jotkut meistä ehkäpä haluavat matkustaa myös pimeillä keleillä hymyillen alfan ratissa ja nauttia ajamisesta, vaikkakin olisi ne lisävalot keulilla. Vielä näkien hirvet,peurat,sudet,karhut ja kaikki muutkin metsän oliot, jotka nyt tielle voivat eksyä.Ne eivät kuitenkaan tiedä, että se Alfa joka sieltä tulee on sen verran hyvin muotoiltu, ettei siihen lisävalot sovi, joten sen kuljettaja ei näe niitä ja voi olla, ettei se ehdi pysähtymään ennen kuin metsän oliot ovat tien ylittäneet.
Toiset istukoon "astianpesukoneissaan" ja kärsiköön koko Suomen pimeän ajan eli n. 3/4 koko vuodesta! + hieman enemmän, kun ei kaikilla kuitenkaan ole Alfaa. Vaan hehän tässä ovatkin etuoikeutetussa asemassa, koska he näkevät nämä metsän oliot jo kaukaa ja pysähtyminen ennen törmäystä pelastaa ihmishenkiä.
Ja uudet astianpesukoneet eivät ole muotoilultaan yhtään hullumman näköisiä, joten niitä on turha syyllistää...
Jotkut meistä ehkäpä haluavat matkustaa myös pimeillä keleillä hymyillen alfan ratissa ja nauttia ajamisesta, vaikkakin olisi ne lisävalot keulilla. Vielä näkien hirvet,peurat,sudet,karhut ja kaikki muutkin metsän oliot, jotka nyt tielle voivat eksyä.Ne eivät kuitenkaan tiedä, että se Alfa joka sieltä tulee on sen verran hyvin muotoiltu, ettei siihen lisävalot sovi, joten sen kuljettaja ei näe niitä ja voi olla, ettei se ehdi pysähtymään ennen kuin metsän oliot ovat tien ylittäneet.
Toiset istukoon "astianpesukoneissaan" ja kärsiköön koko Suomen pimeän ajan eli n. 3/4 koko vuodesta! + hieman enemmän, kun ei kaikilla kuitenkaan ole Alfaa. Vaan hehän tässä ovatkin etuoikeutetussa asemassa, koska he näkevät nämä metsän oliot jo kaukaa ja pysähtyminen ennen törmäystä pelastaa ihmishenkiä.
No laittakaa v...u vaikka linnunpönttöjä sinne keulalle.. Tästä ei kai kannata enempää jatkaa...Totta on se että en laittais pesuettani ajamaan romeolla talviaikaan tuota oulu-kajaani väliä...itse asiassa just suunnittelen lisävalojen asennusta,tosin tohon neoniin..
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
No voin sanoo että eka autossa (76 karva ooppeli) oli 6v hehkut ja se näytti pitkillä valoilla suurinpiirtein sen verran kun 156 lähi tai sumuvaloilla... 156:sen sumuvalothan on yllättävän kirkkaat, mutta ei niillä 6v valoilla nää tosiaan yhtään mihinkään... Ja ennenvanhaan ei ollu yhtä paljo liikennettä + se oli hitaampaa.
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Naapurilla on autosuunnistus-Imprezassa tuollainen rallipatteri. Siihen moinen setti kyllä istuu.AutonAlfa kirjoitti: Mihin autoon ne lisävalot sitten sopii?
Viimeksi muokannut Vittorio Jano, 30 Syys 2006, 18:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Selatkaapa sitä kalenteria joskus... Sen minkä pohjoinen häviää pimeydessä sydäntalvella, niin se voittaa sen kevät-kesä-syksy-akselilla....Käytännössä helsinki ja oulu on yllättävän tarkkaan samalla viivalla ton pimeyden suhteen, kun otetaan huomioon KOKO vuosi.. Helppo vertailla kun käy oulusta helsingissä 2 kertaa viikossa ympäri vuoden. Ja huom. helsingissä asuu n.500 000 ihmistä.... Se MUU suomi kattaa sitten vähän vajaa 5 MILJOONAA ihmistä,joten eiköhän jätetä tämä stadikeskeisyys näistä autohommista pois
vaikka ittekkin sieltä kotosin.. Valitettavasti!

Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
Eihän ne lisävalot siihen sovi. Mutta ei sen takia kannata turvallisuudesta alkaa tinkimään. Järjen käyttö on sallittua - vaikka ajaisikin Alfalla. Itse suosittelen jonkinlaista "pikakiinnitystä" lisävaloille jonka saa sitten vaikka kesäksi pois jos siltä tuntuu. Eikä ne Alfan(kaan) muodot ole enää niin nättejä hirvikolarin jälkeen.
Tein itse - säästin
Niin ja miksiköhän tehdään kolaritestejä?KJS kirjoitti:Miten ihmeessä tämä kansa pysyi tiellä 6V Kuplalla tai muilla vastaavilla hehkulankapolttimo autoilla?
Miksi nyky autoissa on air bagit?
Miksi kehitettiin xenon valot?
Miksi nyky autoissa on ajonvakautukset ja lukkiutumattomat jarrut?
Ja monta muuta miksi kysymystä...
Miksi pitäisi palata ajassa 40 vuotta taakse päin?
Ei noita turvavarusteita ole turhaan kehitelty, joten vanhoihin autoihin täytyy asentaa lisäturvallisuutta parantavia osia, kuten esim. lisäpitkät.
Terv: Vieläkin järki ennen tunnetta
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Näitäkö meinasit?
http://www.varaosamarkkinointi.fi/products.php?p=9b2ce5
Voi olla hankalat suunnata kun se tila mitä meinaat ei ole järin suuri, mut ehkä ainoa hyväksyttävissä oleva ratkaisu. Eri asia et onko noista mitään hyötyä.
http://www.varaosamarkkinointi.fi/products.php?p=9b2ce5
Voi olla hankalat suunnata kun se tila mitä meinaat ei ole järin suuri, mut ehkä ainoa hyväksyttävissä oleva ratkaisu. Eri asia et onko noista mitään hyötyä.
Abarth 500 Esseesse
Niin no, jos turvallisuuden parantaminen on taakse päin menemistä, niin sitten olen menossa ainakin 40 vuotta taakse päin.Silvio kirjoitti: Ettet vaan ite ois palannu 40 vuotta taaksepäin kun ripustelet niitä killuttimia? No,viittaan edellisiin kommentteihin:makunsa kullakin.
Kuten EdotL tuossa ylempänä kertoo, niin ei niiden lisäpitkien tarvitse olla siinä esillä, vaan ne voi muokata auton muotojen mukaan, jos niin haluaa.
Täällä missä minä asun on keksitty, että teille voi laittaa sellaisia tolppia, joiden päässä on sellainen hehkuva mötti, jota lampuksikin kutsutaan. Niitä täällä on ja paljon. Joskus tosin joutuu ajelemaan "susirajan" tuolla puolen ja kaikki valo on tervetullutta.
Ja viitaten koko foorumin edellisiin kommentteihin : Ei pidä vittuilla niille joita ei tunne.
Makuja on monia ja toinen ajelee "kynttilöillä" ja toinen valoilla. Selitä minulle kumpi edellisistä vaihtoehdoista olisi mieluinen juuri tällä hetkellä, kun on hirven metsästys aika ja niitä liikkuu teillämme yllättävissäkin paikoissa. Siinä on hirvikolari paikalla mukavaa selitellä(jos tarvii enää selitellä), että kun ei nähny mistä se tohon eteen tupsahti, kun ei tähän auto malliin sovi erilliset lisäpitkät, kun menee muotoilu pilalle. Sumuvaloilla nyt ei tee hevon helvettiäkään. Päin vastoin. Ne vievät viimeisetkin mahdollisuudet nähdä "pitkälle" eteen.
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Just noi on ollut mielessä. Kuin myös tuo suuntauskysymys.
Pitäis saada yksi tuollainen valo jostain, että pääsis ensin vähän testaamaan miten homma luonnistuu ja joutuuko kiinnitystä vähän modaamaan. Mitään keulasta ei tarvitse tuota varten rikkoa, ne muovithan on muistaakseni klipseillä paikoillaan.
Pitäis saada yksi tuollainen valo jostain, että pääsis ensin vähän testaamaan miten homma luonnistuu ja joutuuko kiinnitystä vähän modaamaan. Mitään keulasta ei tarvitse tuota varten rikkoa, ne muovithan on muistaakseni klipseillä paikoillaan.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Mulla oli parikin vanhempaa kadettia, ja niissä kyllä oli 12V sähköjärjestelmä.Silvio kirjoitti:No voin sanoo että eka autossa (76 karva ooppeli) oli 6v hehkut ja se näytti pitkillä valoilla suurinpiirtein sen verran kun 156 lähi tai

En tiedä, sopiiko 156:een, mutta markkinoillahan on sellaista etukilven taakse laitettavaa telinettä, johon valot voi ruuvata kiinni. Ei siis tarvitse puhkoa etupuskuria moista tarkoitusta varten. Jotain 11eur oli hinta, kun jossain Motonetissa sellaisen näin. Keväällä voi sitten irrottaa kakkulat varastoon, ja nauttia linjoista, jos haluaa.
Edit: No ei todellakaan sovi 156:een, ellei ole valmis "hieman" epäkeskoon asennukseen.

- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Noissa lisäpitkissä on se ongelma, ettei niitä täällä etelässä pääse käyttämään. Omille reiteille useimmin sattuva valaisematon pätkä on Kolmostie välillä Klaukkala-Nurmijärvi, ja jollei ole kolmelta aamuyöstä liikkeellä niin tuolla on aina pari muutakin kulkijaa, joiden vuoksi ei voi pitää pitkiä päällä. Muualla melkein onkin katuvalot.
Paljon parempi homma olisi saada lähivaloja paremmaksi, vaan kun niille ei saa tehdä mitään
Sumareista nyt ei ole kuin haittaa, sillä leveällä ja lyhyellä valokeilalla ei ole mitään virkaa jollei aja kävelyvauhtia.
Onko Viiskutoseen ollut saatavana xenoneita tai muita vähän parempia tuikkuja?
Paljon parempi homma olisi saada lähivaloja paremmaksi, vaan kun niille ei saa tehdä mitään

Onko Viiskutoseen ollut saatavana xenoneita tai muita vähän parempia tuikkuja?
- Epäkelpokeräilijä -
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
On ainakin GTAhan saanut optiona xenonit. Voishan sitä laittaa vaikka sellaisen muuntosarjan vaikkei se laillista olekaan, mut onko tuo nyt niin iso rikos?!? Mut toisaalta eväsihän XXX vakuutusyhtiö korvauksen kun todistivat että eräässä tapauksessa oli väärät pyöränkulmat ja eräällä motoristilla ketjut liian löysällä ja se oli syynä hallinnan menettämiseen. Aina ne kelmit jotain keksii ettei maksaa tarvitsisi.
Abarth 500 Esseesse
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Siis TÄH? Eikö niillä ole röyhkeydessään mitään rajaa ja millä pirulla ne sen todistaa että ne oli löysällä ennen hallinnan menetystä? Jos pyörä on lentäny / osunu kunnolla niin onhan ne ketjut voinu siinäkin löystyä.m.sa kirjoitti:eräällä motoristilla ketjut liian löysällä ja se oli syynä hallinnan menettämiseen.
Eihän nuo 156:n valot mitkään loistavat ole, mutta kuten Rasvis totesi, niin liikennettä on nykyään niin paljon, että lisäpitkistä on sikäli aika vähän iloa. Enemmän olisi hyötyä saada paremmat pätkät. Edellisessä työpaikassa ajelin pakettiautolla missä oli lisäpitkät, niin aika harvoin niitä pääsi käyttämään.
Mites suuri jännitehäviö mahtaa tuossa 156:ssa ajovaloille? Meinaan volttikin on todella paljon ja tuntuu huomattavasti valotehossa. Eli kunnon kaapelit valoille (muista myös maa) ja releet valojen lähelle - ja virranotto releille suoraan laturilta, edelleen riittävän paksulla kaapelilla. Lisäksi vielä syksyllä uudet laadukkaat polttimot paikalle niin niilläkin saa pikkasen lisää valotehoa verrattuna vanhoihin mustuneisiin. Niiden paremmuudesta löytyy testejä vaikka teknarista. Tosin kun jännitehäviö katoaa myös polttimoiden käyttöikä lyhenee huomattavasti!
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori