tee se itse paikka Porvoossa.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

HOTA

tee se itse paikka Porvoossa.

Viesti Kirjoittaja HOTA »

Kampullan Nesteellä paikka.
Lähtöhinta 4€ sisältää 20min. ja vesiletku löytyy.
alkavat minuutit 0,20€.

Kerkiihän tuolla 4€. pesaseen isommat kurat pois.

luigilitti

Viesti Kirjoittaja luigilitti »

:crazyeyes: Kansakoulun tosilyhyen matikan mukaan,
tuntihinnaks kertyis 12€.
tuntuu aika suolaselta veloitukselta,itse voin pestä AUTON
joko duunissa tai omassa (luepankin)pihassa. :drinking:
kylmä nallepalma taas putoaa,johan se on puol viikko esissä.
164ts-89 400tkm

Cuore Sportivo
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

luigilitti kirjoitti::crazyeyes: Kansakoulun tosilyhyen matikan mukaan,
tuntihinnaks kertyis 12€.
tuntuu aika suolaselta veloitukselta...
No onko tuo nyt niin kallista.. Kun verrataan esimerkiksi huoltoasemien pikapesuihin.. Taitaa peruspesukin olla lähellä 10 €uroa (muutamalta minuutilta) ja niissä ei saa edes kylkiä puhtaaksi.

...Ja tuo 20 min. riittää ihan hyvin, ei sinne ti- halliin tarvitse ryyppäämään jäädä. :-D

luigilitti

Viesti Kirjoittaja luigilitti »

oon käyttäny pikapesua tai ti-hallia joskus 1992-93 viimeeks,
äkkipäiten tuntu toi hinta suolaselta.
mitä useemmin peset,sen vähemmän kuluu aikaa,eiköstäniin.
oiskohan toi ti-hallen järin fiksu kaljamesta,mahtaa maistua
kotona-baarissa paremmin :-D
164ts-89 400tkm

HOTA

luigilitti kirjoitti:oon käyttäny pikapesua tai ti-hallia joskus 1992-93 viimeeks,
äkkipäiten tuntu toi hinta suolaselta.
mitä useemmin peset,sen vähemmän kuluu aikaa,eiköstäniin.
oiskohan toi ti-hallen järin fiksu kaljamesta,mahtaa maistua
no varmaan maistuu paremmalta kotona taikka baarissa 8)

Cuore Sportivo

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)

luigilitti kirjoitti:oiskohan toi ti-hallen järin fiksu kaljamesta,mahtaa maistua
Niin no.. Kotona tai baarissa sitä kaljaa tulee yleinsä juotua, joten ti-hallissa ryyppääminen voisi olla ihan virkistävää vaihtelua. :wink:

HOTA

Cuore Sportivo kirjoitti:
luigilitti kirjoitti:oiskohan toi ti-hallen järin fiksu kaljamesta,mahtaa maistua
Niin no.. Kotona tai baarissa sitä kaljaa tulee yleinsä juotua, joten ti-hallissa ryyppääminen voisi olla ihan virkistävää vaihtelua. :wink:
Kunhan ei sammahda sinne, tulee kallis kaljottelu ;)

Cuore Sportivo

HOTAKAINEN kirjoitti:Kunhan ei sammahda sinne, tulee kallis kaljottelu ;)
Se vaara siinä tietysti piilee.. Ja vielä kun meikäläisen käyttämä halli on Nesteellä, eli olut-täydennyksen pystyy suorittamaan melko läheltä. Noh, kai henkilökunta tulee sitten potkimaan ulos jonkin verran ennen huoltoaseman sulkemisaikaa... :-D

Rolle
Site Admin
Site Admin
Car(s): RRS + F20

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Kallis on aika suhteellista. Mietitäänpä sitä heppua joka sen hallin on rakentanut ja kustantaa sen veden ja lämmön, ei taida olla ihan ilmaista. Sitten on potentiaalinen asiakas, mies/nainen jolla EI ole työn puolesta lämmintä hallia missä pestä tai pihassa mahdollisuutta. Harva kaveri pesee ulkona lokakuusta marraskuuhun autoaan, ja vielä harvemmalla on se oma halli missä pestä lämpimässä.

Mutta kuinka moni käyttää tuollaista hallia, siis muu kuin Scuore ;) Ja kun kerran karattiin jo aiheesta (ihan ok, lepo vaan :mrgreen: ) niin mitä mieltä olette tavallisesta, pehmoharjasta ja painepesuista?

Cuore Sportivo

Rolle kirjoitti:Mutta kuinka moni käyttää tuollaista hallia, siis muu kuin Scuore
Ei varmaan kovinkaan moni. Myyjä katsoi vähän aikaa silmät pyöreinä, kun kyselin hallin hinnoista.. Eipä ihme, näyttäisi siltä, että olen ainoa asiakas kyseiselle hallille... (vaikka on näillä main ainoa). :roll: No, eipä haittaa minua... Saa ainakin heittää vehkeen aina suoraan sisään... :wink:

Rolle
Site Admin
Site Admin

Cuore Sportivo kirjoitti:Myyjä katsoi vähän aikaa silmät pyöreinä, kun kyselin...hinnoista.. Eipä ihme, näyttäisi siltä, että olen ainoa asiakas... No, eipä haittaa minua... Saa ainakin heittää vehkeen aina suoraan sisään... :wink:
Jooo... älä kerro enempää täällä voi olla lapsia lukemassa :lol:

Cuore Sportivo

Rolle kirjoitti:
Cuore Sportivo kirjoitti:Myyjä katsoi vähän aikaa silmät pyöreinä, kun kyselin...hinnoista.. Eipä ihme, näyttäisi siltä, että olen ainoa asiakas... No, eipä haittaa minua... Saa ainakin heittää vehkeen aina suoraan sisään... :wink:
Jooo... älä kerro enempää täällä voi olla lapsia lukemassa :lol:
Hahhah.. :lol: :lol:

tv

Viesti Kirjoittaja tv »

Onkos jengi käyttänyt paljon näitä itsepalvelupesupaikkoja missä saa poleteilla koneesta pesuaikaa? Esim. Itiksestä, Herttoniemen Shellistä ja Isosta Omenasta löytyy näitä. 6-8 eurolla saa auton peruspuhdistuksen tehtyä (liuotin, painepesu, harjapesu, huuhtelu, vaha, vahan huuhtelu).

Jos auto on tosi likainen olen huomannut että pitää ensin esikäsitellä itse vähän jollain liuottimella (esim. Shellin Bio-Rasvanpoistaja), muuten helmoihin varsinkin jää helposti likaa.

Tuntuisi ainakin TI-halliin ja konepesuihin (hyi hyi) verrattuna edullisimmalta vaihtoehdolta.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

HOTA

tv kirjoitti:Onkos jengi käyttänyt paljon näitä itsepalvelupesupaikkoja missä saa poleteilla koneesta pesuaikaa? Esim. Itiksestä, Herttoniemen Shellistä ja Isosta Omenasta löytyy näitä. 6-8 eurolla saa auton peruspuhdistuksen tehtyä (liuotin, painepesu, harjapesu, huuhtelu, vaha, vahan huuhtelu).

Jos auto on tosi likainen olen huomannut että pitää ensin esikäsitellä itse vähän jollain liuottimella (esim. Shellin Bio-Rasvanpoistaja), muuten helmoihin varsinkin jää helposti likaa.

Tuntuisi ainakin TI-halliin ja konepesuihin (hyi hyi) verrattuna edullisimmalta vaihtoehdolta.
Sunnuntaina Itiksen polettipesussa ja hyvin toimii.
Saa kaikki kurat joka paikasta pestyä johon kone taikka painepesu ei kykene. 7€ meni tällä kertaa ja oli hiukan perusteellisempi hinkaus operaatio kun laitettiin talvivahat pesun jälkeen.

Alfaholisti

Viesti Kirjoittaja Alfaholisti »

Noissa liuotinpesuissa on monesti se huono puoli, että lähtee vahatkin samalla ja koneen levittämä vahahan on tunnetusti loistavaa ainetta :?
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint

Abarth
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Kävin kesällä Tikkurilan Teknoshellillä pesemässä öljyt Susnan konehuoneesta pois.
Polettisysteemi oli, mutta aikaa tai hintaa en tietenkään muista :?

Hyvin kyllä lähti öljymähnät pois kun laittoi ensin turtlevaxin liuotinainetta pintaan.
Turtlen liuotin on toistaiseksi parasta töökiä, millä olen ikinä öljy- ja rasvapaikkoja pessyt. Hintakin on mielestäni suht edullinen.

niki
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01

Viesti Kirjoittaja niki »

Itse en ole pahemmin TI hallia käyttänyt, en itse asiassa ollenkaan. Välillä (lämpimällä, hyvällä säällä) tulee pestyä ja laitettua itse mutta muuten vien Turussa sijaitsevan M-Plus-huoltoaseman pesukadulle.

Hyvä paikka, sillä kaikkein arvokkain pesu (jotain 13 euroa) sisältää mm. henkilökunnan suorittaman esipesun, alustahuuhdonnan yms. jonka jälkeen tulee painepesu, harjapesu ja viimeisenä "erikoisvahakoneen" käsittely, jossa ns. "rätit" (kai niitä sellaisiksikin voi kutsua) levittävät maalipintaan sen vahan.

On muuten huomattavasti parempaa tavaraa kuin nuo perus-pikapesujen suihkuttamat "vahat".

Semmonen ongelma tosin on, että kerran ajaessani juuri valmistuneella päällysteellä roiskui maalipintaan mukavaa "mustaa mönjää", enkä ole vielä keksinyt miten sen parhaiten saisi siitä pois. :oops:

Ideoita? :roll:
Ammattina autokauppa

GAMMA500

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

niki kirjoitti: Semmonen ongelma tosin on, että kerran ajaessani juuri valmistuneella päällysteellä roiskui maalipintaan mukavaa "mustaa mönjää", enkä ole vielä keksinyt miten sen parhaiten saisi siitä pois. :oops:

Ideoita? :roll:
Vaihtoehtoina ainakin tärpätti ja liuotinpesuaineet(esim. nox-wax ja polaricin/korrekin vastaavat ja monta muuta)

Rasvis
Spiderman
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

tv kirjoitti:Onkos jengi käyttänyt paljon näitä itsepalvelupesupaikkoja missä saa poleteilla koneesta pesuaikaa?
Juuri pesin pirssin Myyrmannin hallissa. Hintaa tuli heiluu kuin heinämies -tyyppiselle suoritukselle seitsemän euroa. Aika hyvää jälkeä tuli, ei ainakaan mikään pesuautomaatti pysty kilpailemaan.
- Epäkelpokeräilijä -

Rolle
Site Admin
Site Admin

tv kirjoitti:Onkos jengi käyttänyt paljon näitä itsepalvelupesupaikkoja missä saa poleteilla koneesta pesuaikaa? Esim. Itiksestä, Herttoniemen Shellistä ja Isosta Omenasta löytyy näitä.
Ja nyt kun liikut enemmän täällä ihmisten ilmoilla niin myös Suomenojan Shellillä on vastaavia paikkoja, ovat tosin ulkona joten ei paljon talvella pestä..

tv

Viesti Kirjoittaja tv »

Rolle kirjoitti: Ja nyt kun liikut enemmän täällä ihmisten ilmoilla niin myös Suomenojan Shellillä on vastaavia paikkoja, ovat tosin ulkona joten ei paljon talvella pestä..
No, Omena on kuitenkin lähempänä 8)
Siellä on varmaan 10 pesupaikkaa lämpimässä ja ihan uudet vehkeet. Shellillä kyllä taitaa saada enemmän aikaa per euro.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

Rolle
Site Admin
Site Admin

tv kirjoitti:No, Omena on kuitenkin lähempänä 8)
Siellä on varmaan 10 pesupaikkaa lämpimässä ja ihan uudet vehkeet.
Missä siellä nämä "vehkeet" löytyy? Jossain siellä parkkihalleissa, eli sama meininki kuin Lippulaivassa? Aina tullut jätettyä auto tuonne ulkopuolelle joten mennyt ihan ohi..

tv

Viesti Kirjoittaja tv »

Rolle kirjoitti: Missä siellä nämä "vehkeet" löytyy? Jossain siellä parkkihalleissa, eli sama meininki kuin Lippulaivassa? Aina tullut jätettyä auto tuonne ulkopuolelle joten mennyt ihan ohi..
Se on siellä isoimmassa hallissa (onko siellä edes useita?), opastekyltit näyttävät perille, paikka on vähän oma sektionsa. Siinä toimii Parkkipesu-firma, pesevät auton 20 eurolla ja sitten löytyy tietysti erillaisia vahauksia ja sisäpesuja yms. Ei niin paha vaihtoehto tuokaan jos laiskottaa ja haluaa käydä vaikka syömässä odotellessa.

155TS

Viesti Kirjoittaja 155TS »

Sinne pääsee helpoiten ajamalla pääoven lähellä olevasta rampista alas, joka sijaitsee kauppakeskuksen itäpuolella.
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Rolle
Site Admin
Site Admin

155TS kirjoitti:Sinne pääsee helpoiten ajamalla pääoven lähellä olevasta rampista alas, joka sijaitsee kauppakeskuksen itäpuolella.
Näin mä vähän arvelin, ikinä en ole vielä sinne alas uskaltanut ajaa :lol:

tv

Viesti Kirjoittaja tv »

Rolle kirjoitti: Näin mä vähän arvelin, ikinä en ole vielä sinne alas uskaltanut ajaa :lol:
Sinne vaan, lämmintä, ilmaista ja ainakin miljuuna paikkaa. Mihin sä oikein olet vienyt? :)

Rolle
Site Admin
Site Admin

tv kirjoitti:Sinne vaan, lämmintä, ilmaista ja ainakin miljuuna paikkaa. Mihin sä oikein olet vienyt? :)
Tällä hetkellä autolla ei mennä minnekkään, totaalisen paskana. Mutta normaalisti olen sinne länsipuolelle vienyt, sisäänkäynnin viereen. En ole ikinä idästä niinkään välittäny :P

GAMMA500

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Rolle kirjoitti:
tv kirjoitti:Sinne vaan, lämmintä, ilmaista ja ainakin miljuuna paikkaa. Mihin sä oikein olet vienyt? :)
Tällä hetkellä autolla ei mennä minnekkään, totaalisen paskana. Mutta normaalisti olen sinne länsipuolelle vienyt, sisäänkäynnin viereen. En ole ikinä idästä niinkään välittäny :P
Uteliaisuuttani kysyn että mikä paikka on pipi? :(

Rolle
Site Admin
Site Admin

GAMMA500 kirjoitti:Uteliaisuuttani kysyn että mikä paikka on pipi? :(
En mene varmuudella sanomaan mutta kalliiksi menee jos sitä nyt jaksaa korjata..

Rasvis
Spiderman
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016

Rolle kirjoitti:Tällä hetkellä autolla ei mennä minnekkään, totaalisen paskana.
Jotain muutakin vikaa kuin toisen puolen takajarrupaloista pinnat irti? Ei vielä ihan täytä meikäläisen "totaalisen paskana" -määritelmää :wink:
- Epäkelpokeräilijä -

Rolle
Site Admin
Site Admin

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Jotain muutakin vikaa kuin toisen puolen takajarrupaloista pinnat irti? Ei vielä ihan täytä meikäläisen "totaalisen paskana" -määritelmää :wink:
Olispa ollutkin pinnat irti, mutta ihan hyvässä kuosissa ne oli. No viedään auto trailerilla pois ja ajellaan taas golffilla, siihen on jo tottunut..

155TS

Viesti Kirjoittaja 155TS »

Takapyärän laakeri paskana vai? Tuolla gresassa on kyllä prässi, joten vaihto voisi onnistua siellä...vai epäilettekö perää.
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

Rolle
Site Admin
Site Admin

155TS kirjoitti:...vai epäilettekö perää.
We have a winner! Parhaimmassa tapauksessa perä, jos jakovaihteisto niin pitäisi kuulemma hakea motorschaden Saksasta :roll:

Rasvis
Spiderman

Jos ääni tulee takaa niin mitenkäs jakovaihteistoa epäilette? Sehän on ihan eri päässä autoa.

On sulla huonoa tuuria jos nyt peräkin keksi hajota :(
- Epäkelpokeräilijä -

Rolle
Site Admin
Site Admin

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Jos ääni tulee takaa niin mitenkäs jakovaihteistoa epäilette? Sehän on ihan eri päässä autoa.
Niin en ole hirveesti viittiny kokeilla että mistä tarkalleen se ääni tulee, vastusta on ja kirskuu niin että naapurikylän erkkikin pitelee korviaan..
On sulla huonoa tuuria jos nyt peräkin keksi hajota :(
Kova on meikäläisen autojen kohtalo, jakopäänhihna rikkoa ennen aikojaan, lunastukseen palannut jne. Olen tässä miettinyt että vittuako noita säälii ja huoltaa ajallaan kun kuitenkin paukkuu ja käryää :twisted:

Rolle
Site Admin
Site Admin

Jatketaan ohi aiheen kun kerran aloitettiin..

Onneksi odotin pahinta koska nyt on viikonloppu pelastettu kun vika olikin kardaaninlaakerissa. Ei ollut ihan parhaimmassa iskussa.. Uutta metsästämään ja taas kovaa ajoa. :mrgreen:

Vastaa Viestiin