8C
Valvoja: Moderators
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
8C
Eiköhän tämä hieno auto ansaitse ihan oman ketjunsa (ja taisipa niitä jo jokunen ollakin). Mielellään tähän perään sitten jatkossa tähän malliin liittyvät jutut, samoin kuin meneteltiin 159:n ja Breran kanssa. Forumilaisten koeajoraportteja saadaan tosin varmaan vielä hetki odotella...
Alkuun V6:n löytämä linkki:
http://www.8c.alfaromeo.com/
Erittäin hieno homma, että mallistoon saadaan taas pitkästä aikaa todellinen lippulaiva. Ensimmäinen sitten Montrealin päivien.
Alkuun V6:n löytämä linkki:
http://www.8c.alfaromeo.com/
Erittäin hieno homma, että mallistoon saadaan taas pitkästä aikaa todellinen lippulaiva. Ensimmäinen sitten Montrealin päivien.
Viimeksi muokannut Vittorio Jano, 12 Joulu 2008, 19:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Itse laskisin ainakin ES30, 33 Stradalet ja Giulia GTA:t tuohon samaan "harvoille ja valituille". Tosin ainakin ES30:nen tuli pahaa lama notkahdukseen, en tiedä oliko alkujaan tarkoitus rajata sen tuotanto niin pieneksi.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Aa, paha moka. Totta munassa ES30 oli se edellinen oikeaksi urheiluautoksi laskettava peli, vaikkakaan se ei moottorinsa puolesta ihan Montrealin ja 8C:n tasoa olekaan. Ja tottakai myös 33 ja oikea GTA kuuluvat tähän samaan huippuluokkaan. Ja löytyyhän niitä kasoittain myös vielä vanhemmista Alfa Romeoista. Mutta kuten sanottua: muutama vuosikymmen on ollut tällä rintamalla aika hiljaista.
Re: 8C Competizione - ennakkofiilistelyt
Ei,8C ansaitsisi ihan oman fooruminVittorio Jano kirjoitti:Eiköhän tämä hieno auto ansaitse ihan oman ketjunsa
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- JiiPee
- Viestit: 2476
- Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
- Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98 - Paikkakunta: Vantaa
Tervehdys,
Paikallinen Autolehti (Autocar Midde East) kirjoittaa 8C:stä aukeaman verran (competizione ja spider -mallit). Tekstiä ei ole kovin paljoa, mutta kuvia (komeita) sitäkin enemmän. Kirjoituksen mukaan
• tulee markkinoille tänä syksynä (Pariisi, 500 kpl:n tilauskirja)
• hinta noin 190 K$
• 8C on Alfan uusi yritys USA:n markkinoille
• Saatavana vain LH –drivena
• Moottori perustuu samaan lohkoon kuin mitä Ferrari käyttää F430:ssä ja Maserati. Sylinterikansi on Alfan valmistama. Kiihtyvyydeksi arvioidaan 4,5s ja huippunopeudeksi 305 km/h (4,7L V8 450hv)
• Samassa kirjoituksessa valotetaan lyhyesti aiempien Alfan limited-edition –versioiden historiaa kuvien kera: Giulietta SZ 1960, JNR Zagato 1970 (1100kpl) ja SZ/RZ 1990 (1000 kpl). Näin yhden SZ:n kuukausi sitten AutoSoukilla erään liikkeen pihassa. Ei hintalappua!
Iloisia uutisia myös muiden Alfan mallien osalta täällä: 159:n ja Breran ensiesittely tehtäneen vielä tämän syksyn aikana täällä
Paikallinen Autolehti (Autocar Midde East) kirjoittaa 8C:stä aukeaman verran (competizione ja spider -mallit). Tekstiä ei ole kovin paljoa, mutta kuvia (komeita) sitäkin enemmän. Kirjoituksen mukaan
• tulee markkinoille tänä syksynä (Pariisi, 500 kpl:n tilauskirja)
• hinta noin 190 K$
• 8C on Alfan uusi yritys USA:n markkinoille
• Saatavana vain LH –drivena
• Moottori perustuu samaan lohkoon kuin mitä Ferrari käyttää F430:ssä ja Maserati. Sylinterikansi on Alfan valmistama. Kiihtyvyydeksi arvioidaan 4,5s ja huippunopeudeksi 305 km/h (4,7L V8 450hv)
• Samassa kirjoituksessa valotetaan lyhyesti aiempien Alfan limited-edition –versioiden historiaa kuvien kera: Giulietta SZ 1960, JNR Zagato 1970 (1100kpl) ja SZ/RZ 1990 (1000 kpl). Näin yhden SZ:n kuukausi sitten AutoSoukilla erään liikkeen pihassa. Ei hintalappua!
Iloisia uutisia myös muiden Alfan mallien osalta täällä: 159:n ja Breran ensiesittely tehtäneen vielä tämän syksyn aikana täällä
Viimeksi muokannut JiiPee, 01 Loka 2006, 08:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfa Romeo CEO Antonio Baravalle:JiiPee kirjoitti:Tervehdys,
• Moottori perustuu samaan lohkoon kuin mitä Ferrari käyttää F430:ssä ja Maserati. Sylinterikansi on Alfan valmistama. Kiihtyvyydeksi arvioidaan 4,5s ja huippunopeudeksi 305 km/h (4,7L V8 450hv)
"over 290 km/h and 0 to 100 time of in less that 4.2 seconds"
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
Nyt tuntuu kyllä silti että tämä on totaalinen onnistuminen ja success Alfalta viimeinkin. Kaikki tuntuu hyvältä, ulkonäkö, tekniikka, sisustus. Brera pilattiin mutta tätä ei. Alfan brändille tämä varmaan tekee hyvää. Tässä filminpätkä AMS:n Ruotsin toimitukselta http://www.automotorsport.se/tv/?m=117 Ahhhhh!!!
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- tumbe
- Viestit: 706
- Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
- Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
- Paikkakunta: Tampere
tota...Miks tossa toisessa kuvassa on erilainen ratti ja vaihteisto? Onko niitä erilaisia? Kenties proto ja sit se oikee versio? http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=6 ... &start=350Vittorio Jano kirjoitti:evosta.
Ja kyllähän ainakin tässä on vaihdekeppi ihan perinteisessä paikassa:
evon kuvat on varmaa protosta, kyllä siinä pitäs ihan rattivaihteet olla ala 599 . Onhan tuo rattivaihde paljon parempi n. 100 ms vaihtoajalla.tumbe kirjoitti:Vittorio Jano kirjoitti:evosta.
Ja kyllähän ainakin tässä on vaihdekeppi ihan perinteisessä paikassa:
tota...Miks tossa toisessa kuvassa on erilainen ratti ja vaihteisto? Onko niitä erilaisia? Kenties proto ja sit se oikee versio? http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=6 ... &start=350
http://www.italiaspeed.com/2006/motor_s ... is/122.jpg
edit. ja onhan siinä muitakin eroja tohon protoon, esim konepelti taitaa aueta eri tavalla
Hmm... en ole fefeä ajanut (ja tuskin tulen ajamaan), mutta dsg:llä olen ja se on siinä, ei voi mitään.Turbiinivetoiset tehosyöpöt on historiaa.sallimato kirjoitti:Kunhan on automaattiloota niiden takana, eikä ns. puoliautomaatti. Kuka tahansa joka on ajanut fefen manuaaliliipaisimilla taajamassa tietää mitä tarkoitan.V6 kirjoitti: Onhan tuo rattivaihde paljon parempi n. 100 ms vaihtoajalla.
Onpa se vain kaunis laite autoksi...tahtoo...
DSG loota on hyvä kun se antaa nostaa lähtökierroksia vaikka jarrua painetaan samaan, harvempi perinteinen automaattilaatikko sallii sitä...esim Skoda Octavia TDI 2.0 antaa ottaa noin 1700rpm...siitä kun sporttiasennolla lähtee niin kyllä se linkoaa aika kivasti..
DSG loota on hyvä kun se antaa nostaa lähtökierroksia vaikka jarrua painetaan samaan, harvempi perinteinen automaattilaatikko sallii sitä...esim Skoda Octavia TDI 2.0 antaa ottaa noin 1700rpm...siitä kun sporttiasennolla lähtee niin kyllä se linkoaa aika kivasti..
" ALFA ON ELÄIN. Paksuista pakoputkista tulvii ilmoille syvän agressiivinen mylvintä. Moottori kuullostaa niin vihaiselta, että se saa käsivarren ihokarvat nousemaan pystyyn ja marssittaa selkäpiihin muurahaisarmeijan."Hesem kirjoitti:Autobildin artikkeli oli kyllä melkoista ylistystä
- Alfaholic -
- MarcusV
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
- Paikkakunta: Espoo
Hemmetti tuo on kyllä hienoin laite ikinä.
Jos itse saisin valita niin ottaisin vehkeen kyllä sekventiaalivaihteistolla, Ferrari Modenan tyyppäämisen jälkeen tykästyin siihen kyllä täysin.
Paljon samaa näköä kyllä mitä maseratissa mutta uskomaton laitos kyllä, hommatkaa joku nyt edes yksi tollanen suomeen!
Jos itse saisin valita niin ottaisin vehkeen kyllä sekventiaalivaihteistolla, Ferrari Modenan tyyppäämisen jälkeen tykästyin siihen kyllä täysin.
Paljon samaa näköä kyllä mitä maseratissa mutta uskomaton laitos kyllä, hommatkaa joku nyt edes yksi tollanen suomeen!
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Aika mielenkiintoinen detalji on muuten se, että Alfasta tule kalliimpi kuin tulevasta Ferrari Dinosta. Mutta eiköhän limited edition-status takaa se, että kaikki menevät kaupaksi.
Ja noista väreistä, Car-lehden erinomaisen jutun perusteella avomalliin tule saataville neljä väriä: kaksi punaista, musta ja valkoinen. Sufletin väri on aina musta. Mutta noihinhan ehtii vielä tulla muutoksia, eikä tuotantopäätöstäkään ole kai avokkaan suhteen vielä edes tehty.
Ja noista väreistä, Car-lehden erinomaisen jutun perusteella avomalliin tule saataville neljä väriä: kaksi punaista, musta ja valkoinen. Sufletin väri on aina musta. Mutta noihinhan ehtii vielä tulla muutoksia, eikä tuotantopäätöstäkään ole kai avokkaan suhteen vielä edes tehty.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- tommytommy
- Viestit: 43
- Liittynyt: 09 Kesä 2005, 11:55
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Asiahan ei minulle mitenkään kuulu mutta sanotaan näin että eräs tuttava sattui vilauttamaan sähköpostiviestiä jossa tiedusteltiin halukkuutta hankkia kyseinen auto. No hommahan ei tästä etene ellei sitten perusteta vaikka säätiötä kansalaiskeräyksen järjestämiseksi Se tästä kuitenkin viisastuttiin että jos jollakin sattuisi tuo raha olemaan niin ilmeiseti 8C:n hankkiminen olisi mahdollista.155156 kirjoitti:Mistä tämä tieto?
Sinulla näköjään uusi Alfa..
Ei nyt kannata kuitenkaan kuvitella että liikkuisin raharikkaitten porukoissa, sinänsä erikoinen tapahtumaketju jonka seurauksena tuo tarjous oli tehty.
Joo omakin Alfa vaihtui vähemmän ajettuun sopivasti isänpäiväksi tosin vaan tuollainen 6C kolmetonninen.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Luskelin eilen juttua tarkemmin ja Car puhuukin paskaa. Jutussa on väri gallo käännetty valkoiseksi. Gallo tarkoittaa kukkoa, mutta giallo on kyllä keltainen. Eli tuo skylarkin postaama väripaletti pätee myös mahdollisen avomallin kohdalla. Vai olenko aivan hakoteilla kielen suhteen?Vittorio Jano kirjoitti: Ja noista väreistä, Car-lehden erinomaisen jutun perusteella avomalliin tule saataville neljä väriä: kaksi punaista, musta ja valkoinen.
Pitänee laittaa briteille palautetta.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100