164 Kytkin
Valvoja: Moderators
164 Kytkin
Argh, alfani kytkinnesteet vuotavat pihalle! En pääse ihan heti auton alle tutkimaan joten osaako joku sanoa mikä on kuusnepan heiko kohta mistä neste yleensä alkaa ruikkimaan? Parkkipaikalle on ilmaantunut jo melkoinen rapakko ja polkimen toiminta on todella outo (jääpi välillä pohjaan) eikä irrota vaikka on pohjassa.
Kytkin itsessään on uusittu kokonaan keväällä ja sen toiminta muuten on ihan kunnnossa. Voiko vikaa olla polkimen päässä kun tuntuu että jostain sieltä päin se neste valuu runkopalkin takaa? Perkele kun en tajua tuosta voimansiirtopuolesta mitään! Lieneekö taas joku saatanan kallis remontti tiedossa???
Kytkin itsessään on uusittu kokonaan keväällä ja sen toiminta muuten on ihan kunnnossa. Voiko vikaa olla polkimen päässä kun tuntuu että jostain sieltä päin se neste valuu runkopalkin takaa? Perkele kun en tajua tuosta voimansiirtopuolesta mitään! Lieneekö taas joku saatanan kallis remontti tiedossa???
Voi perkele sentään näitä rakkineita!
Tänne se pitikin laittaa..en tahdo muistaa..niin työsylinteri sulla on kytkimestä menny...hain kesällä uuden koko uuden sylinterin motonetistä n 24 euroo, helppo vaihtaa ja hyvin toimii...
yleensä tuppaavat meneen talvella kun ei kytkinnesteitä vaihdettu ja seassa oleva vesi jäätyy,sit kun polkasee niin tiivisteet samantien entiset.
yleensä tuppaavat meneen talvella kun ei kytkinnesteitä vaihdettu ja seassa oleva vesi jäätyy,sit kun polkasee niin tiivisteet samantien entiset.
Silloin kun multa meni kytkin niin ei ollut motonettiä lähiseudulla , tiivisteet maksoi muistaakseni jotain 80mk. Jos uusi sylinteri on noin edukas niin ilman muuta koko himmeli vaihtoon.jiiässä kirjoitti:Tänne se pitikin laittaa..en tahdo muistaa..niin työsylinteri sulla on kytkimestä menny...hain kesällä uuden koko uuden sylinterin motonetistä n 24 euroo, helppo vaihtaa ja hyvin toimii...
yleensä tuppaavat meneen talvella kun ei kytkinnesteitä vaihdettu ja seassa oleva vesi jäätyy,sit kun polkasee niin tiivisteet samantien entiset.
Hmm... Eihän se ole iso vika, kuten pojat jo aiemmin totesi eli periaatteessa kaikki korjaamot käy. Missäs päin Oulua vaikutat?pulukka kirjoitti:+tietääko joku minne kannattaa viedä Oulussa näytettäväksi kun eihän tuolla uskalla kauas lähteä?
Itseäni kiinnostaa yksi paja alfan huollon suhteen, mutta ei ole tullut vielä käytyä siellä haastattelemassa. Eli Virho & Raitio (tai sinne päin), sijaitsee Alppilassa. Virhon Sakke on korjannut ainakin fiiatteja pienen ikänsä ja on kyllä tunnettu autopiireissä. Alfan huoltokokemuksesta vaan en osaa sanoa. Omistaja on hommannut itselleen 155:n käyttöautoksi, joten siltä pohjalta kannattaisi kyselläkkin. Onkos kellään kokemuksia?
Pistäs pulukka kommentteja paikasta, jos satut käymään.
Juu, ei tosiaan tarvi ilmata, jos tiivisteet pitää. Kytkin ja jarrunesteet kannattaa vaihtaa parin vuoden välein, jolloin työsylintereidenkin käyttöikä pitenee.alfa164 kirjoitti:asiasta toiseen,eli tarviiko/kannattaako kytkintä ilmata aikaajoin?
kytkinsylinteri motonetistä.
vielä kytkinsylinteristä...aika näyttää kuinka hyvä/laadukas se motonetin sylkky on mut sillä kumminkin vuoden takuu jne ja oli siistiks maalattu eili varmaan vaihto-osasta kunnostettu...mut kyl se pelkkä tiivistesarja ois maksanu aika lailla suhteessa ja vanha sylinteri on hyvä hoonata kunnolla.
veli osti talvella 75 tvinsparkkiinsa vastaavan osan kun kans tuli nesteet pihalle,hain sen ite omin alennusten kans tampereen varaosamiehiltä..maksoi muistaakseni 67 euroo....onneksi oli pikkuaskin mallin sylinteri...V6:en Ja turbodieselin ison laatikon sylinteriä ei ois löytyny.
Oon muuten 75:een kohtuullisen houdinitemppu vaihtaa ko osa, ei käy ihan niin helpolla ja äkkiä kun 164:een...!
Kannattaa vaihtaa kytkinesteet viimestään kahden vuoden välein..mieluummin useimmin ja pitää ilmaruuvi hyvin vaseliinillä rasvattuna...
veli osti talvella 75 tvinsparkkiinsa vastaavan osan kun kans tuli nesteet pihalle,hain sen ite omin alennusten kans tampereen varaosamiehiltä..maksoi muistaakseni 67 euroo....onneksi oli pikkuaskin mallin sylinteri...V6:en Ja turbodieselin ison laatikon sylinteriä ei ois löytyny.
Oon muuten 75:een kohtuullisen houdinitemppu vaihtaa ko osa, ei käy ihan niin helpolla ja äkkiä kun 164:een...!
Kannattaa vaihtaa kytkinesteet viimestään kahden vuoden välein..mieluummin useimmin ja pitää ilmaruuvi hyvin vaseliinillä rasvattuna...
Onhan noilla Virho & Rautio ollut Alfoja ennenkin 33 16V ja 164 jos toinenkin. Sen suhteen vois kuvitella, että ne jotain ymmärtää noitten päälle.
Kerran oon käyttänyt 75:sta tuolla ja sen jälkeen tehnyt melkein kaiken itse. On se silti varmaan parhaasta päästä pajoja. Aikoja ainakin joutuu jonottamaan viikkotolkulla..
Kerran oon käyttänyt 75:sta tuolla ja sen jälkeen tehnyt melkein kaiken itse. On se silti varmaan parhaasta päästä pajoja. Aikoja ainakin joutuu jonottamaan viikkotolkulla..
75 kytkintyösylkky
kyllä veli sen syliterin ite vaihtoi...poikkipalkki viimesen päälle pahasti eessä mut onnistu silti jollain taikatempulla pitään ruuvinkantoja vastaan ja sai ruuvit auki. Lievästi ilmaisten muutama ärräpää tuli kuulemma päästettyä...
En tosin voi kenellekään sitä operaatioo suositella ite tekemään. Ilmauksessa hän tarvi apua et sai kytkimen kunnolla irrottaan...ois se paljon helpompi kun koko laatikko ois irti autosta.
Onko kenelläkään kokemusta 75:en takajarruputkien vaihdosta?..se ois seuraava operaatio varmaan vuorossa ennen seuraavaa leimausta...onko vaikee/onnistuuko laatikon ja takajarrusatuloiden ollessa paikallaan..?
En tosin voi kenellekään sitä operaatioo suositella ite tekemään. Ilmauksessa hän tarvi apua et sai kytkimen kunnolla irrottaan...ois se paljon helpompi kun koko laatikko ois irti autosta.
Onko kenelläkään kokemusta 75:en takajarruputkien vaihdosta?..se ois seuraava operaatio varmaan vuorossa ennen seuraavaa leimausta...onko vaikee/onnistuuko laatikon ja takajarrusatuloiden ollessa paikallaan..?
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: 75 kytkintyösylkky
Vähän olisit selannut alaspäin olisi tämä otsikko saattanut pistää silmään.jiiässä kirjoitti:Onko kenelläkään kokemusta 75:en takajarruputkien vaihdosta?
Hienoa, kiitoksia taas teille kaikille -nyt on homma teidän ansiostanne hoidossa ja melkeimpä puoli-ilmaiseksi!
Eilen illalla sitten kurkkasin konepellin alle ja huomasin tosiaan että sieltähän tuo työrylinteristä (onpa hieno sana, kuulin asiantuntijalta) on mömmöt turskahdelleet karkuun ja auton alla metrin rapakko. Aparaatista oli suojakumi riekaleina ja ilmeisesti joku muukin tiiviste sieltä sisältä rikki kun ei kai tuollaisen kortsunreikaleen ole tarkoitus pidätellä nestettä sylinterin sisällä!?!
Tyttöystävän isäukko tuumasi että varaosakaupasta saapi uudet kumit sylinteriin ja se voipi olla apuna kun ne vaihdetaan. No, osasilta ja varaosamaailmasta käskivät kummastakin delta-auton pakeille koska heiltä ei löydy sopivia osia kyseiseen malliin. Oulun Delta-autossa auton rekisteriotteen perusteella saivat tongittua koneelta että eipä saa heiltäkään kumeja vaan koko sylinteri pitää ostaa hintaan 120 PERKELEEN euroa!!! Saattapi olla että en Ko. talossa ihan heti mene asioimaan...
Lähes itkien juoksin deltasta ulos kotiin koneelle tänne foorumille ja heti ekasta vastauksesta ilmeni että Motinet pelastaa ja osa maksaa tuon naurettavat 24 € + 10 postikuluja. Soitin motonettiin ja nyt koko mäntä uusine suojakumeineen on tulossa tänne ja on varmasti jo maanantaina perillä. Perkele miten mahtavaa, kiitos kaikki!!!
Mitä tästä opimme: AINA kysy ensiksi Motonetistä; sieltä saat koko mopon tuulisuojan hinnalla!!!
Vielä pari kysymystä:
Niin joo, pitääkö kytkinjärjestelmää jotenkin ilmata kun vaihdan tuon uuden sylinterin paikalleen? Onko vaihdossa huomioitava jotain muuta?
Onko täällä Oulussa joku kunnon luottoputka mistä saa Alfan osia vai jätänkö koko touhun Motonetin hellään huomaan? Pakkohan täältä Oulusta nyt jostain olisi ollut mahdollista saada nuo pelkät työsylinterin kumitkin kun kerran pitkin nettiä noita näkyy löytyvän? Joku alfakorjaamohan tuolla ylemmällä vilahti; pitää vielä lukeä tämä ketju kohta...
Missä kannattaa säätää TS -koneen venttiilit? Tuo jo 50 tkm kestänyt nakutus alkaa vituttaa (ei ole kuitenkaan koventunut), joten ketä suosittelette ja missä päin suomea..? mitä luulette että pelkkä säätö kustantaa; Paikalliset kossupullopalkkaiset auto"gurut" eivät koske autoon tikullakaan kun siinä kerran on palasäätö. Voisiko tuo jopa onnistua itse?
Eilen illalla sitten kurkkasin konepellin alle ja huomasin tosiaan että sieltähän tuo työrylinteristä (onpa hieno sana, kuulin asiantuntijalta) on mömmöt turskahdelleet karkuun ja auton alla metrin rapakko. Aparaatista oli suojakumi riekaleina ja ilmeisesti joku muukin tiiviste sieltä sisältä rikki kun ei kai tuollaisen kortsunreikaleen ole tarkoitus pidätellä nestettä sylinterin sisällä!?!
Tyttöystävän isäukko tuumasi että varaosakaupasta saapi uudet kumit sylinteriin ja se voipi olla apuna kun ne vaihdetaan. No, osasilta ja varaosamaailmasta käskivät kummastakin delta-auton pakeille koska heiltä ei löydy sopivia osia kyseiseen malliin. Oulun Delta-autossa auton rekisteriotteen perusteella saivat tongittua koneelta että eipä saa heiltäkään kumeja vaan koko sylinteri pitää ostaa hintaan 120 PERKELEEN euroa!!! Saattapi olla että en Ko. talossa ihan heti mene asioimaan...
Lähes itkien juoksin deltasta ulos kotiin koneelle tänne foorumille ja heti ekasta vastauksesta ilmeni että Motinet pelastaa ja osa maksaa tuon naurettavat 24 € + 10 postikuluja. Soitin motonettiin ja nyt koko mäntä uusine suojakumeineen on tulossa tänne ja on varmasti jo maanantaina perillä. Perkele miten mahtavaa, kiitos kaikki!!!
Mitä tästä opimme: AINA kysy ensiksi Motonetistä; sieltä saat koko mopon tuulisuojan hinnalla!!!
Vielä pari kysymystä:
Niin joo, pitääkö kytkinjärjestelmää jotenkin ilmata kun vaihdan tuon uuden sylinterin paikalleen? Onko vaihdossa huomioitava jotain muuta?
Onko täällä Oulussa joku kunnon luottoputka mistä saa Alfan osia vai jätänkö koko touhun Motonetin hellään huomaan? Pakkohan täältä Oulusta nyt jostain olisi ollut mahdollista saada nuo pelkät työsylinterin kumitkin kun kerran pitkin nettiä noita näkyy löytyvän? Joku alfakorjaamohan tuolla ylemmällä vilahti; pitää vielä lukeä tämä ketju kohta...
Missä kannattaa säätää TS -koneen venttiilit? Tuo jo 50 tkm kestänyt nakutus alkaa vituttaa (ei ole kuitenkaan koventunut), joten ketä suosittelette ja missä päin suomea..? mitä luulette että pelkkä säätö kustantaa; Paikalliset kossupullopalkkaiset auto"gurut" eivät koske autoon tikullakaan kun siinä kerran on palasäätö. Voisiko tuo jopa onnistua itse?
Voi perkele sentään näitä rakkineita!
Joo, kyllähän se ilmata pitää, kuten jo yläpuolen kirjoituksissakin todetaan. Ja joskus (yleensä aina) se ei ole remontin helpoin vaihe.pulukka kirjoitti:Niin joo, pitääkö kytkinjärjestelmää jotenkin ilmata kun vaihdan tuon uuden sylinterin paikalleen? Onko vaihdossa huomioitava jotain muuta?
Eipä taida olla mitään alfaan erikoistunutta tarvikeliikettä, kun ei ole huoltoakaan. Muutenhan noita "varaosaputkia" on kyllä riittävästi, mutta kaikillahan ne samat tuotteet ja luettelot näyttää olevan.Onko täällä Oulussa joku kunnon luottoputka mistä saa Alfan osia vai jätänkö koko touhun Motonetin hellään huomaan?
Kyllähän ne kumit olisi varmasti Oulustakin löytynyt, koska ovat varmaankin jotkut millikoon standardistefat? Malli vaan olisi tarvinnut olla mukana. Ei taida näkyä Alfan kokoja kaikissa varaosaliikkeiden luetteloissa.Pakkohan täältä Oulusta nyt jostain olisi ollut mahdollista saada nuo pelkät työsylinterin kumitkin kun kerran pitkin nettiä noita näkyy löytyvän?