Nelikko talveksi, luannollisesti.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Nelikko talveksi, luannollisesti.

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Ensi viikon sunnuntaiksi on piljetit saksaan ja nelikko tosiaan saa olla tärkein kriteeri.. vuosimalli tippuu aika tarkalleen -93:n. Italoohan tietty lähetään hakemaan ja tarjontaakin löytyy: 155 q4, delta/dedra integralet... harmi vaan ettei tällä hetkellä näy ainuttakaan järkevää järkevällä puolen saksaa. :) Noh mitäs sitten teet. Pemarihan vissiinkin ois seuraavana linjassa foorumiakin silmällä pitäen :-D 325-ja 525ix. ensimäistä ei kannata rahdata ja toisessa näkisin 1750kilon omamassan, 2.5 litrasen koneen ja yleisyyden pienenä häikkänä. Ellei se ole varustettu fysiikanlainkumoojalla niin ei heti innostais. peruskoppaset pooppelit, volkkarin passatit ja maasturit voinee tyrkätä syrjään aika alkujaan. mersulla on nykyään 50 nelikkomallia, reilu kymmenen vuotta sitten ei yhtään, ainakaan 'toimivaa'. Mitäs jää? Audilla on yks nelikko minkä voi katsoa asiallisella koneella niin 2.3l 20v. pitänee pistää harkintaan. subaru legacy 200 heppanen turbo nelikko varmaankin asiallinen, vähän vaisun olonen vaan. Näitä molempia vaivaa jälleen heikohko saatavuus, en tiedä lieneekö yhtäkään saatavilla tällä hetkellä netin mukaan. Sitten päästäänkin ainoaan tällä hetkellä hohtavaan timanttiin elikkäs mitsu galantin V6 nelikkoon, yllättävän häijy ikäsekseen edestäpäin. Onko heebelit ihan kädestä jos tälläsen japsukan onnistuu ainoana toimivana vaihtoehtona noutamaan? :wink: Tällanen katsaus tällä kertaa.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
gfj-365
Viestit: 744
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 19:02
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja gfj-365 »

alfa q4 , audi, subbea jos halajaa niin suoraan sitten imppua. integralet voi yllättää kovalla hinnallaan. dedrat on kaikki 8 venasia. ( tiedoksi) mitsua en ite ........ :wink: olisit vaan hommannu piletit kotkan suuntaan. :mrgreen:
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Mitsua vähän itsekin vähän katoin, mutta kun noita nelikko galantteja (95->) ei vissiin ole tuotu suomeen, niin mitenhän verotus ja varaosat? Auto on käsittääkseni pakattu täyteen elektoniikkaa ja nelipyöräohjauskin löytyy. Saattaa ilmaantua jossain vaiheessa kalliita vikoja.

Oikeastaan mulla tyssäsi siihen, että sitä Galanttia ei saa farmarina.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Abarth kirjoitti:Mitsua vähän itsekin vähän katoin, mutta kun noita nelikko galantteja (95->) ei vissiin ole tuotu suomeen, niin mitenhän verotus ja varaosat? Auto on käsittääkseni pakattu täyteen elektoniikkaa ja nelipyöräohjauskin löytyy. Saattaa ilmaantua jossain vaiheessa kalliita vikoja.

Oikeastaan mulla tyssäsi siihen, että sitä Galanttia ei saa farmarina.
Tuo gala-malli on 93'-96' ja jos aattelee myyvänsä keväällä kun ei viiti 'ylimäräsestä' bensakulutuksesta maksella niin mennee :) Mitsun nelipyöräohjaus on muuten simppeli verrattuna tiettyjen muiden japsien vastaavaan, öljypumppu alkaa tuottaa tarvittavaa painetta tukivarren pukkaamiseen 40kmh+ vauhdissa ja suunnan määrittää ohjaustehostimen öljyn paine. näin jos on mitsufoorumilla rustaajiin uskominen. budjetista tosiaan menee yli tätä kalliimmaat vehkeet ja tää saksan 'lomamatka' ollu piitkään tiedostossa, ettei täs vaihees gyl kehtaa suomitavaraan haksahtaa.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Subarua kehiin vaan. Todella luotettava tekniikan suhteen ja neliveto taitaa olla parasta mitä löytyy. Ainakin oma legacy menee kuin juna jäisellä tiellä. Tosin siinä on vain 132hv. Kaverille toin Italiasta Forester Turbon, jolla on jo huomattavasti hauskempaa ajaa nelipyörä sladissa. Imppu on sitten jo aivan omaa luokaansa jos lapsettaa oikein kunnolla.

Mutta jos Subarun ostaa niin LX mallit kannattaa jättää ostamatta. Japsit kun osaa tuon "varustetason riisunnan" sitten vielä huomattavasti paremmin kuin sakemannit. Eli vähintään GL:ää kehiin. Itselläni on uudelleen varusteltu LX, jolla nyt jo jotenkin pärjää.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Eikös nuo 90-luvun alun Legacyt ole suurelta osin toivottoman mätiä? Ainakin nämä härmämallit, Saksassa ovat varmaan säilyneet keskimäärin vähän paremmin.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Grendel
Viestit: 537
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grendel »

164 Q4 8)

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Olin jo varma että jos jotain tähän ilmoittaisin niin panzerwagon. mutta synninpäästö jotta siisti mitsu tarttui mukaan ja tähän mennessä vaikuttaa lupaavalta vaikka heti oston jälkeen sai huomata että jarrutus täryyttää hitosti ja auto puoltaa rankasti vasuriin, siitä jonki ajan päästä sai väläytettyä jotta auto on mällätty, uusi etulokari, iskaritolppa + jotain ehkäpä kuskin ovikin. mutta nuo jääneet viat saattanevat olla helppoja, nelipyöräsuuntaus ja kierolta jarrulevyltä vaikuttaa. En ole huomannut autossa mitään sieluttomuutta, helvetin hyvä ajaa: neliveto, sähköalusta, nelipyöräohjaus, huippuja mittariin enempi kun 3.0 alfalla, vaunu on ylläriksi myöskin samanmoinen kierroskone kun alfa! Tosin vähän outoa että satkussa on kiekkoja jo 3000. Näitä ritsoja on muuten suomessa noin kolme :shock: Hyvee talvea.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Oldgrain
Viestit: 350
Liittynyt: 01 Kesä 2004, 06:25
Car(s): 159 2.2 SW -07, GTV 2.0 -86
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Oldgrain »

gYdEbUh kirjoitti: Näitä ritsoja on muuten suomessa noin kolme :shock:
Onnea vaan sitten kun siitä jotain hajoaa. Kiva varmaan haeskella osia, ei taida Suomesta ihan kaikkea saada.
"Pikkasen ylikovaa niin se kääntyilee"

Avatar
Sauer
Viestit: 373
Liittynyt: 04 Syys 2003, 04:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sauer »

Saa, mutta minimi toimitusaika on n. 3viikkoa, kun tulee hollannista/japaniasta ja voin sanoa, että noin 90% ton osista tulee sieltä.. :lol:

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Alkuillasta kävin testaamassa kaverilla lainassa olevaa S80:sta Volvoa, V8 ja neliveto. 245:t nastat saivat kiitettäväsi kyytiä, kun liikennevaloissa painoi jalan lattiaan. Hulppea peli, ei voi muuta sanoa. Ja ihan mahtavat äänet! Kylläkin aika kallis - samalla rahalla saa jo vaikka mitä. Esimerkiksi asunnon.

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Tää on joku provo.
Älkää toverit välittäkö :lol:
- Alfaholic -

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Joo, ei kannata.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Vittorio Jano kirjoitti:Alkuillasta kävin testaamassa kaverilla lainassa olevaa S80:sta Volvoa, V8 ja neliveto. 245:t nastat saivat kiitettäväsi kyytiä, kun liikennevaloissa painoi jalan lattiaan. Hulppea peli, ei voi muuta sanoa. Ja ihan mahtavat äänet! Kylläkin aika kallis - samalla rahalla saa jo vaikka mitä. Esimerkiksi asunnon.
Tuli vaan nastoista mieleen että duunissa laitettiin yhteen audin kuuseittemään 275/40 r20 nastat, oli asialinen näky jopa verrattuna hummerin 315/70 r16 nastoihin.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Vittorio Jano kirjoitti:245:t nastat saivat kiitettäväsi kyytiä, kun liikennevaloissa painoi jalan lattiaan... Ja ihan mahtavat äänet!
Varmasti rapisee nastat aika mahtavasti.

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Jeesjees. Talvi rupee kääntymään loppupuoliinsa ja ruvetaan ihmettelemään mitsun erottamista, tänää oli pitkästä aikaa kivaa kun olin ensimmäinen etelä-päijänteellä autolla kaahaava (mitään muita auton jälkiä ei näkynyt) se että omaan pihaan onnistui nousemaan järvestä oli siistiä mutta voiton vetää kyllä moottorikelkkaväylällä ajo, 170 heppaa ei meinannu riittää kunnon kyydin antamiseen sen verran raskasti oli lumi ja paikoin pintajää petti että mentiin kahlaten, mutta kelkkareitillä sai mittariin 120 ja reitin kapeudesta johtuen auto vispasi hermottomasti ja sai kerrassaan upean konsolifiiliksen päälle. Tämä vehjehän ei edelleenkään ole katsastettu kun pyöränkulmat ei tahdo asettua, viimeisin niitti oli kun ratapäivänä kaikki etunastat lensi hittoon ja penkkaa tuli useampaankin kertaan halittua niin johan heitti vastakkaisen etupyörän camberin vituralleen, tosin ei ehkä liikaa.. kaippa sitä kohta uskaltautuisi leimalle. Itseasiassa syy miksi tänne nyt ylipäätänsä raapustan on moinen että: kiinteässä nelivedossa on renkaiden oltava saman kokoiset ettei toinen akseli koita väkisin pyöriä nopeemmin, mutta noiden epätto-etukumien tilalle sattuu nyt olemaan varattu kahta profiilia (5+5) pienemmät rinkulat 185/65 / 195/55. Osaako nelikkomiehet miksei muutkin sepostaa olisiko jo turhaa häikkäämistä vaihtaa nämä kumit alle? jos ajattelee että uusilla takakumeilla ja aivan kuluneilla etukumeilla tai toisinpäin täytyy olla sallittua ajaa, niin millanen toleranssi tuolla erolla mahtaa olla? kiitos.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

En tiedä millainen neliveto tuossa on mutta noissa voi olla riski että neliveto hajoaa jos pyörät ovat eri kokoa.

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Jos keskitasauspyörästössä on minkäänlaista lukkoa, ei parane pistää eri korkuisia renkaita. Rasittaa lukkoa, rattaita, niveliä ja kuluttaa renkaita aika rankasti kun toinen pää "pistää vastaan" tai siis yrittää pyöriä hitaammin... Saattaapi syödä jopa tehoja ja liukkaalla tehdä autosta aika holtittoman ajettavan... :crazyeyes:
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Avatar
Topi
Viestit: 385
Liittynyt: 14 Heinä 2006, 09:05

Viesti Kirjoittaja Topi »

gYdEbUh kirjoitti:jos ajattelee että uusilla takakumeilla ja aivan kuluneilla etukumeilla tai toisinpäin täytyy olla sallittua ajaa, niin millanen toleranssi tuolla erolla mahtaa olla? kiitos.
Itse asiassa Subaruni käyttöohjekirjassa sanotaan, että renkaiden pitää olla tasaisesti kuluneet ja kirjassa suositellaan kierrättämään renkaat kerran vuodessa etuakselilta taka-akselille ja tvärtom. Yksi käytetty rengas kajahtaa -> koko kierros vaihtoon, sanoo opus muistaakseni.

Kun omasta mobiilistani meni sitten rengas pas2 noin vuosi sitten, en yrittänyt ryhtyä kikkailemaan vaan ostin suosiolla kierroksen uusia talvirenkaita. Arvelin tämän vaihtoehdon olevan halvempi kuin keskitasauspyörästö. Eihän sekarengastus tietty välttämättä olisi (ainakaan heti) paikkoja särkenyt, mutta en sitten viitsinyt pelata upporikasta ja rutiköyhää.

-Topi Kuusinen
"Ei tätä kai bensansäästöä varten ostettu."

Vastaa Viestiin