Remmien vaihtoa 156 2.0ts

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
NikEe1927
Viestit: 113
Liittynyt: 02 Huhti 2005, 23:32
Paikkakunta: Espoo

Remmien vaihtoa 156 2.0ts

Viesti Kirjoittaja NikEe1927 »

Morjens kaikki foorumilaiset!

Päätin omatoimisesti vaihtaa remelit +roippeet alfaani,tukena oli vahvaa
kokemusta omaava foorumilainen,yhdessä oltiin kova kaksikko tässä
hommassa,en voi olla kertomatta kuika tämä meni.
Purku työ meni ihan hienosti,mutta heti uusien osien asennustyössä
sattui jotain,aloitin kasaamisen jakopään laakerin asennuksella,laitoin sen paikolleen ja aloin kiristämään pulttia pidin toisella kädellä laakerista ja toisella kiristin ihan( omasta milestä)kevyesti niin kiristäessä laakeri putosi käteeni JUMALAUTA pultti poikki,EI HELVETTI miten on mahdollista
noilla momenteilla,arvatkaa mitä pyöri mielessä,mutta pultti meni oikeesti poikki,onneks kaverini oli rauhallista tyyppiä piti ohjat käsissä
mietittin yhdessä mitä nyt,mä vain kiroilin ja kiroilin ei VITT...
Rautakauppaan mars mars,pora meillä oli mutta ei niin pieneen väliin mikään tavallinen pora terineen sovi vaikka kuinka haluis,eli eli ostettiin kulmavaihde+terät+vastakierretapit,mutta eihän tämä poraaminen niin ahtaassa välissä kovin mieltä ylentävää ollut,pultti on sitten tosi kovaa ainetta,noin tunnin poraamisen ja koneen kuumenemisen takia pakosta alettiin miettiä,kun pora ei pahemmin lastua nosta,eli tutkin siinä poratessa paikkaa missä tämä kohta oli niin huomasin että sehän on mahdollisesti irrotettavissa oleva,niin kuin olikin kolmella kuusiokololla
irti vaan ja poraaminen onnistu ainakin paremmissa asennoissa mutta ei se pora silti uponnut pulttiin, meinas usko loppua,sit varmaan jonkinlaisessa mielenhäiriössä porasin pultin toiselta puolelta kun se nyt oli mahdollista,mut pora oli porautunut vain noin 1-1½milliä koko tämän poraamisen aikana,niin varmaan vielä pahemman mielenhäiriön riivamana
otin vaan pakista ristipääruuvarin ja mietin ett siinähän on pultin katkeemisen ja poraamisen jäljiltä pienet kolot,ruuvari koloon painoo päälle ja vääntöö,JUMALAUTA liikahtiko se,niin se teki lisää kiertoo ja irtos sit ihan sormivoimilla,voi hitto sitä RIEMUA.
Sit vaan tiedoksi että jos jollekin käy samoin ,niin se lappu on irroitettavissa lohkon kyljestä
Kaverin kanssa tutkittiin sitä pulttia,tultiin siihen tulokseen ett pultissa joku valu vika, jäljistä päätellen
Jakopään uusien osien asennus hoitui muuten malliikkaasti

Tämän homman pystyy kyllä tekemään,hyvien ohjeiden ja rauhallisesti miettimällä vaihe vaiheelta
ALFA 156 Hyvännäköinen auto(minun unelma)

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tuliko tilalle 8.8 pultti? Alkuperäinen saattaa olla kovempi.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

NikEe1927
Viestit: 113
Liittynyt: 02 Huhti 2005, 23:32
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja NikEe1927 »

Uuden laakerin uusi pultti katkes,tilalle laitoin vanhan laakerin vanhan
pultin,toivottavasti kestää siellä

Muuten yks asia jäi mainitsemati ONNEKSI SE PULTTI KATKES SIINÄ
VAIHEESSA,eikä ajossa
ALFA 156 Hyvännäköinen auto(minun unelma)

Vastaa Viestiin