Kävin sivistämässä itseäni CRM-tilaisuudessa (Customer Related Marketing). Kaikki aineisto oli tietysti englanninkielistä, sillä suomalaiset konsultit olivat konsultoineet aiheesta vasta 10 vuotta per äijä, joten eiväthän he siinä ajassa ollet voineet huomata, että heidän maksavat asiakkaansa ovat suomenkielisiä. Ja ollaanhan me suomalaiset niin tyhmiä jätkiä, että sama mitä meille näyttää englanniksi, niin se vaikuttaa puolet fiksummalta.
Asiaan: neuvoksi asiakastyytyväisyyden parantamiseen (situouttamiseen) neuvottiin kaiken maailman lisätivolien perustamista, kuten esimerkiksi palstan, jossa asiakkaat saavat jutella yrityksen tuotteisiin liittyvistä asioista. Fiksusti huomautettiin, että tällaisten ja vastaavien härdellien pyörittämiseen kannattaa varata ihan oma henkilö, sillä homma vaatii työtunteja. Aivan oikein, sillä eihän nykyaikasessa yrityksessä ehdi edes syömään.
Tuli kutenkin mieleen esimerkiksi tämä palsta ja Delta-Auto. Olin jo möläyttää, että jos haluaa palstan, niin miksi ei osta sellaista. En kuitenkaan sanonut mitään, sillä salihan oli täynnä kilpailijoita.
Tällä palstalla on toista tuhatta jäsentä. Delta möi viime vuonna 365 uutta Alfaa. Tällä palstalla yhtiö esiintyy lähes yksinomaan silloin, kun se on ryssinyt jonkun huollon tai ottanut 364 euroa moottorin tukikumeista.
On sanomattakin selvää, ettei meitä voi ostaa eikä täällä suvaita maksettuja politrukkeja, jotka levittävät puolueellista disinformaatiota.
Mutta on se silti ihme, ettei Delta Auto tajua sponssata meille ratapäiviä, ihan muuten vaan. Se olisi mielestäni kaikki mahdolliset kriteerit täyttävää markkinointia.
CRM-opissa. Delta-Auto ja AlfaBBS?
Valvoja: Moderators
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Mää on kantanut Tampereen Deltaan viimesen 10 vuoden aikana rahaa 160.000 € plus huoltoihin varmaan 20.000 € vaimon kanssa.
Siellä osaa jo 4 miestä mua tervehtiä ja pari kolme kattoo pitkään - ikäänkuin tunteekseen . Asioin vain yhden henkilön kanssa myynnissä, huollossa , varsinaisessa asennuksessa ja vaihtoautoissa.
Tänä vuonna on tullu 1 lounas ja ainaskin 10 kuppia kahvia ( ilman pullaa).
Lisäksi 2 Stiloa ja 1 159 pienoismalli vaki vaihtoautomyyjältä.
Oon siltä ostanut nyt ittelle , vaimolle lapsille tai kavereille 8 autoa.
Ps.
Nämä muiden autot ei ole laskettu mukaan tohon ekaan summaan.
Siellä osaa jo 4 miestä mua tervehtiä ja pari kolme kattoo pitkään - ikäänkuin tunteekseen . Asioin vain yhden henkilön kanssa myynnissä, huollossa , varsinaisessa asennuksessa ja vaihtoautoissa.
Tänä vuonna on tullu 1 lounas ja ainaskin 10 kuppia kahvia ( ilman pullaa).
Lisäksi 2 Stiloa ja 1 159 pienoismalli vaki vaihtoautomyyjältä.
Oon siltä ostanut nyt ittelle , vaimolle lapsille tai kavereille 8 autoa.
Ps.
Nämä muiden autot ei ole laskettu mukaan tohon ekaan summaan.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Näin se menee - ai niin - sain mä viime kesänä tikkataulun kangaskassissa
Vielä ei ole hyväksytty siihen johonkin hiton kanta-asiakaskerhoon, vai mikä se on . Ei o vaimokaan , kun sillä oli vaan Mareoita uutena.
Alfat ja muut on hankittu käytettyinä.
Vielä ei ole hyväksytty siihen johonkin hiton kanta-asiakaskerhoon, vai mikä se on . Ei o vaimokaan , kun sillä oli vaan Mareoita uutena.
Alfat ja muut on hankittu käytettyinä.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6