75 V6 öljyvuoto
Valvoja: Moderators
75 V6 öljyvuoto
Eli 75 3.0 tiputtaa öljyä ilmeisesti jakopään kiristimestä, senverran opiskelin että on tyyppivika. Ihmetyttää vaan kun autoon vaihdettiin hihna viime talvena ja samalla kiristin, mutta ilmeisesti pelkkä rulla eikä koko systeemiä. Mistäs tota kiristintä kannattais ettiä, maksaa tietysti aivan v*tusti..? Luulin jo että vuoto lakkas kun vaihdoin 5W-40 öljyt 20W-50 litkuihin mutta ei.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
öljynpaine toimista kiristintä ei enää saa joka paikasta ja jos saa niin maksaa yleensä luokkaa 150-250€, vanhaan kiristimeen saa korjausarjaa mutta jos on kulunut jo väljäksi niin siitä ei ole apua kuin hetkeksi, on olemassa myös täysin mekaaninen kiristin jolla öljyvuodot loppuisi luultavasti mutta omakohtaista kokemusta moisesta ei ole, tosin muistini mukaan joku palstalainen on moisen laittanut alfaansa eli toivottavasti lukee tämän topicin
kiristimiä sasa hyvin myös ulkomailta tilaamalla jolloin myös hinta melkoisesti halvempi kuin suomalaisilla tarjoajilla, ohessapa muutama nopeasti haettu linkki joissa kiristimiä tarjolla:
http://www.international-auto.com/index ... p&pid=2520
http://www.alfa-service.eu/alfa/index.p ... GBELT.html
http://www.okparts.net/english/detail_e ... ement=2658

kiristimiä sasa hyvin myös ulkomailta tilaamalla jolloin myös hinta melkoisesti halvempi kuin suomalaisilla tarjoajilla, ohessapa muutama nopeasti haettu linkki joissa kiristimiä tarjolla:
http://www.international-auto.com/index ... p&pid=2520
http://www.alfa-service.eu/alfa/index.p ... GBELT.html
http://www.okparts.net/english/detail_e ... ement=2658
Re: 75 V6 öljyvuoto
Itse vaihdoin 155v6:eeni remmin lisäksi vain nuo sisukalut (Muukkoselta). Koko kiristinsysteemin vaihto olisi vaatinut koko koneen pois nostoa. 75V6:ssa homma onnistuu paljon helpommin. Kokemukseni on, että hydraulinen toimii kuitenkin hyvin (ei pahemmin vuoda) n. 100-120 tuh. Vuotokohdaksi paljastui sen ohuen kapineesta ulostulevan kiristäjätapin tiivistyskumi. Eivät nuo senkummemmin kulu, paitsi itse kiristinpyörän laakeri.Wille kirjoitti:Eli 75 3.0 tiputtaa öljyä ilmeisesti jakopään kiristimestä, senverran opiskelin että on tyyppivika. Ihmetyttää vaan kun autoon vaihdettiin hihna viime talvena ja samalla kiristin, mutta ilmeisesti pelkkä rulla eikä koko systeemiä. Mistäs tota kiristintä kannattais ettiä, maksaa tietysti aivan v*tusti..? Luulin jo että vuoto lakkas kun vaihdoin 5W-40 öljyt 20W-50 litkuihin mutta ei.
Öljyvuodot loppuivat minulta, Koneella ajettu 130tuh.
Seuraavassa vaihdossa vaihdan sitten mekaanisen kiristäjän. Vaatii silloin kyllä lisäksi tuon adapterisarjan, joka sekin näyttää maksavan yllättävän paljon. Siihen kuuluu välilevy, sulkutappi öljyreikään sekä kierretappiosa, johon mekaaninen kiristin kiinnitetään. Tosin nuo jenkit eivät suosittele mekaanista kiristin käsivaihteiseen autoon, koska on pieni vaara, jos auto
liikku vaihdepäällä taaksepäin niin saattaa remmi hypätä hampaan tai pari kiristäjän antaessa periksi, en tiedä sitten onko kellään näin käynyt.
Coupe
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: 75 V6 öljyvuoto
Tuota olen kuullut ja lukenut 24V Superista, mutta en tiedä voiko pitää paikkaansa kun en tiedä edes millainen kiristin siellä onCoupe kirjoitti:Tosin nuo jenkit eivät suosittele mekaanista kiristin käsivaihteiseen autoon, koska on pieni vaara, jos auto
liikku vaihdepäällä taaksepäin niin saattaa remmi hypätä hampaan tai pari kiristäjän antaessa periksi, en tiedä sitten onko kellään näin käynyt.

- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: 75 V6 öljyvuoto
no tuosta kulumisesta olen kyllä hieman erimieltä omasta kokemuksesta johtuen koska itsellä oli eräässä alfassa kiristin jossa se ns vipua (jossa rulla kiinni) painava tappi pääsi nitkumaan n millimetrin-pari sivusuunnassa, tästä päättelin että on sisuskaluta väljät ja silloin on mielestäni kulunut,tuolla koneella oli aj n 240tkm, rullakin oli niin entinen ettei pahemmin pyörähtänyt enää käsin pyöräyttämällä ja öljyä tuo myös vuoti sen verran että kone + remmin kotelo oli aika hyvin öljytty sisältäpäin, onneksi oli ehjä ja kunnostettu kiristin itsellä valmiina hyllyssä.Coupe kirjoitti:
Itse vaihdoin 155v6:eeni remmin lisäksi vain nuo sisukalut (Muukkoselta). Koko kiristinsysteemin vaihto olisi vaatinut koko koneen pois nostoa. 75V6:ssa homma onnistuu paljon helpommin. Kokemukseni on, että hydraulinen toimii kuitenkin hyvin (ei pahemmin vuoda) n. 100-120 tuh. Vuotokohdaksi paljastui sen ohuen kapineesta ulostulevan kiristäjätapin tiivistyskumi. Eivät nuo senkummemmin kulu, paitsi itse kiristinpyörän laakeri.
Öljyvuodot loppuivat minulta, Koneella ajettu 130tuh.
Seuraavassa vaihdossa vaihdan sitten mekaanisen kiristäjän. Vaatii silloin kyllä lisäksi tuon adapterisarjan, joka sekin näyttää maksavan yllättävän paljon. Siihen kuuluu välilevy, sulkutappi öljyreikään sekä kierretappiosa, johon mekaaninen kiristin kiinnitetään. Tosin nuo jenkit eivät suosittele mekaanista kiristin käsivaihteiseen autoon, koska on pieni vaara, jos auto
liikku vaihdepäällä taaksepäin niin saattaa remmi hypätä hampaan tai pari kiristäjän antaessa periksi, en tiedä sitten onko kellään näin käynyt.
Coupe
voihan tämä oma tapaus olla toki enemmän poikkeuskin kuin sääntö.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: 75 V6 öljyvuoto
24 V superissa minun käsitykseni mukaan mekaaninen kiristin.Rolle kirjoitti:Tuota olen kuullut ja lukenut 24V Superista, mutta en tiedä voiko pitää paikkaansa kun en tiedä edes millainen kiristin siellä onCoupe kirjoitti:Tosin nuo jenkit eivät suosittele mekaanista kiristin käsivaihteiseen autoon, koska on pieni vaara, jos auto
liikku vaihdepäällä taaksepäin niin saattaa remmi hypätä hampaan tai pari kiristäjän antaessa periksi, en tiedä sitten onko kellään näin käynyt.
Re: 75 V6 öljyvuoto
Jos kiristintappi koneessasi oli noin löysä, koneen öljyjen on täytynyt tulla sukkana pihalle. Tapin tiivistää varsin tavallisen näköinen tiiviste, samantyyppinen kuin esim. jarrupää tai kytkinsylintereissä. Minulla kiristitappi oli sovitukseltaan vielä ihan välyksetön.90 kirjoitti:no tuosta kulumisesta olen kyllä hieman erimieltä omasta kokemuksesta johtuen koska itsellä oli eräässä alfassa kiristin jossa se ns vipua (jossa rulla kiinni) painava tappi pääsi nitkumaan n millimetrin-pari sivusuunnassa, tästä päättelin että on sisuskaluta väljät ja silloin on mielestäni kulunut,tuolla koneella oli aj n 240tkm, rullakin oli niin entinen ettei pahemmin pyörähtänyt enää käsin pyöräyttämällä ja öljyä tuo myös vuoti sen verran että kone + remmin kotelo oli aika hyvin öljytty sisältäpäin, onneksi oli ehjä ja kunnostettu kiristin itsellä valmiina hyllyssä.Coupe kirjoitti:
Itse vaihdoin 155v6:eeni remmin lisäksi vain nuo sisukalut (Muukkoselta). Koko kiristinsysteemin vaihto olisi vaatinut koko koneen pois nostoa. 75V6:ssa homma onnistuu paljon helpommin. Kokemukseni on, että hydraulinen toimii kuitenkin hyvin (ei pahemmin vuoda) n. 100-120 tuh. Vuotokohdaksi paljastui sen ohuen kapineesta ulostulevan kiristäjätapin tiivistyskumi. Eivät nuo senkummemmin kulu, paitsi itse kiristinpyörän laakeri.
Öljyvuodot loppuivat minulta, Koneella ajettu 130tuh.
Seuraavassa vaihdossa vaihdan sitten mekaanisen kiristäjän. Vaatii silloin kyllä lisäksi tuon adapterisarjan, joka sekin näyttää maksavan yllättävän paljon. Siihen kuuluu välilevy, sulkutappi öljyreikään sekä kierretappiosa, johon mekaaninen kiristin kiinnitetään. Tosin nuo jenkit eivät suosittele mekaanista kiristin käsivaihteiseen autoon, koska on pieni vaara, jos auto
liikku vaihdepäällä taaksepäin niin saattaa remmi hypätä hampaan tai pari kiristäjän antaessa periksi, en tiedä sitten onko kellään näin käynyt.
Coupe
voihan tämä oma tapaus olla toki enemmän poikkeuskin kuin sääntö.
Coupe
Re: 75 V6 öljyvuoto
Minulla on sellainen muistikuva, että vuodesta -93 eteenpäin kaikki kiristäjät ovat jo mekaanisia (siis -93 mukaanlukien).90 kirjoitti:24 V superissa minun käsitykseni mukaan mekaaninen kiristin.Rolle kirjoitti:Tuota olen kuullut ja lukenut 24V Superista, mutta en tiedä voiko pitää paikkaansa kun en tiedä edes millainen kiristin siellä onCoupe kirjoitti:Tosin nuo jenkit eivät suosittele mekaanista kiristin käsivaihteiseen autoon, koska on pieni vaara, jos auto
liikku vaihdepäällä taaksepäin niin saattaa remmi hypätä hampaan tai pari kiristäjän antaessa periksi, en tiedä sitten onko kellään näin käynyt.
Coupe
Mulla on ollut hyviä kokemuksia tuosta hydraulisestakin mallista. Huoltokirjasta ei löydy mainintoja onko kiristinrulla vaihdettu jossainvälissä hihnan vaihdon yhteydessä, mutta rulla oli melko nahea vielä 295tkm:n kohdalla kun hihnan vaihdoin. Tiivisteet vaihdoin kiristäjään jossain 270tkm:n kohdalla, varmuuden vuoksi 

- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Omaan rassiini vaihdoin tiivisteet siihen hydraulihimmeliin ja pata pysyi kuivana sen seuraavat 50tkm jotka autolla ajoin. Halpa homma eikä kovin työläskään, kannattaa vaan napata esmes EPERistä räjäytyskuva siitä hilputtimesta. On siinä sen verran sälää ettei ihan ulkomuistista tai päättelemällä osaa pistää kaikkea paikalleen.
Ne hihnapyörien laippojen o-renkaat kannattaa tosiaan myös tsekata. Jos kerran jakopään purat muutenkin niin samallahan nuo vaihtaa, eivät kumminkaan maksa paljon mitään.
Ne hihnapyörien laippojen o-renkaat kannattaa tosiaan myös tsekata. Jos kerran jakopään purat muutenkin niin samallahan nuo vaihtaa, eivät kumminkaan maksa paljon mitään.
- Epäkelpokeräilijä -