Wanha Alfa Italiasta?
Valvoja: Moderators
Wanha Alfa Italiasta?
Tarkoitus on jossain vaihetta ennen eläkettä käydä hakemassa vanha 1750 GTV ulkomailta, onko ehdotuksia mistä maasta? Italiasta luulisi ainakin löytyvän, mutta mites sitten verot nykytilanteen vallitessa, paljonko pitää lisätä suoraan auton hintaan? 10000€ ?
- GiuliaSuper
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Ulkomailla tuntuu maksavan jopa enemmän kun täällä. Ruotsia kannattaa katsoa mutta vähiin on 1750 käyneet lähes joka paikasta. Suomessakin on joskus ollut myynnissä ja ilmeisesti yksi edelleen nettiautossa, muuten kannattaa katella clubien sivustoja. Kiva kesä auto, kyydissä tullut oltua aika paljon ja jonkin verran päässyt ajamaankin isän 1750 gtv:tä. Herätin sen seisonnasta henkiinkin. Hyvät yksilöt pyörii 10 000€ yläpuolella ja kalleimmat ollu jotain 25 000€ luokkaa. Alkuperäisyys kannattaa varmistaa. Melkein suosittelen mk2 eli vm. 70 ja uudempi niissä on paremmat jarrut, riippu polkimet, takalasin lämppäri (osa näistä tuli tipoittain malleihin mut viim. 70) ja niskatuet. Nyt en muista enempiä muutoksia mutta saatto olla mahd. muitakin.
E: meinasi listasta unohtua että lisäksi itsesäätyvä kytkin nestekytkin, kun vanhemmassa säädettävä nestekytkin.
E: meinasi listasta unohtua että lisäksi itsesäätyvä kytkin nestekytkin, kun vanhemmassa säädettävä nestekytkin.
- Garrett
- Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
- Viesti:
Re: Wanha Alfa Italiasta?
Nykyinen verotilanne suosii noita vanhoja pelejä. Jos tuot ajoneuvon, joka on valmistettu ennenkuin Suomen autovero tuli voimaan, niin sen perusteella sen ikäisessä autossa ei ole yhtään autoveroa, joten ei sitä voi kantaa maahantuotavastakaan autosta.Raimbo kirjoitti:Tarkoitus on jossain vaihetta ennen eläkettä käydä hakemassa vanha 1750 GTV ulkomailta, onko ehdotuksia mistä maasta? Italiasta luulisi ainakin löytyvän, mutta mites sitten verot nykytilanteen vallitessa, paljonko pitää lisätä suoraan auton hintaan? 10000€ ?
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.
- tsav
- Car(s): '58 Hermes 2000
'53 Jaguar XK120SE FHC (MR) - Paikkakunta: Vantaa
Tuo verottomuuden raja on 1957. Meidän väliaikainen autovero on alettu perimään 1.1.1958 ja sen jälkeen pitää maksaa autovero. eli tuota 1750 ei saa 0 verolla, ellei tuo muuttoautona.
[url=http://www.carf.fi/www.nsf/$$ViewTempla ... ng=2&Seq=1] CARFin[/url] sivulta löytyy veropäätöksiä:
Noista siis tuo ensimmäinen on vm'57 ja vero 0.
2003-2004 on lasketu vanhoillekin autoille vastaavan suomiauton hinnan mukaan, joten veroa tuli enemmän kuin uudemmissa, kun auton arvonnousu nosti veroakin. Tuo 2006 tuotu on sitten laskettu nykyisen käytännön mukaan ja näyttää olevan linjassa mitä olen kuullut 60-luvun autoille määräytyneistä veroista. [url=http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenki ... /index.jsp] Tullin[/url] sivuilta löytyy veron määrityksen perusteet.
Vero voi olla siis lopulta mitä vain ja ennakkopäätöstä ei saa. Itse asiaa tiedustellessa tullimies totesi, että tuo auto tuohon pihalle, niin katsotaan sille sopiva vero. Antoi sitten lopulta neuvon, että etsi vanhempi kuin '58 ja tuo se 0 verolla.
Hyvät maksaa euroopassakin paljon. Projektikuntoisissa varaudu itse tekemään paljon töitä entisöintiin. Teettämällä se halpa tulee kalliimmaksi kuin valmiina ostettu hyvä/kallis.
Kotisivultani löytyy hieman juttua entisöinnistä ja linkki hollantilaiselle keräilijälle, jolla on kohtuulliset hinnat. Kannattaa käydä katsomassa paikkaa vaikka ei olisi ostamassakaan autoa. Myksitävä kokemus, kun saman katon alla on n. 450 urheiluautoa.
[url=http://www.carf.fi/www.nsf/$$ViewTempla ... ng=2&Seq=1] CARFin[/url] sivulta löytyy veropäätöksiä:
Noista siis tuo ensimmäinen on vm'57 ja vero 0.
2003-2004 on lasketu vanhoillekin autoille vastaavan suomiauton hinnan mukaan, joten veroa tuli enemmän kuin uudemmissa, kun auton arvonnousu nosti veroakin. Tuo 2006 tuotu on sitten laskettu nykyisen käytännön mukaan ja näyttää olevan linjassa mitä olen kuullut 60-luvun autoille määräytyneistä veroista. [url=http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenki ... /index.jsp] Tullin[/url] sivuilta löytyy veron määrityksen perusteet.
Vero voi olla siis lopulta mitä vain ja ennakkopäätöstä ei saa. Itse asiaa tiedustellessa tullimies totesi, että tuo auto tuohon pihalle, niin katsotaan sille sopiva vero. Antoi sitten lopulta neuvon, että etsi vanhempi kuin '58 ja tuo se 0 verolla.
Hyvät maksaa euroopassakin paljon. Projektikuntoisissa varaudu itse tekemään paljon töitä entisöintiin. Teettämällä se halpa tulee kalliimmaksi kuin valmiina ostettu hyvä/kallis.
Kotisivultani löytyy hieman juttua entisöinnistä ja linkki hollantilaiselle keräilijälle, jolla on kohtuulliset hinnat. Kannattaa käydä katsomassa paikkaa vaikka ei olisi ostamassakaan autoa. Myksitävä kokemus, kun saman katon alla on n. 450 urheiluautoa.

- Garrett
- Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
- Viesti:
En muistanutkaan, että se väliaikainen autovero tuli jo noin aikaisin. Muistelin vain, että se tuli ennen syntymääni, mutta se onkin jo laajempi käsite.. 
No, näitä veropäätöksiähän on ihan laidasta laitaan, eikä niissä mitään järkeä tunnu olevan. Kokemuksia löytyy omasta kaveripiiristä ja täältä AlfaBBS:stäkin.
Saksa ei olisi ollenkaan paska maa.... (Soveltamalla lainattu)

Tuo on kyllä aivan liian yläkanttiin. Niinkuin oli puhetta, niin keräilyarvoa ei saa enää verottaa ja Jaguarien puolella tuon jo näkeekin. Uusimmissa veropäätöksissä oli mm. 1976 XJ12 Coupe - verot tasan tonnin.. Jos jotain pikkualfaa verotetaan enemmän, niin ei hyvin mene.Roadkill kirjoitti:Carfin sivuilla on tietoja toteutuneesta verotuksesta. Oli yksi GTJ 1300 ja jos oikein muistan, veroja vajaa 3000 e.
No, näitä veropäätöksiähän on ihan laidasta laitaan, eikä niissä mitään järkeä tunnu olevan. Kokemuksia löytyy omasta kaveripiiristä ja täältä AlfaBBS:stäkin.
Saksa ei olisi ollenkaan paska maa.... (Soveltamalla lainattu)

Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.