156:n pohjapanssarin kiinnitysruuvin kierre ja koko ?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Campari
Viestit: 599
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
Paikkakunta: Tampere

156:n pohjapanssarin kiinnitysruuvin kierre ja koko ?

Viesti Kirjoittaja Campari »

Muistaako sattumalta kukaan pohjalevyjä laittanut? Ei muuten, mutta yksi puuttuu ja en saa autoa nyt niin ylös tarkistusta varten, vois varata valmiiksi sopivankokoisen ruuvin renkaanvaihdon yhteyteen, tulis siinä samalla korjattua, on jonnekin tienpäälle kadonnut, kun levy roikkuu kulmastaan.
(on vielä ehjä!).

-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Roikkunee takakiinnikkeestä? Jos näin niin ei taida ruuvit auttaa...
Mutta ne pultit on 10mm kannalla joten kierre-osan halk lienee 6mm
Jos taas tarkoitat niitä etummaisia torx kannalla olevia niin 4mm ei ole paha arvaus...

Tapsapoika
Viestit: 112
Liittynyt: 28 Huhti 2006, 10:20
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja Tapsapoika »

Takana ainakin m6 kierre, edessä selviää kokeilemalla. :-D Eipä nuo pultit maksa kilohyllystä ku n. 50c..
Miksi se noin teki? Voiko sen korjata? Miksei??!! No voi &¤¤#¤%¤!!!

Avatar
Campari
Viestit: 599
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Campari »

Kiitoksia vinkeistä, tämä selvä, otetaan kaiken kokoisia väliltä 4-12 mukaan kun halliin pääsee. Hölmöähän näinkin yksinkertaista asiaa on tietysti täällä kysellä, mutta märällä pimeällä pihalla ei viitsi auton allekaan ryömiä eikä ruuvitunkin nostokyky oikein riitä ja ei sinne ilman pukkeja voi mennäkään.
Tuo on kanssa semmoinen pikkuhomma, jos sitä repsottavaa reunaa ei ennen lumivallien tuloa korjaa, niin yksi peruutus sopivaa jääkönttiin ja se on siinä, kokemusta on.

-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Viesti Kirjoittaja Antijape »

puuha kirjoitti:Roikkunee takakiinnikkeestä? Jos näin niin ei taida ruuvit auttaa...
Jep, jos se vastakappale on irronnut niin ei sitä enää helpolla takas saa. Itse vedin mutterin halki ("ohensin" sitä) ja hitsasin reijän päälle. Panssari tietty tippuu pikkusen, mutta onpahan vastakierre. Tämä operaatio siis vanhassa 147:ssa.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Jos sulla on muovipelti, niin varaa raudankappale, jonka väännät valmiiksi n 1cm eritasoon pultin reiän kohdalta , mitta vaikka n, 10 cm .
'
Tee n 10 mm reikä ja varaa pari prikkaa.

Tällä plootulla tuet sitten pohjalevyn , koska on todennäköistä , että pultti on paikallaan ja tullut reiästä läpi tai vähän revennyt kulmasta , eli joudut laittamaan sen alapuolelta kaannatukselle.

Näinhän ei sais autoja korjata, mutta toimii .
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Yleistä tuo pultin puuttuminen. Kepulikorjaamot irrottaa yhden nurkan, taittaa pahvin vaihtaessaan öljyt ja suodattimen. Monesti unohtuu pahvin takaisin kiinnitys (2 esimerkkiä kahdesta huoltopaikasta perk...)

Vastaa Viestiin