Castrol öljy v6:ssa ?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
pekkal
Viestit: 166
Liittynyt: 15 Elo 2006, 18:25

Castrol öljy v6:ssa ?

Viesti Kirjoittaja pekkal »

Pitäs vaihtaa talvea vasten öljyt,mitäs alffan v6:nen tykkää castrollin öljyistä????

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

riippuu öljystä?

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Mulla oli tessussa Castrol 10W60 Racing ja se ainakin toimi, mutta tosiaan riippuu öljystä. 0W40 ei toimi oli se sitten Castrollia tai mitä hyvänsä.

Avatar
niki
Viestit: 1633
Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Paikkakunta: Aura

Viesti Kirjoittaja niki »

KJS kirjoitti: 0W40 ei toimi oli se sitten Castrollia tai mitä hyvänsä.
Kokemuksia vai mutua? Mulla ainakin tessuissa juuri tuo Castrollin 0W40 toiminut kaikkein parhaiten...
Ammattina autokauppa

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Yleensä tuo 0W40 tuppaa olemaan vähän turhan litkua. En nyt muista valmistajaa, mutta 0W40 oli ainoa mitä mulla kulutti, ei tosin paljon, mutta kuitenkin.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

parhaiten varmaan pelaa 156:ssa jotkin 5W-40/50:t öljyt talvella,

näkyy Castrol:lla olevan parikin täys-synt vaihtoehtoa tarjolla,


5W-40 GTX magnatec ja 5W-40 TXT Softec.

onkos muuten 156:ssa moottoriöljyille lauhdutinta?

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Olen ajanut castrolin 10/60 TWS:llä ja hyvin tuntuvat toimivan V6 :ssa. Pysyvät koneen siäpuolella ja pintakaan ei vaju yhtään 10000 km aikana jotka öljyillä ajan. Nostajatkin ovat äänettömiä kylmänä ja kuumana. Käsittääksen joillain 40W öljyillä on ollut taipumusta kuumana hieman naputella nostajissa, tästä ei kyllä ole omakohtaista kokemusta.

Castrolin TWS:t eivät ole ihan halvimmasta päästä öljyhyllyssä.

Itsellä ei tule kylmästartteja kun auto seisoo lämpöisessä tallissa joten en osaa sanoa miten nuo käyttäytyy jos joutuu usein kovasta pakkasesta täräyttää käyntiin, pitäiskö silloin jotain 5 tai 0 luokan litkua käyttää...

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

jatkuvat kylmästartit kuluttavat/ rasittavat konetta oli öljyt sitten melkein mitkä tahansa mutta jo jatkuvia kylmä startteja otetaan niin 10w- litkut on liian paksut talveksi.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Hämmennetään öljykattilaa:
Castrol TWS 10w-60 jähmepiste -51
Castrol GTX Magnatec 5w-40 jähmepiste -48

En tiedä sitten mitä tuo käytännön oikeassa elämässä tarkoittaa.
VMP

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

eikös jähmepiste meinaa juuri sitä lämötilaa missä se ei ole enää pumpattavissa eli öljy jähmettyy.


ohessapa muiden valmistajien öljyjen arvoja ihan vertailun vuoksi:

Shell 10W-60 Ultra racing jähmepiste, -45C
Shell 5W-40 Helix ultra, täys-synt,jähmepiste -48 C
Shell 5W-40 Helix plus, puoli synt,jähmepiste -39C

Mobil 5W-50 Rallyformula,täys-synt, jähmepiste -54C
Mobil 5W-40 rallyformula, täys-synt, jähmepiste -54C
Mobil 5W-40 Synt S, synt, jähmepiste -39C
Mobil 10W-40 Super S, osasynt, jähmepiste -30C
Mobil 20W-50 Super XHP, mineraaliöljy, jähmepiste -24C

Kendall 10W-60 Elite Racing, täys-synt, jähmepiste - 41C
Kendall 5W-50 Elite Formula, täys-synt, jähmepiste - 42C
Kendall 10W-40 Eurosynt, osasynt, jähmepiste -36C
Kendall 20W-50 GT-1 Highperf, jähmepiste -30C


melkoisia eroja on kun vertaa esim täysynt ja mineraalipohjaisia öljyjä.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

90 kirjoitti:eikös jähmepiste meinaa juuri sitä lämötilaa missä se ei ole enää pumpattavissa eli öljy jähmettyy.
On ilmeisesti juuri näin, lämpötila, missä öljy ei enää valu koeputkea kallistettuna tms. :lol:

Hämmästyttävintä tuossa TWS 10w-60 öljyssä on, jos siis tuijotetaan sokeana jähmepistettä, että sen perusteella se olisi parempi öljy myös talvella kuin Magnatec 5w-40

Ota noista nyt selvää.


MUOK:
Sitten jos vielä käytetään hyvän öljyn mittarina ainastaan sitä, paljonko sitä kuluu vaihtovälillä, niin kannattaa käyttää peräöljyjä myös moottorissa :mrgreen:
VMP

Avatar
Maunu
Viestit: 3204
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Castrol Magnatechillä on tullut ajeltua jo muutama vuosi. Hyvin pelittää eikä ainakaan kulu. Kerran tuli laitettua Teboilin Diamondia ja se "katosi" koneesta muutaman tuhannen kilometrin ajolla melkein kokonaan.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

Tiinaksi
Viestit: 46
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 16:09
Paikkakunta: Kuortane

Viesti Kirjoittaja Tiinaksi »

moi taas pitkästä aikaa!

Huomen olisi tarkotus käydä ostamassa öljyä v6:seen ja hoitaa vaihto pois heti alta.
Eli suositteletteko todella tuota castrol magnatechiä? paras mahdollinen tähän aikaan 5w-40?
Vai onko jotain muuta jotai suosittelisitte tähän talviaikaan?

Kiitos!

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

jotkut 5w-40/50 kelpaa esim mobil 1 rally formula tai castrol, mulla taitaa olla nyt Castrol Edge 10W-60 Auto Milano vaihtanut näköjään siihen
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Jarno
Viestit: 491
Liittynyt: 21 Touko 2003, 20:51
Car(s): 75 TS '89
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Jähmepiste ilmaisee vain absoluuttista jähmettymistä. SAE-indeksin alempi arvo (0W, 5W, ..) taas ilmoittaa öljyn pumpattavuutta kylmässä. Määritelmän mukaan se on raja-arvo, jossa öljypumppu pystyy siirtämään öljyä.
0W = -40C
5W = -35C
10W = -30C ...

Linkki luokituksiin

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Näillä etelän talvilla pärjää 10w-60 hyvin. Tämän talven ennätys toistaiseksi -10C :shock: Auto muutenkin lähinnä tallissa. Itsellä menossa vaihtoon heti kun ehtii ja TWS 10-60 sinne taas laitetaan. Jos asuisin OUlusta ylöspäin harkitsisin jotain ohuempaa.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Vaikka pumppu pumppaakin öljyä jossain tietyssä kylmässä lämpötilassa on eri asia kuinka se etenee kunnolla öljykanavissa, tässä on taas autokohtasia eroja.

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Vanha ketju, mutta nostellaanpa. Mistä TWS:ää kannattaisi ostaa pk-seudulta tai Lohjalta, ja mihin hintaan?
Kimmo / alfatune.fi

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

En tiedä missä halvinta mutta itse olen ostanut Järvenpäästä paikallisesta tarvikeliikkeestä joka sitä pitää valikoimassaan. Vuosien mittaan hinta on vaihdellut, ollen halvimmillaan 40/kannu. Sitten eivät kuulemma saaneet "suoraan" vaan joutuivat ottamaan jonkun virallisemman edustuksen kautta ja hinta pompsahti viime keväänä 62.50/ kannu. Tänä keväänä maksoin 50/ kannu...
Enpä ole muualta kysellyt

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

No tuo 50€/kannu kuulostaisi oikein hyvältä, mutta en viitsisi järvenpäähän asti ajella :)
Kimmo / alfatune.fi

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1773
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Parkano

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

TWS 10W60 = Edge sport 10W60???

Paikallisessa puljussa tuo Edge sport kustantaa 57€
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

Avatar
kterkkila
Viestit: 2374
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Mahtaako kuitenkin olla eri tuote. Edge normaaliin autoon ja TWS kisakäyttöön?
Kimmo / alfatune.fi

Avatar
BSTR
Viestit: 997
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 09:51
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BSTR »

Väittivät eräässä paljon tuota öljyä myyvässä liikkeessä minullekin että samaa tavaraa. Nykyään brändattu edgeksi. Tiedä sitten...
Alfaton ainakin hetkellisesti...

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Edge Sport
Viskositeetti 40°C 157 mm²/s
Viskositeetti 100°C 22.9 mm²/s
Viskositeetti-indeksi ASTM D2270 - 174
Jähmepiste ASTM D97 °C -36

TWS Motorsport
Viskositeetti 40°C 161 mm²/s
Viskositeetti 100°C 24.4 mm²/s
Viskositeetti-indeksi ASTM D2270 179
Jähmepiste ASTM D97 °C -51

EDIT:
Toki pätevä/lipeväkielinen myyjä osannee kertoa miksi samalla aineella on eri arvot :lol:

Vastaa Viestiin