Auto ei käynnisty!
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 25 Syys 2005, 18:15
- Paikkakunta: Sirius
Auto ei käynnisty!
Nyt tuli ongelmia.. Juuri olin lähdössä koeajamaan talvirenkaita, niin ei pääse matkaan ollenkaan. Tekniikasta en ymmärrä oikein mitään, mutta tarkoitus olisi päästä jyvälle, että onko kyseessä iso vai pieni vika.. Eli kallis vai halpa.
Startatessa moottori ei yritäkkään käynnistyä. Kuuluu vaan startin kahinaa ja vinkumista. Virtaa tuntuisi akussa olevan vaikka kuinka. Konehuoneen puolella startti yritysten jälkeen tuntui aavistuksen pistävä haju. Kokeilin starttausta suoraan myös ykkös vaihde silmässä, jolloin auto tuntui hyökkäävään eteenpäin normaalisti startin avulla.
Kiitos jo etukäteen, jos joku pystyy valottamaan tilannetta, tai edes heittämään oman arvauksensa.
Startatessa moottori ei yritäkkään käynnistyä. Kuuluu vaan startin kahinaa ja vinkumista. Virtaa tuntuisi akussa olevan vaikka kuinka. Konehuoneen puolella startti yritysten jälkeen tuntui aavistuksen pistävä haju. Kokeilin starttausta suoraan myös ykkös vaihde silmässä, jolloin auto tuntui hyökkäävään eteenpäin normaalisti startin avulla.
Kiitos jo etukäteen, jos joku pystyy valottamaan tilannetta, tai edes heittämään oman arvauksensa.
Onko pakko jos ei halua?
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Hmm..epäilen kosteutta jossakin. Kokeile startata uudestaan jonkin ajan kuluttua.
Oma katiska kiukutteli täysin vastaavasti kolme-neljä vkoa sitten erittäin kostean yön jälkeen. Työnsin kärryn kuivumaan lämpimään talliin hetkeksi, jonka jälkeen starttasin uudelleen. Käyntiin lähti, ensin vajaalla käyden, mutta vähitellen kaikilla pytyillä. Annoin käydä lämpimäksi, jonka jälkeen sammutus ja uusintastarttaus, eikä mitään ongelmia enää.
Oma katiska kiukutteli täysin vastaavasti kolme-neljä vkoa sitten erittäin kostean yön jälkeen. Työnsin kärryn kuivumaan lämpimään talliin hetkeksi, jonka jälkeen starttasin uudelleen. Käyntiin lähti, ensin vajaalla käyden, mutta vähitellen kaikilla pytyillä. Annoin käydä lämpimäksi, jonka jälkeen sammutus ja uusintastarttaus, eikä mitään ongelmia enää.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: 25 Syys 2005, 18:15
- Paikkakunta: Sirius
Kiitosta vaan kummallekkin!
Virhe ilmoituksia ei ole näkyvissä, mikäli tarkoitat noita vikatilanteesta ilmoittavia merkkivaloja. Tietokoneen vikakoodeista en tiedä. Löpöäkin on tankissa reilusti. Mistä avaimen tunnistuksen näkee?
Pitää aamulla starttailla ennen kun linja-autoon tyytyy hyppäämään. Jospa se olisi vain kosteutta, kun nyt on tuo lämpötila hyppinyt nollan kummallakin puolen viimepäivinä.
Virhe ilmoituksia ei ole näkyvissä, mikäli tarkoitat noita vikatilanteesta ilmoittavia merkkivaloja. Tietokoneen vikakoodeista en tiedä. Löpöäkin on tankissa reilusti. Mistä avaimen tunnistuksen näkee?
Pitää aamulla starttailla ennen kun linja-autoon tyytyy hyppäämään. Jospa se olisi vain kosteutta, kun nyt on tuo lämpötila hyppinyt nollan kummallakin puolen viimepäivinä.
Onko pakko jos ei halua?
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Ajonesto voi temppuilla myös niin että se keltainen/oranssi koodivalo ei syty ollenkaan kun laittaa virrat päälle. Eli tarkista myös tämä, ja jos noin on niin lähtee käymään samalla tavalla kun jos valo jää palamaan eli syöttämällä ajonestokoodi manuaalisesti. Minulla oli ko. ongelma ja korjaantui liittimien puhdistuksella pikahuollossa.
- ärrä
- Viestit: 751
- Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Joskus kun autoa on siirtänyt kylmänä muutaman metrin, se ei meinaa seuraavalla startilla käynnistyä. Tähän on auttanut kaasupolkimen pohjassapito startin aikana, jolloin noin 20-30 sekunnin vingutuksen jälkeen käynnistyy.V6 kirjoitti:ootko siirrelly autoa lyhyttä matkaa ennenkuin tuo ilmeni?, jos on tulpat kastunu
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
No siinähän se vika sitten onOemor Afla kirjoitti:Kiitosta vaan kummallekkin!
Löpöäkin on tankissa reilusti.

No joo, sori oli ihan pakko. Ratkesiko ongelma jo? Jos pyörittää mutta ei edes lupaa niin lähteekö bensapumppu pyörimään (hetkeksi) kun laittaa virrat? Oletko tosiaan pessyt konehuonetta lähiaikoina? Tai irroitanut akkua? Joillain on ILMI hajonnut kerralla ymmärtääkseni akun irrotuksen yhteydessä. Irrota ILMI:n liitin ja kokeile startata. ILMI tai ilmamäärämittari hakusanoilla löytyy varmaan liikaakin ketjuja. Tosin en jaksa uskoa että se siitä olisi kiinni, mahdollista kuitenkin.
Ayrton Senna da Silva forever
jep edellisellä kutosella kävi kerran näin, siirsin autoa edellisenä päivänä 2 metriä, seuraava päivänä sai käyntiin tuolla kaasupohjassa systeemillä. Autoa ei tosiaan kannata siirrellä lyhyitä matkoja, jos sen sammuttaa kesken "ryyppyvaihetta" voi kastella.ärrä kirjoitti:Joskus kun autoa on siirtänyt kylmänä muutaman metrin, se ei meinaa seuraavalla startilla käynnistyä. Tähän on auttanut kaasupolkimen pohjassapito startin aikana, jolloin noin 20-30 sekunnin vingutuksen jälkeen käynnistyy.V6 kirjoitti:ootko siirrelly autoa lyhyttä matkaa ennenkuin tuo ilmeni?, jos on tulpat kastunu
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Tämä tuli eilen huomattua. Siirsin pari metriä ja sammutin lähes heti (renkaanvaihto menossa). Lähti käyntii kolmella ja sitten tutinan myötä homma rupes tasaantumaan (muut mukaan). Perkele rankaisin heti kun lämpeni niin sitten kunnon "selvitysajolla"... Nastat jäi vissiin matkan varrelle...V6 kirjoitti:jep edellisellä kutosella kävi kerran näin, siirsin autoa edellisenä päivänä 2 metriä, seuraava päivänä sai käyntiin tuolla kaasupohjassa systeemillä. Autoa ei tosiaan kannata siirrellä lyhyitä matkoja, jos sen sammuttaa kesken "ryyppyvaihetta" voi kastella.ärrä kirjoitti:Joskus kun autoa on siirtänyt kylmänä muutaman metrin, se ei meinaa seuraavalla startilla käynnistyä. Tähän on auttanut kaasupolkimen pohjassapito startin aikana, jolloin noin 20-30 sekunnin vingutuksen jälkeen käynnistyy.V6 kirjoitti:ootko siirrelly autoa lyhyttä matkaa ennenkuin tuo ilmeni?, jos on tulpat kastunu
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
-
- Viestit: 112
- Liittynyt: 28 Huhti 2006, 10:20
- Paikkakunta: Oulainen
Yhdyn edellisiin.. Eli luulisin syyksi kondensoitunutta kosteutta, joko jossain liittimessä tai tulpankoloissa. Tähän auttaa kuivaus. Itellä ainakin ILMIn pimeneminen (johto pois) ei estä käynnistymistä, kuulostaa vaan tosi pahalta.
Miksi se noin teki? Voiko sen korjata? Miksei??!! No voi &¤¤#¤%¤!!!
Peesailenpa vanhempaa topiccia.
Ongelmana on se, että välillä täysin randomisti, oli moottori kylmä tai lämmin, pitää startata useaan kertaan ennen kuin käynnistyy. Akussa siis, ainakin vielä, on virtaa ja tulpat on vaihdettu suht vasta. Tähän mennessä on aina viimeistään kuudennella kerralla höröhtänyt käyntiin.
Aluksi epäilin syksyistä kosteutta, mutta kun ongelmat jatkuvat niin tässä täytyy olla jotain muuta. Vastikään auto kävi jakohihnan vaihdossa ja koska oireita oli jo ollut ennen sitä, pyysin samalla tsekkaamaan asian. Epäilivät, että kulunut hihna ja kuluneet rullat olisivat moisia oireita aiheuttaneet. Olin tyytyväinen kun auto toimi vähän aikaa hyvin, sitten ongelmat taas alkoivat.
Jossain oli maininta, että hapettuneet liittimet voisivat olla syypäitä. Mitkä liittimet tarkalleen?
Mitä muita keinoja ongelman parantamiseen/paikantamiseen kotikonstein, ennenkuin kurvaan korjaamolle ja pojat napsauttavat taksamittarin päälle?
Kaasuläppä-resetin tein vasta. ECU-resettiä en vielä tehnyt, enkä tiedä olivatko tehneet korjaamollakaan hihnan vaihdon yhteydessä. Voisiko se olla vikana?
Akku on alkuperäinen, voisiko vika siltikin olla siinä?
Normaalisti strattaan auton siten, että vaihde vapaalle kytkin pohjaan ja avaimesta. Ongelmien alettua olen huomannut, että kun muutaman epäonnistuneen startin jälkeen käyttää kaasua pohjassa ja sitten käynnistää uudelleen niin toimii. Voiko tällä olla oikeasti merkitystä vei huijaanko vain itseäni korjaamolaskun pelossa?
Ongelmana on se, että välillä täysin randomisti, oli moottori kylmä tai lämmin, pitää startata useaan kertaan ennen kuin käynnistyy. Akussa siis, ainakin vielä, on virtaa ja tulpat on vaihdettu suht vasta. Tähän mennessä on aina viimeistään kuudennella kerralla höröhtänyt käyntiin.
Aluksi epäilin syksyistä kosteutta, mutta kun ongelmat jatkuvat niin tässä täytyy olla jotain muuta. Vastikään auto kävi jakohihnan vaihdossa ja koska oireita oli jo ollut ennen sitä, pyysin samalla tsekkaamaan asian. Epäilivät, että kulunut hihna ja kuluneet rullat olisivat moisia oireita aiheuttaneet. Olin tyytyväinen kun auto toimi vähän aikaa hyvin, sitten ongelmat taas alkoivat.
Jossain oli maininta, että hapettuneet liittimet voisivat olla syypäitä. Mitkä liittimet tarkalleen?
Mitä muita keinoja ongelman parantamiseen/paikantamiseen kotikonstein, ennenkuin kurvaan korjaamolle ja pojat napsauttavat taksamittarin päälle?
Kaasuläppä-resetin tein vasta. ECU-resettiä en vielä tehnyt, enkä tiedä olivatko tehneet korjaamollakaan hihnan vaihdon yhteydessä. Voisiko se olla vikana?
Akku on alkuperäinen, voisiko vika siltikin olla siinä?
Normaalisti strattaan auton siten, että vaihde vapaalle kytkin pohjaan ja avaimesta. Ongelmien alettua olen huomannut, että kun muutaman epäonnistuneen startin jälkeen käyttää kaasua pohjassa ja sitten käynnistää uudelleen niin toimii. Voiko tällä olla oikeasti merkitystä vei huijaanko vain itseäni korjaamolaskun pelossa?
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Täytyy toivoa että korjaamo joka epäilee kuluneen hihnan ja rullien aiheuttavan sitä että moottori ei käynnisty, kuitenkin olettaen että jako ei ole hypännyt, ei velottaisi kovin kovaa tuntihintaa. Jos vikaa lähdetään etsimään tuolta pohjalta niin.... Tietysti autosähkö ja varsinkin Italialainen on ihmeellistä.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Korjataan sen verran, että samassa yhteydessä vaihdettiin konepellin alle muutakin rompetta ja epäilivät siis, että starttiongelmat liittyivät siihen koko hommaan. Ja vaikeapa se olisi sen jälkeen ollut muuta keksiä kun auto pelasi vähän aikaa moitteettomasti.Alfistipohjoosesta kirjoitti:Täytyy toivoa että korjaamo joka epäilee kuluneen hihnan ja rullien aiheuttavan sitä että moottori ei käynnisty, kuitenkin olettaen että jako ei ole hypännyt, ei velottaisi kovin kovaa tuntihintaa. Jos vikaa lähdetään etsimään tuolta pohjalta niin.... Tietysti autosähkö ja varsinkin Italialainen on ihmeellistä.
Mitään virheilmoituksia ei ole näkynyt, eikä häiriövaloja palanut. Autona on siis 156 SW 1.8TS.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Mulla vastaava ongelma mutta toistaiseksi niin harvoin etten le saanut aikaiseksi luetta koodeja
Eli aina joskus täysin randomilla pitää sahata niin että usko tahtoo loppua. Heti perään pelaa taas > eli esiintyy aina kerran ja sitten katoaa viikoiksi/kuukausiksi!
Oliko Scuderian oireet saman tapaisia ja aiheuttiko muuta?

Oliko Scuderian oireet saman tapaisia ja aiheuttiko muuta?
Ayrton Senna da Silva forever
Villi arvaus.
Saa jostain ylimääräistä ilmaa ja sekottaa bensan jakelun - liikaa ilmaa niin täytyy saada lisää bensaa.
Eli tarkastakaa että kaikki kumihärpäkkeet ja muut liitokset ovat ehjiä - voi myös hiukan taivutella niitä voi olla pelkkiä halkeamia .
Ittellä oli vastaava vika joskus vastaava vika Passatissa 90 luvulla ja eilen kuulin uudesta Pösöstä saman ongelman .
Auto käynnistyy mahdollisesti pitämällä kaasu pohjassa jolloin bensa riittää ilman saantiin.
Saa jostain ylimääräistä ilmaa ja sekottaa bensan jakelun - liikaa ilmaa niin täytyy saada lisää bensaa.
Eli tarkastakaa että kaikki kumihärpäkkeet ja muut liitokset ovat ehjiä - voi myös hiukan taivutella niitä voi olla pelkkiä halkeamia .
Ittellä oli vastaava vika joskus vastaava vika Passatissa 90 luvulla ja eilen kuulin uudesta Pösöstä saman ongelman .
Auto käynnistyy mahdollisesti pitämällä kaasu pohjassa jolloin bensa riittää ilman saantiin.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Mulla oli halkeama siinä imusarjan päädyssä olevassa kaasuläpältä lähtevässä 90 asteen haitarimutkapalassa. Yksi palkeista oli haljennut alapuolelta puoleenväliin asti letkua. Päälipuolelta ja letkun ollessa paikallaan sitä ei pystynyt näkemään. Suosittelisin ainakin tuon tarkistamaan jos oireita on. Tuollaista vuotoahan ilmi ei taida huomata, joten kävisi luultavasti laihalla. Ainakin itsellä oli kaasuläppä mennyt aika härskiin kuntoon tuon seurauksena, kun oli jotain kuraa päässyt imuilman sekaan. Uusi haitarimutikka maksaa muuten deltassa noin 170e... Ostin omani romikselta hintaan 50eLaku kirjoitti:Villi arvaus.
Saa jostain ylimääräistä ilmaa ja sekottaa bensan jakelun - liikaa ilmaa niin täytyy saada lisää bensaa.
Eli tarkastakaa että kaikki kumihärpäkkeet ja muut liitokset ovat ehjiä - voi myös hiukan taivutella niitä voi olla pelkkiä halkeamia .
Ittellä oli vastaava vika joskus vastaava vika Passatissa 90 luvulla ja eilen kuulin uudesta Pösöstä saman ongelman .
Auto käynnistyy mahdollisesti pitämällä kaasu pohjassa jolloin bensa riittää ilman saantiin.

Siitä lähdetään, mihin vajaavetoset jätetään 

- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
- MK
- Viestit: 378
- Liittynyt: 16 Loka 2003, 07:12
- Car(s): ex 166TS, ex 166 2,5, 166 JTD, GTV 3,0
- Paikkakunta: Anjalankoski
Mulla teetti viime kesänä kyseinen anturi ongelmia ja noloja tilanteita, kun auto ei lämpöisenä käynnistynyt. Vika paheni pikkuhiljaa, viimein sammui ajosta ja jouduttiin hinaamaan Kouvolan Deltaan.
Korjaus ei yllättävää kyllä ollut kovin kallis, muistaakseni vähän päälle 200, samalla korjattiiin avaimen kaukolukitus.
Korjaus ei yllättävää kyllä ollut kovin kallis, muistaakseni vähän päälle 200, samalla korjattiiin avaimen kaukolukitus.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Så här:Wile E. Coyote kirjoitti:Jos se kampiakselin anturi on menny niin mistä kannattaa hankkia? Ilmeisesti turha kysellä mistään motonetistä? Kallis tietenkin?
Koodi: Valitse kaikki
HERÄTINANTURIT KÄRJETTÖMIIN ALFA ROMEO 155/156
Kärjettömän sytytyksen herätinanturi
155-2,0i YKK-anturi (ei 16V). . . . . . . . . . . . . . . . 10-9135 39.90 ???
156 1,6-2,0 YKK-anturi/NOKKAakseli. . . . . . . . . . . . . 10-9163 69.90 ???
156 1,6-2,0 YKK-anturi/KAMPIakseli. . . . . . . . . . . . . 10-9146 39.90 ???
156-2,5i YKK-anturi. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 10-9135 39.90 ???
- Epäkelpokeräilijä -
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Pienimuotoisia ongelmia olisi taas teille arvon herrat ratkottavaksi:
Code-valo jää palamaan kun virrat kytkee.
Polttoaineensuihkutuksen valo ei syty ollenkaan.
Koodin kävin tänään lunastamassa Delta-autosta 20,00 Euron hintaan ja sitäkin piti tunti odottaa ?? Olen ehkä tyhmä, mutta pitkiä puheluita maahantuojalle kaverit harrastaa...
Kaikki sulakkeet olen tarkastanut. Ja kyllä, olen renkannut kaikki konstit läpi mitä muissakin topikeissa on mainittu.
Code-valo ei ala vilkkumaan 8 sekunnin kaasunpoljennan jälkeen.
Auttakaa hädässä olevaa, kiitos.
Code-valo jää palamaan kun virrat kytkee.
Polttoaineensuihkutuksen valo ei syty ollenkaan.
Koodin kävin tänään lunastamassa Delta-autosta 20,00 Euron hintaan ja sitäkin piti tunti odottaa ?? Olen ehkä tyhmä, mutta pitkiä puheluita maahantuojalle kaverit harrastaa...
Kaikki sulakkeet olen tarkastanut. Ja kyllä, olen renkannut kaikki konstit läpi mitä muissakin topikeissa on mainittu.
Code-valo ei ala vilkkumaan 8 sekunnin kaasunpoljennan jälkeen.
Auttakaa hädässä olevaa, kiitos.
Ruiskuboxilta sähköt pois, jos valo ei syty. Mikäli sulakkeet on ok. Mittaa että sulakkeille tulee sähkö, jos ok sitten boxin maita mittailemaan. Olis hyvä mitata noi asiat boxin kammalta (+ ja- kuormittaen, vaikka ajovalolampulla).jokihai kirjoitti:Pienimuotoisia ongelmia olisi taas teille arvon herrat ratkottavaksi:
Code-valo jää palamaan kun virrat kytkee.
Polttoaineensuihkutuksen valo ei syty ollenkaan.
.
Yks boxin maadoitus piste on boxin kulmassa kiinitysmutterin alla.
AUTO on kaunis kun se VOITTAA
Mulla oli pari vuotta sitten sama ongelma ja löysin (tuurilla) vian yhdestä releestä joka sijaitsee koneen etupuolella olevassa releboxissa. Samassa boxissa on mm.ilmastoinnin rele ja muutama muukin, tuo vikaantunut rele oli muistaakseni bensapumpun(en ole varma)jokatapauksessa aivan tavallinen rele, maksaa muutaman euron. Releestä oli toinen kelalle menevä hengettömän ohut lanka mennyt poikki, löytyi mittaamalla kelan vastus.
Kiitokset teille. Vika löytyi !elky kirjoitti:Mulla oli pari vuotta sitten sama ongelma ja löysin (tuurilla) vian yhdestä releestä joka sijaitsee koneen etupuolella olevassa releboxissa. Samassa boxissa on mm.ilmastoinnin rele ja muutama muukin, tuo vikaantunut rele oli muistaakseni bensapumpun(en ole varma)jokatapauksessa aivan tavallinen rele, maksaa muutaman euron. Releestä oli toinen kelalle menevä hengettömän ohut lanka mennyt poikki, löytyi mittaamalla kelan vastus.

Kyseessä oli ruiskunrele ja "uusi" löytyi kaverin pihassa seisovasta varaosa transporterista. Täytynee kuitenkin tiistaina käydä hakemassa oikeasti uusi rele motonetistä.
Tässäkin tapauksessa oli vain yksi ohut lanka mennyt poikki ja se riitti aiheuttamaan tuskastuttavan pitkän prosessin vikaa etsiessä.
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Mulla kävi tässä viikonloppuna mielenkiintoisesti. Auto sammui kuin seinään kesken ajon, eikä lähtenyt enää käyntiin, vaikka starttasikin hyvin. Huomasin sitten, että sekä ruiskun että ajoneston merkkivalot pysyivät täysin mykkinä, kun virrat laittoi päälle. Ei ollut siis toivoakaan saada autoa sahaamalla käyntiin, koska se ei saanut lainkaan bensaa. Hinaushommiksihan se meni. :/
Korjaamolla sanoivat tänään, että joku sulake palaa aina saman tien, kun kytkee virrat. Jossain ruiskuun ja ajonestoon liittyvässä piirissä lienee siis oikosulku. Olisko kenelläkään ideoita missä?
Korjaamolla sanoivat tänään, että joku sulake palaa aina saman tien, kun kytkee virrat. Jossain ruiskuun ja ajonestoon liittyvässä piirissä lienee siis oikosulku. Olisko kenelläkään ideoita missä?
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Oikosulkuhan sieltä lopulta löytyi. Ruiskun releelle tuleva ohjausjohto oli hankautunut ajan mittaan puhki, löi maihin ja poltti sulakkeen. Pieni mutta pysäyttävä vika. Onneksi ollaan taas kuitenkin tien päällä. 
Pitää vielä selvittää, missä kyseinen hankauma tarkalleen sijaitsi, jos vaikka jollekin muullekin käy samalla tavalla.

Pitää vielä selvittää, missä kyseinen hankauma tarkalleen sijaitsi, jos vaikka jollekin muullekin käy samalla tavalla.
Auto ei käynnisty/sammuu
Vuoden -00 sw 1,8 on jättänyt vaimon välillä kaupan pihaan, välillä työpaikalle eli auto on ajettu normaalisti paikalle ja kun kauppareissun (15 min) tai työkomennuksen (6h) jälkeen on yrittänyt lähteä ei käynnisty! Startti kyllä pyörittää. Kun meitsi sitten on myöhemmin mennyt hakemaan on lähtenyt aivan normaalisti käyntiin...
Eilen kärry teki oharit mullekin ja sammui risteyksessä oikealle kääntyessäni. Oli muutes herkkä hetki muksut (2 ja 5 vee) kyydissä auton sammuessa. Onneks sain vapaalla rullattua sen verran etten pahasti jäänyt jalkohin.
Mistäs vois johtua? Vai veiskö vaihtoon?
K
Eilen kärry teki oharit mullekin ja sammui risteyksessä oikealle kääntyessäni. Oli muutes herkkä hetki muksut (2 ja 5 vee) kyydissä auton sammuessa. Onneks sain vapaalla rullattua sen verran etten pahasti jäänyt jalkohin.
Mistäs vois johtua? Vai veiskö vaihtoon?
K
-furioso-
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Re: Auto ei käynnisty/sammuu
Syttyvätkö ja sammuvatko ajoneston ja ruiskun merkkivalot kuitenkin normaalisti silloin, kun auto oireilee ja laitat virrat päälle?Kreivi kirjoitti:Vuoden -00 sw 1,8 on jättänyt vaimon välillä kaupan pihaan, välillä työpaikalle eli auto on ajettu normaalisti paikalle ja kun kauppareissun (15 min) tai työkomennuksen (6h) jälkeen on yrittänyt lähteä ei käynnisty! Startti kyllä pyörittää. Kun meitsi sitten on myöhemmin mennyt hakemaan on lähtenyt aivan normaalisti käyntiin...
Eilen kärry teki oharit mullekin ja sammui risteyksessä oikealle kääntyessäni. Oli muutes herkkä hetki muksut (2 ja 5 vee) kyydissä auton sammuessa. Onneks sain vapaalla rullattua sen verran etten pahasti jäänyt jalkohin.
Mistäs vois johtua? Vai veiskö vaihtoon?
Tuli sitten mullekkin tutuksi se, mitä on tapahtuva seuraavalla käynnistyksellä, jos autoa on vain käynyt siirtämässä viimeksi metrin suuntaan tai toiseen. Erona vain on edellisiin ongelmapotilaisiin, että auto kyllä käynnistyy kylmänä heti ensimmäisellä yrityksellä ja käy kaikilla pytyillä, mutta kaasua painaessa (aina ilmastoinnin ollessa päällä) kuuluu klonksuntaa
Joskus kone meinaa sammua hetken käynnissä olon jälkeen - useimmiten jos ilmastointi on päällä. Myöskin jos koittaa lähteä liikkeelle heti käynnistyksen jälkeen, on havaittavissa pientä nykimistä.
Joutunut nyt toistamaan seuraavan toimenpiteen useasti, jotta pääsee liikkeelle; käynnistys > ilmastointi pois päältä> antaa lämmetä > baanalle.
Mikäs kummajainen se tällaisen voi aiheuttaa?
Tuskin ilmastoinnissa mitään vikaa on, sillä koneen lämmettyä ilmastoinnin voi laittaa huoletta päälle, ilman että kuuluu mitään sivuääniä.
Eniten nyt kaduttaa se, että ennen siirtoa mieleeni muistui tämä keskustelu ja siitä aiheutuvat ongelmat. Sillä ennen tätä ei ollut havaittavissa mitään vikaa missään - pelkkää nautinnollista ajoa.

Joutunut nyt toistamaan seuraavan toimenpiteen useasti, jotta pääsee liikkeelle; käynnistys > ilmastointi pois päältä> antaa lämmetä > baanalle.
Mikäs kummajainen se tällaisen voi aiheuttaa?
Tuskin ilmastoinnissa mitään vikaa on, sillä koneen lämmettyä ilmastoinnin voi laittaa huoletta päälle, ilman että kuuluu mitään sivuääniä.
Eniten nyt kaduttaa se, että ennen siirtoa mieleeni muistui tämä keskustelu ja siitä aiheutuvat ongelmat. Sillä ennen tätä ei ollut havaittavissa mitään vikaa missään - pelkkää nautinnollista ajoa.