166 turbo käyttökokemuksia?
Valvoja: Moderators
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
166 turbo käyttökokemuksia?
Olisiko jollakin käyttökokemusta 166 turbosta arkiajossa. Perustunee vanhaan V6 konstruktioon, mutta asettaako turbo jotain ylimääräisiä vaatimuksia ylläpidolle.
Siis kysymys oikeastaan on onko nämä enemmän harrastelija pelejä vai meneekö ongelmitta 200tkm.
Siis kysymys oikeastaan on onko nämä enemmän harrastelija pelejä vai meneekö ongelmitta 200tkm.
"Timing cingulum off et valuulas node"
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
GTV:n ja 164:sen keuliltahan samaa moottoria löytyy. En muista täällä muista ongelmista keskusteluja kuin viritetyn GTV:n moottoritila lämmöistä. Tosin harvinainen moottorihan tuo on. Tuulilasihan koeajoi ko.moottorilla olevan yksilön Suomessa kun tuo malli tuli markkinoille.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Venttiilinvälysten säätöä saa harrastaa silloin tällöin, tuossa kun ei ole pitsikantisten malliin hydraulipainimia. Turbo on kuluva osa ja loppuu aikanaan, mutta tuskin vehkeessä muuten sen kummempaa harrastamista on jollei sitten halua ryhtyä virittelemään. Tuo 12-venttiilisen perusrakennehan on koeteltu ja hyväksi havaittu.
Harvinaisuus voi kyllä aiheuttaa sen ettei moni paja halua autoon koskea, mutta en tiedä onko ryhtymiskynnyksessä sitten enää merkittävää eroa "tavalliseen" 166 veekutoseen.
Harvinaisuus voi kyllä aiheuttaa sen ettei moni paja halua autoon koskea, mutta en tiedä onko ryhtymiskynnyksessä sitten enää merkittävää eroa "tavalliseen" 166 veekutoseen.
- Epäkelpokeräilijä -
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Ja tämäkin johtuu suurelta osin GTV:n keulan umpinaisuudesta. Ilmaa ei vaan tule liiaksi. Nyt ongelma tosin poistui kun "raiskasin" puskinta. Tosin helteet ensi kesänä näyttää poistuiko ongelma oikeasti vai onko seassa syksyn vaikutusta...Alfistipohjoosesta kirjoitti:En muista täällä muista ongelmista keskusteluja kuin viritetyn GTV:n moottoritila lämmöistä.
Hallituksilla tuppaa olemaan ihmeellisiä "sääntöjä" , siks oon pyrkiny ilmotteleen tekemisistäni , kun päätöksiä ei oikeastaan voi enää perua.
Nykyään hallitus kommentoi , että sää oot kuiteskin sen jo ostanut, johon ainoa oikea vastaus on - no joo - ja muista sanoa se ikäänkuin hämilläsi.
nimimerkki 35 vuotta aviossa saman kanssa
Nykyään hallitus kommentoi , että sää oot kuiteskin sen jo ostanut, johon ainoa oikea vastaus on - no joo - ja muista sanoa se ikäänkuin hämilläsi.
nimimerkki 35 vuotta aviossa saman kanssa
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.