166 turbo käyttökokemuksia?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

166 turbo käyttökokemuksia?

Viesti Kirjoittaja HR »

Olisiko jollakin käyttökokemusta 166 turbosta arkiajossa. Perustunee vanhaan V6 konstruktioon, mutta asettaako turbo jotain ylimääräisiä vaatimuksia ylläpidolle.

Siis kysymys oikeastaan on onko nämä enemmän harrastelija pelejä vai meneekö ongelmitta 200tkm.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

GTV:n ja 164:sen keuliltahan samaa moottoria löytyy. En muista täällä muista ongelmista keskusteluja kuin viritetyn GTV:n moottoritila lämmöistä. Tosin harvinainen moottorihan tuo on. Tuulilasihan koeajoi ko.moottorilla olevan yksilön Suomessa kun tuo malli tuli markkinoille.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Venttiilinvälysten säätöä saa harrastaa silloin tällöin, tuossa kun ei ole pitsikantisten malliin hydraulipainimia. Turbo on kuluva osa ja loppuu aikanaan, mutta tuskin vehkeessä muuten sen kummempaa harrastamista on jollei sitten halua ryhtyä virittelemään. Tuo 12-venttiilisen perusrakennehan on koeteltu ja hyväksi havaittu.

Harvinaisuus voi kyllä aiheuttaa sen ettei moni paja halua autoon koskea, mutta en tiedä onko ryhtymiskynnyksessä sitten enää merkittävää eroa "tavalliseen" 166 veekutoseen.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5150
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:En muista täällä muista ongelmista keskusteluja kuin viritetyn GTV:n moottoritila lämmöistä.
Ja tämäkin johtuu suurelta osin GTV:n keulan umpinaisuudesta. Ilmaa ei vaan tule liiaksi. Nyt ongelma tosin poistui kun "raiskasin" puskinta. Tosin helteet ensi kesänä näyttää poistuiko ongelma oikeasti vai onko seassa syksyn vaikutusta...

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Hallituksen kommentti oli ettei tuollaista rahaa laiteta 100tkm ajettuun autoon joten se Suomessa myynnissä oleva lienee pois laskuista. Yksioikoisinta taitaisi olla tyytyminen erääseen TS moottorilla varustettuun yksilöön, mutta katsellaan vielä.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Hallituksilla tuppaa olemaan ihmeellisiä "sääntöjä" , siks oon pyrkiny ilmotteleen tekemisistäni , kun päätöksiä ei oikeastaan voi enää perua.

Nykyään hallitus kommentoi , että sää oot kuiteskin sen jo ostanut, johon ainoa oikea vastaus on - no joo - ja muista sanoa se ikäänkuin hämilläsi.

nimimerkki 35 vuotta aviossa saman kanssa
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Sama turbo kone kuin 164:ssa, mutta itse turbo on eri. 164:ssa oli Mitsubishin turbo :crazyeyes: ja 166:ssa Garretin.
Ei se vaatii enemmän huoltoa, mutta enemmän käteistä aivan varmasti... :twisted:
Nothing beats cubic inch

Vastaa Viestiin