alfa 146
Valvoja: Moderators
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Itse ainakin innostuisin (mistäpä italialaisesta tekniikasta en innostuisi?). Suomessa harvinaisempi malli, mutta tuttua Twin spark tekniikkaa pellin alla. 145:sen omistavat voisivat kertoilla tarkemmin ajokokemuksistaan, mutta uskon sen puolen olevan aika hyvin kohdallaan, kuten kerrassaan kaikissa Alfoissa. Jos ulkonäkö miellyttää, osta pois vaan. Nettiautossa oli kesällä joku 146 myynnissä Ahvenanmaalla ja se oli kyllä melko komea ilmestys.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.
En vaan tiedä miltä twin spark kone tuntuu 145:sen pellin alla, kun joku on ton mun sparkin laittanu väärin tonne kone huoneeseen... pytyt on ihan miten sattuu = boxer
Ihan hyvä tolla oli cruisailla kotiin ja sitten ei sitä olekaan enempää päässy ajamaan, kun vaimo omi sen itselleen.
Ehkäpä vielä joskus ?

Ihan hyvä tolla oli cruisailla kotiin ja sitten ei sitä olekaan enempää päässy ajamaan, kun vaimo omi sen itselleen.

-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Ja mun tietääkseni myös twin sparkkeja on tehty pienempänä kuin 2.0 litraa. Muistaakseni 1.4 TS on pienin twin spark kone. Ja tietääkseni myös 145/146:sten boxeri koneet on täysin samoja kuin 33:sen loppu pään tuotannon myllyt. Luonnollisesti pienemmässä koossa, jos iskutilavuus ei ole lähellekään 1.7 L. Eli hyvin vetää 

- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
145/146 alkupään vuosimalleissa on pelkästään bokseri koneet jotka korvautuivat jossakin vuosimallissa ettei vaan olisi ollut juuri tuo -97 kauttaaltaan TS moottoreilla. Koetaulu myös uudistui siten että keskikonsoliin tuli pyöreät ilmasuuttimet. TS moottorit olivat tosiaa 1.4 (100hv), 1.6 (120hv) ja 2.0 (155hv). 1.4 korvautui sitten myöhemmin 1.6 kesymmällä versiolla mutta vasta 147 malliston myötä. 146:n 2.0l versio tunnetaan mallimerkinnällä Ti, 145:ssä mallimerkintä oli taasen QV.
Boksereissa sylinteritilavuudet menivät taas samoin kuin 33:ssa.
Boksereissa sylinteritilavuudet menivät taas samoin kuin 33:ssa.
"Timing cingulum off et valuulas node"
-
- Viestit: 70
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 17:23
jiiässä kirjoitti:Millanen taka-akseli 146:ssa on?
155 mallia umpirautaa vai 156:en risuvarsia...?
Taka-akseli on tuon ensimmäisen tyylinen, eli mallia umpirauta

145 ominaisuuksiin olen ollut tyytyväinen, niin maantiellä kuin kaupungissakin. Sisätilat on mukavat ja ajoasento löytyy vaikken vastaakkaan IKVA -standardia.
Eli ei muuta kuin onnea 146sen hankintaan!
