alfa 146

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
burn
Viestit: 3
Liittynyt: 23 Loka 2006, 20:55

alfa 146

Viesti Kirjoittaja burn »

tollanen olisi saksassa myytävänä
siis -97 1,6 120heppaa
-onko kokemuksia
-vikoja ym.
kannattaako innostua?

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Itse ainakin innostuisin (mistäpä italialaisesta tekniikasta en innostuisi?). Suomessa harvinaisempi malli, mutta tuttua Twin spark tekniikkaa pellin alla. 145:sen omistavat voisivat kertoilla tarkemmin ajokokemuksistaan, mutta uskon sen puolen olevan aika hyvin kohdallaan, kuten kerrassaan kaikissa Alfoissa. Jos ulkonäkö miellyttää, osta pois vaan. Nettiautossa oli kesällä joku 146 myynnissä Ahvenanmaalla ja se oli kyllä melko komea ilmestys.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1013
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja :)
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

En vaan tiedä miltä twin spark kone tuntuu 145:sen pellin alla, kun joku on ton mun sparkin laittanu väärin tonne kone huoneeseen... pytyt on ihan miten sattuu = boxer :wink:
Ihan hyvä tolla oli cruisailla kotiin ja sitten ei sitä olekaan enempää päässy ajamaan, kun vaimo omi sen itselleen. :( Ehkäpä vielä joskus ?

burn
Viestit: 3
Liittynyt: 23 Loka 2006, 20:55

Viesti Kirjoittaja burn »

Mikä jakohihnan vaihtoväli?
rengaskoko?

kiitos

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

varmaan hihnanvaihtoväli sama kuin muissakin 16V koneissa eli 60tkm.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Ja rengaskoko lienee 195/55x15" luokkaa, tai siitä sitten eri muunnoksia riippuen tuumakoosta.

Aika hyvinhän noihin saa osia vaikka onkin harvinainen malli Suomessa, siinä kun on samoja osia kuin muissa Alfoissa ja Fiateissa.

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1013
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja :)
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Aika monessa "harvinaisessa" Alfassa on sama homma, eli varaosat saa tiskiltä suoraan, kunhan tietää mitä pyytää. Toisinaan Alfaankin saa varaosia huomattavasti halvemmalla, kun vaan ottaa Fiatin nimellä ne tiskiltä. Ei tule Alfa lisää hintaan. :?

TestarosaFinland
Viestit: 1754
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Mun tietääkseni T.Spark on vain 2 litraisessa muissa on Boxer kone.
Jos se ei vetää kunnolla, älä ihmetelee, kun 146 on paljon painavampi kuin 33 vaikka moottorit ovat käyttänössä samanlaiset.
Nothing beats cubic inch

Avatar
AutonAlfa
Viestit: 1013
Liittynyt: 01 Loka 2003, 03:27
Car(s): Alfoja :)
Paikkakunta: Laitila

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Ja mun tietääkseni myös twin sparkkeja on tehty pienempänä kuin 2.0 litraa. Muistaakseni 1.4 TS on pienin twin spark kone. Ja tietääkseni myös 145/146:sten boxeri koneet on täysin samoja kuin 33:sen loppu pään tuotannon myllyt. Luonnollisesti pienemmässä koossa, jos iskutilavuus ei ole lähellekään 1.7 L. Eli hyvin vetää 8)

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Millanen taka-akseli 146:ssa on?

155 mallia umpirautaa vai 156:en risuvarsia...?

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

145/146 alkupään vuosimalleissa on pelkästään bokseri koneet jotka korvautuivat jossakin vuosimallissa ettei vaan olisi ollut juuri tuo -97 kauttaaltaan TS moottoreilla. Koetaulu myös uudistui siten että keskikonsoliin tuli pyöreät ilmasuuttimet. TS moottorit olivat tosiaa 1.4 (100hv), 1.6 (120hv) ja 2.0 (155hv). 1.4 korvautui sitten myöhemmin 1.6 kesymmällä versiolla mutta vasta 147 malliston myötä. 146:n 2.0l versio tunnetaan mallimerkinnällä Ti, 145:ssä mallimerkintä oli taasen QV.

Boksereissa sylinteritilavuudet menivät taas samoin kuin 33:ssa.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Tutela-Olja
Viestit: 70
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 17:23

Viesti Kirjoittaja Tutela-Olja »

jiiässä kirjoitti:Millanen taka-akseli 146:ssa on?

155 mallia umpirautaa vai 156:en risuvarsia...?

Taka-akseli on tuon ensimmäisen tyylinen, eli mallia umpirauta :)

145 ominaisuuksiin olen ollut tyytyväinen, niin maantiellä kuin kaupungissakin. Sisätilat on mukavat ja ajoasento löytyy vaikken vastaakkaan IKVA -standardia.

Eli ei muuta kuin onnea 146sen hankintaan! :wink:

burn
Viestit: 3
Liittynyt: 23 Loka 2006, 20:55

Viesti Kirjoittaja burn »

kiitos veljet hyvistä vinkeistä,autolla on ajettu 114tkm ja
kun kysyin Dautosta hihnan vaihtokustannusta kaveri sanoi
älä laita edes käyntiin vaan tuo heti hihnan vaihtoon :wink:
en ole vielä nähnyt autoa enkä huoltohistoriaa,joka kuitenkin
on olemassa.

Vastaa Viestiin