tee se itse paikka Porvoossa.
Valvoja: Moderators
tee se itse paikka Porvoossa.
Kampullan Nesteellä paikka.
Lähtöhinta 4€ sisältää 20min. ja vesiletku löytyy.
alkavat minuutit 0,20€.
Kerkiihän tuolla 4€. pesaseen isommat kurat pois.
Lähtöhinta 4€ sisältää 20min. ja vesiletku löytyy.
alkavat minuutit 0,20€.
Kerkiihän tuolla 4€. pesaseen isommat kurat pois.
-
- Cuore Sportivo
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
No onko tuo nyt niin kallista.. Kun verrataan esimerkiksi huoltoasemien pikapesuihin.. Taitaa peruspesukin olla lähellä 10 €uroa (muutamalta minuutilta) ja niissä ei saa edes kylkiä puhtaaksi.luigilitti kirjoitti:Kansakoulun tosilyhyen matikan mukaan,
tuntihinnaks kertyis 12€.
tuntuu aika suolaselta veloitukselta...
...Ja tuo 20 min. riittää ihan hyvin, ei sinne ti- halliin tarvitse ryyppäämään jäädä.

-
no varmaan maistuu paremmalta kotona taikka baarissaluigilitti kirjoitti:oon käyttäny pikapesua tai ti-hallia joskus 1992-93 viimeeks,
äkkipäiten tuntu toi hinta suolaselta.
mitä useemmin peset,sen vähemmän kuluu aikaa,eiköstäniin.
oiskohan toi ti-hallen järin fiksu kaljamesta,mahtaa maistua
kotona-baarissa paremmin

- Cuore Sportivo
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Kunhan ei sammahda sinne, tulee kallis kaljotteluCuore Sportivo kirjoitti:Niin no.. Kotona tai baarissa sitä kaljaa tulee yleinsä juotua, joten ti-hallissa ryyppääminen voisi olla ihan virkistävää vaihtelua.luigilitti kirjoitti:oiskohan toi ti-hallen järin fiksu kaljamesta,mahtaa maistua
kotona-baarissa paremmin

- Cuore Sportivo
Se vaara siinä tietysti piilee.. Ja vielä kun meikäläisen käyttämä halli on Nesteellä, eli olut-täydennyksen pystyy suorittamaan melko läheltä. Noh, kai henkilökunta tulee sitten potkimaan ulos jonkin verran ennen huoltoaseman sulkemisaikaa...HOTAKAINEN kirjoitti:Kunhan ei sammahda sinne, tulee kallis kaljottelu

- Rolle
- Site Admin
- Car(s): RRS + F20
Kallis on aika suhteellista. Mietitäänpä sitä heppua joka sen hallin on rakentanut ja kustantaa sen veden ja lämmön, ei taida olla ihan ilmaista. Sitten on potentiaalinen asiakas, mies/nainen jolla EI ole työn puolesta lämmintä hallia missä pestä tai pihassa mahdollisuutta. Harva kaveri pesee ulkona lokakuusta marraskuuhun autoaan, ja vielä harvemmalla on se oma halli missä pestä lämpimässä.
Mutta kuinka moni käyttää tuollaista hallia, siis muu kuin Scuore
Ja kun kerran karattiin jo aiheesta (ihan ok, lepo vaan
) niin mitä mieltä olette tavallisesta, pehmoharjasta ja painepesuista?
Mutta kuinka moni käyttää tuollaista hallia, siis muu kuin Scuore

- Cuore Sportivo
Ei varmaan kovinkaan moni. Myyjä katsoi vähän aikaa silmät pyöreinä, kun kyselin hallin hinnoista.. Eipä ihme, näyttäisi siltä, että olen ainoa asiakas kyseiselle hallille... (vaikka on näillä main ainoa).Rolle kirjoitti:Mutta kuinka moni käyttää tuollaista hallia, siis muu kuin Scuore

- Cuore Sportivo
Hahhah..Rolle kirjoitti:Jooo... älä kerro enempää täällä voi olla lapsia lukemassaCuore Sportivo kirjoitti:Myyjä katsoi vähän aikaa silmät pyöreinä, kun kyselin...hinnoista.. Eipä ihme, näyttäisi siltä, että olen ainoa asiakas... No, eipä haittaa minua... Saa ainakin heittää vehkeen aina suoraan sisään...

Onkos jengi käyttänyt paljon näitä itsepalvelupesupaikkoja missä saa poleteilla koneesta pesuaikaa? Esim. Itiksestä, Herttoniemen Shellistä ja Isosta Omenasta löytyy näitä. 6-8 eurolla saa auton peruspuhdistuksen tehtyä (liuotin, painepesu, harjapesu, huuhtelu, vaha, vahan huuhtelu).
Jos auto on tosi likainen olen huomannut että pitää ensin esikäsitellä itse vähän jollain liuottimella (esim. Shellin Bio-Rasvanpoistaja), muuten helmoihin varsinkin jää helposti likaa.
Tuntuisi ainakin TI-halliin ja konepesuihin (hyi hyi) verrattuna edullisimmalta vaihtoehdolta.
Jos auto on tosi likainen olen huomannut että pitää ensin esikäsitellä itse vähän jollain liuottimella (esim. Shellin Bio-Rasvanpoistaja), muuten helmoihin varsinkin jää helposti likaa.
Tuntuisi ainakin TI-halliin ja konepesuihin (hyi hyi) verrattuna edullisimmalta vaihtoehdolta.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
Sunnuntaina Itiksen polettipesussa ja hyvin toimii.tv kirjoitti:Onkos jengi käyttänyt paljon näitä itsepalvelupesupaikkoja missä saa poleteilla koneesta pesuaikaa? Esim. Itiksestä, Herttoniemen Shellistä ja Isosta Omenasta löytyy näitä. 6-8 eurolla saa auton peruspuhdistuksen tehtyä (liuotin, painepesu, harjapesu, huuhtelu, vaha, vahan huuhtelu).
Saa kaikki kurat joka paikasta pestyä johon kone taikka painepesu ei kykene. 7€ meni tällä kertaa ja oli hiukan perusteellisempi hinkaus operaatio kun laitettiin talvivahat pesun jälkeen.
- Alfaholisti
- Abarth
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Kävin kesällä Tikkurilan Teknoshellillä pesemässä öljyt Susnan konehuoneesta pois.
Polettisysteemi oli, mutta aikaa tai hintaa en tietenkään muista
Hyvin kyllä lähti öljymähnät pois kun laittoi ensin turtlevaxin liuotinainetta pintaan.
Turtlen liuotin on toistaiseksi parasta töökiä, millä olen ikinä öljy- ja rasvapaikkoja pessyt. Hintakin on mielestäni suht edullinen.
Polettisysteemi oli, mutta aikaa tai hintaa en tietenkään muista

Hyvin kyllä lähti öljymähnät pois kun laittoi ensin turtlevaxin liuotinainetta pintaan.
Turtlen liuotin on toistaiseksi parasta töökiä, millä olen ikinä öljy- ja rasvapaikkoja pessyt. Hintakin on mielestäni suht edullinen.
- niki
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
Itse en ole pahemmin TI hallia käyttänyt, en itse asiassa ollenkaan. Välillä (lämpimällä, hyvällä säällä) tulee pestyä ja laitettua itse mutta muuten vien Turussa sijaitsevan M-Plus-huoltoaseman pesukadulle.
Hyvä paikka, sillä kaikkein arvokkain pesu (jotain 13 euroa) sisältää mm. henkilökunnan suorittaman esipesun, alustahuuhdonnan yms. jonka jälkeen tulee painepesu, harjapesu ja viimeisenä "erikoisvahakoneen" käsittely, jossa ns. "rätit" (kai niitä sellaisiksikin voi kutsua) levittävät maalipintaan sen vahan.
On muuten huomattavasti parempaa tavaraa kuin nuo perus-pikapesujen suihkuttamat "vahat".
Semmonen ongelma tosin on, että kerran ajaessani juuri valmistuneella päällysteellä roiskui maalipintaan mukavaa "mustaa mönjää", enkä ole vielä keksinyt miten sen parhaiten saisi siitä pois.
Ideoita?
Hyvä paikka, sillä kaikkein arvokkain pesu (jotain 13 euroa) sisältää mm. henkilökunnan suorittaman esipesun, alustahuuhdonnan yms. jonka jälkeen tulee painepesu, harjapesu ja viimeisenä "erikoisvahakoneen" käsittely, jossa ns. "rätit" (kai niitä sellaisiksikin voi kutsua) levittävät maalipintaan sen vahan.
On muuten huomattavasti parempaa tavaraa kuin nuo perus-pikapesujen suihkuttamat "vahat".
Semmonen ongelma tosin on, että kerran ajaessani juuri valmistuneella päällysteellä roiskui maalipintaan mukavaa "mustaa mönjää", enkä ole vielä keksinyt miten sen parhaiten saisi siitä pois.

Ideoita?

Ammattina autokauppa
Vaihtoehtoina ainakin tärpätti ja liuotinpesuaineet(esim. nox-wax ja polaricin/korrekin vastaavat ja monta muuta)niki kirjoitti: Semmonen ongelma tosin on, että kerran ajaessani juuri valmistuneella päällysteellä roiskui maalipintaan mukavaa "mustaa mönjää", enkä ole vielä keksinyt miten sen parhaiten saisi siitä pois.![]()
Ideoita?
- Rasvis
- Spiderman
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Juuri pesin pirssin Myyrmannin hallissa. Hintaa tuli heiluu kuin heinämies -tyyppiselle suoritukselle seitsemän euroa. Aika hyvää jälkeä tuli, ei ainakaan mikään pesuautomaatti pysty kilpailemaan.tv kirjoitti:Onkos jengi käyttänyt paljon näitä itsepalvelupesupaikkoja missä saa poleteilla koneesta pesuaikaa?
- Epäkelpokeräilijä -
- Rolle
- Site Admin
Ja nyt kun liikut enemmän täällä ihmisten ilmoilla niin myös Suomenojan Shellillä on vastaavia paikkoja, ovat tosin ulkona joten ei paljon talvella pestä..tv kirjoitti:Onkos jengi käyttänyt paljon näitä itsepalvelupesupaikkoja missä saa poleteilla koneesta pesuaikaa? Esim. Itiksestä, Herttoniemen Shellistä ja Isosta Omenasta löytyy näitä.
No, Omena on kuitenkin lähempänäRolle kirjoitti: Ja nyt kun liikut enemmän täällä ihmisten ilmoilla niin myös Suomenojan Shellillä on vastaavia paikkoja, ovat tosin ulkona joten ei paljon talvella pestä..

Siellä on varmaan 10 pesupaikkaa lämpimässä ja ihan uudet vehkeet. Shellillä kyllä taitaa saada enemmän aikaa per euro.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
Se on siellä isoimmassa hallissa (onko siellä edes useita?), opastekyltit näyttävät perille, paikka on vähän oma sektionsa. Siinä toimii Parkkipesu-firma, pesevät auton 20 eurolla ja sitten löytyy tietysti erillaisia vahauksia ja sisäpesuja yms. Ei niin paha vaihtoehto tuokaan jos laiskottaa ja haluaa käydä vaikka syömässä odotellessa.Rolle kirjoitti: Missä siellä nämä "vehkeet" löytyy? Jossain siellä parkkihalleissa, eli sama meininki kuin Lippulaivassa? Aina tullut jätettyä auto tuonne ulkopuolelle joten mennyt ihan ohi..
Uteliaisuuttani kysyn että mikä paikka on pipi?Rolle kirjoitti:Tällä hetkellä autolla ei mennä minnekkään, totaalisen paskana. Mutta normaalisti olen sinne länsipuolelle vienyt, sisäänkäynnin viereen. En ole ikinä idästä niinkään välittänytv kirjoitti:Sinne vaan, lämmintä, ilmaista ja ainakin miljuuna paikkaa. Mihin sä oikein olet vienyt?

- Rolle
- Site Admin
Olispa ollutkin pinnat irti, mutta ihan hyvässä kuosissa ne oli. No viedään auto trailerilla pois ja ajellaan taas golffilla, siihen on jo tottunut..Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Jotain muutakin vikaa kuin toisen puolen takajarrupaloista pinnat irti? Ei vielä ihan täytä meikäläisen "totaalisen paskana" -määritelmää
- Rolle
- Site Admin
Niin en ole hirveesti viittiny kokeilla että mistä tarkalleen se ääni tulee, vastusta on ja kirskuu niin että naapurikylän erkkikin pitelee korviaan..Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Jos ääni tulee takaa niin mitenkäs jakovaihteistoa epäilette? Sehän on ihan eri päässä autoa.
Kova on meikäläisen autojen kohtalo, jakopäänhihna rikkoa ennen aikojaan, lunastukseen palannut jne. Olen tässä miettinyt että vittuako noita säälii ja huoltaa ajallaan kun kuitenkin paukkuu ja käryääOn sulla huonoa tuuria jos nyt peräkin keksi hajota