164:ssä ISO sähköongelma, apuva
Valvoja: Moderators
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
164:ssä ISO sähköongelma, apuva
Tuli tänään koko päivä asennettua hälytintä. Päivän päätteksi testailtiin ja kaikki tuntu toimivan. Iskin sitten kaikki kiinni (tuolit, kojelautaa ym.) ja eikun kotiin. Jaahas ajovaloautomatiikka ei toimi , no viiksestä kääntämällä valot päälle ja tallista ulos. Jaahas peruutusvalot ei toimi, sokkona pihalle. Kylläpäs on vilu, väännetään vähän lämpöö, jaahas puhallin ei toimi. No sitten tullaan risteykseen, jaahas vilkut ei toimi (hätävilkut toimii kuitenkin napista). Menipäs toi takalasi huuruun, jaahas takalasin lämmitin ei toimi. Pikkusen lunta tupruttaa, jaahas pyyhkijät ei toimi. Sitten hesen drive-iniin, jaahas lasinnostimet ei toimi.
No mikä positiivista, hälytin toimii täysin moitteetta
Mikä liitin jäi irti, tai mikä meni rikki?
No mikä positiivista, hälytin toimii täysin moitteetta
Mikä liitin jäi irti, tai mikä meni rikki?
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Onko varmaa että kyseessä ei olisi maan puuttuminen? Katselin 164:sen korjaamokirjaa ja siinä on maadotus numero "G182 Masse rund um Konsole", joka jakaa maata usealle mainitsemallesi kohteelle, tosin ei takalasille. Virtapuolella on liitin numero "G56 Abzweig-Klemmbrett" ja se on heti akun jälkeen, siis kaaviopiirroksessa. Tuon jakaa, äkkiseltään, kaikille mitä olit luetellut, tosin sitten sellaisillekkin joita ei listassasi ollut.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Kyllä sen sulakerasian saa kauniisti irti niin että pääsee tarkistamaan liittimet takapuolelta, liittimet on kyllä lukituksella varmistettu mutta veikkaisin kuitenkin jonkun niistä olevan irti koska vika tuli "remontin" jälkeen
Sulakerasia on kiinni ylhäällä keskellä yhdellä ruuvilla sen jälkeen lähtee kampeamalla/nostamalla pois (alhaalla kaksi korvaketta).
Sulakerasia on kiinni ylhäällä keskellä yhdellä ruuvilla sen jälkeen lähtee kampeamalla/nostamalla pois (alhaalla kaksi korvaketta).
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Itselläni kävi niin, että yhtäkkiä elikkäs odottamatta hävisi kaikki toimimasta. Mittaristossa paloi jatkuvasti vain takalasin lämppärin valo ja valojen himmentimen ympärillä kyti joku lamppu. Ei startannut ei mitään. Aikani ihmettelin ja painelin sitä sun tätä namiskuukkelia, kunnes panin sisävalon katkaisimesta päälle, ja avot kaikki alkoi palaa ja pelittää. Hetken kaikki toimi hyvin kunnes alkoi itsestään katkomaan ja kytkemään virtoja. Sammutin auton ja kas - ajovalot jäivät päälle. Laitoin pakin päälle ja kas valot sammuivat. Olen vaihtanut toisesta satakuusnepasta puolen tusinaa releitä sinne sun tänne. Aina välillä kuuluu pirunmoinen rapina hanskalokeron alta ja sitten koittaa pimeys. Eli kaikki toimii miten sattuu. Ja kaiken lisäksi akku purkaantuu itsekseen ja tuo takalasin lämppärinvalo kytee omia aikojaan. Pitää varmaan käydä läpi koko johtosarja ja koittaa vaihtaa vielä lisää jotakin. Tuon hanskalokeron alla olevan mustan laatikon tutnutmasta tuo releen rapina kuuluu ajoittain, mutta en kyllä ymmärrä mikä sielä pärisee. Noh, auto seisontaan ja nyt olisi vissiin aika koittaa tehdä vähän muutakin.
Kaikki kuluu mikä hemppuu.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Lukkopellin keskimmäisillä releillä(käynnistyksenesto), ratin ympäristössä(vilkut ja virtalukko), sulakepaneelin alla olevat liittimet(valo-ohjaus), hanskalokeron takana (keskuslukitus), takakontti (peräluukun tunnistin), puhaltimensäätö paneelin alapuoliset näppäimet (peräluukun avaus).Alfistipohjoosesta kirjoitti:Missä kaikkialla kolusitte kun hälyä asensitte?
tarkoitat ilmeisesti nyt juuri niitä lukkopellin keskellä olevia releitä?tarkista ne johdot,jotka on siinä ihan syylärin takana(etupalkin päällä) ne ainakin vaikuttaa tohon ar-controliin yms. kokemusta on
Osaatko sanoa tarkemmin että mikä niistä releistä?
Niihin johtoihin laitoimme käynnistykseneston eli niillä saattaa hyvinkin olla jotain tekemistä asian kanssa.
Tarkastin aamulla sen sulake boxin ja siellä oli kaikki johdot kiinni. Samalla koitin vähän sieltä sun täältä liittimiä.
Nyt oon jo niin epätoivonen että olen jonottanut Delta-Auton huoltoon kohta 30min
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Nyt on huoltamot soiteltu, ja aikoja löytyisi puolentoista viikon päähän.
Pakko se nyt on vaan itse yrittää.
Nuo lukkopellin keskimmäiset releet tuntuvat nyt suurimmalta mahdolliselta vikapaikalta. Osaisko joku vähän valaista niitten tarkoitusta?
Käynnistyksen esto asennettiin bensapumpun releelle tuleviin johtoihin. Katkaisimme kaksi johtoa jotka menivät relelle samaan napaan, ja siihen väliin vedimmä hälyttimen johdot. Muuta ei niille releille tehty.
Pakko se nyt on vaan itse yrittää.
Nuo lukkopellin keskimmäiset releet tuntuvat nyt suurimmalta mahdolliselta vikapaikalta. Osaisko joku vähän valaista niitten tarkoitusta?
Käynnistyksen esto asennettiin bensapumpun releelle tuleviin johtoihin. Katkaisimme kaksi johtoa jotka menivät relelle samaan napaan, ja siihen väliin vedimmä hälyttimen johdot. Muuta ei niille releille tehty.
En tiedä onko apua, mutta mulla on koneella pdf:nä amerikan version Service Manual, toki se on V6:seen, mutta luulisin että "perussähköt" on samat kun muissakin.
Jos haluat niin voin kyllä sähköpostittaa tuon sähköosion. Siinä on melko hyvät kuvat mitä releitä ja sulakkeita missäkin on.
Jos haluat niin voin kyllä sähköpostittaa tuon sähköosion. Siinä on melko hyvät kuvat mitä releitä ja sulakkeita missäkin on.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
Mistähän tuon saa pdf:nä? Itse ostin pari vuotta takaperin Cardiskin huoltomanuaali-CD:n, joka on todella hankalakäyttöinen muinaisen käyttöliittymän vuoksi, lisäksi kuvat on skanattu suht. huonolla resoluutiolla. Lisäksi etenkin uudemmissa windowseissa tulostus mättää pahasti. PDF-versio tulisi kyllä tarpeeseen!Nelli kirjoitti:En tiedä onko apua, mutta mulla on koneella pdf:nä amerikan version Service Manual, toki se on V6:seen, mutta luulisin että "perussähköt" on samat kun muissakin.
Jos haluat niin voin kyllä sähköpostittaa tuon sähköosion. Siinä on melko hyvät kuvat mitä releitä ja sulakkeita missäkin on.
164 3.0 V6 QV -90
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Service Manualista löytyis sellainen rele kuin "electronic control units power supply relay". Mitähän kaikkea tuo ohjaa?
Kuva ei ihan selkeesti näyttänyt paikkaa, mutta luultavasti se on mittariston takana. Tuolla alueella ei tullut kyllä romplattua mutta voishan sitä huomenna vähän tökkiä.
ne lukkopellin releet ovat: flekti, (engine coolant fan supplementary relay) eli mikä lie, motronic ja bensapumppu.
Omaan tajuntaan ei mene että jokin noista voisi aiheutta nuo oireet.
Voisitko alfa164 vähän tarkentaa kokemuksiasi.
Kuva ei ihan selkeesti näyttänyt paikkaa, mutta luultavasti se on mittariston takana. Tuolla alueella ei tullut kyllä romplattua mutta voishan sitä huomenna vähän tökkiä.
ne lukkopellin releet ovat: flekti, (engine coolant fan supplementary relay) eli mikä lie, motronic ja bensapumppu.
Omaan tajuntaan ei mene että jokin noista voisi aiheutta nuo oireet.
Voisitko alfa164 vähän tarkentaa kokemuksiasi.
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Kyllä veikkailisin, että jossakin on maadoituspiste irti maasta tai esim yksi syöttö irti sulakerasialta. Katseleppa onko mainitsemasi laitteiden sulakkeet samalla rivillä sulakerasiassa. Eräässä voortissa oli käynyt onnellisesti niin, että akulta sulakerasialle tuleva syöttö (yksi niistä) pois pelistä ja epämääräinen märä sähkötoimintoja pois pelistä. Jokin logiikkahan tuossa on oltava. Sähkökaavioista voisi saada selville, jos sellaiset olisi.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- Ollie
- Viestit: 176
- Liittynyt: 20 Maalis 2004, 01:48
- Car(s): Spider 2,0 -71, GTJ 1300 -71, GTV 3.0 24V -02, 159 1.9 JTDm TI -07
- Paikkakunta: Tampere
Moro, mulla oli joskus viime vuosituhannella 164:ssa vastaavanlainen ongelma. Vika oli silloin virtalukon pohjassa.
Tarkistappa, että käyntiasennossa tulee jännite vaaleanpunaiseen ja ruskeaan johtimeen. (Ts. punainen, vaaleanpunainen ja ruskea ovat kytketty yhteen kun avain on käyntiasennossa). Ja että virtalukon johtojen liitin on kunnolla kiinni.
Tarkistappa, että käyntiasennossa tulee jännite vaaleanpunaiseen ja ruskeaan johtimeen. (Ts. punainen, vaaleanpunainen ja ruskea ovat kytketty yhteen kun avain on käyntiasennossa). Ja että virtalukon johtojen liitin on kunnolla kiinni.
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Kuulostaa aika loogiselta myös. Eikös nuo toimimattomat laitteet ole kaikki semmoisia, jotka vaativat että virrat on avaimesta päällä.Ollie kirjoitti:Moro, mulla oli joskus viime vuosituhannella 164:ssa vastaavanlainen ongelma. Vika oli silloin virtalukon pohjassa.
Tarkistappa, että käyntiasennossa tulee jännite vaaleanpunaiseen ja ruskeaan johtimeen. (Ts. punainen, vaaleanpunainen ja ruskea ovat kytketty yhteen kun avain on käyntiasennossa). Ja että virtalukon johtojen liitin on kunnolla kiinni.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Tuossa mainitsemassani voortissakin oli piuhat kiinni sulakerasian päässä, mutta johto, joka lähti akulta ko. liittimelle hapettunut ja otti kontaktia aina välillä ja välillä ei.Epezi kirjoitti:Maadoituspisteisiin ei tullut koskettua, mutta missäpäin niitä on?
Sulakerasiassa ei tosiaan mikään ollut irti, vähän myös niitä renklasin. Voin huomenna kattella miten ovat sijoittuneet.
Sähkökaavioita kävin kyselemässä autokorjaamosta, eivät anna edes plärättäväksi.
Yleismittarin kanssa loogisesti etenemällä nuo sähköviat yleensä ovat tupanneet löytymään. Ilman kaaviotakin kyllä pärjää, mutta teettää hiukan enemmän töitä.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
BINGO! Virtalukon jälkeen olevasta neljänapasesta liittimestä oli yksi napa irronnut.
Ja kaikki toimii hienosti.
Vielä kun vaihdan rikkinäisen konepellin anturin, niin projekti on valmis.
Kiitos vielä kerran suuren suuresta avusta.
Loppujenlopuks kun mietin niin tuohon oli aikas selvä juttu. Vilkut ei toimi kun virrat ovat poispäältä, hätävilkkujen täytyy kuitenkin toimia silloin. Ajovalot menevät päälle "pakottamalla" vaikka virrat ovatkin poispäältä jne.
Ja kaikki toimii hienosti.
Vielä kun vaihdan rikkinäisen konepellin anturin, niin projekti on valmis.
Kiitos vielä kerran suuren suuresta avusta.
Loppujenlopuks kun mietin niin tuohon oli aikas selvä juttu. Vilkut ei toimi kun virrat ovat poispäältä, hätävilkkujen täytyy kuitenkin toimia silloin. Ajovalot menevät päälle "pakottamalla" vaikka virrat ovatkin poispäältä jne.
Viimeksi muokannut Epezi, 31 Loka 2006, 12:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.