Alfa Romeo 147 2.0 -02

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
snage
Viestit: 12
Liittynyt: 30 Loka 2006, 16:09
Paikkakunta: Joensuu

Alfa Romeo 147 2.0 -02

Viesti Kirjoittaja snage »

Hei kaikille olen uusi jäsen ja tarkoitukseni olisi hankkia elämäni ensimmäinen alfa!

Olen vähän silmäillyt näitä topiikkeja nutta hirveästi en ole löytänyt alfa 147 aiheisia ketjua joista voisin imuroida tietoa kyseisestä autosta joka on siis Alfa romeo 147 vuosimallia 2002 ja siinä on 2l kone ja siinä on kaikki mahdolliset hilppeet.

Eli kaikki halukkaat voi nyt haukkua tai nostaa jalustalle kyseisen auton että mikä se on miehiään. Eli kannattaako sellainen hankkia (hinta on jo sopiva) ja se on nyt toissijainen asia kun haluan vain faktaa että millaisesta autosta on kyse, mahdolliset tyyppiviat sun muut!!

Toivottavasti mahdollisimman moni antaisi vastauksia asiaan!!

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

Hyviä puolia ovat upea ajettavuus, pirteä moottori ja komea ulkonäkö, heikkoja puolia "pelottava" hammashihna ja kuluvat alustan puslat. Tuttavani edellisessä 147:ssa ei tahtonut cruise pysyä päällä, mutta luulen että se oli kai yksilövika.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
juuuso
Viestit: 781
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja juuuso »

Kuluneen kuuden kuukauden perusteella suosittelen lämpimästi. 147:ssa saa kohtuuhinnalla varsin paljon autoa. :-D

Öljynkulutusta kannattaa aina silloin tällöin seurailla, kun näissä twin sparkeissa sitä saattaa mennä.

Avatar
Italian Stallion
Viestit: 791
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
Paikkakunta: Rovaniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Italian Stallion »

juuuso kirjoitti:Öljynkulutusta kannattaa aina silloin tällöin seurailla, kun näissä twin sparkeissa sitä saattaa mennä.
Josta luultavimmin selviää vaihtamalla viskositeettia. Toki kaikissa autoissa pitää öljy pinnan tasoa tarkkailla, myös (ja varsinkin) Alfassa.
Makuasioista voi tinkiä, faktoista ei.

Avatar
snage
Viestit: 12
Liittynyt: 30 Loka 2006, 16:09
Paikkakunta: Joensuu

147

Viesti Kirjoittaja snage »

kiitokset kaikille jotka ovat kantaneet kortensa kekoon! Torstaina olisi tarkoitus lähteä katsomaan autoa, eli vielä mahtuu mielipiteitä autosta..

Tarkoitus olisi että auto olisi sellanen että sillä ajellaan eikä laitella! Kaunishan auto on kuin mikä ja meitä on vaan kaksi käyttäjää joten tuo kolme ovisuuskaan ei häiritse kovin paljoa.

Liekkö miten herkkiä nuo alustat ruostumaan kun italiassa vähempi lunta ja suolaa.

Yhtä asiaa kanssa olen kanssa pohtinut eli arvon alennus on aika huikea! Tasoittuukohan se jossain vaiheessa?

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Meillä on kakkosautona tuollainen pienemmällä moottorilla, joka on periaatteessa sama kuin 2.0. Kolmiovisuudesta huolimatta kesällä tuli perheen pitkät matkat tehtyä 147:lla, mukavat penkit, tavaratila vähän pienempi kuin 156:ssa mutta kuitenkin helpompi lastata. 147 on jotenkin jämäkämpi alustaltaan kuin 156. Raide ja akseliväli yllätykseksi kun autot on vierekkäin näyttäisi olevan jokseenkin samat.

Jakopää on näissä autoissa akilleen kantapää, tarkista onko huolto tehty ja koska on seuraavan kerran edessä. Kyseisen huollon hinta on nimittäin kohtalainen (>800e?). Ruostevaurioista ei minulla ole tietoa. Tukivarsien kolahteluun kannattaa kiinnittää huomiota, niitä voi joutua vaihtamaan. Twinsparkin tulee vetää puhtaasti koko kierrosluku alueella, jos nykii on vikaa ilmamäärämittarissa tai sytytystulpat vaihtoon.

Periaatteessa 147 on kelpo auto ja vikoja ei ole sen kummemmin kuin jossakin muussakaan merkissä. Katsot vain nuo asiat niin voi säästyä vastaisuudessa rahaa.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: 147

Viesti Kirjoittaja mattijus »

snage kirjoitti: Tarkoitus olisi että auto olisi sellanen että sillä ajellaan eikä laitella!
Yhtä asiaa kanssa olen kanssa pohtinut eli arvon alennus on aika huikea!
Tasoittuukohan se jossain vaiheessa?
Pelkkään ajeluun Alfa ei taida sopia, silti pelkillä perustarkastuksilla ja tunnollisesti huoltamalla (mitkä pitää IMHO hoitaa jokaisessa autossa) toimii luotettavasti. Itse ei ainakaan meinaa malttaa pitää näppejä irti tuosta 156:sta, vaikka varsin hyvin toimiikin.

Arvon alennus alkaa tasoittua, kun jäljellä oleva arvo lähestyy nollaa :lol:
Ostajan etu / Omistajan haittaa, miten sen haluaa nähdä, tapauksessa on siis suhteellisen paljon autoa tarjolla sopuisaan hintaan. Sitten kun olet kaupat tehnyt, tulee kolikon toinen puoli.
VMP

Avatar
snage
Viestit: 12
Liittynyt: 30 Loka 2006, 16:09
Paikkakunta: Joensuu

147

Viesti Kirjoittaja snage »

Olen vielä kahen vaiheilla! Mutta kuulostaa hyvältä mitä nyt on tullut ilmi, tiedä vaikka että torstai iltana alla hyrräisi 150 heppanen 147, vähän kuitenkin arastelen vielä kyseistä merkkiä kun on noita jakopään, vaihde, sähkö, öljynsyönti yms ongelmia ollut mutta eihän ne kaikki voi samaan autoon kerralla tulla kai..

Ja luulisin että näitä ns. pikkuvikoja olisi jo kitketty pois siitä kun auto tuli -01 markkinoille!!

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Mitäs siinä miettimään Alfa kaupoille mars mars, sittenpähän näet :twisted:

Oikeasti; Sähköviat, vaihdelaatikkoviat ja öljynsyönti ei ole mikään ongelma. Jakopään kanssa tulee toimeen kun kuuntelee ettei se tarpeettomasti ääntele ja vielä pyytää huollossa tarkistamaan jakopään kunnon ennen 60tkm täyttymistä.

Sähkövikoja on niinkuin autoissa yleensä mutteivat mitenkään nyky Alfalle tyypillisiä. Legenda sähkövioista tulee vuosien takaa. Öljyjen tarkistus kuuluu asiaan. Pelti vaan auki tankatessa ja öljyntarkistus samalla pyyhkäisten pahimmat liat konehuoneesta, tekee vaikutuksen kanssa-autoilijoihin, tai sitten ei. Omassa 156:ssa on sellainen ominaisuus että 1-vaihde ei mene yli 20km/h vauhdissa päälle ilman välikaasua. Tiedä sitten tarvitseeko sen mennäkkään mutta on ihan mukava kuitenkin heittää se päälle jo ennen kadunkulmaa välikaasun säestyksellä :-D
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
snage
Viestit: 12
Liittynyt: 30 Loka 2006, 16:09
Paikkakunta: Joensuu

vielä ostamatta

Viesti Kirjoittaja snage »

Eli en ole vielä ostanut kyseistä autoa kovaa vääntöä kylläkin, 10 tkm päässä odottaa jakohihnan vaihto ja sitten oli sellainen outo vika että kun kuskin oven laittaa kiinni ja auki niin kuuluu sellanen narina! "myyjän" mukaan ovesta olisi mennyt joku 165 euron osa ei osannut tarkentaa mikä. Osaisikohan joku sanoa että mistä osasta puhutaan.

Ja tuo jakopään hihnan vaihto vissiin jossain nyrkkipajalla ei maksa 500 euroa enempää? Sitten vielä noista tulpista paljon maksaa setti niitä jos vaikka itse pyörittelisi ne paikalleen olen kuullut että ne on vähän hintavampia kuin tavalliset tulpat?

Kahden vaiheilla mutta kallistumassa alfan leiriin on se hieno auto, ajo-ominaisuuksista puhumattakaan!

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: vielä ostamatta

Viesti Kirjoittaja mattijus »

snage kirjoitti:Eli en ole vielä ostanut kyseistä autoa kovaa vääntöä kylläkin, 10 tkm päässä odottaa jakohihnan vaihto ja sitten oli sellainen outo vika että kun kuskin oven laittaa kiinni ja auki niin kuuluu sellanen narina! "myyjän" mukaan ovesta olisi mennyt joku 165 euron osa ei osannut tarkentaa mikä. Osaisikohan joku sanoa että mistä osasta puhutaan.

Ja tuo jakopään hihnan vaihto vissiin jossain nyrkkipajalla ei maksa 500 euroa enempää? Sitten vielä noista tulpista paljon maksaa setti niitä jos vaikka itse pyörittelisi ne paikalleen olen kuullut että ne on vähän hintavampia kuin tavalliset tulpat?

Kahden vaiheilla mutta kallistumassa alfan leiriin on se hieno auto, ajo-ominaisuuksista puhumattakaan!
Tulpat pitää saada alle 150eur, tämän yli on kiskontaa. Viimeiset 10tkm hihnalla saa ajaa kylmä rinki takamuksessa, tinkaa vaihto myyjän piikkiin / ainakin tuo 500eur hinnasta pois ja varmista, että edellisestä vaihdosta ei ole vielä kolmea vuotta. Oven narinaan en osaa suoraan vastata, jos ääni olisi naksumista, niin kannattaa tarkistaa rajoittimen torx-kantaisten ruuvien kireys. (jos nämä löystyy, niin ovi alkaa ääntämään) Lisäksi tuntuu oudolta, että myyjä tietää osan hinnan tietämättä mikä sieltä on rikki?

Riippuen auton ajomäärästä, hihnan vaihdon yhteydessä vesipumppu uusiksi (Oman 156:n vesipumpussa ei kulumaa/klappia 107tkm kohdalla). Jos autossa dieselmäinen käyntiääni, samalla uusiksi imunokan ajoituksenmuunnin.
Jos myyjäliike tekee remontin, he jättänevät nämä kaikki vaihtamatta, lisäksi kasaavat jakopään myöskin vanhalla kiristäjällä ja vanhalla tasapainakselin hiluilla. :lol:


EDIT: Mistähän tuon myyjäliikkeen keksin, jos on yksityinen myyjä niin tinkaa hinnasta 1000eur pois, niin on jakopää kaikkine hiluineen uusittu ja rahaa pitäisi jäädä vielä tuon oven kanssa puljaamiseen :-D
VMP

Avatar
V-tyyli
Viestit: 303
Liittynyt: 07 Syys 2006, 01:09

Viesti Kirjoittaja V-tyyli »

HR kirjoitti:Mitäs siinä miettimään Alfa kaupoille mars mars, sittenpähän näet :twisted:

Oikeasti; Sähköviat, vaihdelaatikkoviat ja öljynsyönti ei ole mikään ongelma. Jakopään kanssa tulee toimeen kun kuuntelee ettei se tarpeettomasti ääntele ja vielä pyytää huollossa tarkistamaan jakopään kunnon ennen 60tkm täyttymistä.

Sähkövikoja on niinkuin autoissa yleensä mutteivat mitenkään nyky Alfalle tyypillisiä. Legenda sähkövioista tulee vuosien takaa. Öljyjen tarkistus kuuluu asiaan. Pelti vaan auki tankatessa ja öljyntarkistus samalla pyyhkäisten pahimmat liat konehuoneesta, tekee vaikutuksen kanssa-autoilijoihin, tai sitten ei. Omassa 156:ssa on sellainen ominaisuus että 1-vaihde ei mene yli 20km/h vauhdissa päälle ilman välikaasua. Tiedä sitten tarvitseeko sen mennäkkään mutta on ihan mukava kuitenkin heittää se päälle jo ennen kadunkulmaa välikaasun säestyksellä :-D
Tämä on minun henkilökohtainen mielipide, mutta ykkösen runnominen silmään ilman välikaasua on aivan turhaa. Ykköstä tarvitsee vain paikaltaan lähtiessä, eli se laitetaan sisään vasta pysähtymisen jo tapahduttua... Ainoa oikeutus ykkösen laittamiseen hiljaisessa vauhdissa sisään on ennalta arvaamaton tarve maksimaaliseen kiihdytykseen :mrgreen:

Omassa autossani ei ole ykkösessä vikaa. Eikä tule :)

Pahoittelut topicin aloittajalle siitä, että ei ole kommenttia 147 2.0sta. poislukien kun tuttava aikoinaan sellaisen osti ja silloin kateellisena katselin.. Maksoi siitä n. 14 000 rahoituksella pari vuotta sitten. (vm. 2001)

Avatar
snage
Viestit: 12
Liittynyt: 30 Loka 2006, 16:09
Paikkakunta: Joensuu

rosson punainen

Viesti Kirjoittaja snage »

No niin nyt se on hankittu rosson punainen alfa 147! Tosin en ole vielä kauheasti päässyt nauttimaan, koska auto on huollossa jakopään hihnan vaihdossa! Samalla vaihdan öljyt ja nesteet (Hihnan vaihdon yhteydessä tulee myös uusi vesipumppu, joka kuuluu asiaan hihnan vaihdon yhteydessä)

Mutta mitä nyt tuossa vajaan 400 kilometrin ajokokemuksen jälkeen voin sanoa niin kulkee ja toimii kuin unelma, ei mitään moitittavaa vielä ole löytynyt! (koputtaa puuta)

Eli delta-autossa pelkkä jakoään hihnan vaihto maksaa aika tarkalleen 770 euroa, mutta onneksi löysin valtuutetun korjaamon josta saa huoltokirjaan leiman niin jakohihna + siihen osat, kiristimet, vesipumppu.. töineen 365 euroa!! en ollut uskoa todeksi, positiivinen yllätys. Tietysti öljy + suodatin ja jäähdytin nesteet päälle mukaanlukien niin koko hommalle tulee hintaa noin 440 euroa. (Sain hintaa tingittyä alaspäin noiden toimenpiteiden takia myyjältä!)

Tulppia ei tarvinnut vielä vaihtaa, vasta 10 tkm päässä joten se on seuraava isompi investointi noin 150 euroa!

Odottaa malttamattomana että pääsee tien päälle, auto on siellä pajalla odottamassa toimenpiteitä ja lupasivat ennen perjantaita laittaa sopivasti viikonlopuksi! Toisaalta parempi ettei tule kiusausta ajella ja naps hihna poikki, voisi hivenen ottaa päähän sitten!

Avatar
Antijape
Viestit: 758
Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Car(s): Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS

Viesti Kirjoittaja Antijape »

Onnittelut hankinnasta! Tuohon aiemmin kysymääsi oven narinaan liittyen. Itsellä alkoi exässä myös tuo narinalla joka sitten pikkuhijaa muuttui naksumiseksi, joka sitten taas yleensä on merkki tuon mattijussinkin mainitsemasta oven rajoittimen löystymisestä. Tosin itsellä tuo naksuminen johtui siitä että tapin "autonpuoleisesta" kiinnityksestä oli jokin muovinkappale (jonkinmoinen tiiviste) päässyt luiskahtamaan ulos. Rajoitin naksahti siis avattaessa tähän tappiin, kun oli väljää. Itse en asiaan ainakaan muuta keksinyt kuin rajoitin vaihtoon. Liikaa ei myöskään kannata niitä pultteja kiristellä, koska itsellä aiempi omistaja (tai DA) oli vääntänyt yhdestä pultista kierteet.

Ja öljyjä tosiaan kannattaa tarkkailla vähintään tonnin välein. Tuo kulutus on kovin yksilökohtaista, mutta saattaa viedä desinkin tonnilla. Ja jos kone porsii öljyn vähyydestä johtuen on kuluttaja usein heikoilla kun etsitään maksajaa.

Tarkista myös pohjapanssarin kunto. Omassa oli panssari kiinnitetty nippusiteillä, jotka tietty napsahti poikki ensitilassa. Lisäksi takapyörien kotelojen sisäpinnassa oleva kangas saattaa alkaa repsottamaan.

Jos kyseessä kolmiovinen versio (ja miksei viisovinenkin) niin ei kannata kovin rajusti siirrellä penkkejä ääriasennosta toiseen auton ollessa käynnissä. Tarkoitan siis etäisyys-säätöä. Saattaa kolahtaessaan sytyttää airbagin valon, jonka saa nollattua vaan liikkeessä.

Ja kannattaa vielä testata että auto kiihtyy normaalisti viiden tonnin jälkeen. Jos ei kiihdy, niin etsi apua täältä. :)

Muuten on kyllä sanottava että ainakin meikäläinen kaipaa 147:aa näin talvikeleillä. Lämpesi mielestäni nopemmin kuin 156, valot oli (taas mielestäni) paremmat ja VDC:n toiminta oli jotenkin herkempää/parempaa. Ja oli se muutenkin ehkä pikkusen enemmän upToDate jos niin voi kuvailla, mutta se nyt johtuu tietty siitä että malli on tullut 4(?) vuotta myöhemmin.

Avatar
Esa E
Viestit: 5
Liittynyt: 16 Loka 2006, 19:32
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja Esa E »

Niin itse nyt n.3viikkoa olen omistanut 147 vm2006..km nyt takana noin 1200..kyllä voin sanoa että paremmalla autolla en ole ajanutkaan...varsinkin talvella erinomainen peli...miinusta vähän kyllä annettava..tuota menovettä kyllä maistuu 2.0 moottorille...mutta mitä sitä ei maksaisi kunnon kyydistä :lol: :lol:

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: rosson punainen

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

snage kirjoitti:onneksi löysin valtuutetun korjaamon josta saa huoltokirjaan leiman niin jakohihna + siihen osat, kiristimet, vesipumppu.. töineen 365 euroa!! en ollut uskoa todeksi, positiivinen yllätys. Tietysti öljy + suodatin ja jäähdytin nesteet päälle mukaanlukien niin koko hommalle tulee hintaa noin 440 euroa.
Kerro nyt ihmeessä korjaamon nimi, niin osaa muutkin kysellä :wink: .

Ja onneva uudesta menopelistä!
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
snage
Viestit: 12
Liittynyt: 30 Loka 2006, 16:09
Paikkakunta: Joensuu

jakohihna

Viesti Kirjoittaja snage »

Vissiin se on aika sama mihin korjaamoon viet, missä on valtuudet tehdä noita takuuhuoltoja! ( Ja jos olen oikein ymmärtänyr niin takuu ei raukea vaikka käyttää noita halvempia takuuhuoltoja, ja onhan heillä myös vastuu tekemästään työstä )

Eli osat maksaa max. 245 euroa joka sisältää vesipumpun ja muut tarvittavat osat kiristimet ja tietysti ne kaksi hihnaa (näitähän saa periaatteessa kai vaikka itse tilattua?) ja sitten vaan se työ siihen päälle minun tapauksessa huoltomies sanoi että 120 euroa on työ osuus eli yhteensä 365 euroa.

Itse soittelin paikalliseen delta-huoltoon ja siellä sanoi sen hihnan vaihto hinnaksi töineen sen 770 euroa ja ajan olisi saanut vasta joulukuulle!

No rupesin sitten soittelemaan suurin piirtein kaikki kaupungin korjaamot läpi kunnes yhdessä korjaamossa suositteltiin tätä huoltoa missä tehdään myös alfan uusimpiin näitä hihnan vaihtoja! Se tuli huomatuksi että kaikki korjaamot eivä lähde ko. hihnaa vaihtamaan kun ei ole tarvittavia avaimia kuulemma. Jotenkin tuntui että eivät edes olleet hajulla miten se ko. autoon tehdään ja suosittelivat että vie sinne delta-autoon! Onneksi en antanut periksi luonnolle ja taipunut niin helppoon ja kalliiseen ratkaisuun ja hyvä niin! En moiti missään muotoa deltan huoltoa, varmaan pojat osaa siellä autot laittaa mutta joskus voi saman paketin saada muualta edullisemmin, kannattaa soitella ja vertailla!

Oven narinasta vielä, tosiaan siitä oli se stoppari mennyt!

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Näppärämpi sälli tekee tuonkin homman itse, silloinhan se ei maksa juuri mitään :wink: .
Lähinnä nyt tarkoitin sitä, että äkkiä saa maksaa "halvemmassakin" putiikissa 600 euroa hihnatöistä.
Firman nimi kiertoon vaan, ei niitä edullisia paikkoja, jotka Alfaan suostuvat tekemään remontin, ole tosiaan liikaa Suomen maassa...

edit:
snage kirjoitti:joskus voi saman paketin saada muualta edullisemmin, kannattaa soitella ja vertailla!
Sitä vartenhan tämä foorumi on hyvä olemassa, jotta valmiiksi tietoon tulleet paikat voi jakaa muillekin. Ei se nyt siitä voi olla kiinni, että "minä etsin, niin etsikööt muutkin"
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Onnittelut snagelle hienosta valinnasta :-D
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: jakohihna

Viesti Kirjoittaja mattijus »

snage kirjoitti:Eli osat maksaa max. 245 euroa joka sisältää vesipumpun ja muut tarvittavat osat kiristimet ja tietysti ne kaksi hihnaa (näitähän saa periaatteessa kai vaikka itse tilattua?) ja sitten vaan se työ siihen päälle minun tapauksessa huoltomies sanoi että 120 euroa on työ osuus eli yhteensä 365 euroa.
Snagelle onnittelut!

Laita tuo korjaamo vielä esille, oikeasti olet saanut remontin halvalla :-D

(Motonetistä osat n. 220eur, enkä ainakaan itse tuota remonttia kolmessa tunnissa saa tehtyä ja tuntivelotus korjaamola lienee enemmän kuin 40eur)
VMP

Avatar
snage
Viestit: 12
Liittynyt: 30 Loka 2006, 16:09
Paikkakunta: Joensuu

Re: jakohihna

Viesti Kirjoittaja snage »

mattijus kirjoitti:(Motonetistä osat n. 220eur, enkä ainakaan itse tuota remonttia kolmessa tunnissa saa tehtyä ja tuntivelotus korjaamola lienee enemmän kuin 40eur)
Itse ymmärsin että noita vaihtosarjoja on kahta versiota toinen maksoi 220 ja toinen setti oli 245, ja korjaamo laski asennushomman tuon kalliimman setin mukaan!

Korjaamo/huolto löytyy Joensuusta ja on nimeltään Auto-Elmo Oy.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Saako Motonetistä nykyään tuon tasapainoakselinhihnankiristimen? Se kun on jo ricambina 140e joten halvalla menee remppa, mikä on aina hieno asia :-D

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Saa, jopa neljä kappaletta tuolla hinnalla :-D
147 2,0 Kiristin TASAPAINOAKSELIn hihnalle. . . . . . . . . 25-6273 35.50 ???

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Vesipumppu kannattaa myös uusia aina jakopäärempan yhteydessä.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Kaalipata kirjoitti:Saa, jopa neljä kappaletta tuolla hinnalla :-D
Noni, nyt voi sitten vaihtaa remmin vaikka kerran vuodessa!

Avatar
snage
Viestit: 12
Liittynyt: 30 Loka 2006, 16:09
Paikkakunta: Joensuu

huolto tehty

Viesti Kirjoittaja snage »

No niin tänään sain auton huollosta ja olen päässyt vähän naatiskelemaan, toistaiseksi kaikki sujunut ongelmitta (koputtaa puuta taas kerran)

Tästä ei sitten kai enää ole paluuta kun kerran alfan makuun on päässyt!!

Vastaa Viestiin