Jäähdyttimen vuodon korjaukseen tarkoitettu sotku
Valvoja: Moderators
Jäähdyttimen vuodon korjaukseen tarkoitettu sotku
Eli otsikon mukaisesti tahtoo olla pientä vuotoa ja korjaamon setien suosituksesta menin ja ostin pullon tätä tilkkimisnestettä. Onko nyt näin, että homma ei toimi jos kaadan vain paisuntasäiliöön 164:ssa? Eli pitääkö alkaa repimään letkua irti ja kaataa suoraan syyläriin?
Joo, tyhmäillään taas. Helppikää, arvon herrasväki.
Joo, tyhmäillään taas. Helppikää, arvon herrasväki.
164 3.0 V6 '91
Alfasud '72
Alfasud '72
- 90
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
parahin olisi tietenkin uusi/ehjä syyläri..
Viimeksi muokannut 90, 31 Loka 2006, 21:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No mutta kun ovat kalliita!
Tämä pullo maksoi vain viisi euroa (5€). Ja...noh... Jos se perhana menee tukkimaan putket käyttökelvottomiksi, niin sittenhän ollaan lähtöruudussa, eli uuden syylärin ostoon.
Sen verran kulutustavaraa tuntuvat olevan että en taitais uskaltaa käytettyä ostaa.
Tämä pullo maksoi vain viisi euroa (5€). Ja...noh... Jos se perhana menee tukkimaan putket käyttökelvottomiksi, niin sittenhän ollaan lähtöruudussa, eli uuden syylärin ostoon.
Sen verran kulutustavaraa tuntuvat olevan että en taitais uskaltaa käytettyä ostaa.
164 3.0 V6 '91
Alfasud '72
Alfasud '72
-
Oikeastaan offtopic...
Eli taisivat Mythbustersissa kokeilla semmoista että rikkoivat pari raakaa kananmunaa ja kaatoivat ne jäähdytinnesteen sekaan. Syyläriin tehty vuoto tyrehtyi. En menisi itse kokeilemaan.
Käytettyä jäähdytintä suosittelen jos ei uusi kiinnosta. Samalla vaihtuu kätevästi nesteetkin. Mitenkäs voiko tuollaiset paikkausaineet tukkia kanavat?
Eli taisivat Mythbustersissa kokeilla semmoista että rikkoivat pari raakaa kananmunaa ja kaatoivat ne jäähdytinnesteen sekaan. Syyläriin tehty vuoto tyrehtyi. En menisi itse kokeilemaan.
Käytettyä jäähdytintä suosittelen jos ei uusi kiinnosta. Samalla vaihtuu kätevästi nesteetkin. Mitenkäs voiko tuollaiset paikkausaineet tukkia kanavat?
Jeps. Siitä jaksosta opimme myös että valkaisuaine ei ole hyvä jäähdytinneste. Eivät varmasti kananmunatkaan pitkäaikaisena ratkaisuna toimi.
Minua vain mietityttää kuinka moni käytetty jäähäri todellisuudessa on tiivis. Ja kyllä, tälläistäkin legendaa olen kuullut. Tosin todellisuus voi olla vallan toinen.
Minua vain mietityttää kuinka moni käytetty jäähäri todellisuudessa on tiivis. Ja kyllä, tälläistäkin legendaa olen kuullut. Tosin todellisuus voi olla vallan toinen.
164 3.0 V6 '91
Alfasud '72
Alfasud '72
-
Millainen termo siinä on? Motonet tuntee tällaisen:
164 Turbo/V6 jos ei koteloa!. . . . . . . . . . . . . . . . 30-6041 7.90 ???
tarkemmin sopii aika moneen muuhunkin
Tuote: 30-6041 Termostaatti 82°C mm Saab/Fiat
Kuinka kallis mahtaisi olla Deltasta tilattu kokonaan uusi syyläri? Lieneekö 500 euron paikkeilla? Ei siksi että ehdottaisin ostamaan vaan ihan mielenkiinnon vuoksi...
164 Turbo/V6 jos ei koteloa!. . . . . . . . . . . . . . . . 30-6041 7.90 ???
tarkemmin sopii aika moneen muuhunkin
Tuote: 30-6041 Termostaatti 82°C mm Saab/Fiat
Kuinka kallis mahtaisi olla Deltasta tilattu kokonaan uusi syyläri? Lieneekö 500 euron paikkeilla? Ei siksi että ehdottaisin ostamaan vaan ihan mielenkiinnon vuoksi...
- Alfissimo
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Juurikin kuten rolle mainitsi, muukkoselta vaan, tiivistehän menee automaattisesti uusiksi, se ei montaa euroa maksa.
Deltasta en muista syylärille hintaa, mutta paljon, ei tarvinnut muistella enää puhelun jälkeen.
Kannattaa muuten olla varovainen sen termostaatin kiristyksessä, mulla oli siitä runko-osasta(alumiinia), johon itse termari kiinnittyy, kierteet melko heikolla eikä meinannut löytyä ruuville pitoa, mutta onneksi sitten kuitenkin...
e: ja luetaan mitä kirjoitetaan
Deltasta en muista syylärille hintaa, mutta paljon, ei tarvinnut muistella enää puhelun jälkeen.
Kannattaa muuten olla varovainen sen termostaatin kiristyksessä, mulla oli siitä runko-osasta(alumiinia), johon itse termari kiinnittyy, kierteet melko heikolla eikä meinannut löytyä ruuville pitoa, mutta onneksi sitten kuitenkin...
e: ja luetaan mitä kirjoitetaan
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.