Vanteet GT:seen

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Vanteet GT:seen

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Vanha läksi juuri uuteen kotiin ja nyt pitäis kehitellä talvirengasta ja vannetta tulevaan pirssiin.

Onkos palstaveljillä minkälaista pyörää GT:ssä? Kellään 19-tuumaisia?
Entäs 18"? Erityisesti kiinnostaa mikä mahtuu pyörimään isojen jarrusatuloiden kanssa.

Avatar
Mergy
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Helmi 2004, 17:31
Car(s): Ex:t: Giulia (2016); Giulietta; GT; 147
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Mergy »

Ilmeisesti 3.2 litraista meinaat? Omassa 2.0:ssa kun on varmaan vähän pienemmät jarrut... Ainakin 16" talvirinkulat sopi paikalleen helposti. Mulla on noi kesänakitkin vaan 17" vanteilla, varsinkin jatkossa kun tulee rullattua 40 000 km/vuosi niin ei raaski kallimpia kumeja ostaa.
Mergy / 147>GT>Giulietta>Giulia

Avatar
HANU
Viestit: 769
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HANU »

Eikös se oo sama juttu kuin GTA:ssa, että jos on kisavanne niin menee vaikka 16" ja 19 tuumasissa täytyy offsetin kanssa olla tarkkana.
Autokaupan ammattilainen

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Näin on niinkuin HANU totesi, ET:n pitäisi kai olla luokkaa 28 tai jotain, ellei ole ihan varta vasten 3.2:lle tehdyt vanteet. Ja alkuperäisiä en osta, 17" talvipyöräsetti oli vain 4 t€ DA:ssa!

Kai nyt jollain on 18" pyörät 3.2 GT:ssä?

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Alfaownerin GT & GTA-keskustelualueella nuo Alfan omat 18" multispoke-vanteet tuntuvat olevan suosiossa. Ne on viissiin Tooran valmistamat ja Tooralta suoraankin saa melkein identtistä versiota ja hinta lienee selvästi edukkaampi. Olisiko niissä mitään ideaa?
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
HANU
Viestit: 769
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HANU »

TOORAT ei laadullaan huikaise.
Osta samanlaiset 18" Team Dynamicsit kun mulla oli GTA:ssa, mahtuu laakista paikalleen, on tehty paremmista seoksista ja painaa 9 kiloo kappale.
Mulla on muuten 7mm alumiiniset ja keskittävät spacerit sekä pitkät pultit
halvalla, jos tarviit.
Autokaupan ammattilainen

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

OZ tai Team Dynamics on varmaan ensisijaisia vaihtoehtoja, täytyykin katsoa missä hintaluokassa TD:t liikkuu. Spacereitä löytyy ja pultteja, niille ei ole tarvetta.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Ainakin Zenderiltä löytyy 18":

Kuva

19-tuumaisiakin sivuilla on, mutta ei kuutoseen sopivia.

Noviteciltakin löytyy ja kuvassa näkyvä malli (18/19?) sopinee isompikoneiseenkin.

Kuva

Lokinsiipiovethan olet joka tapauksessa jo tilannut?

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

Itse laittaisin OZ Ultraleggerat suorituskyvyn nimissä. Ainakin et on kohdillaan, tietty täytyy varmistaa että satulat sopii sisään. Valmistajan nettisivut eivät ole ajan tasalla, esim. 166seen saa 18" Ultraleggerat vaikka listaus ei sitä tunne.

Avatar
HANU
Viestit: 769
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HANU »

OZ:it tulee 100 jakoisena ja pannaan kiinni sovitepulteilla, isot jarrut sopii varmasti.
Autokaupan ammattilainen

Avatar
HANU
Viestit: 769
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HANU »

Tilaa coil overit samalla kun vanteet, niin on keväällä valmiina.
Autokaupan ammattilainen

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

MKT kirjoitti:Itse laittaisin OZ Ultraleggerat suorituskyvyn nimissä. Ainakin et on kohdillaan, tietty täytyy varmistaa että satulat sopii sisään. Valmistajan nettisivut eivät ole ajan tasalla, esim. 166seen saa 18" Ultraleggerat vaikka listaus ei sitä tunne.
OZ:n sivuilla application listissä (Gt on muuten listattu 147:n alle) ei ollut UL:stä kuin 19" versio listattu sopivaksi 3,2:een ja sekin tällaisen kanssa:

Sonderrad mit ET35 und 7mm Distanzscheibe DS7A (nuo tiedot saa esiin kun klikkaa Expertise-nappia, sieltä aukeaa Tüv-kupongit)

Vähän kyllä veikkaan että pienemmätkin ET:llä 35 menevät noiden distansscheissejen kanssa, minulla sattuukin olemaan juuri nuo 7 milliset vanhaa perua. 19" on vähän iso talvipyörille, mutta ehkä 18" voisi harkita. Täytyy käydä sovittamassa jossain, ei kai toi muuten varmasti selviä. Onneksi on just se aika vuodesta kun rengasliikkeillä on varmasti aikaa palvella vanteiden sovitusta penäävää mulkkuasiakasta :lol:

VituixMan
Viestit: 54
Liittynyt: 03 Huhti 2006, 17:57
Car(s): G-11
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja VituixMan »

Mustaan GT:hen mun omat 18"musta/kromi Etabetan tetsutit ainakin sopivat.Kokemuksesta voin sanoa;että renkaissa ei kannata nuukailla.Itellä on michelin pilot sportit ja ei tunnu urat missään,vaikka on 18"/225-40.Tosin ulkonäköä parantaa hivenen eibach alustasarja...

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Entäpä tuossa threadissa mainitut Ozin vanteet:

http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-gta ... ghlight=oz

Saksan pojillta löytyy erilaisia 19" vanteita omissa GTA:issaan pilvin pimein. Löytyisikö niistä jotkut GT:henkin sopivat:

http://forum.alfa-gta.net/viewtopic.php?t=21

(Kyseinen thread on vaatimattomat 45 sivua pitkä)
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

gYdEbUh
Viestit: 2369
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Sassicaia kirjoitti:
MKT kirjoitti:Itse laittaisin OZ Ultraleggerat suorituskyvyn nimissä. Ainakin et on kohdillaan, tietty täytyy varmistaa että satulat sopii sisään. Valmistajan nettisivut eivät ole ajan tasalla, esim. 166seen saa 18" Ultraleggerat vaikka listaus ei sitä tunne.
OZ:n sivuilla application listissä (Gt on muuten listattu 147:n alle) ei ollut UL:stä kuin 19" versio listattu sopivaksi 3,2:een ja sekin tällaisen kanssa:

Sonderrad mit ET35 und 7mm Distanzscheibe DS7A (nuo tiedot saa esiin kun klikkaa Expertise-nappia, sieltä aukeaa Tüv-kupongit)

Vähän kyllä veikkaan että pienemmätkin ET:llä 35 menevät noiden distansscheissejen kanssa, minulla sattuukin olemaan juuri nuo 7 milliset vanhaa perua. 19" on vähän iso talvipyörille, mutta ehkä 18" voisi harkita. Täytyy käydä sovittamassa jossain, ei kai toi muuten varmasti selviä. Onneksi on just se aika vuodesta kun rengasliikkeillä on varmasti aikaa palvella vanteiden sovitusta penäävää mulkkuasiakasta :lol:
Nyt on juuri sopiva aika kun ruuhka on mennyt ohi eikä ole tottunut tekemättömyyteen... Kyllä olin itse ruuhka-apulaisena 2 viikkoa ja eilen loppui pesti.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Portti kirjoitti:Entäpä tuossa threadissa mainitut Ozin vanteet:

http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-gta ... ghlight=oz

Saksan pojillta löytyy erilaisia 19" vanteita omissa GTA:issaan pilvin pimein. Löytyisikö niistä jotkut GT:henkin sopivat:

http://forum.alfa-gta.net/viewtopic.php?t=21

(Kyseinen thread on vaatimattomat 45 sivua pitkä)
Kiitoksia! Nuo OZ:n 35-vuotisvanteet ovat mielestäni jotenkin rumat, niitä joskus katselin lähempää.

Tuon jälkimmäisen threadin parissa varmaan pyhäinpäivä vierähtääkin rattoisasti :-D

Mobilesta katsoin piruuttaan myytävänä olevia 3,2 GT:itä, kalleimmassa näkyi olevan 20" kromipyörät :shock:

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Onkos Momon pyöristä kellään kokemuksia? Saisi nimittäin edullisesti 17x8 Momo GT-R:t, mahtavatko mennä GT:hen? Kun halvalla saa niin voisi laittaa talvipyöriksi, eikä ne nyt ihan pahan näköisetkään ole.

Entäs Bridgestone Blizzak-kitkat, onko niistä kellään kommentteja?

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Mulla on momo ferrarit 75 turbossa, olivat tossa saksasta tuodussa GTVssä alla. Kuva albumissa.
Erittäin laadukkaan oloiset, kuten nimikin velvoittaa.
ps. broidi muuten osti ton sun GTAn :wink:
- Alfaholic -

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Jappe kirjoitti:Mulla on momo ferrarit 75 turbossa, olivat tossa saksasta tuodussa GTVssä alla. Kuva albumissa.
Erittäin laadukkaan oloiset, kuten nimikin velvoittaa.
ps. broidi muuten osti ton sun GTAn :wink:
Täytyy sitten pistää kyselyä jos noi GT-R:t kävis, 698 ei oo mun mielestä kovin paha hinta koko satsista.

Hyvään kotiin meni GTA juu, nyt kun tajuaa yhdistää niin vähän saman näkösiä jannujahan te oottekin :-D

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

OZ Antares samaa kokoa 525e. Vähän vaikeampi hahmottaa ulkonäköä mutta ei välttämättä paha..

Kuva

E: Siinä kuva 147:an alla:

klick
Viimeksi muokannut Rolle, 05 Marras 2006, 12:55. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

Jappe,ei ne mikkään Momo ferrarit oo. joku muu nimi niillä oli en ny justiin löytäny kuittia/esitettä,mut kattelen sen nimen esiin. Tosi harvinaiset kylläkin,ihan vxxxxtaa ku tuli toisekki samanmoiset suomeen :wink:

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Jokos katselit sen nimen esiin?
Mun tietääkseni toi vanne on Momo ferrari f1 (limited edition 500).
Kerro ihmeessä jos olen väärässä.
- Alfaholic -

Avatar
Joksa
Viestit: 409
Liittynyt: 12 Syys 2006, 13:17
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Joksa »

Jappe kirjoitti:Jokos katselit sen nimen esiin?
Mun tietääkseni toi vanne on Momo ferrari f1 (limited edition 500).
Kerro ihmeessä jos olen väärässä.
pikaisen googlettamisen perusteella:
Verrari:
Kuva

verrari 2:
Kuva

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Niinpä :wink:
- Alfaholic -

Vastaa Viestiin