Ongelmia ajoestolaitteen kanssa

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
maxutheman

Viesti Kirjoittaja maxutheman »

Mikä neuvoksi kun näytössä palaa ajoestovalo?? Onko kokemuksia uusista virta-avaimista??? Kalliskin??? Pikaista apua tarvitaan!!!

AutonAlfa
Car(s): Alfoja :)

Viesti Kirjoittaja AutonAlfa »

Kokeileppa ottaa akku irti 30 min ja lataa se täyteen. Samalla sidot akun kengät yhteen ja odottamaan, että tuo puoli tuntia on kulunut. Pitäisi resetoida ajonestot ja kaiken muunkin. Tämä temppu toimi, kun omassa kulkineessa oli ajonesto sekaisin ja millään avaimella ei lähtenyt käymään. Oli muuten akku mennyt tyhjäksi ennen tätä "vikaa", mites sinulla?

Avaimien kopioimiseen tarviit kai master-keyn ja sitten niin monta avainta kuin haluat. Jos siis ajonestolaitteisto on sama kuin mun -96 boxerissa.

maxutheman

Auto seisonut kolme päivää, eikä akku nyt niin tyhjältä tuntunut!! Oletko tosissasi niitten akunkenkien yhteen nivomisen suhteen?? Ongelmia myös joskus ruiskunvalon suhteen?? Kuittaantuu itsestään mutta syttyy aina uudelleen eikä nosta kierroksia??

AutonAlfa

No... En mä sen enempää tosissani ole kuin, että itse tuon ylläolevan toimen piteen tein ja se toimi. :wink: Ja huomautuksena vielä, että akun kengät eivät ole enää akussa kiinni, koska sehän on sisällä latauksessa. Ja jos ei ole, niin ei se kipinöinti sille ajonestolle ainakaan hyväksi ole. Siis akku irti, niin ei ole pelkoa tuhoista. Tuo kenkien yhteen sitominen avannee virtapiirin, joten kaikki sähkölaitteet luovuttavat sähkönsä ja näin ollen nollautuvat.

Mulla ainakin jäi ajoneston merkkivalo ja ruiskun merkkivalo palamaan ja auto ei lähtenyt käymään kuin kaasupolkimella annettavan koodin avulla.

Mut voihan näissä olla eri ajonestolaitteet, joten tuo temppu ei toimi. :?

maxutheman

Kiitoksia neuvoista!! Kokeillaan mitä Alfa toimenpiteestä diggaa?!?!

V6
Car(s): -
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

AutonAlfa kirjoitti:
Avaimien kopioimiseen tarviit kai master-keyn ja sitten niin monta avainta kuin haluat. Jos siis ajonestolaitteisto on sama kuin mun -96 boxerissa.
156sessa ei ole enää tota master keytä, vain 2 avainta ja koodilappu.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

AutonAlfa

Selvä homma. Eli onnistuuko tuo avaimien kopioiminen sitten omin konstein vai vaatiiko testerin ?

hagger16
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

maxutheman kirjoitti:Mikä neuvoksi kun näytössä palaa ajoestovalo??
Itse ajoin auton "koodikäynnistyksellä" Deltaan. Poijaat oli rassannut jotain liitintä kontaktisprayn kanssa ja hyvin on toiminut 1,5 vuotta. Maksoi muistaakseni n. 40 €, joten eipä sillä hintaa itse kannata ruveta arvailemaan..
Senza cuore saremmo solo macchine

V6
Car(s): -
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

AutonAlfa kirjoitti:Selvä homma. Eli onnistuuko tuo avaimien kopioiminen sitten omin konstein vai vaatiiko testerin ?
deltassa ne ainakin niitä koodailee halvalla :)
tossa jotain http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=4 ... =156+avain

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=8 ... =156+avain
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

AutonAlfa

Eli kehitys on tuonut tullessaan uuden rahastus muodon :o Onneksi olen köyhä ja ajelen vanhemmalla kalustolla :wink:

Esko
Car(s): CR-V

Viesti Kirjoittaja Esko »

AutonAlfa kirjoitti:Eli kehitys on tuonut tullessaan uuden rahastus muodon :o Onneksi olen köyhä ja ajelen vanhemmalla kalustolla :wink:
Siteeraus Hesarista:

Virkavallan tietoon ei ole toistaiseksi tullut yhtään tapausta, jossa ajonestolaite olisi kyetty ohittamaan. Uudet ajoneuvot varastetaan lähes poikkeuksetta avaimia hyödyntämällä.
Valtaosa autovarkauksista on taparikollisten keikkoja, joiden kohteena on useimmiten vanha, paljon käytetty ajoneuvo. :wink:

AutonAlfa

Esko kirjoitti:
Siteeraus Hesarista:

Virkavallan tietoon ei ole toistaiseksi tullut yhtään tapausta, jossa ajonestolaite olisi kyetty ohittamaan. Uudet ajoneuvot varastetaan lähes poikkeuksetta avaimia hyödyntämällä.
Valtaosa autovarkauksista on taparikollisten keikkoja, joiden kohteena on useimmiten vanha, paljon käytetty ajoneuvo. :wink:
Jaa, että meinaat, että nämä vanhemmat ajonestot ohitetaan? Kyllä se on vissi ja varma, että ei voro vie tota -96:sta sen helpommin kuin 06:kaan, kun pidetään avaimet tallessa. Se,että master-key puuttuu uudemmista on pelkästään rahastus keino, jolloin ei itse pääse koodaamaan itselleen omia avaimia.
Ja jos ajatuksena oli se, että vanha omistaja teettää itselleen ylimääräisiä avaimia, mutta autoa vaihtaessaan palauttaa vain kaksi, niin kyllä ne avaimet voi siellä deltan kuningas huollossakin teettää ja jättää omaan avain naulakkoon roikkumaan.

Vastaa Viestiin