Alfat mediassa.
Valvoja: Moderators
0-100km/h taitaa hävitä numeroiden mukaan about sekunnin?Jappe kirjoitti: Ei se 2,2 perstuntumalta 156 2.5v6:lle häviä
Sitkeysarvoista en sitten tiedä.
2.0 JTS verrattuna alavääntöä on tullut huomattavasti lisää.
JTS:llä tuli ohituksissa käytettyä aika paljon nelosta, nyt tuntuisi homma sujuvan parhaiten 6:lla.
Puolueettoman raadin arvostelu 159 ulkonäöstä (poliisiauton takapenkiltä käsin käyty keskustelu, tarkat sananmuodot unohtunu):
- mimmoinen tuo uusi alfa on?
- Ihan hyvä on ollut, oon ollu tyytyväinen.
- On se kyllä hyvännäkönen.
-
- Viestit: 301
- Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07
Vähän OT:ksi menee, mutta olisikohan nelivetoisten Breran ja 159:n akilleen kantapää tuo voimansiirron toteutus. Moottori kun on poikittain niin voiman "suunta" joudutaan vaihtamaan kahteen kertaan ennen kuin se on pyörissä. Esim. VAG-konsernin tuotteissa kaikissa poikittaismoottorisissa käytetään Haldex-nelivetoa, joka on käytännössä etuveto normaalitilanteessa. Näin ollen voimansiirron häviökin on pienempi normaalitilanteessa. Torsenia käytetään vain pitkittäismoottorisissa malleissa. En tiedä paljonko tuo vaikuttaa, kunhan vaan pohdiskelen...
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
TL:n mukaan kakkosella pääsee satasta ja kolmosella sataaviittäkymppiä. Ei se ole kumma, jos ei nelosella lähde neljästökympistä kuin tykin suusta. Miksi tarvitsisikaan, kun kerran vaihdekeppi on keksitty.motorhead kirjoitti:Oiskohan 6:sen välityksiä nostettu v6:sessa jotta polttoaineen kulutusta saataisiinalas maantieajossa?
- MKT
- Viestit: 654
- Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
- Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166 - Paikkakunta: Muurame
3-litraisessa 166:ssa välitykset ovat samankaltaiset. Moottorinohjaus katkaisee kakkosella 95 km/h, kolmosella 145 km/h ja nelosella noin 195 km/h. Mittarivirhettä on 110 km/h vauhdissa 1 km/h kesärenkailla. Ei tuo kyllä kutosellakaan hengettömältä tunnu normaaleissa nopeuksissa, enpä osaa silti verrata 159 Q4:seen kun en ole sitä kokeillut. Mutta vaihtamista vartenhan se vaihdekeppi ja manuaaliaski ovat olemassa.Vittorio Jano kirjoitti:TL:n mukaan kakkosella pääsee satasta ja kolmosella sataaviittäkymppiä. Ei se ole kumma, jos ei nelosella lähde neljästökympistä kuin tykin suusta. Miksi tarvitsisikaan, kun kerran vaihdekeppi on keksitty.
Kuten kirjoitin, jos Biimerissäni olisi GTA:n pannu niin parempaa autoa olisi vaikea löytää. Varsinkin kun ei kuulu Fortumin optioiden piiriin.Savo kirjoitti:Riippumatta mitä asioita painottaa? Näin ehdoton totuus ei oikein mene läpi.HANU kirjoitti:E60 Bemari on parempi auto kuin 156/166 Alfa, se on saletti.
Näin on.
Autokaupan ammattilainen
Tuo Tuulilasin 320i vs.159 2.2 oli oikein asiallinen vertailu ja käytännössä tasapeli, onhan BMW sentään arvostettu benchmark ja väitän että moni täältäkin ajaisi BMW:llä jos Alfoja ei olisi... ihan hyvin olisi kirjoitus voinut olla taas laatuproblematiikkaa pitkällä miinuksella spekuloiva kun 159:n kytkin jumiutui pohjaan...
Huoltojen ja varaosien kaksinkertainen hinta on käsittämätön kun verokkina BMW. Selitys löytynee 5 vuoden takuusta, jostain (lue ostajalta) nekin kustannuksen katetaan.
Ruotsin talvivertailussa 159 (2.), Audi 2.0T quattro (1.) ja MB c230. (3.)
(Linkki avaa .pdf dokkarin)
http://www.teknikensvarld.se/files/TV06 ... erspel.pdf
Ei ole muuten ihme jos Alfa ei myy naapurissa jos 159 2.2 JTS maksaa about saman verran kuin A4 2.0T quattro...
Huoltojen ja varaosien kaksinkertainen hinta on käsittämätön kun verokkina BMW. Selitys löytynee 5 vuoden takuusta, jostain (lue ostajalta) nekin kustannuksen katetaan.
Ruotsin talvivertailussa 159 (2.), Audi 2.0T quattro (1.) ja MB c230. (3.)
(Linkki avaa .pdf dokkarin)
http://www.teknikensvarld.se/files/TV06 ... erspel.pdf
Ei ole muuten ihme jos Alfa ei myy naapurissa jos 159 2.2 JTS maksaa about saman verran kuin A4 2.0T quattro...
- juuuso
- Viestit: 781
- Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
- Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937 - Paikkakunta: Lappeenranta
Jeremy Clarkson lausuu painavan mielipiteensä Brerasta Timesin verkkosivuilla.
Viimeisissä kappaleissa Jeremy puhuu vihdoin jo autostakin...
Viimeisissä kappaleissa Jeremy puhuu vihdoin jo autostakin...
[quote]mutta 3.2lle noi arvot ovat käsittämättömän heikkoja Crazy
[/quote
Neliveto "hukkaa" tehoja aikalailla, karkeesti ehkä noin 30hp, vähän riippuen toteutus tavasta jos vertaa samanlaiseen etuvetoon, täytys olla verrokkina nelivetonen 2,2 litranen niin tulis realistisempi vertailu ja onhan 159 jostain syystä myös julmetun painava auto...
Audin pitkittäiskoneiden ja Subaruiden neliveto toteutus lienee parhaita kun tosiaan voiman suuntaa vaihdellaan mahdollisimman vähän ja rakenne on symmetrinen.
[/quote
Neliveto "hukkaa" tehoja aikalailla, karkeesti ehkä noin 30hp, vähän riippuen toteutus tavasta jos vertaa samanlaiseen etuvetoon, täytys olla verrokkina nelivetonen 2,2 litranen niin tulis realistisempi vertailu ja onhan 159 jostain syystä myös julmetun painava auto...
Audin pitkittäiskoneiden ja Subaruiden neliveto toteutus lienee parhaita kun tosiaan voiman suuntaa vaihdellaan mahdollisimman vähän ja rakenne on symmetrinen.
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Alfa voitti bemarin 4/6 osa-alueessa. Bemari oli puolestaan vain kahdessa alueessa Alfaa etevämpi. Ylläpito ja kulut ratkaisi testin. Tämä ei kai ollut yllätys, mutta pisteytys oli tämän suhteen perseestä. Kuitenkin bemari oli taas hankihinnaltaan kalliimpi. Millä tavalla tämä huomioitiin? Bemarin ajettavuutta parjattiin taas keilakujassa ja maantiellä, mutta reilua piste-eroa ei näissä voitu tehdä Alfan hyväksi. Jos ollekin on ongelma 40 k€ auton ylläpito, niin kannattaa ottaa halvempi. Säälittävä pisteytys ja testi taas tuulilasilta.skylark kirjoitti:Tuo Tuulilasin 320i vs.159 2.2 oli oikein asiallinen vertailu ja käytännössä tasapeli, onhan BMW sentään arvostettu benchmark ja väitän että moni täältäkin ajaisi BMW:llä jos Alfoja ei olisi... ihan hyvin olisi kirjoitus voinut olla taas laatuproblematiikkaa pitkällä miinuksella spekuloiva kun 159:n kytkin jumiutui pohjaan...
BTW: keulakujan nopeuksia ei ilmoitettu, koska potkulauta olisi saanut pahasti köniinsä... "Lähtee lapasesta ilman elektroniikka" - urheilullista ajoelämystä BMW:llä...
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Se koeajo vahvisti mun mielipide 159:sta.
Voihan perse se lehmä meni rikki koeajossa! Voihan sen laatu ei oo hyvää mainonta, eiks nii?
Paskan deltan vuoksi Alfan tilanne näyttää Suomessa niin kuin näyttää, osat maksavat reilusti KAKS KERTAA enemmän kuin Bemarin!!!
Kyllä aina voi ostaa osat Motonetista, mutta ei kaikki sitä tietävät
Voihan perse se lehmä meni rikki koeajossa! Voihan sen laatu ei oo hyvää mainonta, eiks nii?
Paskan deltan vuoksi Alfan tilanne näyttää Suomessa niin kuin näyttää, osat maksavat reilusti KAKS KERTAA enemmän kuin Bemarin!!!
Kyllä aina voi ostaa osat Motonetista, mutta ei kaikki sitä tietävät
Nothing beats cubic inch
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Jotenkin en nyt ihan usko, ei ne Baijerin palikatkaan maahantuojan kautta ilmaiseksi irtoa. Huoltojen kokonaishinta jollain tietyllä kilometrimäärällä voi olla jo toinen juttu.TestarosaFinland kirjoitti:osat maksavat reilusti KAKS KERTAA enemmän kuin Bemarin!!!
Eikä muuten "aina voi ostaa Motonetistä". Aika hiljaista on tarjonta vaikkapa tuon oman JTD:n koneen kilkkeistä. Tosin voihan sitä sämää tilata Euroopasta.
- Epäkelpokeräilijä -
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
jep sitä laatua on vielä aika vaikea arvoida kokonaisuutena. Varaosista sen verran että mihin ..tuun niitä tarvii kun autossa on 5 vuoden takuu. Muutenkin aika typerää (tuulilasilta) vertailla osien hintoja jotka jo kuuluvat huolto-osion hintoihin. Jokainen osaa kuitenkin varmaan laskea kokonaiskulut
joka on siis se joka ratkaisee ei joku filtterin hinta
joka on siis se joka ratkaisee ei joku filtterin hinta
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Laatu ei ole pelkästään osien sovitus jne., vaan miten auto toimii ja kuinka usein se vierailee pajalla.Jappe kirjoitti:Tarkoitan tietty laadun tunnetta materiaaleissa, kaikki osat istuu saumattomasti, ei nitinöitä yms.
Esim mun isällä on 3 ovinen 6 vaihteinen Stilo osien sovitus pitäis myöntää on aika paska, mutta mittarissa on jo 70000km(auto ostettu uutena) ja mikään vikaa ole ilmestynyt. Sitä mä kutsun laatu, kun lähte ajelemaan ja tietää että pääse määräpäähän.
Nothing beats cubic inch
Rakkaalla äidilliäni oli fiat stilo multiwagon josta meni vaihdelaatikko 70000km ja 3v jälkeen. Sinänsä hyvä tsägä kävi et takuuta oli 2vk jälellä. Vaihtu fiude melko pikasesti 147 2.0 ts:iin. Kaverin mutsilla Stilosta jysähti mylly 50000km jälkeen. Ja se multiwagoni oli takuukorjauksissa joka 4kk, esim. keskikonsoli halkes pakkasilla, kuten myös tuulilasi. Mutta yksilöitähän nuo uudetkin autot on.
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Hyvä kuulla, että sulla ei ollut ja toivon että ei tulekaan minkäänlaista vikaa sun uudessa autossa, kun se on harmittava kun uus ja kallis auto menee rikki ja kun siellä ilmastuu erilaisia paskoja, jotka on vaikea löytää vanhassakin hevosessaJappe kirjoitti:Ensimmäistäkään vikaa ei ole 159ssä ilmaantunut, vaikka lastentaudeista uudessa mallissa moni varoitteli.
Tulen varmasti mahdollisista vioista tällä forumilla raportoimaan.
Nothing beats cubic inch
Huomasikkos Testarosa ottaa sen kumimaton pois kytkinpolkimen päältä - mulla ainakin tämän tämän luisuu matto liian pitkälle ja silloin tuntuu siltä kun kytkinpolkimessa olis jotain vikaa. Mattoa kun vetäsee taaksepäin , niin vika korjaantuu, eikä tarvi ees viedä takuukorjaukseen
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Fifth gearisssa jotai juttua 159:stä... (torrentti koko jaksoon)
http://www.finalgear.com/shows/fifthgear/10/9/
EDIT: EI PERKELE koskaa tajuu kattoo vikoja viestejä ennenku laitan...
http://www.finalgear.com/shows/fifthgear/10/9/
EDIT: EI PERKELE koskaa tajuu kattoo vikoja viestejä ennenku laitan...
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- TommiS
- Viestit: 542
- Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
- Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
- Paikkakunta: Vantaa
Tällä päivämäärällä kolahti lootaan uusi TM, jossa tyypit 159 JTDm Q-Tronicista.
Hehkutusta kuin 100 metrin finaalijuoksussa.
"Ajolenkin jälkeen oli vain pakko todeta, että kaikki ainekset vakavalle suhteelle ovat olemassa. Vanhalle kyyniselle autotoimittajalle havainto oli siinä määrin outo, että sitä säikähti itsekin"
Lukaiskaapa, suosittelen.
Hehkutusta kuin 100 metrin finaalijuoksussa.
"Ajolenkin jälkeen oli vain pakko todeta, että kaikki ainekset vakavalle suhteelle ovat olemassa. Vanhalle kyyniselle autotoimittajalle havainto oli siinä määrin outo, että sitä säikähti itsekin"
Lukaiskaapa, suosittelen.
- Ottimo
- Viestit: 901
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
- Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
- Paikkakunta: Uppsala
http://www.autoexpress.co.uk/news/motor ... o_147.html
Autoexpress antaa positiivisen arvion 147:an Q2 lukosta, toimii kuulemma tosi hyvin.
Autoexpress antaa positiivisen arvion 147:an Q2 lukosta, toimii kuulemma tosi hyvin.
- rim
- Viestit: 767
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
- Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
- Paikkakunta: Seinäjoki
Se mitä tässä oli parasta niin löysivät vain yhden vian autosta, liian pitkä mallinimi ALFA ROMEO 159 Sportwagon 2.4 JTDm Q-tronicTommiS kirjoitti:Tällä päivämäärällä kolahti lootaan uusi TM, jossa tyypit 159 JTDm Q-Tronicista.
Hehkutusta kuin 100 metrin finaalijuoksussa.
"Ajolenkin jälkeen oli vain pakko todeta, että kaikki ainekset vakavalle suhteelle ovat olemassa. Vanhalle kyyniselle autotoimittajalle havainto oli siinä määrin outo, että sitä säikähti itsekin"
Lukaiskaapa, suosittelen.