156 2.0ts ja kylmänäkäynti
Valvoja: Moderators
156 2.0ts ja kylmänäkäynti
Mun rouva on ruvennu pakkasilla hieman temppuilemaan kylmänä.. Starttaa nätisti mutta sit rupee pröpöttämään ja yrittää sammuilla.. Kun kaasuttelee pari kertaa kierroksia niin homma rupee luistamaan. Edell. omistaja on ilmin siihen vaihtanut ja tulpat.... voisko kuitenkin ilmissä olla jotain? Vai mikäs rouvaa vaivaa. Sit ku pääsee pihalta pois niin rouva tottelee ihan nätisti..
Onhan täällä kura ja rapa lentänyt, mutta moottoripesua en oo tehnyt.... ja lämppärissä kun on kiinni niin ongelmaa ei ole, vain jos kylmänä starttaa niin se ötköttelee hetken... ja kuten sanottu, antaa kaasua ja ajaa pihalta (noin -5c) niin rouva puhaltaa ihan nätisti. Vain ne alkumetrit ovat kankeita aamuisin, vähän kuten isännälläkin
- HR
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Ei se vesi kyllä kovin helposti tieltä sylinterinkanteen asti tule joten ehkä tämä ei ole sitä, pieni mahdollisuus kuitenkin. nuo tulpat ovat sellaisessa paikassa ettei vesi ihan helposti sinne päädy ja jos sitten päätyy niin ei varmasti tule sieltä pois edes höyrystymällä. Ainoa keino on avata suojakannet ja kuivata.
Jos aiot ruveta itse tekemään niin katso tuolta: http://www.alfa156.net/
Tips/How to replace sparkplugs on the TS engines. Itse ehkä jättäisin tuollaisen homman ammattilaisille kun olen koulutukseltani insinööri.
Joskus nopeat sään muutokset ovat aiheuttaneet kummallisuuksia kylmäkäynnistyksissä, ihan kuin moottorinohjaus unohtaisi kesän aikana että mitenkäs sitä pakkas aamuna käynnistytään, tällöin TS on kylläkin oppinut tavoille taas muutaman pakkas aamun jälkeen.
Jos aiot ruveta itse tekemään niin katso tuolta: http://www.alfa156.net/
Tips/How to replace sparkplugs on the TS engines. Itse ehkä jättäisin tuollaisen homman ammattilaisille kun olen koulutukseltani insinööri.
Joskus nopeat sään muutokset ovat aiheuttaneet kummallisuuksia kylmäkäynnistyksissä, ihan kuin moottorinohjaus unohtaisi kesän aikana että mitenkäs sitä pakkas aamuna käynnistytään, tällöin TS on kylläkin oppinut tavoille taas muutaman pakkas aamun jälkeen.
"Timing cingulum off et valuulas node"