Jakohihnan vaihto Lappeenrannan seudulla?
Valvoja: Moderators
Jakohihnan vaihto Lappeenrannan seudulla?
Hei. Löytyykö Lappeenrannan seudulta Delta-autoa halvempia jakohihnanvaihtopaikkoja? Auto on 156 2.0 TS vuosimallia 2001 ja hihnanvaihto alkaa olla ajankohtainen. Olen vähän kysellyt eri paikoista, huonolla menestyksellä. Osat ovat jo valmiina nokka-akseleiden lukituspaloineen. Missä olette ylipäänsä vaihtaneet hihnoja Lappeenrannan seudun alfistit?
Onko todella niin, että Lappeenranta-Imatra alueella ei ole yleiskorjaamoita tekemään Alfan jakopääremppaa?
Esimerkiksi Kotka-Karhula seudulla on varmaan ainakin 5-6 paikkaa sen tekemiseen, ainakin TS-malleihin.
Itsellä piankin ajankohtainen GTA:han ja sama tilanne pojalle siirtyneen 2.0:n kanssa. Molempiin on kaikki hilppeet jo hankittu. GTA:n osalta on harkinnassa Kouvolassa oleva Autokorjaamo Master Esa Häkkinen tai sitten H:gin reissu Automilanoon.
Asenteista kyllä kertoo paljon se, että soittelin tuossa syksyllä Tiippanalle, joka on tässä lähellä. Hän sanoi kovin tylysti, että "rahan saa helpommallakin".
Elikä ehdotuksia kaivataan Lappeenranta-Imatra talousalueelta.
Tähän liittyen - onko GTA:n jakopääremppa vaativampi toimenpide kuin muihin V kutosiin (2.5 tai 3.0) eli voiko viedä korjaamolle, jossa ovat vaihtaneet muihin V kutosiin, muttei ole varmaankaan kokemusta GTA`sta? (Onko 3.2 esimerkiksi leveämpi ja näin ahtaampi vai onko iskutilavuuden nosto tuotettu iskun pituudella - paljastan täydellisen tietämättömyyteni
)
Esimerkiksi Kotka-Karhula seudulla on varmaan ainakin 5-6 paikkaa sen tekemiseen, ainakin TS-malleihin.
Itsellä piankin ajankohtainen GTA:han ja sama tilanne pojalle siirtyneen 2.0:n kanssa. Molempiin on kaikki hilppeet jo hankittu. GTA:n osalta on harkinnassa Kouvolassa oleva Autokorjaamo Master Esa Häkkinen tai sitten H:gin reissu Automilanoon.
Asenteista kyllä kertoo paljon se, että soittelin tuossa syksyllä Tiippanalle, joka on tässä lähellä. Hän sanoi kovin tylysti, että "rahan saa helpommallakin".
Elikä ehdotuksia kaivataan Lappeenranta-Imatra talousalueelta.
Tähän liittyen - onko GTA:n jakopääremppa vaativampi toimenpide kuin muihin V kutosiin (2.5 tai 3.0) eli voiko viedä korjaamolle, jossa ovat vaihtaneet muihin V kutosiin, muttei ole varmaankaan kokemusta GTA`sta? (Onko 3.2 esimerkiksi leveämpi ja näin ahtaampi vai onko iskutilavuuden nosto tuotettu iskun pituudella - paljastan täydellisen tietämättömyyteni

- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
ennen tehnyt pelkästään alfoja, nykyisin kännytetty huonolle tielle ja suhaa autoja saksasta suomeen ja ropailee niitä, enimmäkseen visin mersujaScuderia Rasvanäppi kirjoitti:Tuntuu kaiken kaikkiaan olevan vähän ristiriitainen kaveri.teuhka kirjoitti:Asenteista kyllä kertoo paljon se, että soittelin tuossa syksyllä Tiippanalle, joka on tässä lähellä. Hän sanoi kovin tylysti, että "rahan saa helpommallakin".

Jos Mikkeli ei ole liian kaukana, niin www.prorex.fi on vaihtanut mun 75 3.0:aan jakohihnan ja muutkin huollot/korjaukset Alfaani ovat onnistuneet ongelmitta.teuhka kirjoitti:Elikä ehdotuksia kaivataan Lappeenranta-Imatra talousalueelta.
Niin ja jos jätät Alfasi Mikkeliin huoltoon, niin lupaan toimittaa sen Imatralle takaisin ilman eri veloitusta, ainakin GTA:n

Vein Alfan kuitenkin Deltaan jakohihnaremppaan, kun en löytänyt innostunutta vaihtajaa muualta. Tulipahan homma hoidettua, vesipumppu vaihdettiin samalla. Entisessä jakohihnassa oli hampaat tallella. Entisessä jakohihnankiristimessä oli näköjään muovinen hammaspyörä, uudessa onneksi metallinen. Vanhalla hihnalla kilometrejä tuli n. 49 tuhatta, aikaa n. 2 vuotta 9 kk. Nyt asia on hoidettu 

Tämä viesti oli aikanaan jäänyt huomaamatta. Tuonne pitää olla yhteydessä heti tuossa alkuvuodesta.Savo kirjoitti: Jos Mikkeli ei ole liian kaukana, niin www.prorex.fi on vaihtanut mun 75 3.0:aan jakohihnan ja muutkin huollot/korjaukset Alfaani ovat onnistuneet ongelmitta.
Niin ja jos jätät Alfasi Mikkeliin huoltoon, niin lupaan toimittaa sen Imatralle takaisin ilman eri veloitusta, ainakin GTA:n
Ja se entinen 2.0TS menee ensi viikolla Imatran Autokulma Ky-nimiseen liikkeeseen. En tiedä kokemuksia, mutta voin kertoa ensi viikon lopulla.
Po. yritys huolsi noin vuoteen 2001 asti Delta-Auton tiloissa tämän myymät autot, joten kai jotain kokoemusta on jäänyt. Näin ainakin toivon.
Okei, en kysellyt laajasti. Auto- ja Dieselasennus ei ryhtynyt, Astepa ei ryhtynyt, myöhemmin selvisi että Pamex olisi tehnyt. Hommaa pidettiin odotetustikin vaikeana. Otin varman päälle ja vein Deltaan.
Deltan normaalihinta hihnanvaihtotyölle ja vesipumpun vaihtotyölle oli noin 450 eur. Pyysin ja sain alennusta, kun olin tänä vuonna käyttänyt autoa Deltassa 100 tkm huollossa, vikakoodien luvussa ja ilmamassamittarin vaihdossa. Maksoin 380 eur eli pelkästä jakohihnanvaihtotyöstä, joten sain vesipumpun vaihtotyön kaupan päälle. Osat hankin erikseen.
Deltan normaalihinta hihnanvaihtotyölle ja vesipumpun vaihtotyölle oli noin 450 eur. Pyysin ja sain alennusta, kun olin tänä vuonna käyttänyt autoa Deltassa 100 tkm huollossa, vikakoodien luvussa ja ilmamassamittarin vaihdossa. Maksoin 380 eur eli pelkästä jakohihnanvaihtotyöstä, joten sain vesipumpun vaihtotyön kaupan päälle. Osat hankin erikseen.
- italia
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
- Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06
Exät: 13 Alfaa... - Paikkakunta: Espoo/Kärkölä
Tuskinpa tuo GTA:kaan mitään rakettitiedettä on......teuhka kirjoitti: GTA:n osalta on harkinnassa Kouvolassa oleva Autokorjaamo Master Esa Häkkinen
Tähän liittyen - onko GTA:n jakopääremppa vaativampi toimenpide kuin muihin V kutosiin (2.5 tai 3.0) eli voiko viedä korjaamolle, jossa ovat vaihtaneet muihin V kutosiin, muttei ole varmaankaan kokemusta GTA`sta?
Omalta osaltani suosittelisin erittäin lämpimästi Esaa ,sillä itse olen kaikki alfani käyttänyt Esalla niin jakopään vaihdoissa,kuin muissakin kimuranteimmissa huolloissa ja AINA olen saanut erittäin asiantuntevaa,nopeaa,ystävällistä ja suht` edullista palvelua.


QUORTHON 1966-2004
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Voisihan tuonne soitella ihan..huvikseen. Kiitosta vaan tiedosta.Jannu kirjoitti:Onko kukaan kysynyt alfa korjauksista Asennuspaikasta?
Pamexille en autoani vie. Meininki on kuin amiksessa, paitsi että amiksessa saa parempaa palvelua ja syleskellään vähemmän lattialle. Myös kavereillani on samoja kokemuksia. Ihme tyyppejä..siis ne Pamexilla.
Artiste kirjoitti:Deltan normaalihinta hihnanvaihtotyölle ja vesipumpun vaihtotyölle oli noin 450 eur.
Olisiko sydänverta luovuttamalla saanut lisää alennusta? Normi meininki Teltalla.. Kiitosta vaan tästäkin tiedosta.
Senza cuore saremmo solo macchine
Eilen tämä ex oli rempassa. Kaikki hihnat ja hilppeet (myös moniurahihna), ajoituksenmuunnin, nokka-akselin asentotunnistin sekä lambda vaihdettiin. Hinta oli 300 € töistä. Hihnat vaihtaa 200 €`lla.teuhka kirjoitti:Ja se entinen 2.0TS menee ensi viikolla Imatran Autokulma Ky-nimiseen liikkeeseen. En tiedä kokemuksia, mutta voin kertoa ensi viikon lopulla..
Ajoituksenmuuntimen kanssa oli ollut vaikeuksia (sehän vaatii erikoisavaimen ja on kai aika tukevasti kiinni), samoin nokka-akselin asentotunnistimen kanssa.
Auto kuulemma pelittää hyvin nyt.
- teuhka jr.
- Viestit: 25
- Liittynyt: 07 Syys 2006, 14:59
- Paikkakunta: Imatra
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Niitä erikoisavaimia saa rautakaupasta kauppanimellä Isot Putkitongitteuhka kirjoitti:Ajoituksenmuuntimen kanssa oli ollut vaikeuksia (sehän vaatii erikoisavaimen ja on kai aika tukevasti kiinni)

- Epäkelpokeräilijä -
Kyselin itsekin kesällä Tiippanalta, josko olisi vaihtanut Alfan mossahtaneen takajarruputken. Veinkin auton jo sinne asti ja hetken tutkittuaan totesi, että auto joutaisi jo romuttamolle eikä sitä putkea kannata vaihtaa...teuhka kirjoitti:
Asenteista kyllä kertoo paljon se, että soittelin tuossa syksyllä Tiippanalle, joka on tässä lähellä. Hän sanoi kovin tylysti, että "rahan saa helpommallakin".
Tuntuu kaiken kaikkiaan olevan vähän ristiriitainen kaveri.


Hain GTAn jakopäärompevaihdosta. Kaikki tuntui menneen erittäin hyvin kohdalleen.
Nyt toisen kokemuksen (juniorin 2.0TS) jälkeen voin vain suositella
tätä firmaa myös Lappeenrannan seudun alfisteille;
Imatran Autokulma Ky
Anssinkatu 4
55100 IMATRA
05-472 9155
Ystävällinen ja asiallinen palvelu. Ammattitaitoiset tekijät (ei ihan pikkupaja - 4 nosturia). Firma toiminut vuoteen 2001 saakka Deltan autojen huoltajana.
Hintataso kohdallaan eli laskeskelin GTAn vaihtotyölle jopa alle 250 euroa. Kaksilitraseen oli 200 euroa.
GTAhan jakopäätyön lisäksi öljyn ja suodattimen vaihtotyö (omat tarpeet), ohjaustehostinöljyn vaihto (öljy firmasta Mobil SHC) sekä
pakokaasu - ja OBDtodistukset yhteensä 317 euroa.
Jakopäätarpeista (hihna,kiristin ja 2 rullaa) maksoin 278 euroa Saksasta eli jakopäärempalle hintaa karvan verran yli 500 euroa. Hieman edullisempi kuin 100 metrin päässä Deltassa, jossa kai olisi ollut varmaan 1200 euron korvilla.
Nyt toisen kokemuksen (juniorin 2.0TS) jälkeen voin vain suositella
tätä firmaa myös Lappeenrannan seudun alfisteille;
Imatran Autokulma Ky
Anssinkatu 4
55100 IMATRA
05-472 9155
Ystävällinen ja asiallinen palvelu. Ammattitaitoiset tekijät (ei ihan pikkupaja - 4 nosturia). Firma toiminut vuoteen 2001 saakka Deltan autojen huoltajana.
Hintataso kohdallaan eli laskeskelin GTAn vaihtotyölle jopa alle 250 euroa. Kaksilitraseen oli 200 euroa.
GTAhan jakopäätyön lisäksi öljyn ja suodattimen vaihtotyö (omat tarpeet), ohjaustehostinöljyn vaihto (öljy firmasta Mobil SHC) sekä
pakokaasu - ja OBDtodistukset yhteensä 317 euroa.
Jakopäätarpeista (hihna,kiristin ja 2 rullaa) maksoin 278 euroa Saksasta eli jakopäärempalle hintaa karvan verran yli 500 euroa. Hieman edullisempi kuin 100 metrin päässä Deltassa, jossa kai olisi ollut varmaan 1200 euron korvilla.
Enpä kysellyt takuista, mutta varmaankin yleinen korjaamotakuu.
Molemmat Alfat teki sama nuorehko asiallinen kaveri. Hän oli selvästi ns. asiaan paneutuvaa tyyppiä. Esitteli poisotetut osat, jotka olivat kohtuukunnossa, hihnassa kuitenkin jo pykälien puolelta väännettäessä halkeamamuodostusta. Kysyttyäni mahdollisista vaikeuksista sanoi, että konehuoneeseen on pantu liian iso kone - eli ahdastahan siellä todella on!
GTAhan on rekisteröity 11/2002 Saksassa ja nyt on ajettu vajaat 47 tkm, joista Saksassa 29 tkm. Eli ikää tavaroilla oli 4 v 4 kk. Varmaan vielä olisi ajanut vaikka kuinka, mutta jotenkin tuntui vaan riskipeliltä. Kun nyt näyttää siltä, että tämä auto on nk. pitoauto, niin seuraava vaihto on vuorossa sitten joskus 4-5 vuoden kuluttua, jolloin 60 tkm ei kyllä täyty meikäläisen ajoilla.
Kertoi vielä ottaneensa yhden apuhihnan rullan tai vastaavan irti ja laittaneensa siihen vaseliinia kun oli hänen mielestään pitänyt vähän ääntä.
Ja sen verran pitää editoida, että kerron olevani tähän ostokseeni todella tyytyväinen. Tämä reilu puoli vuotta on auton osalta ollut huoletonta ja nautinnollista aikaa eli autossa ei vähäisintäkään ongelmaa.
Molemmat Alfat teki sama nuorehko asiallinen kaveri. Hän oli selvästi ns. asiaan paneutuvaa tyyppiä. Esitteli poisotetut osat, jotka olivat kohtuukunnossa, hihnassa kuitenkin jo pykälien puolelta väännettäessä halkeamamuodostusta. Kysyttyäni mahdollisista vaikeuksista sanoi, että konehuoneeseen on pantu liian iso kone - eli ahdastahan siellä todella on!
GTAhan on rekisteröity 11/2002 Saksassa ja nyt on ajettu vajaat 47 tkm, joista Saksassa 29 tkm. Eli ikää tavaroilla oli 4 v 4 kk. Varmaan vielä olisi ajanut vaikka kuinka, mutta jotenkin tuntui vaan riskipeliltä. Kun nyt näyttää siltä, että tämä auto on nk. pitoauto, niin seuraava vaihto on vuorossa sitten joskus 4-5 vuoden kuluttua, jolloin 60 tkm ei kyllä täyty meikäläisen ajoilla.
Kertoi vielä ottaneensa yhden apuhihnan rullan tai vastaavan irti ja laittaneensa siihen vaseliinia kun oli hänen mielestään pitänyt vähän ääntä.
Ja sen verran pitää editoida, että kerron olevani tähän ostokseeni todella tyytyväinen. Tämä reilu puoli vuotta on auton osalta ollut huoletonta ja nautinnollista aikaa eli autossa ei vähäisintäkään ongelmaa.
Meinaat siis uskaltaa ylittää kolme vuotta? Ainakin minun ´01 2,5 V6:sen huoltokirjassa sanotaan 60 tkm tai 3 vuotta.teuhka kirjoitti: Eli ikää tavaroilla oli 4 v 4 kk. Varmaan vielä olisi ajanut vaikka kuinka, mutta jotenkin tuntui vaan riskipeliltä. Kun nyt näyttää siltä, että tämä auto on nk. pitoauto, niin seuraava vaihto on vuorossa sitten joskus 4-5 vuoden kuluttua, jolloin 60 tkm ei kyllä täyty meikäläisen ajoilla.
´91 75 3,0:ssa hihna kyllä ehti olla viisi vuotta ja kesti.
Kyllä tuo 4 v 4 kk vanha hihna ja etenkin muut roippeet näyttivät kuitenkin vielä niin hyvältä, että minä ainakin uskaltaudun jatkossakin siihen 4-5 vuoden vaihtoväliin ainakin minun vähäisillä ajokilometreillä. 5 vuotta on varmaan kuitenkin maksimi vaikka olisi ajettu vain 20 tkm.Savo kirjoitti: Meinaat siis uskaltaa ylittää kolme vuotta? Ainakin minun ´01 2,5 V6:sen huoltokirjassa sanotaan 60 tkm tai 3 vuotta.
Kyllähän sitä miettii, kun QV:llä on tarkoitus ajaa max 3 tkm vuodessa, niin voisiko hihnan vaihtoa venyyttää.teuhka kirjoitti:Kyllä tuo 4 v 4 kk vanha hihna ja etenkin muut roippeet näyttivät kuitenkin vielä niin hyvältä, että minä ainakin uskaltaudun jatkossakin siihen 4-5 vuoden vaihtoväliin ainakin minun vähäisillä ajokilometreillä. 5 vuotta on varmaan kuitenkin maksimi vaikka olisi ajettu vain 20 tkm.Savo kirjoitti: Meinaat siis uskaltaa ylittää kolme vuotta? Ainakin minun ´01 2,5 V6:sen huoltokirjassa sanotaan 60 tkm tai 3 vuotta.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Jollei autolla aio paljoa ajaa niin riittänee, kun vaihtaa vain lämmönvaihtelujen ja ajan haurastamat osat eli hihnan ja mahdolliset muoviset kiristin- ja tukipyörät.
Ainakaan 12v kuutosessa ei ole jakopäässä mitään muovihiluja ja se kiristinlaakeri kyllä kestää pitempään kuin kolme vuotta, itse vaihtaisin ko. pataan pelkän remmin ja tunnustelisin vaihdon yhteydessä onko se kiristin vielä kuosissaan. Kyllä sen kädellä tuntee jos laakeri alkaa olla väljä tai pyörii epätasaisesti.
Ainakaan 12v kuutosessa ei ole jakopäässä mitään muovihiluja ja se kiristinlaakeri kyllä kestää pitempään kuin kolme vuotta, itse vaihtaisin ko. pataan pelkän remmin ja tunnustelisin vaihdon yhteydessä onko se kiristin vielä kuosissaan. Kyllä sen kädellä tuntee jos laakeri alkaa olla väljä tai pyörii epätasaisesti.
- Epäkelpokeräilijä -
- hagger16
- Viestit: 3071
- Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
- Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98 - Paikkakunta: Savonlinna
Juu, tuli käytettyä autoa tuolla ja hyvä maku jäi itsellekin. Osat olin tilannut jo aiemmin Heikalta ja vaihtotöiden lista oli melkoisen pitkä:teuhka kirjoitti: Imatran Autokulma Ky
Anssinkatu 4
55100 IMATRA
05-472 9155
Ystävällinen ja asiallinen palvelu. Ammattitaitoiset tekijät (ei ihan pikkupaja - 4 nosturia). Firma toiminut vuoteen 2001 saakka Deltan autojen huoltajana.
-jakohihna (oli kulunut, muttei nyt vielä kovinkaan paha)
-jakohihnan kiristin
-jakohihnan ohajainrulla
-alapyörä
-vesipumppu (päällisin puolin näytti ihan hyvältä)
-ajoituksenmuuntimen korj.sarja (ei ollut vielä oikeasti särki)
-sytytystulppa x 8 (vanhat täysin ruosteessa!?!)
-apulaitehihna (oli pahasti jo pykinyt)
-ap.laitehihnan ohjainrulla
-ap.laitehihnan kiristin
-nokka-akselin stefat
-tasapainoakselien hihnan poisto (hihna näytti kuluneelta, mutta ehjältä)
-tukivarsien kunnonarviointi, että osaan taas tilata osia heikalta...
-> osat Heikalta = 490 €
-> työt ja tarvikkeet autokulmassa = 370 €
= 860 €
Ei paha, jos miettii, että maksoin suunnilleen saman hinnan Joensuun Deltaan kolme vuotta sitten pelkästä jakohihnasta ja asennuksesta sekä tasapainoakselien hihnasta ja asennuksesta.
Paljon tuo ajoituksenmuunnin muuten maksoi? Korjaus-sarja on kuulemma melko työläs asentaa...
Juu, Suosittelen tosiaan sekä Heikkaa että Autokulmaa. Autokulmassa herrasmies Ferrari-paidassa kertoi, että Lappeenrannasta on tullut jonkinverran Alfoja laitettavaksi!

Olisihan tuolla mielellään turissut pitenpäänkin, mutta molemmilla taisi olla hieman kiire... Annoin kuitenkin Alfabbs:n osoitteen.
Ainiin. Tas.pain.aksl.hihnan poiston jälkeen kone mylvii eläimellisesti n. 6 tuhannen kierroksen korvilla. Ehkä myös hivenen kierrosherkempi? Muuten ei mitään eroa.
Sitten tilamaan tukivarsia Heikalta.

Senza cuore saremmo solo macchine