159 JTDm talvella

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
arma
Viestit: 1
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 21:29

159 JTDm talvella

Viesti Kirjoittaja arma »

Nyt kun talvikelejä on jo ollut, niin olisi mukaa kuulla 159JTDm omistajien kommentteja auton lämpenemisestä.
Miten sillä tarkenee Suomen talvessa? Saako siihen webastoa ja onko välttämätön? Oma auto vasta tulossa...

ErkkiK
Viestit: 18
Liittynyt: 30 Kesä 2006, 19:50

Viesti Kirjoittaja ErkkiK »

25.500 km takana. Erinomainen talviauto, lämpenee ihan kuin bensavehkeetkin. 5 km maantieajoa ja kone on täysin lämmin.

Jos jostain syystä ei tule lohkista käytettyä, kuuluu kylmänä pellin alta vaikka millaista rohinaa ja ulinaa. Mutta kyllä se siitä hiljenee parissa minuutissa.

Renkaiksi laitoin Nokian vitoset 225/50-17. Eikä tuo ole liian uraherkkä.

Ajonvakautus ja luistonesto toimivat OK. Kässärikäännös jää kyllä 90 asteeseen, satakasikymppinen ei ole vielä onnistunut.....

heimo
Viestit: 93
Liittynyt: 10 Huhti 2006, 19:44

Viesti Kirjoittaja heimo »

Kyllä 159 JTDm lämpenee oikein hyvin. Ilman lisälämmitintä.

johansa
Viestit: 47
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 15:54
Car(s): BMW F10 520dA -11
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja johansa »

Mulla 5kk ja 17tkm takana. Ei lohkolämppäriä eikä webastoa. Hyvin lämpeää sisältä ja todella nopeasti. Auto muutenkin pelannut upeasti, ei ollut minkäänlaisia vikoja...kop-kop...

Avatar
tumbe
Viestit: 706
Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja tumbe »

Isällä on joku 35 tkm mittarissa ja jos vertaan omaan 156ts:ään niin aivan eri kastissa talviautona. Lämpiää nopeasti,ja kulkee erittäin hyvin vaikka kuinka loskaa oliskin.

Avatar
JonneJ
Viestit: 41
Liittynyt: 09 Loka 2006, 22:03
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja JonneJ »

Reilu kuukausi kokemusta JTDm automaatista. Lämpenee nopeasti myös ilman moottorinlämmitintä. Ei muutenkaan merkittäviä huolia. Naftaa tankkiin ja menoksi.

Jarmo63
Viestit: 22
Liittynyt: 18 Huhti 2006, 19:47
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jarmo63 »

Minulla takana 7 tkm eikä mitään teknisiä huolia. Paras auto mitä minulla koskaan on ollut tai millä olen ikinä ajanut. Ainakin tällä hetkellä olen tätä mieltä :-D

Auto lämpenee kiitettävän nopeasti eikä nastarenkaiden äänetkään kuulu sisälle liikaa. Leveistä 225 -renkaista huolimatta ei pahasti uraherkkä.

Ainut negatiivinen asia minkä olen huomannut on helmojen kiveniskemät, johtunee leveistä renkaista ja korin muotoilusta. Asennutin tällä viikolla eteen roiskeläpät, muuten menee maalipinta helmoista kokonaan. Roiskeläpät eivät kyllä autoa kaunista mutta minkäs voit :?

Ovatko muut huomanneet samaa ilmiötä kiveniskemien kanssa?

ErkkiK
Viestit: 18
Liittynyt: 30 Kesä 2006, 19:50

Viesti Kirjoittaja ErkkiK »

Roiskeläpät asennettiin 10.000 km ajon jälkeen. Olisi vaan pitänyt laittaa heti uutena...

Vastaa Viestiin