Täytyy myöntää,repesin niin että piti oikeen 3 x kattoa Jollain on tainnu pölypäissään välähtää oikein kunnolla. Taitavaa!,Nerokasta
...Siis viime sivun vika OLn juttu
Alfissimo kirjoitti:^Syy miksi aikanaan oli pakko päästä näkemään formulat alusta loppuun oli aamu taikka yö. Nykyään ei enää niin nappaa, jos nyt jotain näkee niin ok.
Ihan tuli kylmät väreet tuosta videosta.
Juuri näin! Monet kerrat on keskellä yötä herätty katteleen ykkösii (mikaa ja schumia)
Hieno video, toi vaan mieleen, että Mika ois ansainnu paljon enemmän kuin sai...
Juu eipä ole enää Häkkisen lopetettua juurikaan tullut formuloita seurattua. Mika kulki pitkän tien joka lopulta sentään palkittiin kahdella maailmanmestaruudella. Paljon mieluummin olisin nähnyt Mikan Ferrarin puikoissa kuin "I was having a shit" Räikkösen.
Laaban kirjoitti:Kyllä ne B-sarjalaiset on todellisia ralliautoja. Liikkuu varmaan ihan kivasti kun autot painaa 1000kg ja 400 hevoista...
riittääkö edes 400hv???
Niin,tulevaan S-ryhmään oli tulossa liki tuhat heppaisia versioita(Audi mainosti jopa yli 1000hp)
Olihan noissa Pikes peak vehkeissä n.600hepoista ja B-ryhmän lopettamisen jälkeen crossiin siirtyneistä härveleistä ruuvattiin isompiakin tehoja
Ei riitä. Lancia S4:ssa tehoa ilmoitettiin 450bhp, todellisuudessa sitä oli muistaakseni ensimmäisissä dynotuksissa ollut tyyliin 1100bhp, josta sitä sitten hiukan laskettiin kisakäyttöön. Autosta kertoo paljon se, että en nyt muista vuosilukua/kisaa (olisikohan ollut imola), mutta S4:lla ajettiin samalla radalla kierros kuin formulat vetelivät samana vuonna. S4:lla olisi päästy kuudenteen paikkaan aika-ajoissa...
Edit: Näköjään virallinen ilmoitus olikin 550bhp(410kW) ja nollasta sataan 2,5s soralla.
Hepoista viis...eiköhän niitä ollut tarpeeks sen ajan alustaan Mielenkiintoisempi olisi tietää mistä johtui henkan ulosajo? Itse epäilen kyllä vahvasti et ei ollut siitä "pää ei kestä näin modernia vehjettä ajaa yötämyöten" ..
Kankkusen juhalla on kyllä hienot kokoelmat S4, ja useampi evo grale..ym.
Vai oot sitä mieltä ettei pää kestänyt..? Ehken se nyt kuitenkin oli vaan onnettomuus onnettomuuksien joukossa. Laitteet oli vaan liian vaarallisia ja oli vaan ajan kysymys millon napsahtaa ja kenelle.
lanciapoika kirjoitti:Hepoista viis...eiköhän niitä ollut tarpeeks sen ajan alustaan Mielenkiintoisempi olisi tietää mistä johtui henkan ulosajo? Itse epäilen kyllä vahvasti et ei ollut siitä "pää ei kestä näin modernia vehjettä ajaa yötämyöten" ..
No kertonee paljon, että myös edellisenä vuonna (1985) Korsikalla kuoli toinen Lancia kuljettaja. Olihan tuolloin ralli aivan jotain muuta kuin nykyään. Silloinhan vedettiin yöt päivät läpeensä ja usein siirtymillä ajoi kartturi, että kuski sai edes jossain välissä vähän nukkua.
Pitää muistaa myös että Henkka oli angiinassa Korsikan alkaessa. Ulosajo kyllä luultavasti johtui ihan liian kovasta tilannenopeudesta. Jäljistä päätellen Henkka oli koittanut kääntää auton sisäkurvin kallioon, mutta oli mennyt perä edellä alas. Vähän vastaavan ulosajon ajoi Ari Vatanen Korsikalla -85, mutta ihmeen kaupalla selvisi tuosta ulosajosta naarmuitta. Argentiinassa kävikin sitten jo paljon huonommin.
On tuo kyllä hyvä ja sykähdyttävä filminpätkä...olen nähnyt monta kertaa mutta aina se vaan kiehtoo samanlailla. Mitähän Henkka oisi tänä päivänä jos eläisi...moninkertanen mestari varmasti.
Olisi varmasti voittanut jos historiana: B-ryhmän lakkautus ja Henkka olisi pysynyt Lancialla. Muulla merkillä mestaruus ei olisi irronnut muutamaan vuoteen.
Jep - asiakkaan auto ja tietysti ilman lupaa jne. Olivat niin hävyttömiä, että itse (samoin kuin ne sankarit Subarulla) laittoivat nauhoituksen nettiin - tuli poliisin tietoon ja kävivät hakemassa kaverit hetkeksi talteen. Työpaikka meni tietysti ja pikkuisen sakkoa (liikenteen vaarantamisesta tai jotain) mutta pahiten kärsii tietysti firma, jossa työskentelivät kun niiden vakuutuksistahan remontti-korvaus menee
Advisor kirjoitti:Bemarikuski jätti kulkuneuvonsa yksityiseen huoltamoon renkaiden vaihtoa varten.
Viimeistään viidennen minuutin kohdalla lopputulos alkoi olla itselleni jo "aika selvä". Uskomatonta toimintaa kyllä, varsinkin kuskin osalta kun vahinko on jo tapahtunut. En kyllä ihan tuollaista "ihmetouhua" odottanut.
Itselle kerran sattui samankaltainen tilanne, että vein auton nelipyöräsuuntaukseen aamulla ja kun iltapäivällä hain pois, niin kehuttiin mulle, että kyllä toi sun kaara helvetin äkänen on. Mitä siihen sitten muuta pystyy sanomaan kuin, että: "jaaha?" ja "Kai sentään annoit koneen lämmetä ennen kuin poljit?" Mitään autosta ei ollut hajonnut, mutta vähän sellanen epämääräinen fiilis kyllä jäi. Tosin hetken vittuilun (Vaatiiko nelipyöräsuuntaus tosiaan koeajon? jne jne) jälkeen sain kelpo alennukset, joten kyseisen firman palveluja olen käyttänyt toistekin. Ja ainakaan matkamittarin mukaan "koeajoja" ei ole enää tehty.
Itsekin hain kerran getvosen huollosta ja siinä pihalla kuulin, kun eräs asentaja kehui puhelimeen, että "aika hyvin se lähtee..sporttinen peli" jne. katsellen samalla Alfaani.. Pelkäänpä vaan, että Alfalle annettiin vähän runtua vetonivelen vaihdon jälkeen
"Some cars have a fine tuned exhaust, so the noise they make is as fake as a hooker's smile."
Samat asentajan mulkut jotka toisen omaisuutta olevia koeajoautojakin runkuttavat, polkevat surutta myös korjauksiin tulevia autojakin. Siihen vielä päälle huono päivä, suorituskysyisempi malli tai työkavereille näyttäminen niin ei ihme että autosta löytyy uusia korjattavia kohteita.
Mitenkään en aliarvioi bemareita,mutta silti ei tommonen oo auton "normaalikäyttöä".Vai onko?Ihan älyvapaata toimintaa.Kyllä tommosella kymmenminuuttisen renkaanpoltolla ja muulla on tommoset satatuhatta kilsaa alfankin kilometreistä pois.Onneks ei tarvi autoo viedä minnekkään korjattavaksi ku osaa itekkin.
No siinä se pieni ero Alfan ja Bemarin välillä onkin, Bemarille tuo oli polttohautaus mutta Alfalle olisi ollut vain 100tkm pyrähdys.
Ei vaan jos tuota VJ:n kommenttia tarkoitat niin eiköhän se ollut "normaalikäytössä" hymiöiden kanssa.
Varsinainen aivoriihi koolla! Itsellä on 4-6 vuotiaat poikalapset jotka (vaikka tolloja ovatkin ) olisi niitten ensimmäisten liekkien kohdalla ymmärtänyt lopettaa sen sudittelun....
Sulikos tuosta vessasta katti? Puolaa sen paremmin ymmärtämättä, jotain sellaista siinä taidettiin huudella. BTW...video googlen kommenteissa sanottiin et auto oli ydinfyysikon oma.