156 jakohihna "rullalla"
Valvoja: Moderators
156 jakohihna "rullalla"
Onko kellään tietoa paljonko maksaa 156 2.5 V6:n venttilit?
Onko sen verran hintavat, että kannattaa ruveta suunnittelemaan koko koneen vaihtoa.
Onko sen verran hintavat, että kannattaa ruveta suunnittelemaan koko koneen vaihtoa.
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Hihna ilmeisesti pettänyt
: paljonko oli kilometrejä takana katkenneella hihnalla?
Edit: Olisikohan tässä kyseessä foorumin ensimmäinen jakopäävaurio V6 koneessa..?

Edit: Olisikohan tässä kyseessä foorumin ensimmäinen jakopäävaurio V6 koneessa..?
Viimeksi muokannut 155156, 17 Marras 2006, 00:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sepä se. Ittellä tuli ihan sama mieleen, että eikö edellinen omistaja ole antanut vaihtaa niitä hihnan vaihdon yhteydessä. Aika ihmeelliseltä tuntu, että se repeyty noin aikasessa vaiheessa. Voisko noissa olla jotain valmistusvirheitä????
Nyt näyttäs siltä, että on menny ehkä 8 venttiiliä...... naurattaa muuten aika helv.......tisti
Nyt näyttäs siltä, että on menny ehkä 8 venttiiliä...... naurattaa muuten aika helv.......tisti
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Tarkoitatko 60 tuhatta kilometriä? Muussa tapauksessa ei tainnut mennä vaihto ihan putkeen...motopark kirjoitti:hihna oli "kunnossa", mutta kiristysrulla oli repeytynyt irti ja näin ollen hihna oli päässy löystymään. Kilometrejä ei ollu kun 60 edellisestä vaihdosta

Harmillista joka tapauksessa.

Einlassventil EUR 25.00 eli imuventtiili
Auslassventil EUR 36.00 eli pakoventtiili
Tuossa Saksan hinnat http://www.italo-ersatzteile.de/
(vasen palkki auton valinta ja sieltä sitten malli ja nyt puheena olevat osat Motorteile - kerää tavarat ostoskoriin ja laita sinne jokin postitusmuoto ja loppuun kysymys postimaksusta Suomeen - vastaavat kyllä)
Kommunikoivat myös englanniksi, vaikka sivut vain saksaksi.
Auslassventil EUR 36.00 eli pakoventtiili
Tuossa Saksan hinnat http://www.italo-ersatzteile.de/
(vasen palkki auton valinta ja sieltä sitten malli ja nyt puheena olevat osat Motorteile - kerää tavarat ostoskoriin ja laita sinne jokin postitusmuoto ja loppuun kysymys postimaksusta Suomeen - vastaavat kyllä)
Kommunikoivat myös englanniksi, vaikka sivut vain saksaksi.
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Eikö nuita saa myös Muukkosen kautta järkevään hintaan. Oliko 2.0 ts:ään imuvena reilu 25€ ja pakovena n. 30€.
www.tmuukkonen.fi
www.tmuukkonen.fi
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Haa, tuoltahan löytyy se hankalasti bongattava JTD:n moniurahihnan kiristinkin! Mahtista, keitos!teuhka kirjoitti:Tuossa Saksan hinnat http://www.italo-ersatzteile.de/

- Epäkelpokeräilijä -
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Heikkahan se on myös yksi paikka, josta tiedustella osien hintoja ja saatavuutta.
http://www.heikka.fi/
http://www.heikka.fi/
Hämmennetään nyt vielä soppaa ja kerrotaan, että omasta yksilöstäni on myös jakopään hihna porsinut 117tkm kohdalla joskus edellisten omistajien aikoina... Et on noita kutosiakin näemmä mennyt muutama ainakin =)Ciancarlo kirjoitti:OK. Yksikin on liikaaPePe kirjoitti: On näitä valitettavasti sattunut ennenkin.
164 V6 3.0 12V teki moisen tempun aikoinaan 40 000 km kohdalla...
Ei naurattanut silloin eikä varmasti naurata nytkään.![]()
No ei varmasti naurattanut.
Siitä lähdetään, mihin vajaavetoset jätetään 

Kiitos kauheesti "pikku vinkeistä" .Rupes hiukkasen pilkottamaan aurinkoa pilvien raosta.... Sitten vielä yks juttu. Onko tietoa , meillä kun on näillä näkymin 8 venttiiliä menny, niin voisko olla niin huono säkä että kaikki olis menny(ei olla vielä purettu niin pitkälle) entä mäntä puoli, miten muille on käyny?????????????
- PePe
- Viestit: 170
- Liittynyt: 17 Loka 2006, 17:15
- Car(s): Baader-Meinhof Wagen
Ex Alfa 159 3,2 Q4
Ex Alfa 156 2,5 V6
Ex Alfa 155 2,5 V6
Ex Alfa 164 3,0 V6
Ex Alfa 75 Turbo
Ex Alfa GTV - Paikkakunta: Kauniainen
Omassa revohkassani aikanaan meni iso osa venttiileistä, tarkkaan en muista jäikö joku uusimatta. Lisäksi meni osa venttiilinohjureista ja venttiilikoneistosta ( 12 V venttiilikoneiston rakenne on erilainen kuin 24V - yksi nokka-akseli/sylinteririvi,pienet työntötangot ja keinuvivut).motopark kirjoitti:Kiitos kauheesti "pikku vinkeistä" .Rupes hiukkasen pilkottamaan aurinkoa pilvien raosta.... Sitten vielä yks juttu. Onko tietoa , meillä kun on näillä näkymin 8 venttiiliä menny, niin voisko olla niin huono säkä että kaikki olis menny(ei olla vielä purettu niin pitkälle) entä mäntä puoli, miten muille on käyny?????????????
Yleensä kai näissä männät ovat säilyneet jos venttiili ei ole katkennut. Mutta eihän tuosta varma voi olla ennen kuin näkee.