Kaatuneet kantit
Valvoja: Moderators
Kaatuneet kantit
Elikkäs etupään tunkin nostopisteet (se pystykisko) on edellinen omistaja ryssinyt lyttyyn, ja helmojen asennuksen jälkeenhän ei voi enää mitään lautavirityksiä käyttää koska helmoissa on n.15 cm mittaiset tunkin paikat. Joten onko muilla kokemuksia kaatuneista tunkinkiskoista,sekä niiden korjauttamisesta? Mätävikaa ei ole,hitsaamalla pitäis selvitä. Lieneekö nuo kiskot yleisestikkin heikkoja näissä vehkeissä?
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Siis ne koteloiden saumat, joiden molemmille puolille tunkin "leuat" tulee? Mahtaneeko tarvita muuta kuin että käännät ne pihdeillä alkuperäiseen muotoon ja yrität pohjamaalata & suojata kunnolla? Tuppaavat herkästi ottamaan ruostetta jos ja kun alkuperäinen pinnoitus on murtunut kanttauksen taittuessa.
Heikkoudesta en tiedä mutta tuskin nuo paikat missään autossa kestävät jos biiliä niistä suoraan nostellaan.
Heikkoudesta en tiedä mutta tuskin nuo paikat missään autossa kestävät jos biiliä niistä suoraan nostellaan.
- Epäkelpokeräilijä -
No näinhän se kyllä taitaa olla... eli se on pelkkä ohjuri? Mutta autoahan on pikku pakko nostella hallitunkilla esim. alustanvaihtojen yhteydessä, eihän sillä alkuperäistunkilla kukaan viitti nussutella Mikä siis siihen lääkkeeksi?
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
Silvio kirjoitti:Mutta autoahan on pikku pakko nostella hallitunkilla esim. alustanvaihtojen yhteydessä, eihän sillä alkuperäistunkilla kukaan viitti nussutella Mikä siis siihen lääkkeeksi?
hallintunkille on omia paikkoja pohjassa
http://homepage.ntlworld.com/c.helliwel ... kpoint.jpg
Noista nostin edestä ja takaa pitkittäisvarren päästä puslan kohdalta.V6 kirjoitti: hallintunkille on omia paikkoja pohjassa
http://homepage.ntlworld.com/c.helliwel ... kpoint.jpg
No olipas jyrkkää tekstiä... Ajattelin vaan sitä Puslapesien kestoa! Meinasin edellisen alustavaihdon yhteydessä nostaa siitä, kun olis ollu helppo paikka. Hirvittää vaan tuon kutoskoneen paino asettaa pesän päälle... Mutta senkin vissiin voi sitten tehä...?
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
Heh, ihan sama konsepti on ollut täällä käytössä jo vuosikausia.KJS kirjoitti:Mulla on ollut jo pitkään käytössä lankun pätkä, johon tein sirkelillä uran tuolle kanttaukselle. Sitten nostan hallitunkilla lankun alapuolelta. Noita alkuperäisiä hallitunkkipisteitä en käytä nostamiseen, vaan niihin laitan pukit jos teen jotain isompaa alustaremppaa.
No eikai se nyt jumalauta ole sama asia nostetaanko koko auton paino pesistä n.3 sentin matkalta killumaan, ootko ottanu huomioon että auton seistessä se makaa kaikkien alusta osien päällä ylhäältäpäin! Tukivarrenpesä ei käytännössä kannattele juurikaan mitään painoa. Eri asia on SEN VARAAN laittaa auton painoa. Tämä Aa:lle tiedoksi
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
Ja Silviolle tiedoksi, että ei sen auton koko paino ole siinä nostopisteessä, jos et painopisteen keskuksesta nosta. Jos ei tukivarren pusla kestä nostamista, niin ei se kestä sitä rasitusta mihin se joutuu liikenteessäkään. Jos miettii miten ne renkaat on korissa kiinni, niin tukivarrethan siinä tulee vastaan... Itse olen laittanut pukit joskus takaiskareiden alapäähänkin ja hyvin on pysyny, vaikka oli vielä tankki täynnä bensaakin Kun itse tekee tunkilla ja pukeilla alustan töitä, niin pakko se on jostain muualta nostaa, jos autossa ei ole montaa nostopistettä. Se on katsos helvetin vaikeaa laittaa sitä pukkia siihen missä se tunkki sitä autoa nostaa. Mut jokainen tekee tyylillään.
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
Tämä on se oikea tapa . Ikävä kyllä ei toteudu esim. rengasliikkeissä, jos ei itse vieressä vahdi.Esko kirjoitti:Heh, ihan sama konsepti on ollut täällä käytössä jo vuosikausia.KJS kirjoitti:Mulla on ollut jo pitkään käytössä lankun pätkä, johon tein sirkelillä uran tuolle kanttaukselle. Sitten nostan hallitunkilla lankun alapuolelta. Noita alkuperäisiä hallitunkkipisteitä en käytä nostamiseen, vaan niihin laitan pukit jos teen jotain isompaa alustaremppaa.
- mutt
- Viestit: 3972
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Tuossa joku aika sitten laittelin tutulle aikanaan mennyttä, mun entistä Prismaa. Kolmisen vuotta sitten siihen oli laitatettu uudet kesärenkaat. Samassa yhteydessä ilmeisesti oli tuo sauma rutattu (olisihan siinä vieressä ihan oikeakin nostopiste niin selvästi kuin voi olla, mutta mistäpä rengasapinat mitään välittää. ) Oli sitten pelti jo mätinyt koko rutatun osan pituudelta puhki, aiemmin tuo kohta oli ollut täysin ruosteeton. Eli oikaisi tai oli oikaisematta, niin pitäisi putsata ja maalata ja suojata huolella ulkopuolelta, ja myös sisäpuolelta, muuten ei montaa vuotta mene, että päästään hitsaamaan "lahoavaa italianrimpulaa."