155:sta ostamassa.
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 52
- Liittynyt: 14 Kesä 2005, 22:07
- Car(s): toyota avensis d4d
Alfa Romeo 164 T.spark -89 - Paikkakunta: pohjoispohjanmaa
155:sta ostamassa.
Niin mitä kannattaisi kyseisestä mallista tarkistaa, kun tuo FAQ-osio oli ehkä hieman suppea tämän asian suhteen.
155:nen se nyt minullakin miellessä pyörii. ´95 2.0 8v tai ´95 -´96 1.8 8v "widebody". Hevosvoimat 143 vs 129. Kumpaakohan sitä tavoittelisi 2.0:n hevosvoimia vai widebodyn ajo-ominaisuuksia? Onko niissä ajo-ominaisuuksissa suuri ero?
Squadran lastulla 1.8:sta pitäisi saada 145 hepoa. Mutta onko kellään faktaa, toimiino nuo lastut? "Edullista" talviautoahan olen hakemassa, joten 129 olisi varmaan ihan riittävä.
Squadran lastulla 1.8:sta pitäisi saada 145 hepoa. Mutta onko kellään faktaa, toimiino nuo lastut? "Edullista" talviautoahan olen hakemassa, joten 129 olisi varmaan ihan riittävä.
Ovenkahvat saattavat hajota käsiin, itseltä -92 vuosimallin autosta taitaa olla jo kaksi hajonnut. Myös sivupeilien valualumiinirungot saattavat pettää, pienestäkin osumasta...
Yksi kohtuullisen iso työ on myös takapyöräntuenta. Kuluu väljäksi ja saattaa klappaa reilustikin.
Osat saa kyllä Motonetistä, Tempran listoilta, mutta homma ei ole helpoimmasta päästä.
Yksi kohtuullisen iso työ on myös takapyöräntuenta. Kuluu väljäksi ja saattaa klappaa reilustikin.
Osat saa kyllä Motonetistä, Tempran listoilta, mutta homma ei ole helpoimmasta päästä.
- TeroV.
- Viestit: 438
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
- Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Pahimpana ongelmana omissa 155:ssani olen pitänyt käsijarrun pitäväksi saamista, joka vanhemmiten kuluneilla satuloilla vaatii jonkun verran vaivannäköä silloin tällöin. Takajarruja voi heikentää myös paineensäädin, joka saattaa hyvinkin olla umpijumissa. Tipon/Tempran säädin sopii, mutta vaihto on sellainen talkoo, etten ole omiinkaan viitsinyt sitä vaihtaa, vaikka osa on ollut ostettuna jo vuosia. Vanhan säätimen saa melko hyvällä todennäköisyydellä elvytettyä paikallaankin.
Alustasta ei ole omistani vielä mennyt yksikään etualatukivarsi uusiksi, mutta Tempra -kokemusten nojalla alapallot ovat kyllä kulutustavaraa. Jos alatukivarsi pitää vaihtaa, ei kannata ottaa halvinta mahdollista mallia - ei niiden vaihtaminen vuoden parin välein niin mukavaa hommaa ole. Etupään kolkotukset saattavat johtua myös raidetangon tai vakaajan päistä, jotka ainakin "narrowbodyyn" ovat halpoja; samat osat kuin Tipossa. Takatukivarren laakerit löytyvät tosiaan Tempran varaosalistoilta, mutta vaihtotyössä voipi tulla hiki... Jarruputket ovat yli 10 -vuotiaalla varsin rapeassa kunnossa, mutta niinpä kai monien muidenkin automerkkien kohdalla on. Vanhemmasta (-92) 155:sta vaihdoin saman tien kaikki putket, kun hommaan ryhdyin, uudemmasta (-95) on tullut vaihdettua vasta muutama pahimman näköinen putki.
Sähköissä ei ole paljoakaan ollut sanomista. Keskuslukituksen toiminta kannattaa tarkistaa ja takaluukkuun menevien sähköpiuhojen kunto (mm. sähköisen takaluukun avauksen toimivuus). Ovenkahvat ovat kieltämättä aika heikkoa tavaraa, eli ei kannata kiskoa talvella niistä kiinnijäätyneitä ovia auki. Kahva taisi maksaa Muukkosella vajaat 50€/kpl, kun niitä joskus tiedustelin. Hajonneen tai hajoamaisillaan olevan kahvan erottaa kyllä halkeamasta kahvan pinnassa.
Korroosion puolesta heikoin paikka 155:ssa lienee takalokasuojan kaari ja taka(sisä)lokasuoja, joka saattaa olla hapantunut. Helmapalkin takareuna on myös aikamoisessa hiekkapuhalluksessa koko ajan, joten se saattaa olla pehmennyt. Etukaarien alareunoissakin saattaa olla sanomista, etenkin jos eteen ei ole asennettu roiskeläppiä.
Squadran lastu tuli laitettua toiseen autoon (molemmat siis 2.0 8V) ja onhan siinä pikkuisen parempi alavääntö kuin lastuttamattomassa, eli normaali ajaminen on ehkä hivenen mukavampaa. Yläkierrosvaikutuksia en ole kokeillut, kun ei ole tarvis; kyyti riittää meikäläiselle reilusti punarajan alapuolellakin ja vanha myllykin varmaan tykkää, kun ei aivan kaikkia hevosia laiteta kerralla laukkaamaan... Kulutus ei lastutuksesta noussut (itse asiassa menee pikkuisen pienemmällä kuin lastuttamaton), mutta bensan pitäisi olla 98-oktaanista.
Alustasta ei ole omistani vielä mennyt yksikään etualatukivarsi uusiksi, mutta Tempra -kokemusten nojalla alapallot ovat kyllä kulutustavaraa. Jos alatukivarsi pitää vaihtaa, ei kannata ottaa halvinta mahdollista mallia - ei niiden vaihtaminen vuoden parin välein niin mukavaa hommaa ole. Etupään kolkotukset saattavat johtua myös raidetangon tai vakaajan päistä, jotka ainakin "narrowbodyyn" ovat halpoja; samat osat kuin Tipossa. Takatukivarren laakerit löytyvät tosiaan Tempran varaosalistoilta, mutta vaihtotyössä voipi tulla hiki... Jarruputket ovat yli 10 -vuotiaalla varsin rapeassa kunnossa, mutta niinpä kai monien muidenkin automerkkien kohdalla on. Vanhemmasta (-92) 155:sta vaihdoin saman tien kaikki putket, kun hommaan ryhdyin, uudemmasta (-95) on tullut vaihdettua vasta muutama pahimman näköinen putki.
Sähköissä ei ole paljoakaan ollut sanomista. Keskuslukituksen toiminta kannattaa tarkistaa ja takaluukkuun menevien sähköpiuhojen kunto (mm. sähköisen takaluukun avauksen toimivuus). Ovenkahvat ovat kieltämättä aika heikkoa tavaraa, eli ei kannata kiskoa talvella niistä kiinnijäätyneitä ovia auki. Kahva taisi maksaa Muukkosella vajaat 50€/kpl, kun niitä joskus tiedustelin. Hajonneen tai hajoamaisillaan olevan kahvan erottaa kyllä halkeamasta kahvan pinnassa.
Korroosion puolesta heikoin paikka 155:ssa lienee takalokasuojan kaari ja taka(sisä)lokasuoja, joka saattaa olla hapantunut. Helmapalkin takareuna on myös aikamoisessa hiekkapuhalluksessa koko ajan, joten se saattaa olla pehmennyt. Etukaarien alareunoissakin saattaa olla sanomista, etenkin jos eteen ei ole asennettu roiskeläppiä.
Squadran lastu tuli laitettua toiseen autoon (molemmat siis 2.0 8V) ja onhan siinä pikkuisen parempi alavääntö kuin lastuttamattomassa, eli normaali ajaminen on ehkä hivenen mukavampaa. Yläkierrosvaikutuksia en ole kokeillut, kun ei ole tarvis; kyyti riittää meikäläiselle reilusti punarajan alapuolellakin ja vanha myllykin varmaan tykkää, kun ei aivan kaikkia hevosia laiteta kerralla laukkaamaan... Kulutus ei lastutuksesta noussut (itse asiassa menee pikkuisen pienemmällä kuin lastuttamaton), mutta bensan pitäisi olla 98-oktaanista.
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Niin siis tästä widebody asiasta vielä. 8 venttiilisiä widebodyjä on kyllä huhujen mukaan olemassa jokunen kun korimallin ja moottorin muutos ei tapahtunut aivan samanaikaisesti. Kuitenkin periaatteessa 16v moottoriset TS:ät ovat niitä leveäalustaisia ja muuten ilmeisestikkin kaikki V6:set
"Timing cingulum off et valuulas node"
155v&:set pääosin vanhempia kuin -95
Onkohan Suomessa (foorumilaisilla) yhtään widebody 155v6:sta? Itellä narrowbody -92.HR kirjoitti:Niin siis tästä widebody asiasta vielä. 8 venttiilisiä widebodyjä on kyllä huhujen mukaan olemassa jokunen kun korimallin ja moottorin muutos ei tapahtunut aivan samanaikaisesti. Kuitenkin periaatteessa 16v moottoriset TS:ät ovat niitä leveäalustaisia ja muuten ilmeisestikkin kaikki V6:set
Kaikki viimeaikoina tälläkin palstalla myynnissäolleet ovat oleet vanhakoppaisia.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
taitaa V6:t olla yleensäkkin sen verta harvassa suomessa että epäilen, tuohan on ylivoimaisesti harvinaisin 155:n malli suomessa diiseleitä lukunottamatta, rivinelosia ja q4:a kyllä piisaa...
missähän vaiheessa lienee kutoseen vaihtui tuo widebody kori kun itse muistelen että tuli hieman jälkijunassa muihin malleihin verrattuna.

missähän vaiheessa lienee kutoseen vaihtui tuo widebody kori kun itse muistelen että tuli hieman jälkijunassa muihin malleihin verrattuna.
- TeroV.
- Viestit: 438
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
- Car(s): 156 SW TS 1.8 2000
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008 - Paikkakunta: Ylöjärvi
Tämä on uutta tietoa! Jos tällainen sekaversio on tehtaalla joskus tehty, niin sitten ei varmaan olisi (lähinnä katsastamisen kannalta) aivan mahdoton temppu lusikoida hallussa oleva ylimääräinen 155:n 8v -tekniikka esim. jakohihnavaurion kärsineeseen 2.0 16V widebodyyn. Tuollaisessa versiossa yhdistyisivät hienosti leveämmän raideleveyden edut, nopea ohjaus, muhkeampi ulkomuoto ja 8V-ketjujakopään luotettavuus.90 kirjoitti:onhan niitä olemassa juu, eräällä foorumillekkin rekiströityneellä käyttäjällä moinen 8V-koneinen widebody on, kirjoittelee tosin harvemmin täällä..
Aika lyhyt jakso on tuollaisia sekaversioita varmaankin tehty; oma 1995:nen narrowbody on ensirekisteröity maaliskuun alussa ja muistaakseni luin jostakin, että touko-kesäkuussa 1995 rekisteröitiin ensimmäiset 16V:t.
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Kyllä ne pullistukset näyttäisi V6 widebodyssä olevan. Siitä että oliko ne jo alunperin vai malliuudistuksen myötä en kyllä uskalla sanoa mitään.90 kirjoitti:...tarkoitin lähinnä tuota leveämpää koria eli lähinnä lokasuojan pullistuksia, milloinkahan ilmaantuivat V6:een vai oliko loppuun asti ns kapeampikorinen.
- italia
- Viestit: 883
- Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
- Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06
Exät: 13 Alfaa... - Paikkakunta: Espoo/Kärkölä
Täysin samaa mieltä Rollen kanssa.Rolle kirjoitti:Kyllä se 16V vaan laulaa hienosti eikä se hihnanvaihto enää ole niin kallis etteikö voisi uudempaan investoida ja vaihtaa vähän useammin se hihna.
Itse ostin muutama viikko sitten 100tkm ajetun `96 Superin ja ens viikolla menee remmin vaihtoon.
Hinta-arvio kaikkine osineen ja töineen n.300-350€

QUORTHON 1966-2004
1.8 8v widebodyn omistajalta sain kuulla tästä yhdistelmästä. Puhutaan varmaan samasta kaverista. Ko. autosta on muuten kuvakin hänen albumissa.90 kirjoitti:onhan niitä olemassa juu, eräällä foorumillekkin rekiströityneellä käyttäjällä moinen 8V-koneinen widebody on, kirjoittelee tosin harvemmin täällä..
http://www.alfa155.co.uk/
history kertoo, että 1.8 8v on ollu tuotannossa 95 ja 96. 1.8 16v vain 97.
300-350 e hihnan vaihto, no eihän se tee kun 100 -116,67 e per vuosi. Sietää harkita. Tuo America myymällä pitäisi rahoittaa talviauto, hintakattona noin 4000 e. Sillä ei taida 16 venasia saada.
- PePe
- Viestit: 170
- Liittynyt: 17 Loka 2006, 17:15
- Car(s): Baader-Meinhof Wagen
Ex Alfa 159 3,2 Q4
Ex Alfa 156 2,5 V6
Ex Alfa 155 2,5 V6
Ex Alfa 164 3,0 V6
Ex Alfa 75 Turbo
Ex Alfa GTV - Paikkakunta: Kauniainen
Niinpä !90 kirjoitti:taitaa V6:t olla yleensäkkin sen verta harvassa suomessa että epäilen, tuohan on ylivoimaisesti harvinaisin 155:n malli suomessa diiseleitä lukunottamatta
Vuoden -96 alussa tuotin tänne tuollaisen vinkkelikoneisen(väri Rosso Proteo- missähän mahtaa olla nykyisin?), ja silloin minulle kerrottiin että olisi peräti toinen virallisen maahantuojan kautta tullut yksilö. Ensimmäinen oli kuulemma vuodelta -92.
Käytettyinä tuoduista minulla ei ole tietoa.
"Suomeen tuotu tällä moottorilla alkuperäisesti vain 5 kpl" on teksti nettiautossa myytävässä 155 V6:sessa. Tiedon paikkaansapitävyydestä ei ole minulla tietoa. V6:sia ei kuitenkaan suomessa montaa ole.PePe kirjoitti:Vuoden -96 alussa tuotin tänne tuollaisen vinkkelikoneisen(väri Rosso Proteo- missähän mahtaa olla nykyisin?), ja silloin minulle kerrottiin että olisi peräti toinen virallisen maahantuojan kautta tullut yksilö. Ensimmäinen oli kuulemma vuodelta -92.
Käytettyinä tuoduista minulla ei ole tietoa.
Tilaa kaivattais täälläkin, toinen penska kun tulee niin alkaa nemo käydä aika ahtaaks
Käytiin muijan kanssa koeajamassa "isoa kissaa", ja täytyy sanoa että tilaa oli! Nielee rattaatkin melkeinpä kokonaisena! Neonin luukkuun sopii just ja just pelkkä runko ilman renkaita,kopasta puhumattakaan.

Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
Minä ajattelin ostaa 155:sen 75 Americasta saatavilla rahoilla. Siis hinta luokasta 3000 - 4000 e. Se on minun tärkein syy mallivalintaan. Fiat Tempera Sprintiksikös sitä jossain keskustelussa kommentoittiin. Samapa tuo, lyhyen lenkin olen narrowbodyllä ajanut ja kivalle se tuntui.Silvio kirjoitti:155:sta tietemättömänä kysymys: Onko kyse pelkästään hinnasta vai onko 155 OIKEASTI jossain asioissa parempi 156:sta? Ja tämä rehellisenä tietämättömän kysymyksenä, ei vittuiluna.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
4000 euron 155:nen on taatusti parempi kuin samanhintainen 156:nen. 8V kone on luotettavampi ja itse auto vähän persoonallisempi kuin 156:nen. Mutta näistähän voi väitellä maailman tappiin asti, kannatta mennä tutustumaan ja päätellä omien preferenssien perusteella.
Sen verran on kuitenkin luottoa Alfojen insinööreihin että seuraajaa on ainakin pyritty tehdä paremmaksi, suht logiista minun mielestä.
Sen verran on kuitenkin luottoa Alfojen insinööreihin että seuraajaa on ainakin pyritty tehdä paremmaksi, suht logiista minun mielestä.
En epäilkekkään etteikö olis sukuunsa tullu, siis hyvä ajettava,ihan varmasti
Se vaan on ulkomuodoiltaan ainoa alfa jolla on ns. kaksoisolento.
Matti nykäsen sanoin: mulla näin, en tiiä miten muilla: Kaunein mun mielestä Gt, toisena 156, kolmas gtv...


Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
Yksi dissaa muotoilua ja toiset hihnoja ? Onhan se totta, että 155 ei ole enää se "oikea" Alfa ja siksi kai myös 155:ten myynti jäi laihaksi. Olihan se siirtymä malli takavedosta etuvetoon, jos ei lueta mukaan Q4:sta, joka muuten seuraa etuvetomalleja vielä tänäkin päivänä. 155:nen kannattaa ostaa siksi, että siinä on mukana 75:sen kantikkuus ja Alfojen uudistunut myllyvalikoima, kun puhutaan siitä hihnahirviö 16:veestä.
155 on vanhan mallinen auto ja sitä ei pidä verrata uusiin 156:siin, vaikka samoja koneita autot pitävätkin sisällään. Nopea ohjaus ja hyvä alusta ovat vakiona 155:sen parhaita puolia. Yksi suurimmista valteista, myös itselle aikanaan oli, että 155:nen on suht harvinainen korimalli Suomessa, sekä myös muualla. Ei tule toista 155:sta vastaan ihan joka päivä. Myös viimeisimmän elektroniikan puuttuminen helpottaa TI-miehen elämää, eikä vielä tarvitse ottaa läppäriä mukaan tallille, kun autossa on jokin huoltoa tarvitseva kohde.
Tässäpä syyt miksi aikoinaan itsellä jäi 156:nen kauppaan, kun haluaa olla erikoinen, se pitää näkyä myös autoissa. Jos itsellä olisi pihalla 156, niin eipä olisi noita muita, koska A ei olisi rahaa ostella vanhempia. B kaksi kertaa olisi jo hihna porsinu, niin ei olisi varaa edes harkita käyttö/harraste peliä. Nykyisin kuitenkin elelen tyytyväisenä kahden hihnahirviön ja yhden ketjukoneen omistajana miettien mikä olisi seuraava malli, joka pihalle vielä mahtuisi.
155 on vanhan mallinen auto ja sitä ei pidä verrata uusiin 156:siin, vaikka samoja koneita autot pitävätkin sisällään. Nopea ohjaus ja hyvä alusta ovat vakiona 155:sen parhaita puolia. Yksi suurimmista valteista, myös itselle aikanaan oli, että 155:nen on suht harvinainen korimalli Suomessa, sekä myös muualla. Ei tule toista 155:sta vastaan ihan joka päivä. Myös viimeisimmän elektroniikan puuttuminen helpottaa TI-miehen elämää, eikä vielä tarvitse ottaa läppäriä mukaan tallille, kun autossa on jokin huoltoa tarvitseva kohde.
Tässäpä syyt miksi aikoinaan itsellä jäi 156:nen kauppaan, kun haluaa olla erikoinen, se pitää näkyä myös autoissa. Jos itsellä olisi pihalla 156, niin eipä olisi noita muita, koska A ei olisi rahaa ostella vanhempia. B kaksi kertaa olisi jo hihna porsinu, niin ei olisi varaa edes harkita käyttö/harraste peliä. Nykyisin kuitenkin elelen tyytyväisenä kahden hihnahirviön ja yhden ketjukoneen omistajana miettien mikä olisi seuraava malli, joka pihalle vielä mahtuisi.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Eipä tuossa ainakaan Q4:n suhteen taida olla isoa eroa Viiskutoseen? Onhan sullakin Motronicin, ABS:n ja automaatti-ilmastoinnin purkit, ja olikos sitä nelivetoakin ohjaamassa jotain erotiikkaa? Ilmakassit sentään taitaa puuttua.AutonAlfa kirjoitti:Myös viimeisimmän elektroniikan puuttuminen helpottaa TI-miehen elämää, eikä vielä tarvitse ottaa läppäriä mukaan tallille, kun autossa on jokin huoltoa tarvitseva kohde.
- Epäkelpokeräilijä -
Motronic ja ABS:t löytyy kyllä, mut mä niistä mitään ymmärrä. Eli itse lähden "perinteisin" keinoihin nojautuen hakemaan vikaa, enkä vain tökkää töpseliä kiinni ja ruudulta näkee missä vika. Helpompaa se on hakea vikaa töpselin kautta, vaikkakin sitten kalliimpaa. Joko pitää löytää joku joka sen katsoo ja laskuttaa siitä tai sitten pitää itse investoida ohjelmaan ja pätkään johtoa. Edellyttäen tietysti, että omistaa kannettavan. Tiedän, että autostani löytyy myös diagnostiikka tökkeli, mutta sen käyttöä yritän välttää mahdollisimman pitkään eli vain todellisessa hädässä, jos mikään muu keino ei auta.
Automaaginen lämmityslaite on, mutta ei ilmastointia, joten pääsen hieman helpommalla. Ja nelivedossa ei ole mitään erotiikkaa/eksotiikkaa
Kassitkin mahtuu melkein kaikki takaluukkuun.
Automaaginen lämmityslaite on, mutta ei ilmastointia, joten pääsen hieman helpommalla. Ja nelivedossa ei ole mitään erotiikkaa/eksotiikkaa

- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
Muotoiluun en ota kantaa, mutta hintoja kyseltiin. Uusi 155 lama-aikaan maksoi 200 000mk, Dedra ~150 000mk ja Tempra ~100 000mk. Oma tempra on tuolta lama-ajalta ja täytyy sanoa että hyvin on kestänyt ja arvelisin myös 155:n olevan varsin hyvä auto. En tiedä miksei kelpaisi minullekin. Nykyinen hintataso on jo aika sopiva mutta lieneekö kolmessa autossa jo hieman liikaa.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
En minä kyllä vieläkään keksi minkä elektroniikan puuttuminen helpottaa 155:n rassaamista verrattuna 156:een
No se iki-ihana airbagien varoitusvalo ei tietysti Viisvitosessa repaa, tosin ei ole kiukunnut vielä omassakaan autossa (kop kop). Myyjä sanoi kyllä kerran kuitanneensa.
Samat teeseitse(jasäästä)-miehen kiusankappaleet ne pääosin on 155 16v TS:ssä ja 156 TS:ssä, onhan niissä koneetkin melkein samaa tavaraa. Samat lambdat ja ilmamassamittarit joiden kanssa lyödä päätään seinään. Kasiventtiilinen on vähän eri juttu, siinä kun taitaa olla vielä läppämallinen ILMI kuten kai Q4:ssäkin?
On muuten aika valitettavan harvassa olleet ne kerrat jolloin joku vika on onnistunut "läppäri kiinni ja palikka vaihtoon" -menetelmällä. Kerran porsi kampiakselin asentotunnistin ja siitä jäi toistuva merkintä vikamuistiin, joten oli aika helppo arvata missä on vika kun oireet muutenkin viittasivat siihen. Siinä se sitten on ollutkin, ihan perinteisin metodein sitä GTV:täkin tuli kötösteltyä. Välillä paremmin, välillä huonommin seurauksin.

Samat teeseitse(jasäästä)-miehen kiusankappaleet ne pääosin on 155 16v TS:ssä ja 156 TS:ssä, onhan niissä koneetkin melkein samaa tavaraa. Samat lambdat ja ilmamassamittarit joiden kanssa lyödä päätään seinään. Kasiventtiilinen on vähän eri juttu, siinä kun taitaa olla vielä läppämallinen ILMI kuten kai Q4:ssäkin?
On muuten aika valitettavan harvassa olleet ne kerrat jolloin joku vika on onnistunut "läppäri kiinni ja palikka vaihtoon" -menetelmällä. Kerran porsi kampiakselin asentotunnistin ja siitä jäi toistuva merkintä vikamuistiin, joten oli aika helppo arvata missä on vika kun oireet muutenkin viittasivat siihen. Siinä se sitten on ollutkin, ihan perinteisin metodein sitä GTV:täkin tuli kötösteltyä. Välillä paremmin, välillä huonommin seurauksin.
- Epäkelpokeräilijä -
Enhän minä ole sanonut, että 155 16veen ja 156 16 veen välillä olisi jotain eroa koneissa ja siten huoltaminen helpompaa TI-miehelle. Totesin vaan, että näiden autojen huoltaminen onnistuu vielä itsekin ja useimpien vikojenkin korjaaminen on jossei helppoa, niin ainakin helpompaa kuin nykyajan sähköja sinne ja sähköjä tänne autoissa. Jotenkin on itsellä se käsitys, että uusissa autoissa pitää aina vian tullessa käydä testerissä tai muuten auto ei tiedä, että vika on jo korjattu. Itse koen sen ainakin turhana rahastuksena. Mutta sulla on Rasvis parempaa tietoa näistä korjaus hommista, Mä olen vielä lapsen kengissä näissä jutuissa. Jotain pystyy tekemään, muttei vielä kaikkeen riitä uskallus/taitoScuderia Rasvanäppi kirjoitti:En minä kyllä vieläkään keksi minkä elektroniikan puuttuminen helpottaa 155:n rassaamista verrattuna 156:eenNo se iki-ihana airbagien varoitusvalo ei tietysti Viisvitosessa repaa, tosin ei ole kiukunnut vielä omassakaan autossa (kop kop). Myyjä sanoi kyllä kerran kuitanneensa.
Samat teeseitse(jasäästä)-miehen kiusankappaleet ne pääosin on 155 16v TS:ssä ja 156 TS:ssä, onhan niissä koneetkin melkein samaa tavaraa. Samat lambdat ja ilmamassamittarit joiden kanssa lyödä päätään seinään. Kasiventtiilinen on vähän eri juttu, siinä kun taitaa olla vielä läppämallinen ILMI kuten kai Q4:ssäkin?
On muuten aika valitettavan harvassa olleet ne kerrat jolloin joku vika on onnistunut "läppäri kiinni ja palikka vaihtoon" -menetelmällä. Kerran porsi kampiakselin asentotunnistin ja siitä jäi toistuva merkintä vikamuistiin, joten oli aika helppo arvata missä on vika kun oireet muutenkin viittasivat siihen. Siinä se sitten on ollutkin, ihan perinteisin metodein sitä GTV:täkin tuli kötösteltyä. Välillä paremmin, välillä huonommin seurauksin.

Q4:ssä on MAP-anturi ja jos on sama kuin 8 veessä, niin hyvä homma, koska luulen (en siis tiedä varmaksi), että MAP-anturi olisi varmempi siis ei rikkoutuisi niin helposti.
155:sten korit ovat jo sinkittyjä, joten ruostuminen ei ole ,niin suuri ongelma kuin esim. 75:ssa. Tietysti omat paikkansa 155:senkin kori omaa, jossa hiekka ja vesi kohtaavat, mutteivät ikinä kuivu, joten ruostuminen voi alkaa. 155:sen korinosat ovat usein fiat peräisiä, joten varaosien saatavuus on helpompaa, kun tietää vaan mitä hakee. Tämä koskee muuten 145:senkin alustan osia. BTDT
Silvio kirjoitti:Eli se korinmuotoilu/sen puuttuminen ei siis häiritse?
Hahaa... tällä kertaa en lähde mukaan tähän sun provoilu yritykseen. Yhden kysymyksen aion kuitenkin esittää: " Jos ei tiedä paskan vertaa, niin miksi edes vaivautua kirjoittamaan pelkkää paskaa? "

- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Jostain syystä on kai vuosikymmeniä ollut vanhojen automiesten keskuudessa sellainen vankkumaton mielipide, että "eihän noille uusille himmeleille voi enää mitään tehdä itse, näiden kymmenvuotiaiden kanssa kaikki on vielä helppoa". Jostain syystä sitten kymmenen vuoden päästä jutut ovat samoja mutta kalusto kymmenen vuotta tuoreempaa
Pointti oli kumminkin olevinaan se, että ei 155:ssä välttämättä ole olennaisesti vähemmän elektroniikkaa kuin uudemmissakaan autoissa. Itse asiassa 15-vuotiaassa Q4:ssä on ehkä neljä kertaa enemmän älyä kuin brand new Lada 110:ssä
Kyllähän se tauhkan määrä on edelleen lisääntymään päin, mutta nämä uusiin autoihin punkevat ajonhallintavermeet ja vetoluistonestot tuskin vaativat kotitarverassaajalta kovin suurta huomiota. Ne todennäköisesti ensimmäisenä särkymisvuorossa olevat pyörien pyörintänopeustunnistimet tulevat jo ABSin mukana ja muu tavara ei juuri taida olla luonteeltaan "kuluvaa". Voihan se savu kyllä päästä aivolaatikoistakin mutta tähän asti ainoa omalle kohdalle sattunut äly, joka ei enää viihtynyt purkissa, oli suljettu 164:n ilmastoinnin ohjauspurtilon sisään. Ei minusta kovin huono vikaantumisprosentti ottaen huomioon noiden omien käsien kautta kulkeneiden vanhojen rytöjen sisältämän elektroniikan määrän.
Se MAPpi; Niinhän ne isot pojat puhuvat ettei noita kovin helposti rikki saa. Ja jos saakin niin onhan ne pirun paljon halvempia vaihtaa kuin nämä uudempien vehkeiden kuumafilmityyppiset joseisevieläolerikkiniinhuomennavarmastion -mittarit.

Pointti oli kumminkin olevinaan se, että ei 155:ssä välttämättä ole olennaisesti vähemmän elektroniikkaa kuin uudemmissakaan autoissa. Itse asiassa 15-vuotiaassa Q4:ssä on ehkä neljä kertaa enemmän älyä kuin brand new Lada 110:ssä

Se MAPpi; Niinhän ne isot pojat puhuvat ettei noita kovin helposti rikki saa. Ja jos saakin niin onhan ne pirun paljon halvempia vaihtaa kuin nämä uudempien vehkeiden kuumafilmityyppiset joseisevieläolerikkiniinhuomennavarmastion -mittarit.
- Epäkelpokeräilijä -