Yleinen avautumis -thread
Valvoja: Moderators
Sumuvalot! Ei junalauta! Miks pitää laittaa ne helkkarin sumarit päälle kun vähän hämärtää? Varsinkin takasumarit rassaa hermoja ja verkkokalvoja. Suomessa ei montaa päivää ole vuodessa kun niitä tarvii. Vastaantulevien etusumarit ei häiritse mut **ttu aja nyt letkassa missä edellä on takasumarit päällä. *ttu, ostan vasaran ja käyn rikkomassa ne kaikki. Vähintään ajan puskiin kiinni ja pidän pitkiä valoja päällä kunnes sumarit sammuu.
Its just Alfa Romeo but that symbolizes my individuality and belief in my personal freedom.
- MiNkO^^
- Viestit: 869
- Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
- Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Saksalainen
Ex: Alfa Romeo 147 - Paikkakunta: Päijät-Häme
KJS kirjoitti:Jos laitat sumarit (kummat tahansa) päälle, niin kun sammutat auton, niin eivät syty uudestaan ennen napin painallusta, nerokasta.
taitaa vain toimia uudemmissa alfoissa?
en ainakaan omissa alfoissa ole huomannut tuollaista toimintoa
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.
- MiNkO^^
- Viestit: 869
- Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
- Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Saksalainen
Ex: Alfa Romeo 147 - Paikkakunta: Päijät-Häme
kyl ne ainakin viimeksi on toiminut kaiken lisäksi viel molemmat takasumaritjknracing kirjoitti:Näissä vanhemmissa se on ihme jos ne sumarit syttyy edes sitä nappia painamalla!
ja nuo pyyhkijät on jäänyt välillä toimimasta mut ei se ole menoa haitannut aikoinaan
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.
Kyyyllä mulla ainakin toimii noin, ja Alfa on uhmaisimmassa teini-iässäänMiNkO^^ kirjoitti:taitaa vain toimia uudemmissa alfoissa?KJS kirjoitti:Jos laitat sumarit (kummat tahansa) päälle, niin kun sammutat auton, niin eivät syty uudestaan ennen napin painallusta, nerokasta.
en ainakaan omissa alfoissa ole huomannut tuollaista toimintoa
Kaasuvaijeri on käynyt kyllä jumittamaan, nyt on rasvattu josko se talven yli kestäis. On näköjään ja kuulemma aika mielenkiintoinen vaihtaa
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Käännän tässä yön silmässä viritysboksiesitettä englannista suomeen.
Tietysti siinä on otsikko Passenger car tuning, johon kuuluu kaikkea bokseista rättikaton ja ilmajousien ohjaukseen.
Kukaan tässä katajaisessa maassa ei ole sitten keksinyt tuning-sanalle muuta vastinetta kuin tuunaus. Eipä tietenkään. Tuunaus, jo on munaton sana.
Nyt pitää keksiä se itse.
Henkilöäauton ominaisuuksien optimointi
Voi perse.
Henkilöauton hienoviritys
V...!
Henkilöauton jalostaminen
Nöööö!
Henkilöauton räätälöinti
Perse!
Henkilöauton elektroniikan optimointi
ss--aauh!
Henkilöauton optimointi
Menkööt.
Tietysti siinä on otsikko Passenger car tuning, johon kuuluu kaikkea bokseista rättikaton ja ilmajousien ohjaukseen.
Kukaan tässä katajaisessa maassa ei ole sitten keksinyt tuning-sanalle muuta vastinetta kuin tuunaus. Eipä tietenkään. Tuunaus, jo on munaton sana.
Nyt pitää keksiä se itse.
Henkilöäauton ominaisuuksien optimointi
Voi perse.
Henkilöauton hienoviritys
V...!
Henkilöauton jalostaminen
Nöööö!
Henkilöauton räätälöinti
Perse!
Henkilöauton elektroniikan optimointi
ss--aauh!
Henkilöauton optimointi
Menkööt.
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
yleinen avautumis-thread
ehostus,tehostus moottoriin. 75:sen kytkin vinkuu vai? Tee näin niinkuin minä viime syksynä,kun kytkin ei edes irrottanut,kuin äkki nykäisyllä.Vaihda pääsylinteri ei toimi, ruiskuta öljyä kytkinakseliile,vinkuu ei toimi. Ota kytkin irti ja huomaat että se on hyvä. Piti olla Luk onkin Sach. Nyt otat työsylinterin irti,sehän on ihan jumissa. Onneksi on prässi millä sain swn jalasta ehjänä irti. Olihan jännä irrottaa. pelkäsin, että jalka hajoaa. Ei irronnut 5 tn:llä piti pistää tn:ää peliin javähän lämpöä. Neste letku hajos eikun alfetan alle ja sieltä letku.Toimii vieläkin. Jarrunesteellä naaman pessyt.
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka
- Niko Tuomola
- Viestit: 561
- Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
- Car(s): 166 ts , 75 ts
- Paikkakunta: Orivesi
Väsyttää ja vituttaa , kun on pitänyt hoitaa koko syksy kahta "tonttia " Meidän toinen huoltomies, joka asiosta jotain tiesi meni kuolemaan ja mun kontolle jäi kaikki. Tuhansia kilometrejä ja pikkuvikoja ja sovittuja asennustöitä ympäri suomen . Aivan kohta loppuu pinna meikäläiseltä
Verstaalla silti pyörii sellaista joutoväkeä, joka pitäisi vaihtaa ammattitaitoisempaan, koska ei niistä mitään apuakaan ole . Tykkää vaan näperrellä kaikkea helppoa siinä verstaalla . Haistakoon
Verstaalla silti pyörii sellaista joutoväkeä, joka pitäisi vaihtaa ammattitaitoisempaan, koska ei niistä mitään apuakaan ole . Tykkää vaan näperrellä kaikkea helppoa siinä verstaalla . Haistakoon
Sama homma vituttaa rankasti! Ja useimmiten täällä ainakin ne tyypit on parikymppisiä jätkiä, joilla on lippa vinossa (päässä) Se on katsos niin saatanan hienon näkönen se isin bemari, kun siiinä on sumarit päällä!!!!!!Rolle kirjoitti:Vielä nuorempana otin paljonkin pulttia noista herkkien silmien takia, mutta taitaa valitettavasti olla niin että suurin osa ei tiedä ajavansa sumarit päällä joten ei auta itku tai kotipoliisina leikkiminen..
Mun käsittääkseni sumuvalojen ei pitäisi häikäistä ketään, jos ne on _oikein suunnattu_, eli näyttävät lähelle. Korjatkaa jos olen väärässä. Ainakin omat on suunnattu näyttämään niin. Joten jos minusta joskus tuntuu siltä että on ihan pakko pitää niitä päällä, niin toisten ei pitäisi siitä joutua kärsimään. Käytännön hyöty niistä taitaa Suomen olosuhteissa olla muutenkin minimaalinen.
ps. Ihan kaikki parkkisumari-kuskit ei ole parikymppisiä. Kaverin n. 50v naapuri kruisailee aina uudella bemarillaan parkit ja sumuvalot päällä.
ps. Ihan kaikki parkkisumari-kuskit ei ole parikymppisiä. Kaverin n. 50v naapuri kruisailee aina uudella bemarillaan parkit ja sumuvalot päällä.
Tein itse - säästin
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
En malttanut olla tarttumatta tuohon. Onko se vaan mulla tuo "malka omassa silmässä", että en omia virheitä tai omaa merkkiä noteraa, mutta useimmin huomaan, että sumarit päällä tulee vastaan v70 volvo tai 5-sarjan baijerwurst ?!Oleino kirjoitti:Ihan kaikki parkkisumari-kuskit ei ole parikymppisiä. Kaverin n. 50v naapuri kruisailee aina uudella bemarillaan parkit ja sumuvalot päällä.
Eipä ne sumarit juurikaan mua häikäise, mutta olen aina miettinyt, että mitähän tuo kuski haluaa korostaa...hyviä autojahan nuo kuitenkin jo on.
...car race ends with a victory, thanks to Lambert's somewhat involuntary courage and cunning...
sumua
dimmulla oli albumissa jokin aika sitten kuva kun oli vaihtanu pienempitehoset polttimot takasumareihin, ei ainakaan häikässy.WLD@HRT kirjoitti:Ne on enemmän ne takasumari(t) jotka rassaa hermoja. Ne pitäis säätää himmeemmälle. Vasaralla...
Ite laitan takasumut päälle siinä vaiheessa kun ei turvaväli etäisyydellä tahdo nähdä edessä ajavan valoja..... ehkä 3-4 päivänä vuodessa....
Teoriassa teorialla ja käytännöllä on eroa, käytännössä ei....
- Tommi
- Viestit: 592
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Takasumuvaloa tulee käytettyä ehkä kerran vuodessa, kun maantiellä pöllyää lumi.
Sen lisäksi aina välillä, kun takana ajaa joku pelle etusumuvalot päällä. Siis semmoiset etusumuvalot, jotka häikäisee vielä parin metrin päästäkin takapeiliin. Kuinkakohan pahasti sellaisia pitää säätää, että saakin näyttämään niin ylös. Eivät tunnu kyllä tajuavan vihjettä.
Etusumuvaloja olen ehkä kerran kokeillut. Ja päivän verran tuli joskus käytettyä, kun toinen ajovalo kärähti.
Katsastusmies viimeksi huomautti, että etusumuvalon lasi on rikki. Totesin siihen, että nehän on niin turhat muutenkin. Oli samaa mieltä, eikä laittanut mitään merkintää papereihin asiasta.
-tommi
Sen lisäksi aina välillä, kun takana ajaa joku pelle etusumuvalot päällä. Siis semmoiset etusumuvalot, jotka häikäisee vielä parin metrin päästäkin takapeiliin. Kuinkakohan pahasti sellaisia pitää säätää, että saakin näyttämään niin ylös. Eivät tunnu kyllä tajuavan vihjettä.
Etusumuvaloja olen ehkä kerran kokeillut. Ja päivän verran tuli joskus käytettyä, kun toinen ajovalo kärähti.
Katsastusmies viimeksi huomautti, että etusumuvalon lasi on rikki. Totesin siihen, että nehän on niin turhat muutenkin. Oli samaa mieltä, eikä laittanut mitään merkintää papereihin asiasta.
-tommi
- Italian Stallion
- Viestit: 791
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 10:32
- Car(s): 2 x Alfa Romeo 147 Collection -08 , Vespa PK 80 -83 (ex Alfa 166x2, 156 1.8 sw, 75 Ts -88, Lancia Delta 1.3 -89, Autobianchi A112, Fiat Pandax6, Punto EVO, Fiat 850x2)
- Paikkakunta: Rovaniemi
- Viesti:
Etusumuvalot antaa hyvin lisävaloa pimeillä pikkuteillä ajaessa.Italian Stallion kirjoitti:Takasumarit ovat tarpeelliset muutaman kerran vuodessa, ainakin näillä leveyksillä. Etusumareille en ole vielä löytänyt oikeaa käyttöä. Tuunaus on pilipali-miesten hommia. Kuten jossain aiemmassa ketjussa vuosia sitten joku sanoi, tosimies dieselöi
Oma koira puri juuri.
Istui sylissä, ja toinen koira hiippaili lattialla. Sylikoira ärähti ja nappasi käsivarsilihan hampaisiin. Viisi hampaan repimää uraa ja halkaisijaltaan noin 5cm verenpurkauma.
Jäykkäkouristusrokotuksen sain joskus vuonna 5 ennen pyörän keksimistä.
Pieni positiivinen pointti on, että pääsen aloittamaan kesäauton rakentamisen omassa hallissa viikon lopulla.
Mikäli en jäykisty ennen sitä.
Istui sylissä, ja toinen koira hiippaili lattialla. Sylikoira ärähti ja nappasi käsivarsilihan hampaisiin. Viisi hampaan repimää uraa ja halkaisijaltaan noin 5cm verenpurkauma.
Jäykkäkouristusrokotuksen sain joskus vuonna 5 ennen pyörän keksimistä.
Pieni positiivinen pointti on, että pääsen aloittamaan kesäauton rakentamisen omassa hallissa viikon lopulla.
Mikäli en jäykisty ennen sitä.
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
joku saatanan ryssä nisti kävi jäähallilla riehumassa... kaksi jauhesammutinta tyhjäks sisälle rakennukseen ja ovien lasit paskaks, tämän jälkeen kaveri riisui itsensä ja rupesi lasin paloilla viiltelemään itseensä
ei siinä mitään, seuraavaksi runkkas sinne tuulikaappiin ja ulosti
lopputulos: koko hallin käytävät valkoisenaan jauheesta, verta spermaa ulostetta ja muuta ihmisen eritettä seinät täys, näki että poliist tuli ja tökkäs itseensä isolla lasin palalla vatsaan!!!
mistä näitä hulluja sikiää, ja varsinkin urheilu paikalle, kaveri ei liity mihinkään joukkueeseen enkä tunne mutta omituista kuitenkin!!!!
ei siinä mitään, seuraavaksi runkkas sinne tuulikaappiin ja ulosti
lopputulos: koko hallin käytävät valkoisenaan jauheesta, verta spermaa ulostetta ja muuta ihmisen eritettä seinät täys, näki että poliist tuli ja tökkäs itseensä isolla lasin palalla vatsaan!!!
mistä näitä hulluja sikiää, ja varsinkin urheilu paikalle, kaveri ei liity mihinkään joukkueeseen enkä tunne mutta omituista kuitenkin!!!!
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
Eilein oli hyvä keli ja vielä kerran ajamaan 75:llä. Melkein pääsin ehjänä kotio.
Kytkinpolkimesta tuli ilmanpoljin 2. viimeisessä risteyksessä.
Tarkka diagnoosi puuttuu vielä mutta jostain työsylinterin paikkeilta tulee purona nesteet ulos jos painaa kytkintä. Tosin jos valita voi niin mielummin työ- kuin pääsylinterin purkaminen. Semmoista hetken miettisin myös että jos vaikka pelkkä putki olisi hajonnut... Jotain kivaakin eli bongasin reissulla 147.
Kytkinpolkimesta tuli ilmanpoljin 2. viimeisessä risteyksessä.
Tarkka diagnoosi puuttuu vielä mutta jostain työsylinterin paikkeilta tulee purona nesteet ulos jos painaa kytkintä. Tosin jos valita voi niin mielummin työ- kuin pääsylinterin purkaminen. Semmoista hetken miettisin myös että jos vaikka pelkkä putki olisi hajonnut... Jotain kivaakin eli bongasin reissulla 147.
- Larzon
- Viestit: 117
- Liittynyt: 06 Marras 2006, 14:53
- Car(s): Perheessä:
159 Sedan TBi Ti
Mito QV - Paikkakunta: Kouvola / Voikkaa
Opetetaankohan parturikoulussa ensimmäisenä että miten saa eniten niskavilloja silputtua paidankauluksesta sisään. Viimeiset toimenpiteet tehdään aina kun viitat ym. suojat on otettupois. Ei tää kyllä ketuttanu yhtään niin paljoa kuin viimeksi, ainiin nythän mulla on alfa.
Elämä ilman alfaa on beettaa.
tää on niin totta tekis mieli ampuu joku. VOLVO for life-Tomi- kirjoitti:Ei perkeles ! itse olen alkanut kiinnittää huomiota sellaiseen, että. Jos oikean puoleisella kaistalla ajaa vaikkapa viiden auton letka rajoituksen mukaan ja sinä ajattelit vetäistä letkan ohi ohituskaistaa pitkin. Niin mikäpä saatanan automerkki usein miten nussuttaa sitä ohituskaistaa, eikä mene ohi niistä autoista. Sattanan volvo kuskit, kaverit ihan päällikköinä ohituskaistalla. Ja sitten vielä jos pysähdytään valohin, niin ei tule mitään ripeää kiihdytystä tavoitenopeuteen (en siis tarkoita mitään lähettämistäkään), niin se 80 km/h tunnissa on saavutettu 3 kilometrin päästä. Vittu menee hermot !
Ei se aina lähe
- Tommi
- Viestit: 592
- Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
- Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
- Paikkakunta: Espoo
Länsiväylälle (Helsingissä) kun lähtee ajamaan siitä lepakon kohdalta, niin usein joutuu ohittamaan letkan autoja. Onhan siinä vähän ylämäkeä, mutta vaikkei mitenkään ihmeellisesti poljekaan, niin silti kaikki tuntuu jäävän jalkoihin. Sitten jossain Lauttasaaren kohdalla se sama jengi suhaa hieman yli satasta ohi kahdeksankympin alueella.
Kaikenlaisia merkkejä tuohon sakkiin mahtuu. Ei yleensä mitään vanhoja kärryjä. Varmaan myös noita parjattuja Volvoja, Espooseen kun ollaan menossa.
-tommi
Kaikenlaisia merkkejä tuohon sakkiin mahtuu. Ei yleensä mitään vanhoja kärryjä. Varmaan myös noita parjattuja Volvoja, Espooseen kun ollaan menossa.
-tommi
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Mulle käy joka kerta Helsingistä Tampereelle päin lähtiessä niin, että 80 alueella porukka vetää kylmästi ohi satanen lasissa. Sitten kun alkaa moottoritie, joudun minä puolestani ohittamaan saman porukan.
Sama Tampereelle päästäessä: ne jotka juuri ohitin 120 alueella, tulevat taas minusta ohi satasen alueen alkaessa. WTF? Kuinka monimutkaista oman nopeuden säätely voi ollakaan.
Sama Tampereelle päästäessä: ne jotka juuri ohitin 120 alueella, tulevat taas minusta ohi satasen alueen alkaessa. WTF? Kuinka monimutkaista oman nopeuden säätely voi ollakaan.
nopeusrajoitus 80km/h-> jengi ajaa satastaPablo Honey kirjoitti:Mulle käy joka kerta Helsingistä Tampereelle päin lähtiessä niin, että 80 alueella porukka vetää kylmästi ohi satanen lasissa. Sitten kun alkaa moottoritie, joudun minä puolestani ohittamaan saman porukan.
Sama Tampereelle päästäessä: ne jotka juuri ohitin 120 alueella, tulevat taas minusta ohi satasen alueen alkaessa. WTF? Kuinka monimutkaista oman nopeuden säätely voi ollakaan.
------//------ 100km/h-> jengi ajaa sataa tai vähän alle
------//------ 120km/h-> jengi ajaa sataa max 110km/h
eli se on monimutkaista jos ei tunne ku yhden nopeuden
Ei se aina lähe
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 9645
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Car(s): Mégane+Mii=265hv
- Paikkakunta: 13100
- tumbe
- Viestit: 706
- Liittynyt: 27 Huhti 2006, 16:14
- Car(s): BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
- Paikkakunta: Tampere
Äiti oli sillä takasin tampereelle lähdössä niin alko kuulemma käryään älyttömästi. No pysäytti tien sivuun ja huusi jonkun miehen apuun, avasi konepellin ja tuli savua sit äkkiä soittti poliisin ja palokunnan paikalle.Palokunta otti akun irti ja katto ettei liekkejä ala tuleen. Onneks ei roihahtanu liekkeihin koko roska. Nyt on auto konalassa ja lähipäivinä tietää tarkemmin. Luulenpa että jonkun sortin sähkövika.
ps. Poliisit kertoivat että edellisenä päivänä olivat todistamassa kun uusi 5-sarjan BMW palo kokonaan.
ps. Poliisit kertoivat että edellisenä päivänä olivat todistamassa kun uusi 5-sarjan BMW palo kokonaan.
-
- Viestit: 106
- Liittynyt: 31 Elo 2006, 18:16
- Paikkakunta: Kotka