Vettä 156:n kabiiniin
Valvoja: Moderators
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Vettä 156:n kabiiniin
Ongelma: Kuskinpuolen a-pilarin seutuvilta tulee 156:n kabiiniin sateella vettä. Itse asiassa näin ei käy ajaessa, mutta kun auto on parkissa yön yli, on kuskin lattiamatto märkä ja a-pilarin verhoilu puoleen väliin saakka (alaosastaan) kostea. Eli äkkiseltään tuntuu, että mistään pienestä vuodosta ei olisi kyse.
Tuulilasin tiivistettä on korjattu n. vuosi sitten samassa Pilkingtonin valtuuttamassa liikkeessä, mutta nyt on sama ongelma. Totesivat tosin nyt, että viimeksi kun käyttivät tiivisteen auki ja tutkivat asiaa, eivät löytäneet hiekanjyvästä isompaa. Kuitenki vuoto ainakin väheni niin pieneksi, etten ole huomannut mitään, edes kesällä.
Tänään käytin autoa uudelleen lasiliikkeessä ja he mittailivat vuotoja, eivätkä löytäneet mitään järkevää vuotokohtaa. Jollain ihmeen paine-/äänimittauksella tekivät 2h tutkimuksia ja totesivat, että kannattaa tarjota autoa maahantuojan korjattavaksi, vaikka vm. onkin 2001. Tuollainen vuoto ei ole kuulemma järjellä selitettävissä. Kirjoittivat sentäs lapun, jonka kanssa voisi mennä Telttaan avautuun. Tuntuu jo nyt niin turhalta reissulta että pistää miettimään.
Tuo vuoto on kyllä niin hitonmoinen mysteeri ettei voi käsittää. Toisinaan sateen jälkeen paikat on kuivat, toisinaan tuo a-pilarin verhoilu on 50% märkä. Koskaan ajaessa ei kastu mutta yön yli parkissa oltuaan verhoilu on yleensä kostea. Omituista jos mikä, kun mitään vikaa ei tunnu löytyvän.
Sanoivat että 156:n ei ole mitenkään kiertojäykkä, vaan tuulilasin kiinnitys saattaa vaihdella hyvinkin paljon, jolla selittyisi ajoittainen vuoto.
Oiskohan tuohonki sitten paras ratkaisu poikittaistuki. Samalla ennalta eliminoituis varmaan natinat (joita ei onneksi vielä ole ilmaantunut...kop kop).
Onkos kukaan kuullut mistään vastaavasta, tai löytyykö ideoita mitä tehdä?
edit. korjattu pari typoa.
Tuulilasin tiivistettä on korjattu n. vuosi sitten samassa Pilkingtonin valtuuttamassa liikkeessä, mutta nyt on sama ongelma. Totesivat tosin nyt, että viimeksi kun käyttivät tiivisteen auki ja tutkivat asiaa, eivät löytäneet hiekanjyvästä isompaa. Kuitenki vuoto ainakin väheni niin pieneksi, etten ole huomannut mitään, edes kesällä.
Tänään käytin autoa uudelleen lasiliikkeessä ja he mittailivat vuotoja, eivätkä löytäneet mitään järkevää vuotokohtaa. Jollain ihmeen paine-/äänimittauksella tekivät 2h tutkimuksia ja totesivat, että kannattaa tarjota autoa maahantuojan korjattavaksi, vaikka vm. onkin 2001. Tuollainen vuoto ei ole kuulemma järjellä selitettävissä. Kirjoittivat sentäs lapun, jonka kanssa voisi mennä Telttaan avautuun. Tuntuu jo nyt niin turhalta reissulta että pistää miettimään.
Tuo vuoto on kyllä niin hitonmoinen mysteeri ettei voi käsittää. Toisinaan sateen jälkeen paikat on kuivat, toisinaan tuo a-pilarin verhoilu on 50% märkä. Koskaan ajaessa ei kastu mutta yön yli parkissa oltuaan verhoilu on yleensä kostea. Omituista jos mikä, kun mitään vikaa ei tunnu löytyvän.
Sanoivat että 156:n ei ole mitenkään kiertojäykkä, vaan tuulilasin kiinnitys saattaa vaihdella hyvinkin paljon, jolla selittyisi ajoittainen vuoto.
Oiskohan tuohonki sitten paras ratkaisu poikittaistuki. Samalla ennalta eliminoituis varmaan natinat (joita ei onneksi vielä ole ilmaantunut...kop kop).
Onkos kukaan kuullut mistään vastaavasta, tai löytyykö ideoita mitä tehdä?
edit. korjattu pari typoa.
Viimeksi muokannut Janne, 22 Marras 2006, 08:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Tuota tuulilasin tiivistettä juuri mittasivat eilen, eikä siitä löytynyt mitään vikaa. Asentaja epäili että ovitiiviste vuotaa ihan pikkiriikkisen verran ja kovalla sateella vesi pääsee jotain kourua pitkin valumaan sisälle. Sekin selitys kuulosti erikoiselta ottaen huomioon edelleen tuon verhoilun 50% kastumisen...miksi se ei kastu jo ylempää...hhmmm.
m.sa:n epäily saattaisi olla paras tähän saakka. Itseasiassa peilin yläosa on aikalailla samoilla kohdilla kuin verhoilun kastumisen yläraja. Pitää tutkia tuokin.
Tänään ei muuten taas ollut kosteutta missään, vaikka koko yön kait taas satoi.
m.sa:n epäily saattaisi olla paras tähän saakka. Itseasiassa peilin yläosa on aikalailla samoilla kohdilla kuin verhoilun kastumisen yläraja. Pitää tutkia tuokin.
Tänään ei muuten taas ollut kosteutta missään, vaikka koko yön kait taas satoi.
- Rölli ja metsänhenki
- Viestit: 385
- Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
- Paikkakunta: Hyvinkää
156 vuoto
No jos on kattokaitetteet niin tuli mieleeni meitin entisen marean vuoto. Se vuoti kattokaiteen pulttauksesta. Tosin tiputti vettä kattokahvan kohdalta, eikä valuttanut sitä jalkatilaan. ei vuotanut ajossa eikä kastelukannulla kaadettaessa, ainoastaan pesussa.
Ja tuota vuotoa etsittiin pitkään, koska kattokaiteen pulttauskohta Maren farkussa on edempänä kuin kauhukahva katossa. Vesi siis vaelsi jäykistyspeltejä pitkin "ylämäkeen".
Ja tuota vuotoa etsittiin pitkään, koska kattokaiteen pulttauskohta Maren farkussa on edempänä kuin kauhukahva katossa. Vesi siis vaelsi jäykistyspeltejä pitkin "ylämäkeen".
- MP
- Viestit: 780
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 13:01
- Car(s): Accord :-(. ex-Alfat: 156TS, 156V6, 166TS
CBR1000RR Fireblade, Lynx Rave 600 etec - Paikkakunta: Oulu
Ootko tutustunut näihin http://www.alfa156.net/ ja sieltä valitse vasemmasta reunasta "TIPS" ja Water leakage. Voi löytyä jotain lisäinfoa.
MP