Sumuvalot! Ei junalauta! Miks pitää laittaa ne helkkarin sumarit päälle kun vähän hämärtää? Varsinkin takasumarit rassaa hermoja ja verkkokalvoja. Suomessa ei montaa päivää ole vuodessa kun niitä tarvii. Vastaantulevien etusumarit ei häiritse mut **ttu aja nyt letkassa missä edellä on takasumarit päällä. *ttu, ostan vasaran ja käyn rikkomassa ne kaikki. Vähintään ajan puskiin kiinni ja pidän pitkiä valoja päällä kunnes sumarit sammuu.
Its just Alfa Romeo but that symbolizes my individuality and belief in my personal freedom.
Vielä nuorempana otin paljonkin pulttia noista herkkien silmien takia, mutta taitaa valitettavasti olla niin että suurin osa ei tiedä ajavansa sumarit päällä joten ei auta itku tai kotipoliisina leikkiminen..
Nojoo, kun sitä sumua on ollut tai lumipyryä, niin seuraavat 2 viikkoa ajellaan sitten tyytyväisenä takasumarit päällä. Alfassa sekin on mietitty. Jos laitat sumarit (kummat tahansa) päälle, niin kun sammutat auton, niin eivät syty uudestaan ennen napin painallusta, nerokasta.
Näissä vanhemmissa se on ihme jos ne sumarit syttyy edes sitä nappia painamalla! Sensijaan esim. tuulilasinpyyhkijät saattaa sillointällöin toimia torvea painamalla.
Kaverilla on hyvä ratkaisu tarjota sumuvalon käyttäjiin:
Sumuvalo(t) päällä saa ajaa korkeintaan 60km/h, koska sumuvaloja saa käyttää ainoastaan huonon näkyvyyden vallitessa, jolloin olisi vaarallista muutenkin ajaa kovempaa kuin 60km/h.
Mul taitaa olla nyt ekaa kertaa auto josa pyyhkijät/pissapoika toimii jopa..
Siis toi talviauto dodge.
Aikoinaan kun oli Ooppeli niin piti lasinpyyhkijöitä käyttää silleen että tuikkas aina kesken ajon sulakkeen sisään...ja pois sitten ku ei enää satanut..
jknracing kirjoitti:Näissä vanhemmissa se on ihme jos ne sumarit syttyy edes sitä nappia painamalla! Sensijaan esim. tuulilasinpyyhkijät saattaa sillointällöin toimia torvea painamalla.
KJS kirjoitti:Jos laitat sumarit (kummat tahansa) päälle, niin kun sammutat auton, niin eivät syty uudestaan ennen napin painallusta, nerokasta.
taitaa vain toimia uudemmissa alfoissa?
en ainakaan omissa alfoissa ole huomannut tuollaista toimintoa
Kyyyllä mulla ainakin toimii noin, ja Alfa on uhmaisimmassa teini-iässään
Kaasuvaijeri on käynyt kyllä jumittamaan, nyt on rasvattu josko se talven yli kestäis. On näköjään ja kuulemma aika mielenkiintoinen vaihtaa
ehostus,tehostus moottoriin. 75:sen kytkin vinkuu vai? Tee näin niinkuin minä viime syksynä,kun kytkin ei edes irrottanut,kuin äkki nykäisyllä.Vaihda pääsylinteri ei toimi, ruiskuta öljyä kytkinakseliile,vinkuu ei toimi. Ota kytkin irti ja huomaat että se on hyvä. Piti olla Luk onkin Sach. Nyt otat työsylinterin irti,sehän on ihan jumissa. Onneksi on prässi millä sain swn jalasta ehjänä irti. Olihan jännä irrottaa. pelkäsin, että jalka hajoaa. Ei irronnut 5 tn:llä piti pistää tn:ää peliin javähän lämpöä. Neste letku hajos eikun alfetan alle ja sieltä letku.Toimii vieläkin. Jarrunesteellä naaman pessyt.
Väsyttää ja vituttaa , kun on pitänyt hoitaa koko syksy kahta "tonttia " Meidän toinen huoltomies, joka asiosta jotain tiesi meni kuolemaan ja mun kontolle jäi kaikki. Tuhansia kilometrejä ja pikkuvikoja ja sovittuja asennustöitä ympäri suomen . Aivan kohta loppuu pinna meikäläiseltä
Verstaalla silti pyörii sellaista joutoväkeä, joka pitäisi vaihtaa ammattitaitoisempaan, koska ei niistä mitään apuakaan ole . Tykkää vaan näperrellä kaikkea helppoa siinä verstaalla . Haistakoon
Niko, tuo on tuttu fiilis mulle edelliseltä työpaikalta, tosin siellä ei kukaan kuollut, kaikki nyt vaan oli mun kontolla ja kilometrejä tuli 50 tkm vuodessa. Siinä olikin suurin syy miksi työpaikka meni vaihtoon.
Vituttaa kun eilen illalla rattijuoppo tuli kolmion takaa eteen. Alfalla ei onneks käyny kuinkaan, mutta joutuu oikeuteen todistajaksi kun kuskina ollut nainen puhals reilut 2 promillee..
Tuli se taas todistetuksi. Pitäisi olla sen verran järkeä päässä, että olisi ymmärtänyt olla menemättä Deltaan kauniina sunnuntaina, hyvällä tuulella. Poistuessa raivosta kihisten ylivertaisen asiakaspalvelutahdon tyrmäämänä.
Nätisti meni aamulla rengas paskaks.. Ajelin tos kouluu ja ihmettelin, että mikä ihme vetää ohjausta toiselle puolelle, sit ku menin täyttämään rengasta ei näkyny venttiiliä missää... meinaan vaa että alko keittää
Rengas oli menny paskaks, siis totaalisesti paskaks..
Rolle kirjoitti:Vielä nuorempana otin paljonkin pulttia noista herkkien silmien takia, mutta taitaa valitettavasti olla niin että suurin osa ei tiedä ajavansa sumarit päällä joten ei auta itku tai kotipoliisina leikkiminen..
Sama homma vituttaa rankasti! Ja useimmiten täällä ainakin ne tyypit on parikymppisiä jätkiä, joilla on lippa vinossa (päässä) Se on katsos niin saatanan hienon näkönen se isin bemari, kun siiinä on sumarit päällä!!!!!!
Mun käsittääkseni sumuvalojen ei pitäisi häikäistä ketään, jos ne on _oikein suunnattu_, eli näyttävät lähelle. Korjatkaa jos olen väärässä. Ainakin omat on suunnattu näyttämään niin. Joten jos minusta joskus tuntuu siltä että on ihan pakko pitää niitä päällä, niin toisten ei pitäisi siitä joutua kärsimään. Käytännön hyöty niistä taitaa Suomen olosuhteissa olla muutenkin minimaalinen.
ps. Ihan kaikki parkkisumari-kuskit ei ole parikymppisiä. Kaverin n. 50v naapuri kruisailee aina uudella bemarillaan parkit ja sumuvalot päällä.
Sumaria käyttävät pellet, jotka haluavat auton näyttävän matalammalta ja leveämmältä joka säällä.
Niiden käyttö loppuisi, jos säädettäisiin laki, joka antaa luvan käyttää jotain led-pohjaisia "äärivaloja", jotka saisivat olla vaikka tiessä kiinni koko keulan leveydeltä.
Oleino kirjoitti:Ihan kaikki parkkisumari-kuskit ei ole parikymppisiä. Kaverin n. 50v naapuri kruisailee aina uudella bemarillaan parkit ja sumuvalot päällä.
En malttanut olla tarttumatta tuohon. Onko se vaan mulla tuo "malka omassa silmässä", että en omia virheitä tai omaa merkkiä noteraa, mutta useimmin huomaan, että sumarit päällä tulee vastaan v70 volvo tai 5-sarjan baijerwurst ?!
Eipä ne sumarit juurikaan mua häikäise, mutta olen aina miettinyt, että mitähän tuo kuski haluaa korostaa...hyviä autojahan nuo kuitenkin jo on.
...car race ends with a victory, thanks to Lambert's somewhat involuntary courage and cunning...
Takasumuvaloa tulee käytettyä ehkä kerran vuodessa, kun maantiellä pöllyää lumi.
Sen lisäksi aina välillä, kun takana ajaa joku pelle etusumuvalot päällä. Siis semmoiset etusumuvalot, jotka häikäisee vielä parin metrin päästäkin takapeiliin. Kuinkakohan pahasti sellaisia pitää säätää, että saakin näyttämään niin ylös. Eivät tunnu kyllä tajuavan vihjettä.
Etusumuvaloja olen ehkä kerran kokeillut. Ja päivän verran tuli joskus käytettyä, kun toinen ajovalo kärähti.
Katsastusmies viimeksi huomautti, että etusumuvalon lasi on rikki. Totesin siihen, että nehän on niin turhat muutenkin. Oli samaa mieltä, eikä laittanut mitään merkintää papereihin asiasta.
Takasumarit ovat tarpeelliset muutaman kerran vuodessa, ainakin näillä leveyksillä. Etusumareille en ole vielä löytänyt oikeaa käyttöä. Tuunaus on pilipali-miesten hommia. Kuten jossain aiemmassa ketjussa vuosia sitten joku sanoi, tosimies dieselöi
Maanantaina leikkauspöydälle, olkapäästä tehdään mallia-Robocop...
6 viikkoa kantositeessä, juoksentelen varmaan 6 vko alasti ku ei pysty pukeutumaan...
Italian Stallion kirjoitti:Takasumarit ovat tarpeelliset muutaman kerran vuodessa, ainakin näillä leveyksillä. Etusumareille en ole vielä löytänyt oikeaa käyttöä. Tuunaus on pilipali-miesten hommia. Kuten jossain aiemmassa ketjussa vuosia sitten joku sanoi, tosimies dieselöi
Etusumuvalot antaa hyvin lisävaloa pimeillä pikkuteillä ajaessa.
Oma koira puri juuri.
Istui sylissä, ja toinen koira hiippaili lattialla. Sylikoira ärähti ja nappasi käsivarsilihan hampaisiin. Viisi hampaan repimää uraa ja halkaisijaltaan noin 5cm verenpurkauma.
Jäykkäkouristusrokotuksen sain joskus vuonna 5 ennen pyörän keksimistä.
Pieni positiivinen pointti on, että pääsen aloittamaan kesäauton rakentamisen omassa hallissa viikon lopulla.
Mikäli en jäykisty ennen sitä.
joku saatanan ryssä nisti kävi jäähallilla riehumassa... kaksi jauhesammutinta tyhjäks sisälle rakennukseen ja ovien lasit paskaks, tämän jälkeen kaveri riisui itsensä ja rupesi lasin paloilla viiltelemään itseensä
ei siinä mitään, seuraavaksi runkkas sinne tuulikaappiin ja ulosti
lopputulos: koko hallin käytävät valkoisenaan jauheesta, verta spermaa ulostetta ja muuta ihmisen eritettä seinät täys, näki että poliist tuli ja tökkäs itseensä isolla lasin palalla vatsaan!!!
mistä näitä hulluja sikiää, ja varsinkin urheilu paikalle, kaveri ei liity mihinkään joukkueeseen enkä tunne mutta omituista kuitenkin!!!!
Eilein oli hyvä keli ja vielä kerran ajamaan 75:llä. Melkein pääsin ehjänä kotio.
Kytkinpolkimesta tuli ilmanpoljin 2. viimeisessä risteyksessä.
Tarkka diagnoosi puuttuu vielä mutta jostain työsylinterin paikkeilta tulee purona nesteet ulos jos painaa kytkintä. Tosin jos valita voi niin mielummin työ- kuin pääsylinterin purkaminen. Semmoista hetken miettisin myös että jos vaikka pelkkä putki olisi hajonnut... Jotain kivaakin eli bongasin reissulla 147.
Opetetaankohan parturikoulussa ensimmäisenä että miten saa eniten niskavilloja silputtua paidankauluksesta sisään. Viimeiset toimenpiteet tehdään aina kun viitat ym. suojat on otettupois. Ei tää kyllä ketuttanu yhtään niin paljoa kuin viimeksi, ainiin nythän mulla on alfa.
-Tomi- kirjoitti:Ei perkeles ! itse olen alkanut kiinnittää huomiota sellaiseen, että. Jos oikean puoleisella kaistalla ajaa vaikkapa viiden auton letka rajoituksen mukaan ja sinä ajattelit vetäistä letkan ohi ohituskaistaa pitkin. Niin mikäpä saatanan automerkki usein miten nussuttaa sitä ohituskaistaa, eikä mene ohi niistä autoista. Sattanan volvo kuskit, kaverit ihan päällikköinä ohituskaistalla. Ja sitten vielä jos pysähdytään valohin, niin ei tule mitään ripeää kiihdytystä tavoitenopeuteen (en siis tarkoita mitään lähettämistäkään), niin se 80 km/h tunnissa on saavutettu 3 kilometrin päästä. Vittu menee hermot !
tää on niin totta tekis mieli ampuu joku. VOLVO for life
Länsiväylälle (Helsingissä) kun lähtee ajamaan siitä lepakon kohdalta, niin usein joutuu ohittamaan letkan autoja. Onhan siinä vähän ylämäkeä, mutta vaikkei mitenkään ihmeellisesti poljekaan, niin silti kaikki tuntuu jäävän jalkoihin. Sitten jossain Lauttasaaren kohdalla se sama jengi suhaa hieman yli satasta ohi kahdeksankympin alueella.
Kaikenlaisia merkkejä tuohon sakkiin mahtuu. Ei yleensä mitään vanhoja kärryjä. Varmaan myös noita parjattuja Volvoja, Espooseen kun ollaan menossa.
Mulle käy joka kerta Helsingistä Tampereelle päin lähtiessä niin, että 80 alueella porukka vetää kylmästi ohi satanen lasissa. Sitten kun alkaa moottoritie, joudun minä puolestani ohittamaan saman porukan.
Sama Tampereelle päästäessä: ne jotka juuri ohitin 120 alueella, tulevat taas minusta ohi satasen alueen alkaessa. WTF? Kuinka monimutkaista oman nopeuden säätely voi ollakaan.
Pablo Honey kirjoitti:Mulle käy joka kerta Helsingistä Tampereelle päin lähtiessä niin, että 80 alueella porukka vetää kylmästi ohi satanen lasissa. Sitten kun alkaa moottoritie, joudun minä puolestani ohittamaan saman porukan.
Sama Tampereelle päästäessä: ne jotka juuri ohitin 120 alueella, tulevat taas minusta ohi satasen alueen alkaessa. WTF? Kuinka monimutkaista oman nopeuden säätely voi ollakaan.
nopeusrajoitus 80km/h-> jengi ajaa satasta
------//------ 100km/h-> jengi ajaa sataa tai vähän alle
------//------ 120km/h-> jengi ajaa sataa max 110km/h
eli se on monimutkaista jos ei tunne ku yhden nopeuden
Pablo Honey kirjoitti: Kuinka monimutkaista oman nopeuden säätely voi ollakaan.
Cruise päällä ajaessa tulee vielä lisämaustetta. Kerran taidettiin yhden Primeran kanssa vaihtaa marssijärjestystä neljä kertaa välillä Hämeenlinna-Tampere, kun tädillä nopeus sahasi asteikolla 95-140 km/h.
Äiti oli sillä takasin tampereelle lähdössä niin alko kuulemma käryään älyttömästi. No pysäytti tien sivuun ja huusi jonkun miehen apuun, avasi konepellin ja tuli savua sit äkkiä soittti poliisin ja palokunnan paikalle.Palokunta otti akun irti ja katto ettei liekkejä ala tuleen. Onneks ei roihahtanu liekkeihin koko roska. Nyt on auto konalassa ja lähipäivinä tietää tarkemmin. Luulenpa että jonkun sortin sähkövika.
ps. Poliisit kertoivat että edellisenä päivänä olivat todistamassa kun uusi 5-sarjan BMW palo kokonaan.