155 varoitusvalo (?)
Valvoja: Moderators
155 varoitusvalo (?)
155 16V:ssä palaa aina välillä punainen varoitusvalo mittaristossa. Valo palaa kun virrat kääntää päälle ja se jää joskus palamaan vähäksi aikaa auton käynnistyttyä. Symboli valossa näyttää ehkä bensasuuttimelta tms. Tyhjäkäynti vaeltaa kun valo palaa, muuten auto toimii normaalisti. Tähän saakka valo on sammunut ~minuutin ajelun jälkeen viimeistään eikä ole syttynyt ennen seuraavaa käynnistystä. Mistä kannattaisi vikaa etsiä? Suuttimet likaiset?
Käyttöohjekirjassa ei valolle ollut selitystä...
-Otso
Käyttöohjekirjassa ei valolle ollut selitystä...
-Otso
- HR
- Viestit: 783
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
- Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi - Paikkakunta: Kempele
Polttoaineen suihkutuksen varoitusvalo. Paloi minullakin 155 16v:ssä aika ajoin varsinkin pakkasilla, kuitenkaan kesällä ei. En oikein koskaan saanut selville mistä tämä johtuu. Vastaavaa ilmiötä on ollut GTA:ssa missä syynä on lohkolämmittimen käytön aiheuttama epäsuhta jäähdytysnesteen ja imuilman lämpötilan välillä, tai jotain sellaista. Periaatteessa tuon valon palamiseen pitäisi kai suhtautua vakavasti (moottoripalon vaara ???)
Valo muuten yleensä sammui kun väänsi virrat pois ja käynnisti uudelleen.
Valo muuten yleensä sammui kun väänsi virrat pois ja käynnisti uudelleen.
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Ruiskun merkkivalohan se. Oletko käyttänyt moottorilämmitintä kun tuo tapahtuu? Meidän 155:ssa on nimittäin ollut samaa ilmiötä kuin mistä HR jo mainitsi GTA:n kohdalla. Valo sammuu aina hetken päästä enkä ole nähnyt siinä mitään dramatiikkaa . Jos lämmittimen kaapelin nykäisee irti hyvissä ajoin ennen starttia ei valo syty. (Tyhjä)käynnissä en tosin ole havainnut mitään vaeltamista enkä mitään muitakaan häiriöitä.
Joskus tuo valo on syttynyt hetkeksi myös kuumalla kesäkelillä ruuhkassa seistessä kun koneen lämmöt alkaa nousta yli 90:n. Ei mitään muita häiriöitä silloinkaan, joten olen ajanut vain. Jotenkin se siis lämpötiloihin / niiden epäsuhtaan liittyy ainakin tällä yksilöllä.
FAQ-osiossakin on muuten mainintoja aiheesta, ja samoja havaintoja on kirjattu myös mm. VM:n käyttötestissä aikanaan, joten jotain tyyppivian kaltaista tuo tuntuu olevan.
Joskus tuo valo on syttynyt hetkeksi myös kuumalla kesäkelillä ruuhkassa seistessä kun koneen lämmöt alkaa nousta yli 90:n. Ei mitään muita häiriöitä silloinkaan, joten olen ajanut vain. Jotenkin se siis lämpötiloihin / niiden epäsuhtaan liittyy ainakin tällä yksilöllä.
FAQ-osiossakin on muuten mainintoja aiheesta, ja samoja havaintoja on kirjattu myös mm. VM:n käyttötestissä aikanaan, joten jotain tyyppivian kaltaista tuo tuntuu olevan.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Nämä kaikki allekirjoitan myös minä, sekä myös sen että valo ei enää syty jos käynnistää heti uudestaan. Muuten sitä ei kyllä tapahtunut, vain lämppärin käytön jälkeen. Itse otin aina piuhan irti samaan aikaan kun aamupuuro jäähtyiPepperoni kirjoitti:Ruiskun merkkivalohan se. Oletko käyttänyt moottorilämmitintä kun tuo tapahtuu? Meidän 155:ssa on nimittäin ollut samaa ilmiötä kuin mistä HR jo mainitsi GTA:n kohdalla. Valo sammuu aina hetken päästä enkä ole nähnyt siinä mitään dramatiikkaa . Jos lämmittimen kaapelin nykäisee irti hyvissä ajoin ennen starttia ei valo syty.
- J Grönlund
- Viestit: 112
- Liittynyt: 30 Joulu 2004, 06:50
- Paikkakunta: Norrtälje Ruotsi