GTA vs "tavallinen"v6 ?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
pekkal
Viestit: 166
Liittynyt: 15 Elo 2006, 18:25

GTA vs "tavallinen"v6 ?

Viesti Kirjoittaja pekkal »

Millainen ero on GTA:lla ja tavalisella 156 v6:sella,ois sellainen tarjolla ja etisestä ois hyvitys ihan kohallaan,onhan siinä korissa vähän niitä helmoja yms.enempi,va onkos kone sit sijoituksen arvoinen,pääsen ajamaan gta:ta eka kerran n.viikon päästä,eli ei oo kokemuksia ko.autosta,mitä ny on isot pojjaat puhuneet,eli kokemuksia kiitos !!!

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Lyhyellä kokemuksella molemmista vastaan yksinkertaisesti, KYLLÄ :-D

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Koneen osalta on ehdottomasti hyvä sijoitus, paljon parempi vääntö verrattuna 2,5 V6:een. Myös varustelu on eri tasoa, GTA:ssa on kaikki vakiona paitsi xenonit.

Niin ja tämä siis 5 vuoden kokemuksella 2,5:sta ja 3v kokemuksella GTAsta.

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Ja se yks pikkujuttu... N.15-20000 eur hinnassa... Niin paljon parempi se tuskin on,koska esim alustan sekä korin näyttävyyden voi tehdä itse... Jokaisen oma valinta tietenkin.
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

hintaero vähän riippuu mistä ostaa, hyvässä lykyssä ero on vain muutamia tonneja jos ostat esim delta-autosta 2,5kkaan niin muutama tonni lisää niin saa ulkomailta tuodun GTAn tai jos ostaa yksityiseltä. Normaalimallin modifioiminen GTAksi ei ole ihan pikku juttu, esim ohjaus on eri, alusta, jarrut, jne autoissa on aika paljon eroja.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Joskus painiskelin ite tämän asian kanssa: Vaihtaakko "tavallinen" v6 gta:han.. Päätös tuli nopeasti. Pihaan saapuisi lähes samannäköinen auto, vajaan sekunnin nopeampi kiihtyjä, sisusta tietenkin erilainen,alusta missä tahansa 156:ssa parempi, jos kunnolla tehty kunnon osista. Päätös ei niin pitkän miettimisen jälkeen se että tästä ilo irti,ja intoa tämän kanssa todellakin riittää! Sitten kun 3.2 gt:tä myydään sopivaan hintaan,niin sitten se! (ehkä välissä 3.0 gtv). OIs tuossa perhe auton vaihtokin volvon v70:seen, joten en vähään aikaan tosta omastani luovu, ja vapaaehtoisesti en milloinkaan!! Siihen gt:hen se kai on sitten pakko käsirahoiks antaa.. :cry: :cry:
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
HANU
Viestit: 769
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HANU »

GTA on täysin erilainen auto moottorin ja alustan suhteen. GTA muuten kiihtyy yli sekunnin nopeammin 0-100 km/h ja kulkee varmasti 250km/h.
0-250 km/h kiihdytyksessä tarvii vaihdetta vaihtaa vain kerran, kakkoselta kuutoselle eikä silloinkaan moni perässä pysy.
Alusta on ratavalmis, eikä voi verrata vakioon.
Jarrut eri planeetalta kuin v6:ssa.
Penkit antaa paremman sivuttaistuen ja on tietysti nahkaa.
Ulkopäinkin auto on paremman näköinen.
Kokemusta on kummastakin autosta riittävästi mutkaradalla, kiihdytys-suoralla ja nopeasta ajosta maantiellä.
Sorateitä en ajanut enkä talvella, niistä ei ole kokemusta.
OSTA GTA!!!
Autokaupan ammattilainen

Silvio
Viestit: 1034
Liittynyt: 16 Syys 2005, 15:09
Paikkakunta: Haukipudas

Viesti Kirjoittaja Silvio »

Vaihtaisin noihin lopputeksteihin "osta GT". :-D Siis tämä jos olet kerran omistanut 2.5 156:sen. Sen jälkeen mielestäni ainoa porras on gtv 3.0tai mieluummin gt. (siis se auto jossa 156 jakautui kahtia, 159,siin sekä gt:hen...Se on kyllä totta jotta penkeissä ei löydy riittävää sivutukea, aivan, ettei jopa Touche...
Kaikki musiikki on paskaa,paitsi hevi.Ja se se vasta paskaa onkin..

Avatar
V-tyyli
Viestit: 303
Liittynyt: 07 Syys 2006, 01:09

Viesti Kirjoittaja V-tyyli »

HANU kirjoitti:GTA on täysin erilainen auto moottorin ja alustan suhteen. GTA muuten kiihtyy yli sekunnin nopeammin 0-100 km/h ja kulkee varmasti 250km/h.
0-250 km/h kiihdytyksessä tarvii vaihdetta vaihtaa vain kerran, kakkoselta kuutoselle eikä silloinkaan moni perässä pysy.
Alusta on ratavalmis, eikä voi verrata vakioon.
Jarrut eri planeetalta kuin v6:ssa.
Penkit antaa paremman sivuttaistuen ja on tietysti nahkaa.
Ulkopäinkin auto on paremman näköinen.
Kokemusta on kummastakin autosta riittävästi mutkaradalla, kiihdytys-suoralla ja nopeasta ajosta maantiellä.
Sorateitä en ajanut enkä talvella, niistä ei ole kokemusta.
OSTA GTA!!!
Hanun viesti on kyllä mahtava, tunteella kirjoitettu!

En tiedä haetaanko tälläisen väläyttämisestä tervaa ja höyheniä, mutta e39 mallin n. vm. 1999 M5 bemarin saa suunnilleen samalla rahalla kuin 2002 GTAn. 400 hv on aina 400 hv :)

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

..ja takaveto lukkoperällä..

..jonka saa vielä pienemmällä rahalla 75 Turbosta jne. :-D

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

Käy kokeilemassa sitä GTA:ta ja puntaroi ajatuksia sitten uudestaan :mrgreen:

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

V-tyyli kirjoitti: En tiedä haetaanko tälläisen väläyttämisestä tervaa ja höyheniä, mutta e39 mallin n. vm. 1999 M5 bemarin saa suunnilleen samalla rahalla kuin 2002 GTAn. 400 hv on aina 400 hv :)
halvin 99 M5 30300 € ja ajettu yli 200tkm, jos otetaan sellainen varteenotettava vähemmän ajettu hinta on n 40000 sillä saa jo melkein kaksi
n 100tkm ajettua GTA:ta :mrgreen:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

pekkal
Viestit: 166
Liittynyt: 15 Elo 2006, 18:25

Viesti Kirjoittaja pekkal »

No niin,tulin just ulkoiluttamasta v6:sta ja täytyy sanoa jos GTA:n kone on kuin eri planeetalta ni sen täytyy olla todella magee,tuo mun v6:nen antoi 205 hv penkissä ja vetelee tosi hyvin,mut täytyy ajaa se GTA ja vertailla ns.perstuntumalla,palailen koeajon/kaupanteon jälkeen asiaan!

Avatar
HANU
Viestit: 769
Liittynyt: 27 Joulu 2004, 18:25
Paikkakunta: VAHTO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HANU »

pekkal kirjoitti:No niin,tulin just ulkoiluttamasta v6:sta ja täytyy sanoa jos GTA:n kone on kuin eri planeetalta ni sen täytyy olla todella magee,tuo mun v6:nen antoi 205 hv penkissä ja vetelee tosi hyvin,mut täytyy ajaa se GTA ja vertailla ns.perstuntumalla,palailen koeajon/kaupanteon jälkeen asiaan!
Mun kuutoskoneisessa piti olla Muukkosen reissun jälkeen 215 heppaa, mutta GTA:n koeajon jälkeen olisin veikannut 115 hopujoutia :crazyeyes: niin erillaista oli meno.
Mun piti ostaa GTA koeajamatta, mutta myyjä "pakotti" ajamaan ennen papereitten tekoa.
GTA:n nopean ajon ominaisuuksista on sen verran kokemusta että niistä
13 tkm:sta jotka ajoin, n.3000 km kertyi moottoriradoilta.
Uusi omistaja sai ainakin GTA:n jossa ei karstaa päässyt kertymään :-D
Autokaupan ammattilainen

pekkal
Viestit: 166
Liittynyt: 15 Elo 2006, 18:25

Viesti Kirjoittaja pekkal »

Joo,koeajo on asia joka pitää jättää tekemättä jos sydän sykkii yhtään alfalle ,paluu "arkeen"voi olla liian kovaa...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

V-tyyli kirjoitti:e39 mallin n. vm. 1999 M5 bemarin saa suunnilleen samalla rahalla kuin 2002 GTAn
Mutta mutta. Voisi ainakin kuvitella että M5:n ylläpitokulut ovat vähän eri luokkaa kuin GTA:n? Enkä yritäkään kieltää etteikö Bemwee olisi makoisa peli.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
V-tyyli
Viestit: 303
Liittynyt: 07 Syys 2006, 01:09

Viesti Kirjoittaja V-tyyli »

V6 kirjoitti:
V-tyyli kirjoitti: En tiedä haetaanko tälläisen väläyttämisestä tervaa ja höyheniä, mutta e39 mallin n. vm. 1999 M5 bemarin saa suunnilleen samalla rahalla kuin 2002 GTAn. 400 hv on aina 400 hv :)
halvin 99 M5 30300 € ja ajettu yli 200tkm, jos otetaan sellainen varteenotettava vähemmän ajettu hinta on n 40000 sillä saa jo melkein kaksi
n 100tkm ajettua GTA:ta :mrgreen:
:drinking: Kerro missä pyydetään GTAsta 20 000 (okei, sanoit melkein), niin sinne auton vaihtoon HETI kun saa jonkun euron lisää taskun pohjalle :mrgreen:

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 9645
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): Mégane+Mii=265hv
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Kukin tietysti tekee omat päätöksensä itse. Uusinta autoani hankkiessani oli kaupassa myös budjettiin sopiva GTA, mutta en käynt edes kokeilemassa, koska ajettuja kilometrejä oli minulle liikaa. Mutta kyllä se ihan eri auto on kuin tuo normaali V6.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Sanoin sen kerran, ja sanon sen uudestaan: Jos ei ole aiheeseen liittyvää asiaa voi sen jakaa omassa ketjussa jos se jotenkin voisi jotakuta tätä foorumia lukevaa kiinnostaa.

Jokaiseen ketjuun ei kuitenkaan tarvitse kirjoittaa mitä päähän sattuu, vaan olisi suotavaa katsoa otsikkoa ja miettiä onko aiheeseen oikeasti jotain annettavaa, vai onko kyseessä vain lämpimikseen jutustelua.

Jokainen varmaan ymmärtää jos "osa" viesteistä hävisi bittiavaruuteen, ja sinne ne lentää jatkossakin jos on jotenkin vaikeata pysyä aiheessa. Tämä nyt on rankempi varoitus kun tuntuu olevan tätä liikkeellä, ja pahoittelen että olen poistanut teidän tunteella kirjoittamia tuotoksia, toivottavasti ymmärrätte. Tämä ei ollut mitään henkilökohtaista kenellekään, mutta jos tunsit pistoa sydämmessäsi niin vilkaise otsikkoa ennenkuin paina "Lähetä"-nappia.

Valitukset ja mietteet otetaan vastaan privana, kiitos.

Avatar
V-tyyli
Viestit: 303
Liittynyt: 07 Syys 2006, 01:09

Viesti Kirjoittaja V-tyyli »

Katselin (kateellisena) tullipäätöksiä. 2002 GTA oli elokuussa suosittu auto, kaksin kappalein. Verotusarvo 25 000 ja 25 600. Ajettu n. 80 tkm ja veroa jotain 9 k€ luokkaa. Syyskuus vain yksi 70 tkm ajettu ja verotusarvo 25 000.

Saksassa hinnat 13-14 tonnin luokasta ylöspäin. Luultavasti ehjät pyynnöltään yli 15 ja tinkivarasta en osaa sanoa. Kuluja tulee tuodessa varmaan n:

vero 9 000
auto 15 000 - -->
haku 2 000
Talvivarusteet 1 000
--------------
27 000

Pitänee lopettaa foorumin selaus ikuisesti :mrgreen: , jotta ei pyörisi GTAt mielessä

V

Vastaa Viestiin