3.0 12V ja 24V erot
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 517
- Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
- Car(s): 156 2.5 V6 SW -03, Maserati Quattroporte -06, Range Rover TD6 -02
- Paikkakunta: Jämsä
3.0 12V ja 24V erot
Aikoinaan ostin uutena 75 3.0 American, joten se 12V kone on mulle tuttu. Nyt kuitenkin on alkanut (taas) Alfa himottaan, ajatuksissa on hakea 3.0 GTV Saksasta. Minkälainen on tuo 24 venttiilinen verrattuna 12 venttiiliseen. Huipputehoja on selvästi enemmän, miten alaväännön laita? Äänimaailma ei liene ainakaan vaisumpi kuin 12 V koneessa, vai miten on?
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
itsellä kokemusta molemmista, tosin 24V koneesta vasta muutamalta kuukaudelta huippuvääntö tulee tuossa 24V koneessa hieman ylempänä kuin perinteisessä 12V koneessa, käytännössä eroa ei tunne. öljynkulutuksessa olen havainnut melkoisen eron nyt 164 superilla takana 6tkm edellisen vaihdon jälkeen ja öljyn määrä pysynyt edelleenkin max merkissä.
äänet ovat herkkua korville myös uudemmassa koneessa, omassa paikallaan peltisarjat jotka tuovat kivan lisän pakoääniin
ohessa nimim ärrän kotisivuilta löytyvä taulukko josta löytyy vertailupohjaa sekä vanhan että uudemman 12v kutosen ja 24V kutosen suhteen:
http://www.flyktman.com/alfa/mallit164.htm
äänet ovat herkkua korville myös uudemmassa koneessa, omassa paikallaan peltisarjat jotka tuovat kivan lisän pakoääniin

ohessa nimim ärrän kotisivuilta löytyvä taulukko josta löytyy vertailupohjaa sekä vanhan että uudemman 12v kutosen ja 24V kutosen suhteen:
http://www.flyktman.com/alfa/mallit164.htm
Tuoosakin ketjussa on jotain juttua aiheesta
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=9530
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=9530
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16