147 vaihteisto ja vaihdekeppi
Valvoja: Moderators
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
147 vaihteisto ja vaihdekeppi
Heips! Vaihdatin laatikon öljyt shellin synteettisiin ja samalla laitettiin pullo Fortea sisään. Laatikko toimikin jo vähän aikaa kuin unelma, mutta nyt on tullut taas uutta esille. Aski viheltää kuumana moottorijarrutuksissa pienillä vaihteilla (1, 2 ja 3) kuuluvasti. Pienillä vaihteilla moottorijarrussa kuluu ulos myös "metallinen kalkatus". Vaihteiston ollessa kylmä moista ongelmaa ei ole. Kuumana aski rahisee myös jonkin verran auton ollessa paikallaan vapaalla. Ääni häviää kytkimen ollessa auki (poljin pohjassa). Ääni vaihtelee riippuen päivästä. Joskus ei ääntä olleskaan.
Myös vaihdekepin jumiutumista 4 vaihteelle tapahtuu silloin tällöin. Tuntuu, että pykälä ei lähde päältä pois, mutta laatikko onkin jo tällöin vapaalla, mutta keppi ei liiku sivusuunnassa. Laatikko räjähtämässä vai mistä on kysymys?
Myös vaihdekepin jumiutumista 4 vaihteelle tapahtuu silloin tällöin. Tuntuu, että pykälä ei lähde päältä pois, mutta laatikko onkin jo tällöin vapaalla, mutta keppi ei liiku sivusuunnassa. Laatikko räjähtämässä vai mistä on kysymys?
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Fortet on edelleen sisällä. Sitä ei ole tarkoitus poistaa ollenkaan (ei ainakaan mainittu), mutta kokeilen vielä tuota laatikkoa tavallisilla mineraalipohjaisilla 5-luokan öljyillä. Jos ei korjaannu, niin sitten kaara vaihtoon...
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
Ton vaihdelaatikkoforten (Diff & Gear Treatment) tarkoitus ei kai ole puhdistaa laatikkoa. Sen sijaan sen pitäisi parantaa öljyn paineenkestoa ja pashkan muodostumista lootaan sekä vähentää soraääniä, pienentää laatikon toimintalämpötilaa yms.Rolle kirjoitti:Ok ei ole kokemusta fortesta. Ajattelin vain että eikö niiden idea ole puhdistaa, niin pitääkö sen paskan sitten jatkaa kiertoaan tuolla laatikossa?
Edit: Niin siis estää paskan muodostumista lootaan

Viimeksi muokannut Laba, 05 Kesä 2006, 18:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Mulla on ollut vähän samaa vikaa. Aski tuntuu jonkun verran viheltelevän veto päällä rullaillessa ja alkaa rahista ja kalkattaa lämmettyään. Eipä tuo minua ihan hirveästi häiritse, kunhan laatikko toimii.Kirkinen kirjoitti:Kummallista, kun tuo laatikko ei vihellä olleskaan kylmänä moottorijarruissa. Kun ajaa laatikon kuumaksi, niin sitten alkaa tuo kujeilu...

Huomenna kytkinrempan yhteydessä laatikkoon laitetaan Tutela Matryx GL4 -öljyt. Täytyy sitten kuulostella uudestaan.
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Millonkas Puuha on siirtynyt "munuaislinjalle"? P.S. tänään vm -04 ja -03 Alfaa katsomaan. Koneet V6 ja R4. Lauantaina menee mineraalit sisään laatikkoon...puuha kirjoitti:Taitaapi olla joku laakeri, kun lämpiää niin alkaa ahdistamaan. Ei ole edukasta korjailla...
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
Ymmärsinkö oikein, että nuo oireet tuli nimenomaan öljynvaihdon jälkeen vai vaihdoitko alunperin öljyt oireiden takia.
Minulla oli joskus 300-sarjan bemarissa samantyyppiset oireet. Ostin varaosaliikkeestä jotakin paksuhkoa vaihdelaatikon "hoitoainetta" ja se piti laatikon hiljaisena pari tuhatta kilometriä (tosin vaihdekeppi kangistui hieman). Sitten uudelleen sama satsi ja auto myyntiin. Mahdollista vikaa en tullut selvittäneeksi.
Minulla oli joskus 300-sarjan bemarissa samantyyppiset oireet. Ostin varaosaliikkeestä jotakin paksuhkoa vaihdelaatikon "hoitoainetta" ja se piti laatikon hiljaisena pari tuhatta kilometriä (tosin vaihdekeppi kangistui hieman). Sitten uudelleen sama satsi ja auto myyntiin. Mahdollista vikaa en tullut selvittäneeksi.
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Tuo ongelma alkoi oikeastaan 120 tkm huollon jälkeen, kun Milanon pojat laittoivat Nesteen synteettiset sisään. Arvelin vaihtaa öljyt uudestaan 150 tkm kohdalla (entiset tulivat vaahtona ulos), jotta nuo jurinat häviäisivät kuumana etenkin pienillä vaihteilla. No pantiin shellin synteettiset (luokka 5) ja tuubi fortea, jonka pitäisi vähentää vaihteiston melua jne. Oikeastaan kaikki pelasi kuin unelma 6 tkm ajan, mutta kun kelit lämpenivät, niin alkoi taas tuo laatikon "kiroileminen" pienillä nopeuksilla 1 ja 2 vaihteella (lähinnä kun autoa ryomitellään ja vaihteistossa ei öljy kierrä vielä kunnolla). Kylmänä moista ongelmaa ei ole ja kuumanakin tuo ilmenee vain liikkeellä lähdössä ja moottorijarrussa.pesti kirjoitti:Ymmärsinkö oikein, että nuo oireet tuli nimenomaan öljynvaihdon jälkeen vai vaihdoitko alunperin öljyt oireiden takia.
Minulla oli joskus 300-sarjan bemarissa samantyyppiset oireet. Ostin varaosaliikkeestä jotakin paksuhkoa vaihdelaatikon "hoitoainetta" ja se piti laatikon hiljaisena pari tuhatta kilometriä (tosin vaihdekeppi kangistui hieman). Sitten uudelleen sama satsi ja auto myyntiin. Mahdollista vikaa en tullut selvittäneeksi.
Mielestäni tuo ääni tulee ennemmin tasauspyörästön puolelta kuin vaihteiston puolelta.
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Onkos kenelläkään muuten räjäytyskuvaa voimansiirrosta? 156:ssa ja 147:ssa lienee sama konfiguraatio?
Ajoin tuossa -04 JTS:n. Kone tuntui omaani verrattuna nuhaiselta - lieneekö ominaista? Kytkinpolkimessa tuntui "lievä" hieronta, kuten omassanikin silloin uudempana (nyt sen jo huomaa kunnolla). Kutosessa en ole moiseen törmännyt vielä...
Ajoin tuossa -04 JTS:n. Kone tuntui omaani verrattuna nuhaiselta - lieneekö ominaista? Kytkinpolkimessa tuntui "lievä" hieronta, kuten omassanikin silloin uudempana (nyt sen jo huomaa kunnolla). Kutosessa en ole moiseen törmännyt vielä...
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Hieronta? Mahtaakohan olla kyse samanlaisesta polkimen tärinästä, joka omassani alkoi tuossa reilu viikko sitten. Mun tapauksessa hieromakone vain meni kertaheitolla täydelle teholle, ja auto onkin juuri tällä hetkellä pajalla kytkimen vaihdossa. En ole kyllä missään ajamassani autossa moiseen ennen törmännyt, enkä omassanikaan aikaisemmin.Kirkinen kirjoitti:Kytkinpolkimessa tuntui "lievä" hieronta, kuten omassanikin silloin uudempana (nyt sen jo huomaa kunnolla). Kutosessa en ole moiseen törmännyt vielä...
- Pablo Honey
- Viestit: 662
- Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
- Car(s): Ex 156 2.5 V6
- Paikkakunta: Tampere
Joo, samanlaista oli tuo minun oireiluni, joskaan se ei ollut sirinää, vaan ihan kunnon tärinää, jonka taajuus vaihtui koneen kierrosten mukaan.Kirkinen kirjoitti:Voisiko sitten sano, että nopea taajuuksinen "sirinä", joka häviää, kun kytkimen painaa reilusti pohjaan. Tämä sirinä tuntuu, kun poljinta painaa hiukan, jotta pääsee ns. tuntumalle...
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
No niin! Sisään uudet 80W-90 mineraalit (luokka 5, öljy mallia trucks jne eli raskaisiin koneisiin), ja kappas laatikko rullaa nätisti ja äänettömästi kuumanakin.... pientä ääntely havaittavissa 1 vaihteella aivan madellessa, mutta kun 2 tulee tupaan, niin ei mitään ääntä havaittavissa... Entinen synteettinen öljy oli sitten mennyt ihan liruksi ja harmaaksi kermaksi... Ei metallia havaittavissa öljyn seassa. Epäilys - Forten lisäaineistus ei ollut yhteensopiva edellisen synteettisen öljyn kanssa, jonka seurauksena helvetinmoinen narina hitaasti ajaessa ja liikkeillelähdöissä tasauspyörästön osalta... voi olla myös, että öljyn lisäaineistus ei vaan toiminut.
Vehkeet kunnossa - tämän seurauksena tultiin sitten Loviisasta Lapinjärvelle hurukyytiä mutkatietä
Vehkeet kunnossa - tämän seurauksena tultiin sitten Loviisasta Lapinjärvelle hurukyytiä mutkatietä

ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Koska vitosessa on parempi "paineensieto" kuin nelosessa.
Muuten, ajelin eilen Hesaan 120-140 km/h:ssa ja eipä jurissut laatikko yhtään... Olen myös sitä mieltä, että kytkinpolkimeen tuleva jurina myös vaimeni...
Muuten, ajelin eilen Hesaan 120-140 km/h:ssa ja eipä jurissut laatikko yhtään... Olen myös sitä mieltä, että kytkinpolkimeen tuleva jurina myös vaimeni...

ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Jaa, tämän takia vain kysyinKirkinen kirjoitti:Koska vitosessa on parempi "paineensieto" kuin nelosessa.
Ricambi Heikka kirjoitti:Tehtaan uusien huolto-ohjeiden(annettu 4.2.2005) mukaan Alfoihin ei enää suositella GL-5 öljyjä vaihdelaatikoihin (eikö Mobilin myyjät tätä ole kertoneet ). Ne on nyt korvattu GL-4 ja GL-4+ luokituksilla olevilla öljyillä. Maailmalla on huhujen mukaan ollut jotain synkka ongelmia laatikoissa, jonka vuoksi nuo suositukset olisi muutettu. Alla uudet suositukset:
Alfa 147(ei 3.2V6), 156(ei 2.5V6 - 3.2V6 - 2.4JTD20v), 166(ei 2.5V6 - 3.0V6 - 3.2V6 - 2.4JTD20v), GT(ei 3.2V6), GTV/Spider(ei 3.2V6)
Uusi suositus: TUTELA CAR TECHNYX, SAE 75W-85, GL-4+
Alfa 147 3.2V6, 156 2.5V6 - 3.2V6 - 2.4JTD20v, 166 2.5V6 - 3.0V6 - 3.2V6 - 2.4JTD20v, GT 3.2V6, GTV/Spider 3.2V6
Uusi suositus: TUTELA CAR MATRYX, SAE 75W-85, GL-4
Alfa 156Q4 (peräöljy)
Uusi suositus: TUTELA W90/M-DA, SAE 80W-90, GL-5
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Rallatus alkaa taas palailla. Lueskelin tossa, että kyseessä voisi olla loppuunkulut kytkinkin ja painelaakeri... Tietysti, jos jollakin on niitä räjäytyskuvia niin tattis!
e.d.i.t. Jollakin hyviä ehdotuksia uudesta kytkinpaketista ja lootasta?
e.d.i.t. Jollakin hyviä ehdotuksia uudesta kytkinpaketista ja lootasta?
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Muukkosen tarjous oli, että asetelma ja asennus 600 € ja työ 6 h. Katotaan mihin Milanon pojat pystyy...
e.d.i.t. asetelma + levy + työ 600 tai 700 € ja siihen päälle sitten painelaakeri. Kuinkas tässä taas näin kävi?
e.d.i.t. asetelma + levy + työ 600 tai 700 € ja siihen päälle sitten painelaakeri. Kuinkas tässä taas näin kävi?
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
No niin! Auto Automilanossa tukivarsihuollossa. Samalla ajettiin pieni lenkki ja Luigitt arvelivat, että vika on kytkinakselin laakerissa. Tilanne on, että laakerin voi saada mahdollisesti irrallisena, mutta välttämättä ei kuten takavuosina. Tällöin ainoaksi lääkkeeksi jää laatikon vaihto... 

ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
BSTR:n kanssa olikin jo hommasta juttua. Laatikko irti, laatikon räjäytys jne. Mielenkiintoista olisikin tietää, että miten ton laatikon saa pois konehuoneesta. Mahtuuko tulemaan suoraan ulos, jos purkaa pyöränripustuksen pois vai pyörähtääkö se aski sieltä ja tulee ns. koneen alle ulos...
Pitää soitella Muukkoselle ja kyselle, mitä tuo kustantaa. Milanon pojat, kun näyttävät ämpyilevän kustannusarvion tekemisessä...
Pitää soitella Muukkoselle ja kyselle, mitä tuo kustantaa. Milanon pojat, kun näyttävät ämpyilevän kustannusarvion tekemisessä...
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
Muukkonen kertoi, että lakrun vaihto parin tunnin homma. Jotain positiivista asiaa aina välillä.
Tietysti romikselta voisi hakea tuota laatikkoa, mutta osaako joku neuvoa mistä etsiä moista?
edit: Vaihtolaatikon hinta 1500 € ja saksasta. Auto lähtee Muukkoselle ensi torstaina tai perjantaina. Katsotaan nyt sitten mitä tehdään = saako entisestä kalua vai pannaanko uusi. Samalla uusi kytkin + työsylinteri + painelaakeri ja remmihoito + vesipumppu. Milanon kanssa ei jaksa asioida enää tästä lähtien, kun ei oikea työnteko kiinnosta. Antaa poikien väsäillä valohoitoa ja määräaikaishuoltoja hyvällä katteella.
Tietysti romikselta voisi hakea tuota laatikkoa, mutta osaako joku neuvoa mistä etsiä moista?
edit: Vaihtolaatikon hinta 1500 € ja saksasta. Auto lähtee Muukkoselle ensi torstaina tai perjantaina. Katsotaan nyt sitten mitä tehdään = saako entisestä kalua vai pannaanko uusi. Samalla uusi kytkin + työsylinteri + painelaakeri ja remmihoito + vesipumppu. Milanon kanssa ei jaksa asioida enää tästä lähtien, kun ei oikea työnteko kiinnosta. Antaa poikien väsäillä valohoitoa ja määräaikaishuoltoja hyvällä katteella.
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
- Kirkinen
- Viestit: 1026
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
- Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi
No niin! 147 is Back and Rulez!
Helsinki - Pännäinen - Ähtävä - Koria. 12 tunnin keikka se oli, mutta tänään se tapahtui - Alfa 147 palasi henkiin ja kotiin. Voi pojat, että vanha kosla tuntui hyvältä. Oikein tuli uutuusajat mieleen. Ilonkyynel linssin kulmassa ajelin kotia päin Ähtävältä. Kiitokset siitä Muukkosen Pojille isolla K:lla. Siellä on vielä ammattitaitoa auton korjauksesta.
Vaihteistoakselien molemmat laakerit vaihdettiin. Kytkimen puoleinen pieni päälaakeri oli sitten aivan kaput. Laakerin karkaisu ja pinta olivat pettäneet ja kuulien metallipideke oli lähtenyt kävelemään. Sisäkoolin pinta oli kahdesta kohtaa kuin hiiren nakertama. Kuulat myös siellä täällä laakeriurassa. Asentajan kommentti, että ihme ettei pamahtanut kokonaan kuulat askiin.
Mitä tämä kustansi? Neljä laakeria ja työtä = 1076,90 € Minusta vieläpä kohtuu hintaan, jos vaihtoehtona oli autonvaihto tai kokonaan uuden osto ja entisen paalaus (Milanon kommentti).
P.S. Palvelu oli huippua. Muukkonen heitti asemalle, kun vein auton. Nyt hän tuli vielä asemalta hakemaan ja luovutti auton lauantaipäivänä. Kaikki samaan rahaan... Alfa Problems? Go to Muukkonen

Helsinki - Pännäinen - Ähtävä - Koria. 12 tunnin keikka se oli, mutta tänään se tapahtui - Alfa 147 palasi henkiin ja kotiin. Voi pojat, että vanha kosla tuntui hyvältä. Oikein tuli uutuusajat mieleen. Ilonkyynel linssin kulmassa ajelin kotia päin Ähtävältä. Kiitokset siitä Muukkosen Pojille isolla K:lla. Siellä on vielä ammattitaitoa auton korjauksesta.
Vaihteistoakselien molemmat laakerit vaihdettiin. Kytkimen puoleinen pieni päälaakeri oli sitten aivan kaput. Laakerin karkaisu ja pinta olivat pettäneet ja kuulien metallipideke oli lähtenyt kävelemään. Sisäkoolin pinta oli kahdesta kohtaa kuin hiiren nakertama. Kuulat myös siellä täällä laakeriurassa. Asentajan kommentti, että ihme ettei pamahtanut kokonaan kuulat askiin.
Mitä tämä kustansi? Neljä laakeria ja työtä = 1076,90 € Minusta vieläpä kohtuu hintaan, jos vaihtoehtona oli autonvaihto tai kokonaan uuden osto ja entisen paalaus (Milanon kommentti).
P.S. Palvelu oli huippua. Muukkonen heitti asemalle, kun vein auton. Nyt hän tuli vielä asemalta hakemaan ja luovutti auton lauantaipäivänä. Kaikki samaan rahaan... Alfa Problems? Go to Muukkonen

ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI