Höh, 164 ei saavuta käyntilämpöään!
Valvoja: Moderators
Höh, 164 ei saavuta käyntilämpöään!
Vaikka kuinka ajaisi Oulun ja Joensuun väliä niin ei vaan nouse nepasta lämpömittarin viisari yli 80:n asteen vaan jää siihen 70:n asteen korville eli "alle puolenvälin". Ei viitsisi vielä 10:n asteen lämpimillä ruveta laittamaan pahvia syylärin eteen. Onhan tuo nyt jo tuon neljä vuotta noussut kovemmillakin pakkasilla tuonne 90:n asteen tietämille tai vähintään zäppäillyt sitä 80-90:n väliä.
Onkohan tuosta nyt mittari/sen anturi pärähtämäisillään vai onko joku termostaattiongelma? Mitenkäs tuon voisi selvittää? Itse kun en tajua mitä tuo termostaatti ihan tarkalleen tekee ja missä se edes tuossa kuusnepassa on? Luulisihan tuon lämpenevän kun kengittää kakkosella 5 km mutta kun ei niin ei... kyllä lämppäristä tulee lämmintäkin ilmaa mutta olisikohan tuo ehkä pätkän viileämpää kuin ennen vai olisikohan vaan placebo kun näkee ettei ole moottori saavuttanut oikeata käyntilämpötilaa
Mikäs lienee vikana tällä kertaa..? whatdooaiduu?
Onkohan tuosta nyt mittari/sen anturi pärähtämäisillään vai onko joku termostaattiongelma? Mitenkäs tuon voisi selvittää? Itse kun en tajua mitä tuo termostaatti ihan tarkalleen tekee ja missä se edes tuossa kuusnepassa on? Luulisihan tuon lämpenevän kun kengittää kakkosella 5 km mutta kun ei niin ei... kyllä lämppäristä tulee lämmintäkin ilmaa mutta olisikohan tuo ehkä pätkän viileämpää kuin ennen vai olisikohan vaan placebo kun näkee ettei ole moottori saavuttanut oikeata käyntilämpötilaa
Mikäs lienee vikana tällä kertaa..? whatdooaiduu?
Voi perkele sentään näitä rakkineita!
- Carlos
- Viestit: 1932
- Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
- Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15 - Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi
Termostaatti löytyy tuosta.
Joo-op, pitää tilata tuo termostaatti jostain niin nousee nuo lämmötkin kohilleen. Eikös tuota puuhaa varten tarvitse valuttaa vedet pellolle vai onko se termari siinä kuivillaan. Luin jostain voortipalstalta että jos käyttää kuivana saattaa jämähtää termari jumiin ja pitää vaihtaa uusi; monesti käytetään liian hätäisesti kun vaihdetaan nesteet ja putkessa on ilmaa niin siinä kuulemma saattaa pilata uudenkin termarin... Vaihdoin nimittäin juuri nesteen kuukausi sitten ja aika huoletta käytin lämpimäksi sen kumempaa letkujen puristelua ja vasta lämpimänä vettä lisäten - olisikohan siinä poxahtanut tuo värkki..?
Mistä muuten kandee valuttaa nepasta nesteet ulos; sieltä vesipumpun putkesta alhaalta vai tässä tapauksessa jostain ylempää niin ettei kaikkea tartte valutella ulos kun tuo termarikin on "puolessa välissä" moottoria?
JIPPII, huomasin tuossa by the way motonetin sivuilla surffatessani että Joensuuhun avataan oma myymälä jo ensi kuussa!!!!! Mitä viddua; loistavaa hehee ei tarvitse enää kaikkea tavaraa aina kantaa selkä vääränä postista kalliine kuluineen! Brilliant!
Että tämmösiä.
Mistä muuten kandee valuttaa nepasta nesteet ulos; sieltä vesipumpun putkesta alhaalta vai tässä tapauksessa jostain ylempää niin ettei kaikkea tartte valutella ulos kun tuo termarikin on "puolessa välissä" moottoria?
JIPPII, huomasin tuossa by the way motonetin sivuilla surffatessani että Joensuuhun avataan oma myymälä jo ensi kuussa!!!!! Mitä viddua; loistavaa hehee ei tarvitse enää kaikkea tavaraa aina kantaa selkä vääränä postista kalliine kuluineen! Brilliant!
Että tämmösiä.
Voi perkele sentään näitä rakkineita!
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Taitaapa mennä itselläkin termari vaihtoon.
Oikeestaan noihin pulukan kysymyksiin olisi kiva saada vastaukset.
Eli mistä valuttaa vedet ulos (viime kerralla valutin alavesiletkusta, eli irrotin sen letkun pään syylärin alareunasta)?
Ja kuinka ilmata oikein? (viimeksi lorotin vaan vettä sisään ja puristelin kaikkea mustaa joka käteen osui, kone kokoajan käyden)
Oikeestaan noihin pulukan kysymyksiin olisi kiva saada vastaukset.
Eli mistä valuttaa vedet ulos (viime kerralla valutin alavesiletkusta, eli irrotin sen letkun pään syylärin alareunasta)?
Ja kuinka ilmata oikein? (viimeksi lorotin vaan vettä sisään ja puristelin kaikkea mustaa joka käteen osui, kone kokoajan käyden)
Vaihto näin...164:ssa
-toinen virranjakajan kansi irti pois edestä
-kiinnityspultti auki termarin alapuolelta johon tulee myös pari johtoa
-klemmarit auki
-termari vikkelästi pois ja uusi samantien vauhdissa tilalle ennenkun vuotaa tyhjäksi
-kasaus päinvastasesti
-säiliöön nestettä ja käyttelyä hetken aika ilman korkkia
-korkki kiinni ja koeajolla kone lämpöseks
-lämppäri puhaltamaan kuumaa, sitä pitäs tulla vauhdissa hyvin keskisuuttimesta kun kone on lämmin
-nestemäärän tarkastus
Ilmauksessa ei pitäisi olla ongelmia, 164 ilmautuu tosi hyvin jos kaikki on kunnossa.
Kuumempi 90 asteinen termostaatti on suositeltavampi talvikäyttöön, ite vaihdan sen aina syksyllä, samalla vaihtuu osa pakkasnesteistä. Paitsi jos lämmityslaitteelle on tehty jälkikäteen tuloliitäntä sisäkierron putkelta ja alkuperänen kannessa oleva on tulpattu, niin 90 termaria ei kannata laittaa... voi käydä liian kuumana...
-toinen virranjakajan kansi irti pois edestä
-kiinnityspultti auki termarin alapuolelta johon tulee myös pari johtoa
-klemmarit auki
-termari vikkelästi pois ja uusi samantien vauhdissa tilalle ennenkun vuotaa tyhjäksi
-kasaus päinvastasesti
-säiliöön nestettä ja käyttelyä hetken aika ilman korkkia
-korkki kiinni ja koeajolla kone lämpöseks
-lämppäri puhaltamaan kuumaa, sitä pitäs tulla vauhdissa hyvin keskisuuttimesta kun kone on lämmin
-nestemäärän tarkastus
Ilmauksessa ei pitäisi olla ongelmia, 164 ilmautuu tosi hyvin jos kaikki on kunnossa.
Kuumempi 90 asteinen termostaatti on suositeltavampi talvikäyttöön, ite vaihdan sen aina syksyllä, samalla vaihtuu osa pakkasnesteistä. Paitsi jos lämmityslaitteelle on tehty jälkikäteen tuloliitäntä sisäkierron putkelta ja alkuperänen kannessa oleva on tulpattu, niin 90 termaria ei kannata laittaa... voi käydä liian kuumana...
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Onkos sillä nyt sitten väliä että kääntääkö läpöä täysille ilmauksen ajaksi? Kuusnepassahan ei ole perinteistä "lämppärin hanaa" vaan lämpötila säätyy sekoittamalla kuumaa ja kylmää ilmaa keskenään. Eli veden pitäisi kiertää ihan samalla tavalla riippumatta siitä missä asennossa lämpötilan säädin on. 

Jaa joo tämäkin keskustelu on vielä hengissä. Tosiaan tein tuon termarin vaihdon kyllä jotakuinkin tuon jiiässän ohjeiden mukaan. Mulla oli siinä moottorin alla termarin kohdalla semmonen pesuvati mihin sain lasketella termostaatin "yläpuoliset" nesteet. En viittiny maahan lorotella, varsinkaan kun koneessa oli vain kuukauden vanhat nesteet. Laitoin nuo sitten takaisin kiertoon...
Ilmaus tapahtui täysin tuurilla eli käynnistelin konetta, lisäilin nestettä ja puristelin kaikkea mitä sai kasaan puristeltua (omia palleja).
Nyt auto saavuttaa käyntilämpönsä pomminvarmasti (mittari asettuu siihen 90 -asteeseen ja pysyy), vaikkakin edelleen vähän turhan hitaasti ja perkele autossa todellakin tarkenee!!! Lienen ajellut auton hankinnasta asti paskalla termarilla joten on suorastaan ihmeellistä että alfassa saa nyt hien valumaan jopa 10 -asteen pakkasella! Aivan brillianttia!
Tuo homma kannattaa kyllä tehdä jos vähääkään epäilee että voisi olla termarissa vikaa tai lämmöt seilaa omiaan. Hyvä että nyt tarkenee eikä maksanu paljon
Omaa autoani kyllä edelleen riivaa tuo kummallinen jäähdytysnesteen tason heilahtelu (vuotaa vissiin itsibitsisti mutta välillä tuntuu lisääntuvän itsestään): Välillä paisuntasäiliö ammottaa tyhjyyttään ja toisinaan nesteen pinta nousee lähes maksimiiin. Silloin tällöin tuonne saa sitä vähän lisäillä mutta silti hyppelee aika kummasti... Lämmityslaitteen säädöt, moottorin- ja ulkoilman lämpötila vaikuttavat asiaan ehdottomasti mutta kun en tunnu mitään kaavaa löytyvän. Onko kellään muulla samoja oireita?
Ilmaus tapahtui täysin tuurilla eli käynnistelin konetta, lisäilin nestettä ja puristelin kaikkea mitä sai kasaan puristeltua (omia palleja).
Nyt auto saavuttaa käyntilämpönsä pomminvarmasti (mittari asettuu siihen 90 -asteeseen ja pysyy), vaikkakin edelleen vähän turhan hitaasti ja perkele autossa todellakin tarkenee!!! Lienen ajellut auton hankinnasta asti paskalla termarilla joten on suorastaan ihmeellistä että alfassa saa nyt hien valumaan jopa 10 -asteen pakkasella! Aivan brillianttia!
Tuo homma kannattaa kyllä tehdä jos vähääkään epäilee että voisi olla termarissa vikaa tai lämmöt seilaa omiaan. Hyvä että nyt tarkenee eikä maksanu paljon

Omaa autoani kyllä edelleen riivaa tuo kummallinen jäähdytysnesteen tason heilahtelu (vuotaa vissiin itsibitsisti mutta välillä tuntuu lisääntuvän itsestään): Välillä paisuntasäiliö ammottaa tyhjyyttään ja toisinaan nesteen pinta nousee lähes maksimiiin. Silloin tällöin tuonne saa sitä vähän lisäillä mutta silti hyppelee aika kummasti... Lämmityslaitteen säädöt, moottorin- ja ulkoilman lämpötila vaikuttavat asiaan ehdottomasti mutta kun en tunnu mitään kaavaa löytyvän. Onko kellään muulla samoja oireita?
Voi perkele sentään näitä rakkineita!
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Selvä pyy. Otan samalla kuvia.
Osaiskos joku sanoa tuosta motonetin termarista, että mihin lämpöasteeseen on asetettu?
Tuo on nyt vähän niin ja näin että valutanko kuitenkin kaikki vedet pois, viime kesänä vaihdoin vedet, mutta voipi olla että sisältävät vähän öljyä.
Mulla tää öljynkulutus on kumma juttu. Kesällä menee öljyä oikeen kunnolla 1l/2000km. Nyt kun ilmat on vähän viilennyt, on öljyn kulutus pienentynyt reilusti (en tiedä tarkkaan, mutta ehkä kolmannekseen). Mutta nyt on alkanut menemään jäähdytysnestettä! juuri vetelin litran glykolia sisään.
Viime vuonna oli sama juttu.
Osaiskos joku sanoa tuosta motonetin termarista, että mihin lämpöasteeseen on asetettu?
Tuo on nyt vähän niin ja näin että valutanko kuitenkin kaikki vedet pois, viime kesänä vaihdoin vedet, mutta voipi olla että sisältävät vähän öljyä.
Mulla tää öljynkulutus on kumma juttu. Kesällä menee öljyä oikeen kunnolla 1l/2000km. Nyt kun ilmat on vähän viilennyt, on öljyn kulutus pienentynyt reilusti (en tiedä tarkkaan, mutta ehkä kolmannekseen). Mutta nyt on alkanut menemään jäähdytysnestettä! juuri vetelin litran glykolia sisään.
Viime vuonna oli sama juttu.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
jos ei letkujen liitoksista tihuuta tai syyläri eivuoda niin veikkaisin että vika löytyy kannentiivisteestä tai lämmityslaitteen kennosta, itse vaihdoin lämppärinkennon superiin kun rupesi työntämään glygolin katkua hyttiin ja jäähdytysnesteen pinta vajeni pikku hiljaa.Epezi kirjoitti:Selvä pyy. Otan samalla kuvia.
Osaiskos joku sanoa tuosta motonetin termarista, että mihin lämpöasteeseen on asetettu?
Tuo on nyt vähän niin ja näin että valutanko kuitenkin kaikki vedet pois, viime kesänä vaihdoin vedet, mutta voipi olla että sisältävät vähän öljyä.
Mulla tää öljynkulutus on kumma juttu. Kesällä menee öljyä oikeen kunnolla 1l/2000km. Nyt kun ilmat on vähän viilennyt, on öljyn kulutus pienentynyt reilusti (en tiedä tarkkaan, mutta ehkä kolmannekseen). Mutta nyt on alkanut menemään jäähdytysnestettä! juuri vetelin litran glykolia sisään.
Viime vuonna oli sama juttu.
Lämppärin säädön täysillä pito ei sinänsä vaikuta ilmautumiseen kun tosiaan on läppäsäätö, mutta jos meinaa olla paha ilmalukko letkuissa niin tuo koeajolla täysillä pito paljastaa sen.
Olisi tosiaan pitänyt itsekin ottaa kuvia hommasta, on niin helppo homma että viitsin kumminkin puljata sitä keväisin ja syksyisin, moneen muuhun autoon ei viittisi.
Mulla lämpömittari nousee talvitermarilla tasan 90 asteeseen ja kesätermarilla siihen noin 83-85 asteeseen joten mittarikin pitänee hyvin paikkansa, puhallin pyörähtää noin 100 asteen kohdalla.
Olisi tosiaan pitänyt itsekin ottaa kuvia hommasta, on niin helppo homma että viitsin kumminkin puljata sitä keväisin ja syksyisin, moneen muuhun autoon ei viittisi.
Mulla lämpömittari nousee talvitermarilla tasan 90 asteeseen ja kesätermarilla siihen noin 83-85 asteeseen joten mittarikin pitänee hyvin paikkansa, puhallin pyörähtää noin 100 asteen kohdalla.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Alleen ei tiputa vettä eikä öljyä, lämppärin kennoa tuli vähänaika sitten silmäiltyä, siellä ei ole mitään ihmeellistä. Koneen oikeasta kyljestä sen hammaspyörän nurkilta (kampiakseli?) vähän roiskii, mutta ei mitenkään merkittävästi. eikös tuo kampiakselin stefa ollut aikas helpponakki vaihtaa?
Tuo vaihtelu kesän ja talven välillä, ohjais vian tuonne kannentiivisteeseen, vai?
Aiheesta:
Täytyy käydä motonetissä ostoksilla. Siellä tuskin osaavat sanoa termarin lämpölukua. No tulee mitä tulee, samalla täytyy käydä hakemassa kourallinen antureita, sekä talven tullessa yksi takajarrusatula ja käkkärinvaijeri.
Tuo vaihtelu kesän ja talven välillä, ohjais vian tuonne kannentiivisteeseen, vai?
Aiheesta:
Täytyy käydä motonetissä ostoksilla. Siellä tuskin osaavat sanoa termarin lämpölukua. No tulee mitä tulee, samalla täytyy käydä hakemassa kourallinen antureita, sekä talven tullessa yksi takajarrusatula ja käkkärinvaijeri.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
öljyhän voi tulla hyvinkin jonkin tiivisteen tai stefan välistä pihalle jolloin ainakin selittäisi jossain määrin öljynkulutusta, kannentiiviste vikaa epäilen siksi että jos ei vuoda mistään ja lämppärinkennokinon ehjä niin ainoaksi vaihtoehdoksi jää melkeinpä se kannentiiviste ja sieltä sellainen mahdollisuus että puhaltaa nesteitä palotilaan jos siis ulkosia vuotokohtia ei jäähdytysnesteiden suhteen löydy...Epezi kirjoitti:Alleen ei tiputa vettä eikä öljyä, lämppärin kennoa tuli vähänaika sitten silmäiltyä, siellä ei ole mitään ihmeellistä. Koneen oikeasta kyljestä sen hammaspyörän nurkilta (kampiakseli?) vähän roiskii, mutta ei mitenkään merkittävästi. eikös tuo kampiakselin stefa ollut aikas helpponakki vaihtaa?
Tuo vaihtelu kesän ja talven välillä, ohjais vian tuonne kannentiivisteeseen, vai?
- HerraR
- Viestit: 248
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
- Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990 - Paikkakunta: Helsinki
Onko termarin vaihto Superiin yhtä simppeli operaatio ts. taittuu pihamaalla otsalampun valossa illan ratoksi? Löytyisikö tähän ohjeita/kuvia opastukseksi vai onko niin itsestäänselvä homma ettei ole vaaraa saada tuhoja aikaan?
Mikä on muuten tuo toinen osa tässä kuvassa?
Mikä on muuten tuo toinen osa tässä kuvassa?
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
eipä se termarin vaihto ole kummoinen urakka superiin, kolme pulttia ja lähtee irti, uusi tiiviste paikalleen ja uusi termari tilalle, suosittelisin myös tiivisteliimankäyttöä.
itse tilasin superiin termarin heikalta, 24Vkoneeseen löytyy muuten ainakin paria vaihtoehtoa, oikea löytyi runkonumeron perusteella.
itse tilasin superiin termarin heikalta, 24Vkoneeseen löytyy muuten ainakin paria vaihtoehtoa, oikea löytyi runkonumeron perusteella.
Ittellä nousee mittarin mukaan vedenlämpö 90-95c tommosessa +8c kelissä mutta auto lämpenee hitaasti. Meinaan tossa vaihtaa ton termarin niin auttaako se pitämään ton vedenlämmön alempana kun tuntuu että se nousee vähän turhan korkealle? Olis vaan ikävää kun se keittäis varsinkin kun flekti on katkasian kautta, kiitos entisen omistajan.
hevoinen
Mulla lämpömittari nousee talvitermarilla tasan 90 asteeseen ja kesätermarilla siihen noin 83-85 asteeseen joten mittarikin pitänee hyvin paikkansa, puhallin pyörähtää noin 100 asteen kohdalla.
Pitikin mennä sanomaan että mittari pitää paikkansa, nyt lämpötila seilaa 80-90 väliä talvitermarin kanssa sen verran vikkelästi, noin sekunnissa että taitaa mittarianturi oireilla, moottorin lämpö ei voi niin äkkiä muuttua...

Samaa muistelisin kuin Alfissimo, mutta tarkistetaan.
Edit : En tiedä mitä käyttöä varten anturit ovat, mutta Eper:in mukaan lohkossa on joko kaikki nämä tai joku/jotkut näistä

Ja tietysti jäähdyttimen nurkassa on se flektin anturi.
Edit : En tiedä mitä käyttöä varten anturit ovat, mutta Eper:in mukaan lohkossa on joko kaikki nämä tai joku/jotkut näistä

Ja tietysti jäähdyttimen nurkassa on se flektin anturi.
ex-33 1.7ie, ex-164 QV, ex-147 1.6, Triumph S4, ex-Mito QV, ex-166 V6 -99,Opel Mokka -16
Oiskohan jollain hyviä ohjeita niistä flektin piuhoista, kun mulla on nyt se flekti katkasijan kautta ja haluaisin sen alkuperäiseksi eli ei mitään nappuloita. Tiedän sen anturin siinä jäähdyttimen nurkassa. Eli siitä flektistä tulee ne johdot niin niistä menee nyt suoraan ohjaamoon piuhat ja katkasijalle. Jotain kuvia tai mainioita ohjeita niin olisin kiitollinen.
hevoinen
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Motonetistä:
Koodi: Valitse kaikki
JÄÄHD. TERMOSTAATTIANTURIT ALFA ROMEO 164
Jäähdyttäjän sähkötoimisen puhaltimen käynnistävä anturi
164 --92 88-74° (2 lattaliitintä). . . . . . . . . . . . . 13-3742 7.40 ???
164-Turbo --92 92-87°+88-83° johdoilla. . . . . . . . . . . 13-3827 27.00 ???
164-2,0TS 92-- 92-82°. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13-3702 7.40 ???
164-V6 92-- 97-92°+92-87° 2 pikaliitintä/3 johtoa. . . . . 13-3809 18.50 ???
- Epäkelpokeräilijä -
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Nyt on termari vaihdettu. Pikku juttu. Minulla meni vettä noin 4 litraa. Hidas kun oon enkä saanut heti tökättyä uutta termaria letkun päähän.
Samalla huomasin että se paksu ylävesiletku on aikas huonossa kunnossa. Mistäs hankin uuden?
Flekti ei toimi vieläkään, eli ei ollut anturista johtuvaa. Varmaankin joku johto poikki.
Samalla huomasin että se paksu ylävesiletku on aikas huonossa kunnossa. Mistäs hankin uuden?
Flekti ei toimi vieläkään, eli ei ollut anturista johtuvaa. Varmaankin joku johto poikki.
Alkuperänen on paras mutta siihen voi ehkä saada laitettua taipuvan haitariletkun joka taipuu moneen suuntaan menemättä ruttuun...Korja-kumista tai vastaavasta ainakin luulisin niitä saavan...Samalla huomasin että se paksu ylävesiletku on aikas huonossa kunnossa. Mistäs hankin uuden?
http://www.korjakumi.fi/