Tuli tuossa viikolla annettua rasvaa tuolle keskuslukituksen systeemille ja loppuviikon koekäytin samoilla ongelmilla. Mistä etsiä vikaa? Keskuslukkomoottori vaihtoon?
Itelläkin on tuo 75:sen lämppäri huonossa kunnossa, sieltä tuli savutkin tossa pari vuotta sitten ja kerran lykännyt hirveät höyryt. Mutta jos tuota kojelautaa ei ehdi purkamaan, niin ensiapuna, joka itsellä on toiminut jo vuoden: Siellä puhaltimen kotelon sivussa on semmoset ilmanottoräppänät, niin ottaa ne irti. Sieltä pääsee käsiksi sen puhaltimen akselille. Sinne ruiskii aluksi jotain yleisöljyä ja sitten pyörittää moottoria. Sen jälkeen suihkutin jonkun vaseliini tyyppisen mömmön sinne. Näin ainakin alfassani loppui tuo vinkuminen. Noita roskia mitä sinne on kerääntynyt voi yrittää poistaa imurilla ja paineilmalla samaa reittiä, omassa autossani ainakin onnistunut. Sieltä kotelon ihan alareunasta lähtee semmonen 2cm halkasijaltaan oleva letku, jonka voi irroittaa ja sieltä voi saada noita roskia poistettua. Omasta autosta myös ilmanohjausvaijeri poikki, niin pakko jossain vaiheessa purkaa kojelauta. Onnistuukohan noitten ilmanohjaus läppien kääntäminen käsin jotain kautta? Ikkunoille puhaltaa, muttei ollenkaan jaloille, niin on aika vilpoista ajella kylmillä keleillä....
Onkohan kaikki vuoden -87 seitenvitoset tehty mustilla ovipahveilla? Mietin vaan, kun deltassa ei sen vuotisille sisäovenkahvoille ollut merkitty väriä, eli voisiko kaikki sen vuotiset olla mustilla tehty.
Kyllä sieltä semmonen ohjain löyty. Oli aika jumissa, kun ei liikkunut aluksi minnekään. Jossain vaiheessa alkoi liikkumaan ja naps, no onneksi toinen pää pysyi kiinni niin ei koko osa irronnut.
Miks lokari ja rengas tarttee irrottaa? Tuli tutkittua tuota. Pumppu toimii tosin pumppaa kaiken maantielle Eli puskurin takana olevat letkut vuotavat. Auton alle tuli lätäkkö molempien valojen alapuolelle. Miten niihin pääsee käsiksi?
joissakin vanhemmissa pesunestesäiliö siellä etuloksun sisässä, uudemmissa säiliö konehuoneessa, siitä en tiedä vaatiiko tosiaankin lokarin irrotuksen että pääsee käsiksi.
Mulla se on juuri tuolla lokarin takana ja se täytyy ottaa pois, jos haluaa jotain niille moottoreille tehdä. Oletin taas väärin että kaikissa olisi tuolla pissapoika
allekirjoittaneella oli puolisentoista vuotta sitten myös ykkösarjalainen 75 2.5 QV jossa säiliö oli konehuoneessa, tiedä sitten että onko kutosissa aina ja oliko oliko laitettu jo tehtaalla vai oliko modattu sinne jälkeenpäin, epäilisin kuitenkin jälkimmäistä vaihtoehtoa, auto oli otettu käyttöön vuonna -88.