ILMI menee ensviikolla vaihtoon. Toivottavasti ei tule sakkoja kun joutuu varmaan vähän testailemaan että varmasti toimii. "Konstaapeli minähän vain testasin että moottori vetää niin kuin pitääkin"
Jep sama täällä. Tilasin uuden ilmamassamittarin ja ensviikolla pitäisi alkaa tapahtumaan... Jos parkkisakkoja ei lueta niin yhden ylinopeussakon olen saanut, tais olla vuonna 2000 tai 01. Tässä muuten loppusitaatti: Nopea ja hieno auto symboloi rahan tuloa mutta todellisuudessa sen menoa!
Sunnuntaina polliisit antoi meikäläisellekin pikavoiton siviilimondeonsa ohittamisesta . Kyllä vanhempikin Alfa sen verran menee, että sakoille pääsee.
Heh, kai se täytyy itse kunkin sitten ripittäytyä: sunnuntai oli kehno päivä meikäläisellekin, siviilipösöäkään kun ei olisi saanut ohittaa... olisi kuulemma pitänyt pysytellä 80 km/h etenevässä jonossa moottoritien oikealla kaistalla 100 km/h alueella, vaikka vasen kaista oli tyystin tyhjä. Vähältä piti etten käynyt hankalaksi ja käskenyt heidän kunnioittaa auktoriteettiani...
BSTR kirjoitti:
V6 vääntää paremmin alakierroksilla, joten ei tarvitse ajaa niin kovaa
GTA kyllä, mutta 2.0JTS päihittää 2.6V6:n alaväännössä! Yläkierroksilla on sitten tietty ihan eri ääni kellossa
todisteita !!
2.5v6 alavääntö on "kohtalainen", auto lähtee paikaltaan tyhjäkäynnillä kolmosella, jopa nelosella jos hieman luistattaa.. oma koeajoni jts:llä jätti kyllä koneesta kovin vaisun kuvan
jari64 kirjoitti:
2.5v6 alavääntö on "kohtalainen", auto lähtee paikaltaan tyhjäkäynnillä kolmosella, jopa nelosella jos hieman luistattaa.. oma koeajoni jts:llä jätti kyllä koneesta kovin vaisun kuvan
Jep, paperillahan JTS:ssä on enemmän vääntöä 3-4 tkierroksella (alavääntö vapaastihengittävässä), mutta siitä ylöspäin JTS:ssä ei tapahdukaan mitään kehitystä toisin kuin V6:ssa. Siitä se vaisuus varmasti johtuukin. JTS:ssä tosiaan huomaa tuon omituisen vääntöpiikin ja sitä yläkierrosvääntöä (mikä muuten mielestäni TS:ssä tuntuu paremmalta) jää kaipaamaan. Aivan alavääntö tyhjäkäynti-2tkierr tietysti 6-pyttyisessä on parempi, mutta sillä nyt ei ajossa (ainakaan meikäläisen maantiepainotteisessa ajossa) suurta merkitystä ole. Saa nähdä onko tulevassa JTS V6:ssa yhtä "vaisunoloinen" vääntökäyrä kuin 4-pyttyisessä - automaattivaihteiden yhteyteen se tosin sopisi paremmin
joo ja kyllä vääntökäyrän tasaisuus on se mikä ratkaisee tämän kädenväännön V6:lle. Omien muutamien koeajojen perusteella se vääntää kuin sähkömoottori, ja on huomattavasti mukavampi ajaa kuin esim ooppelien, VW:n tai vaikka BMW:n 6-pyttyset. Mutta ykshän tykkää äitistä ja toinen isistä...
Officer Cartman kirjoitti:Heh, kai se täytyy itse kunkin sitten ripittäytyä: sunnuntai oli kehno päivä meikäläisellekin, siviilipösöäkään kun ei olisi saanut ohittaa... olisi kuulemma pitänyt pysytellä 80 km/h etenevässä jonossa moottoritien oikealla kaistalla 100 km/h alueella, vaikka vasen kaista oli tyystin tyhjä. Vähältä piti etten käynyt hankalaksi ja käskenyt heidän kunnioittaa auktoriteettiani...
Oliko se sama kullanvärinen 406, jonka itsekin ohitin vähän Hyvinkäältä etelään? Eli juuri se sama, joata tämä juttu sai alkunsa.
Originali kirjoitti: Saa nähdä onko tulevassa JTS V6:ssa yhtä "vaisunoloinen" vääntökäyrä kuin 4-pyttyisessä - automaattivaihteiden yhteyteen se tosin sopisi paremmin
Ei kai vaan moottorien ominaisuuksia ole ruvetu viilaamaan tähän suuntaan Amerikan markkinoille menoa silmälläpitäen. No toivottavasti kuitenkaan ei.
MP: Paikka oli Hyvinkäältä ihan vähän etelään (Hämeenlinnanväylällä), kello taisi olla siinä 18. Auto oli 406, väri ei mielestäni kulta, mutta vannomaan en mene. Poliisikoulun penkiltä vastikään päässeitä nuorukaisia, yksi kumpaakin sukupuolta.
Officer Cartman kirjoitti:MP: Paikka oli Hyvinkäältä ihan vähän etelään (Hämeenlinnanväylällä), kello taisi olla siinä 18. Auto oli 406, väri ei mielestäni kulta, mutta vannomaan en mene. Poliisikoulun penkiltä vastikään päässeitä nuorukaisia, yksi kumpaakin sukupuolta.
Sama paikka ja päivä n. klo 20 eteläänpäin menossa ja tilannekin kuulosti samalta. Jäi ainakin mieleen, että 406 ois ollu kullanvärinen. Mies ja nainen - 25-30 vuotiaita. Nainen tais olla ratissa ainakin silloin. Pösön keula vaikutti jotenkin lasketulta tms.
Itse olen useita kertoja nähnyt tuossa moottoritiellä tuon kullanvärisen 406:sen jossa on nokkaa selvästi madallettu. Lisäksi niillä on nähty siviilinä Rover 75 ja Ford Sierra!
No eiköhän tuo sitten ollut sama 406 ja sama aisapari siellä sisällä. Nainen istui kuljettajan paikalla myös silloin, kun minulla oli kunnia vierailla heidän takaistuimellaan. Eikö niillä ole muuta tekemistä kuin jahdata viattomia Alfoja?
MP kirjoitti:Pösön keula vaikutti jotenkin lasketulta tms.
Poliiseilla oli ainakin yhdessä vaiheessa kaksi V6:sta johon molempiin tuli Konin alusta ja jotain vannettakin alle. Eli ideana taas saada muut kisailee ja sit piipaapiipaa
Mulla oli erikoinen tilanne muutama vuosi sitten prätkällä.
Ajoin Hämeenlinnasta Forssaan päin. Huomasin Honda Accordin seuraavan mua noin 20 km matkan. Mulla oli koko ajan rikesakon verran yli. Sitten 20 km jälkeen se ajoi ihan hanuriin kiinni ja jäi roikkumaan siihen. Mietin hetken että avaanko hanat. Hillitsin kuitenkin itseni, annoin kaverille ohitusmerkin. Accord meni ohi ja kiihdytti tosi kovaa suoran päähän. Muutaman kilsan päästä se oli taas mun edessä. Vähän matkan päästä nousi lätkä sieltä autosta.
Kirosin itsekseni ja valmistauduin sanomaan mielipiteeni heidän ajotyylistään. Hillitsin kuitenkin itseni ja päätin että kuunnellaan mitä heillä on sanottavana. Poliisit kommentoi kovin sanoin mun ajotyyliä, minä totesin vain että ei kai lyhytsanoisesti. Hämmästys oli suuri kun he kirjoittivat vain huomautuksen ????!!! Olin sentään ajanut yli 20 km 15-20 km/h tunnissa ylinopeutta koko ajan, ohittanut keltaisen viivan kohdalla (heidän mielestään) jne.
Olisiko syy tähän ollut siinä että se provosointi oli nauhalla auton kamerassa ?
No kävipähän mäihä äsken motarilla, olin tulossa töistä kauheella kiireellä ja `hiukan`oli ylinopeutta kun edessä alkoi siniset valot vilkkua, onneks ne pysäyttikin edes menevän auton. Hetken päästä se olisin ollut minä . Se oli uusi tumman sininen mondeo farmari! Turun suunnalla ei paljon enää poliisia karkuun lähetä jos peräs on se LP:n Jaguar S-type R!