164 JUMALAUTA!!!
Valvoja: Moderators
164 JUMALAUTA!!!
Nyt on saatana lähellä että en moukaroi tuota autoksi väitettyä saapasmaan paskakasaa lekalla rusinaksi!!! Edelleen se "ennennäkemätön diskoilu" pitää hermot pinkeällä mutta kun äsken puhallin lopetti toimintansa niin lopulta napsahti ja meinasi verisuoni katketa päästä ja perseestä. Nyt sillä saatanan rattelolla ei ajeta metriäkään kun eihän siitä näje pihalle.
Puhallin pätki hieman liikkeelle lähtiessä ja auton lämmettyä yksinkertaisesti pysähtyi. Ei auttanut kojelaudan hakkaaminen eikä johtojen reuhtominen -Taisin potkia Steelcappitossulla koko sulakekotelonkin kuhmuille. Pimeänä on ja pysyy PERKELE eikä auta vaikka itkisi!!!
Sulake ei ole palanut joten kertokaapa taas vaihteeksi mistä kohtaa alan vikaa etsiä -Onko sille olemassa joku rele kun eihän noista makrooninkielisistä selvityksistä ota selvää itse herra Jeesuskaan. Varmaankin joskus valoisassa voisin kokeilla liittää puhaltimen johtoihin suoraan virtaa... Mutta mitenkäs sitten suu pannaan jos puhallin pyörii ja vika on jossain kojelaudan syövereissä. Mitenkä sen keskikonsolin saa purettua?
Ei perkele minä ejjaksah! Minkä helevetin takia aina pimeässä ja kiireessä ja pakkasessa tuo pastakiulu pimahtaa. Nyt alkaa valua vesi ja paska yli reunojen...
Puhallin pätki hieman liikkeelle lähtiessä ja auton lämmettyä yksinkertaisesti pysähtyi. Ei auttanut kojelaudan hakkaaminen eikä johtojen reuhtominen -Taisin potkia Steelcappitossulla koko sulakekotelonkin kuhmuille. Pimeänä on ja pysyy PERKELE eikä auta vaikka itkisi!!!
Sulake ei ole palanut joten kertokaapa taas vaihteeksi mistä kohtaa alan vikaa etsiä -Onko sille olemassa joku rele kun eihän noista makrooninkielisistä selvityksistä ota selvää itse herra Jeesuskaan. Varmaankin joskus valoisassa voisin kokeilla liittää puhaltimen johtoihin suoraan virtaa... Mutta mitenkäs sitten suu pannaan jos puhallin pyörii ja vika on jossain kojelaudan syövereissä. Mitenkä sen keskikonsolin saa purettua?
Ei perkele minä ejjaksah! Minkä helevetin takia aina pimeässä ja kiireessä ja pakkasessa tuo pastakiulu pimahtaa. Nyt alkaa valua vesi ja paska yli reunojen...
Voi perkele sentään näitä rakkineita!
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
saattaapi olla hiilet finaalissa puhaltimen moottorilta...
täällä on lisää juttua asian tiimoilta..
http://decibel.tky.hut.fi/public/alfa/b ... php?t=1000
täällä on lisää juttua asian tiimoilta..
http://decibel.tky.hut.fi/public/alfa/b ... php?t=1000
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Murphy iskee... Tuollaisille ei saisi nauraa, mutta taisit(-dat) olla todella kypsässä olotilassa.
Itse vikahan on normaali kulumisesta aiheutuva, joka tapahtuu kaikille kulkuneuvoille jossain vaiheessa... Ja yleensä tietenkin 25 asteen pakkasessa keskellä ei mitään...
Toivottavasti ei tarvi purkaa koko autoa, kuten 90 %:sti autokannasta pitää. Itsehän olen jo katsellut omaa autoa sen verran, ettei siinä moottori/hiilien vaihtaminen voisi paljon helpompaa olla?
Itse vikahan on normaali kulumisesta aiheutuva, joka tapahtuu kaikille kulkuneuvoille jossain vaiheessa... Ja yleensä tietenkin 25 asteen pakkasessa keskellä ei mitään...
Toivottavasti ei tarvi purkaa koko autoa, kuten 90 %:sti autokannasta pitää. Itsehän olen jo katsellut omaa autoa sen verran, ettei siinä moottori/hiilien vaihtaminen voisi paljon helpompaa olla?
Ohhoijaa, lunta tulee taivaalta kuin erään rouvashenkilön hanurista -ihan kivaa sinänsä mutta ei Alfan kanssa tapellessa. Puhallin toimii välillä pätkien potkimalla vasemmalla jalalla kojelaudan/sulaketaulukotelon alle. Epäkäytännöllistä ja epävarmaa -ilmeisesti vikaa ei täten ole itsessään puhaltimessa...
Toimiessaan puhallin täräyttää auton käynnistyessä kaikki sisäilmanottoaukon tienoolle kertyneet lumet silmille ja kojelaudalle (vanha "ominaisuus" edellisiltäkin talvilta) -onko muissakin ilmastoimattomissa kuusnepoissa asia näin? Onko siihen ilmanottoaukkoon olemassa jotain poppakonstia taikka Filtteriä jolla saisi estettyä tämän lumen pölähtämisen sisälle??? Kertokaapa kuinka olette hoitaneet asian -olisin kovin kiitollinen; ilmanottokaukaloon sulanut lumi kun pitää ikkunat huurussa ensimmäisen 10 km ajan?
Niin joo, ei liene normaalia että tuulilasissa kuskin kohta ei meinaa lähteä kuurasta/huurusta silloinkaan kun puhallin toimii ja huutaa täysillä; ainakaan ennen kuin moottori on täysin lämmin. Suuttimista kyllä tulee ilmaa mutta pelkääjällä on melko nopeasti tähystysaukko edessään kun lähdetään liikenteeseen ja kuskilla vasta 20 km:n päästä. Mitäköhän tuohon keksisi...
...ja tähän kun vielä lisätään tuurilla edestakaisin nykyttävät pyyhkimet jotka eivät lopeta pyyhkimistään vaikka sammutan ne, on varma hermojen riekalointi takuujuttu. Vaikuttaa nyt siltä, että siinä mottoritilan takaosan muovilla peitetyssä rännissä ei ole yhtään toimivaa laitetta; pitäisiköhän takoa sieltä rautakangella kaikki sisälmykset päreiksi ja rakentaa sinne vaikka jääkaappi
rompsrämps sanoo keskuslukko
nälkynnälkyn sanoo nokka-akseli
vouuvouu sanoo ohajustehostin
nyknyknykytinyks sanovat pyyhkimet
miiiiiiiiiiiiiiiiiiihhhh sanovat kaiuttimiet
vommmmmm sanooo nokkaketju
----------- sanoo puhallin
riksraks ja poks sanoo omistajan otsasuoni
Toimiessaan puhallin täräyttää auton käynnistyessä kaikki sisäilmanottoaukon tienoolle kertyneet lumet silmille ja kojelaudalle (vanha "ominaisuus" edellisiltäkin talvilta) -onko muissakin ilmastoimattomissa kuusnepoissa asia näin? Onko siihen ilmanottoaukkoon olemassa jotain poppakonstia taikka Filtteriä jolla saisi estettyä tämän lumen pölähtämisen sisälle??? Kertokaapa kuinka olette hoitaneet asian -olisin kovin kiitollinen; ilmanottokaukaloon sulanut lumi kun pitää ikkunat huurussa ensimmäisen 10 km ajan?
Niin joo, ei liene normaalia että tuulilasissa kuskin kohta ei meinaa lähteä kuurasta/huurusta silloinkaan kun puhallin toimii ja huutaa täysillä; ainakaan ennen kuin moottori on täysin lämmin. Suuttimista kyllä tulee ilmaa mutta pelkääjällä on melko nopeasti tähystysaukko edessään kun lähdetään liikenteeseen ja kuskilla vasta 20 km:n päästä. Mitäköhän tuohon keksisi...
...ja tähän kun vielä lisätään tuurilla edestakaisin nykyttävät pyyhkimet jotka eivät lopeta pyyhkimistään vaikka sammutan ne, on varma hermojen riekalointi takuujuttu. Vaikuttaa nyt siltä, että siinä mottoritilan takaosan muovilla peitetyssä rännissä ei ole yhtään toimivaa laitetta; pitäisiköhän takoa sieltä rautakangella kaikki sisälmykset päreiksi ja rakentaa sinne vaikka jääkaappi
rompsrämps sanoo keskuslukko
nälkynnälkyn sanoo nokka-akseli
vouuvouu sanoo ohajustehostin
nyknyknykytinyks sanovat pyyhkimet
miiiiiiiiiiiiiiiiiiihhhh sanovat kaiuttimiet
vommmmmm sanooo nokkaketju
----------- sanoo puhallin
riksraks ja poks sanoo omistajan otsasuoni
Voi perkele sentään näitä rakkineita!
Jos viittit niin hommaa Alfaas koko- /puolipeite niin ei tuu lumet sisään ja klasit ei ole aina ummessa.pulukka kirjoitti:Ohhoijaa, lunta tulee taivaalta kuin erään rouvashenkilön hanurista -ihan kivaa sinänsä mutta ei Alfan kanssa tapellessa. Puhallin toimii välillä pätkien potkimalla vasemmalla jalalla kojelaudan/sulaketaulukotelon alle. Epäkäytännöllistä ja epävarmaa -ilmeisesti vikaa ei täten ole itsessään puhaltimessa...
Toimiessaan puhallin täräyttää auton käynnistyessä kaikki sisäilmanottoaukon tienoolle kertyneet lumet silmille ja kojelaudalle (vanha "ominaisuus" edellisiltäkin talvilta) -onko muissakin ilmastoimattomissa kuusnepoissa asia näin? Onko siihen ilmanottoaukkoon olemassa jotain poppakonstia taikka Filtteriä jolla saisi estettyä tämän lumen pölähtämisen sisälle??? Kertokaapa kuinka olette hoitaneet asian -olisin kovin kiitollinen; ilmanottokaukaloon sulanut lumi kun pitää ikkunat huurussa ensimmäisen 10 km ajan?
Niin joo, ei liene normaalia että tuulilasissa kuskin kohta ei meinaa lähteä kuurasta/huurusta silloinkaan kun puhallin toimii ja huutaa täysillä; ainakaan ennen kuin moottori on täysin lämmin. Suuttimista kyllä tulee ilmaa mutta pelkääjällä on melko nopeasti tähystysaukko edessään kun lähdetään liikenteeseen ja kuskilla vasta 20 km:n päästä. Mitäköhän tuohon keksisi...
...ja tähän kun vielä lisätään tuurilla edestakaisin nykyttävät pyyhkimet jotka eivät lopeta pyyhkimistään vaikka sammutan ne, on varma hermojen riekalointi takuujuttu. Vaikuttaa nyt siltä, että siinä mottoritilan takaosan muovilla peitetyssä rännissä ei ole yhtään toimivaa laitetta; pitäisiköhän takoa sieltä rautakangella kaikki sisälmykset päreiksi ja rakentaa sinne vaikka jääkaappi
rompsrämps sanoo keskuslukko
nälkynnälkyn sanoo nokka-akseli
vouuvouu sanoo ohajustehostin
nyknyknykytinyks sanovat pyyhkimet
miiiiiiiiiiiiiiiiiiihhhh sanovat kaiuttimiet
vommmmmm sanooo nokkaketju
----------- sanoo puhallin
riksraks ja poks sanoo omistajan otsasuoni
Eriasia sitten viittiikö sitä aina repii päältä pois ja taas takas
Meillä ei kuuluu kyllä kuusnepasta tuollaisia ääniä
Koitin tänä aamuna repiä sisäilman lämmittimen puhallinta irti mutta ei onnistunut. Onko se se koko musta muovihärdelli tarkoitus vetää ulos sieltä tulipellin takaa jos haluaa päästä käsiksi itse puhaltimen moottoriin??? Otin sen "ilmanottokaukalon" irti ja vissiin 4 peltiklemmaria siitä itse puhaltimen kotelosta (alta päälta ja takaa) mutta mitään ei tapahtunut vaikka mihin suuntaan repi ja nytkytti. Kuinkas siihen moottoriin nyt sitten pääsee käsiksi -miten päin sen puhaltimen saa revittyä irti?
Tällä kertaa tyydyin pelkkään crc:n ruiskimiseen ja saatanalliseen kiroiluun auton ympärillä. Puhallin toimii taas toistaiseksi...
Tällä kertaa tyydyin pelkkään crc:n ruiskimiseen ja saatanalliseen kiroiluun auton ympärillä. Puhallin toimii taas toistaiseksi...
Voi perkele sentään näitä rakkineita!
Sanot reuhtoneesi johtoja, mutta tarkoittaako se että olet yrittänyt myös korjata niitä? Mulla ainakin oli puhallin mykkä aikaisemmassa 164:ssa ja vika oli siis konehuoneen puolella puhaltimen ja siihen menevien johtojen liitoksessa. Liittyi muistaakseni siihen, että tuo liitos ei kestä moottoritilan kuumuutta pitemmän päälle. Itse puhallinhan pitäisi olla sama kuin Saab 9000:ssa ja hyvinkin pitkäikäinen. Ei sen nyt vielä 230 tuhannessa vielä pitäisi posahtaa.
- (Alfan kanssa) olemisen sietämätön keveys
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Lueppa tämä!pulukka kirjoitti:Nyyh, eikö kukaan ole koskaan irrottanut tuota puhallinta..? Kertokaa vaan ihmeessä jos tiedätte miten se koko puhallinhärdelli irrotetaan sen jälkeen kun kaikki ruuvit ja peltiklemmarit on irroitettu?