Millaiset kannatinkumit pakoputkeen?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Laba
Viestit: 377
Liittynyt: 14 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Millaiset kannatinkumit pakoputkeen?

Viesti Kirjoittaja Laba »

Täällä on aika monella Novitecin putkisto 156:ssa. Minkälaiset kannatinkumit teillä on? Mulla on ongelma, että putki heiluu liikaa sivusuunnassa ja kolahtelee töyssyissä takapuskuriin. Toi ulostulo on niin leveä, että siinä ei kauheasti ole varaa sivusuunnassa heilua. Rautalankavirityksillä sen saa jämäkämmäksi vähäksi aikaa, kunnes ne taas löystyy. Tarvis keksiä joku parempi ratkaisu. Nykyään minulla on Motonetin 156:een myymät kannatinkumit, mutta ne vaikuttaa aivan liian löysiltä.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

ihan alkuperäisillä kumeilla ei ole kolissut..
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Keisari
Viestit: 260
Liittynyt: 09 Elo 2006, 15:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Keisari »

Sama vika mulla! Se vaan on niin ahdas, että tuskinpa sitä saa millään hiljaseks... :roll:

Avatar
Jappe
Viestit: 1710
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Ei se novitec mullakaan kolissut, vaihdatin kaikki kumit uusiksi silloin asennettaessa milanossa.
Hmm.. tota aukkoa oli hieman avarrettu, kun tarkemmin muistelin :wink:
- Alfaholic -

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Minulla on katalysaattorin jälkeinen kannatinkumi varmaan fiudesta.. Tämä ihan vaan sen takia, ettei Deltassa ollut hyllyssä 156:n kannatinkumeja. :roll:
En jaksanut etsiä muualtakaan, joten katsoin, että kumi on "vähän sinne päin".
Asennus oli melkoisen tiukka, mutta hyvin se upposi rasvan kanssa. :wink:
Minulla oli ongelmana, että liitoskohdasta vakioputki rupesi vuotamaan elämisen seurauksena. Nyt on tominut hyvin jo puoli vuotta, eli kyselkää autoonne piukkoja fiuden(?) kumeja! :-D
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Keisari
Viestit: 260
Liittynyt: 09 Elo 2006, 15:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Keisari »

^ Mistähän fiatista on kyse? Meinaan, että tietääkö ne deltassa vai mitä häh??

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Mä luulin että omassa kolahtaa takapuskuriin mutta se ei ollutkaan syy. Katsoppas ettei vaan sullakin osu kallistuksenvakaajaan? Mulla siinä oli pieni mutta selvä jälki osumista. Väliä about sentti! Laitoin uudet kumit (ihan perus) tuplana jokaiseen koukkaan. Sen verta niukasti mahtuivat että varmistin nippusiteillä ne toisiinsa. Sen jälkeen ei ole kolahtanut kertaakaan. Sama temppu saattaa toimia/auttaa joka tapauksessa...

Kuva
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
hagger16
Viestit: 3071
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Keisari kirjoitti:Mistähän fiatista on kyse?
Eipä ollut mitään aavistusta myyjällä eikä ostajalla. :roll:
Tästä nyt ei varmaan kauheasti ollut apua. :-D
Olisiko sinulla mahdollista ottaa vanhaa kumia malliksi ja käydä jossain varaosaliikkeessä vertailemassa. Itse muistin minkälaisesta kumista on suunnilleen kysymys ja otin "miljoonakopasta" lähimmän vastaavan. No, sattui olemaan pienempi ja tiukempi, kuin alkuperäinen, mutta, ah, entistäkin parempi.. :-D

Juu, minullakin kolahti putki tuohon Kojootin postaamaan kohtaan, mutta helpotti kun veti viimosesta liitoksesta vähän taakse päit..
Senza cuore saremmo solo macchine

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

uudemmissa malleissa ainakin 147 on hiukan erilaiset kumit eli sen kumilenkin päällä kulkee vielä erillinen hihna . 156sen alle ei ole tullut ryömittyä ja katsottua
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Keisari
Viestit: 260
Liittynyt: 09 Elo 2006, 15:45
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Keisari »

Juu, samaan eli kallistuksenvakaajaan se mullakin kolahtaa.

Tutkailin vaan asiaa ja ainakin mun autossa on niin, että jos sitä putkea hiukankin kuvittelee
kiristävänsä, niin sitten se ulostulo ottaakin kiinni takapuskuriin, jolloin se alkaa sitten sitä polttelemaan :crazyeyes:

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Sama juttu. Se on niin ahtaasti siellä kuin olla saattaa. Sentti pari mihin tahansa suuntaan ja kiinni ottaa :shock: Siksi ajattelin tupla kumeja kokeilla. Sitäpaitsi yksillä kumeilla heilui tosi helposti vaikka olivat ihan ehjän oloisia. Nyt se on mukavan jämäkkä 8)
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Camber
Viestit: 709
Liittynyt: 09 Kesä 2005, 20:39
Car(s): 156 GTA
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Camber »

Juu mullakin kolahteli kallistuksenvakaajaan, vaihdoin takaänkkäriin uudet motonetin kumit niin siihen loppu kolahtelut, enkä laittanu edes "tuplana"

Vastaa Viestiin