Jakohihnanvaihto GTA:han - mitä osia tarvitaan?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Jakohihnanvaihto GTA:han - mitä osia tarvitaan?

Viesti Kirjoittaja Portti »

Voisiko viisaammat valaista, että mitä osia tarvitaan 147 GTA:n jakohihnanvaihdon yhteydessä?

Hihna olisi tarkoitus vaihdattaa lähestyvän 60 tkm huollon yhteydessä ja voisin hommata osat etukäteen, mutta pitäisi tietää mitä osia pistää tilaukseen. Osaisiko joku auttaa?
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Ei kai GTA:ssa sen kummempia ole kuin muissakaan, eli jakohihna, tasapainoakselin hihna, kiristimet molempiin, apulaitehihna, vesipumppu. Siitä kannattaa pitää huoli etenkin V-koneessa, että asentajalla on nokkien lukituspalat ja että se myös käyttää niitä. Muuten voi jako mennä pykälän pari pieleen.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

tasapainoakselin hihna voi olla hieman hakusalla kutoseen.. :mrgreen:

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

3,2sessa on varmaankin samat hilut ku 2.5sessa eli:

apuhihna
kiristin
2 x tukipyörä
jakohihna

plus vesipumppu itse vaihtaisin sen ehkä joka toisella hihnanvaihdolla tosin se ei kai paljon lisää kustanna jos sen vaihtaa kannattaa vaihdattaa metallisiipinen pumppu.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

motopark
Viestit: 17
Liittynyt: 16 Marras 2006, 21:54
Paikkakunta: Tammela

Viesti Kirjoittaja motopark »

Edelleenkin, ÄLKÄÄ jättäkö sitä vesipumppua vaihtamatta, se on jakohihnaremontin kallein osa, mutta jos se kilahtaa niin sitten se maksaa ja korjaamon ei tarvitse antaa työlle takuuta jos sitä ei vaihdeta...

Maho
Viestit: 946
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 10:29
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Maho »

Eli vesipumppukin vaihtoon 60tkm välein? Ei jeesus...

Sanottakoon tähän nyt vielä, että omalla kerettiin ajaa yli 150tkm, kun meni vaihtoon, siis auto, eikä pumppua vaihdettu kertaakaan.
Ei enää Alfaa... eipä

Avatar
Laba
Viestit: 377
Liittynyt: 14 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Laba »

Itellä kosahti pumppu 166tkm kohdalla. Minä vaihtaisin sen 120tkm välein eli joka toisella kertaa. Ei paljoa tunnu noissa kilometreissä 95 euron pumppu.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

kuten sanottu metallisiipinen tilalle niin ei tarvii enää murehtia jatkossa tai voihan olla että tossa GTAssa on valmiina metallisiipinen , siis mitä takuuta ei saa jos ei vaihda? jos auto on huollettu huolto-ohjelman mukaan niin pitäähän siinä takuu olla.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Kaalipata
Viestit: 1422
Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Kaalipata »

Tässä 156 GTA:an sopivat kilkeet, lienevät kuitenkin samat myös 147:ssa. On varmaan hieman eroa hinnoissakin, ainakin jos kysyy Teltta-autosta (ei realistinen vaihtoehto) :-D

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Kiitos vinkeistä!

Kiristin, jakohihna + 2*tukipyörä ovat nyt suhteellisen selkeitä osia (+ mahdollinen vesipumppu), mutta mikä tuo apuhihna on? Mistäs sellaisen osan löytää. Esim. tuossa Kaalipadan linkissä ei taida olla apuhihnaa kuten ei ole alla olevassa linkissäkään:

http://www.italo-ersatzteile.de/index.h ... riemen.htm
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuumer
Viestit: 61
Liittynyt: 29 Loka 2005, 00:15
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuumer »

Apuhihnalla tarkoitetaan varmaan sitä moniurahihnaa, jolla pyöritetään laturia, ilmastoinninkompressoria yms.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

motopark kirjoitti:Edelleenkin, ÄLKÄÄ jättäkö sitä vesipumppua vaihtamatta, se on jakohihnaremontin kallein osa, mutta jos se kilahtaa niin sitten se maksaa ja korjaamon ei tarvitse antaa työlle takuuta jos sitä ei vaihdeta...
Ei kai V6 24V:ssä jakohihna pyöritä vesipumppua? Kuvissa näyttäisi samannäköiseltä pumpulta pääpiirteissään kuin vanhoissa kutosissa, miksi vaihtaa yhtäaikaa jos pumppu hyväkuntoinen? Oman 12V:n vesipumppu kesti 280tkm ja rapiat päälle joista viimeiset 10tkm piti ääntä.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Tuumer kirjoitti:Apuhihnalla tarkoitetaan varmaan sitä moniurahihnaa, jolla pyöritetään laturia, ilmastoinninkompressoria yms.
Ja vesipumppua

Avatar
Laba
Viestit: 377
Liittynyt: 14 Elo 2005, 14:16
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Laba »

Juu ei pyöritä jakohihna pumppua, mutta olen käsittänyt että pumpun vaihto edellyttää silti lähes samat toimenpiteet kuin jakohihnan vaihto. On ilmeisesti sen verran vmäisessä paikassa.

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Juu, niin minäkin olen ymmärtänyt ja todennut että remmin "takana" pumppu on. Mutta ei se vesipumpun hajoaminen jakohihnaa hajoita niinkuin tuossa yksi selosti, ihan erillisiä osia :) Hullua tuollaisessa on vesipumppu vaihtaa 60tkm välein jos se on ehjä, eri asia jossain Opeleissa ym joissa se on nokkahihnalla ja usein vielä kiristäjänä.

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Tulkitsenko oikein, että tuo apulaitehihna kannattaa vaihdattaa joka tapauksessa? Vesipumpun vaihtaminen näyttää herättävän enemmän intohimoja, mutta apuhihna vaihtoon joka tapauksessa?

Onko jollakin hajua, että mikähän mahtaa olla tuo apulaitehihna saksaksi niin osaa etsiä oikeaa osaa?
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Omaan ei kaikesta päätellen oltu vaihdettu 60tkm huollossa apulaitehihnaa ja se oli toisen vaihdon (3v ja 100tkm) aikaan jo aivan finaalissa ja olis varmaan katkennnut pian. Vesipumppu on vieläkin sama, ajattelin että kestäähän se nyt vielä yhden välin, varsinkin kun tuntuu vuodet tulevan aina ensin :P
Ayrton Senna da Silva forever

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Portti kirjoitti:Tulkitsenko oikein, että tuo apulaitehihna kannattaa vaihdattaa joka tapauksessa?

Onko jollakin hajua, että mikähän mahtaa olla tuo apulaitehihna saksaksi niin osaa etsiä oikeaa osaa?
apuhihna vaihtoon kuluu jopa enemmän kuin jakohihna, saksaksi termi taitaa olla Flachriemen jos oikein kattelin
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

:oops: Hävettää, mutta kehtaan tunnustaa :oops: . Minä olen tähän asti kaikkien keskustelujen perusteella ollut siinä uskossa, että jakohihna olisi pyörittänyt vesipumppua. Samaa luulin omasta pelistäni (en ole tosin VIELÄKÄÄN aiheeseen ehtinyt paneutua).

Noh, aina oppii uutta... :wink:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
teuhka
Viestit: 239
Liittynyt: 05 Joulu 2003, 23:38
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja teuhka »

Otin omaan tämän samaisen satsin juuri tuolta. Apulaitehihnan jätän vielä entisen, samoin vesipumpun kun autolla on ajettu vain 46 tkm.
Seuraavassa vaihdossa vaihdan nekin.

Ajattelen näin, että apulaitehihna ei joudu samalla tavalla kuumuudelle alttiiksi kuin jakohihna.

Nyt olisi hakusessa luotettava vaihtopaikka. Esitän vielä kysymyksen, jonka olen esittänyt aikaisemminkin;

Onko GTA`han tuo jakopääremppa kuinka paljon hankalampi kuin muihin V-kutosiin (ahtaus kai lähinnä)?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Alfissimo kirjoitti:Minä olen tähän asti kaikkien keskustelujen perusteella ollut siinä uskossa, että jakohihna olisi pyörittänyt vesipumppua. Samaa luulin omasta pelistäni
Juu ei pyöritä missään Alfan kutosessa, ainoastaan patarautanelosessa ja dieseleissä.

Eiköhän GTA:ssakin riitä kun vesipumpun vaihtaa vaikka joka toisella kerralla, aika onneton vekotin on jos hajoaa ennen 120 tuhatta. Sen jälkeen se kannattaa kyllä varoiksi vaihtaa, osahan ei maksa paljoakaan verrattuna erikseen tehtävään työhön ja kyseessä on kumminkin normaali kulutusosa.

teuhka kirjoitti:Onko GTA`han tuo jakopääremppa kuinka paljon hankalampi kuin muihin V-kutosiin (ahtaus kai lähinnä)?
Ei kai se patahuone sen ahtaampi ole kuin kakspuolikkaassakaan, eihän lohkon ja kansien ulkomitat mihinkään kasva vaikka poraus ja iskunpituus onkin suurempi. Perusmoottorihan on kumminkin sama.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Lukituspaloista olisi vielä kysyttävää. Ilmeisesti sellaiset olisi syytä olla hihnaa vaihdettaessa. Annoin itselleni kertoa, että GTA:n koneeseen ei käy samat lukituspalat kuin 2.5 ja 3.0 V6-koneisiin. Onko jollakin asiasta tarkempaa tietoa eli pitääkö GTA:han olla ihan omanlaiset lukituspalat?
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Tuohon lukituspalahommaan ei ole kenelläkään mitään infoa?
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja mattijus »

v6 on itselle kovin vieras mutta vahva mutu, että GTA:ssa on erilaiset nokat kuin 2.5l V6 => eri lukituspalat?
VMP

Avatar
teuhka
Viestit: 239
Liittynyt: 05 Joulu 2003, 23:38
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja teuhka »

Tutkiskelin tätä asiaa eri foorumeista ja näyttäs nyt siltä, että samat palat ne on.

Perustan tulkintani seuraaviin vertailuihin;

http://www.alfapower.nu/gallery/album99 ... 007?full=1
(nuolinäppäimellä avautuvat kaikki sivut eli vaihto-ohjeet på svenska)

jossa kohdassa "specialverktyg" on lukituspalat alfanro 1825040000.

Toisaalla monessakin kohdassa noiden palojen kerrotaan olevan 3.0:n lukitukseen sopivat ja toisaalla kerrotaan 2.5 ja 3.0 olevan samat, siis 24 venttiilisissä.

Samoille lukituspaloille on myös toinen numero eli 187896600, jonka siis kerrotaan vastaavan tuota 40000-päättyvää.

Tuosta Autodatan otteesta ei saa suoraan selvyyttä mille koneille nuo ohjeet ovat, mutta alareunassa on 156 GTA 3.2 eli ovat ilmeisesti samoissa ohjeissa automalleista päätellen 3.0 moottoreiden kanssa vai onko GTV`tä 2.5 koneella.

Muuten aika monta erikoistyökalua on listalla eli tulee mieleen miltä korjaamolta noita löytyy. Lienevätkö kaikki välttämättömiä?

Edellä oleva perustuu siis vain näihin nettitutkimuksiin. Eli muutakin faktaa kaivataan!

Avatar
SP
Viestit: 957
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D
Paikkakunta: Tampere

palat

Viesti Kirjoittaja SP »

jos tarkkoja ollaan niin GTA:han on eri palat,tää on fakta homma !
Ex-autonasentaja entisessä elämässä...

Avatar
teuhka
Viestit: 239
Liittynyt: 05 Joulu 2003, 23:38
Paikkakunta: Imatra

Re: palat

Viesti Kirjoittaja teuhka »

SP kirjoitti:jos tarkkoja ollaan niin GTA:han on eri palat,tää on fakta homma !
Tarkkoina ollaan, mutta kun asia on kohtuullisen merkityksellinen, niin toivoisi hieman tarkempaa vastausta. Tässä ei ole kyse mistään juupas-eipäs asiasta tällä kertaa. Eli tässä on nyt kysymys siitä, mihin korjaamoon GTA`n voi viedä jakopäänhihnavaihtoon ja ymmärrät kai sen, että sen ratkaisee mm. se onko korjaamolla työkalut.

Sinulla SP on asiasta enemmän tietoa, joten siitä oltasiin kiitollisia

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Monilla korjaamoilla ei ole paloja edes tavis V6:een, niin lienee syytä kysyä löytyykö palat ja varmistaa vielä että korjaamo on tietoinen siitä että GTA:han on omat palat.

Avatar
teuhka
Viestit: 239
Liittynyt: 05 Joulu 2003, 23:38
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja teuhka »

No eipä tuokaan juuri auttanut, mutta kiitos silti!

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Juu, SP:llä on tietoa asiasta ja varmaan ne palatkin...

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »


Avatar
teuhka
Viestit: 239
Liittynyt: 05 Joulu 2003, 23:38
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja teuhka »

"mulle tuli tänään TS ja V6 työkalut hihnanvaihtoon,mutta taitaa mennä lokakuun loppupuolelle ennen kun pääsee alottaan huoltopalvelut"

SP, onko sinun korjaamollasi GTA`han sopivat lukituspalat?

Avatar
SP
Viestit: 957
Liittynyt: 02 Kesä 2003, 05:21
Car(s): Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D
Paikkakunta: Tampere

gta

Viesti Kirjoittaja SP »

teuhka kirjoitti:"mulle tuli tänään TS ja V6 työkalut hihnanvaihtoon,mutta taitaa mennä lokakuun loppupuolelle ennen kun pääsee alottaan huoltopalvelut"

SP, onko sinun korjaamollasi GTA`han sopivat lukituspalat?
harvalla korjaamolla on gta:aan lukituspalat,homma onnistuu 2.5-3.0 lukituspaloillakin,muistaakseni ero on nokka-akselin nostossa eli lukituspala jää muutaman millin auki... asiansa osaava asentaja selviää noillakin 8)

hommaan kyllä gta:aan lukituspalat jos autoja on jonoks asti :roll:
Ex-autonasentaja entisessä elämässä...

Avatar
Portti
Viestit: 1110
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Portti »

Jakohihna on nyt vaihdettu eikä hintakaan ollut paha minun mielestäni.

Vaihtopaikkana oli paikallinen Autofit-ketjun korjaamo Hollolassa nimeltään Autohuolto Järvinen Oy.

Hinta-arvio jakohihnanvaihtotyölle oli 250 eur ja sillä hinnalla korjaamo myös teki tuon työn. Samalla tehtiin 60 tkm huolto, jonka etukäteishinta-arvio oli 140 eur (ilman öljyjä, jotka hankin erikseen), mutta laskussa oli loppujen lopuksi hiukan halvempi hinta.

Jakohihnanvaihto-osat hankin Saksasta Italo-Ersatzteilesta. Kiristin, jakohihna, 2*tukipyörä ja apulaitehihna (ei siis vesipumppua) tulivat maksamaan n. 300 eur, mikä oli n. 300 eur vähemmän kuin Delta-Autossa.

Nokka-akselin lukituspaloja en hommanut, eikä korjaamollakaan niitä ollut.

Selenia Racing-öljyt 60 tkm huoltoa varten hankin erikseen.

Jakohihnan vaihdolle tuli siis hintaa n. 550 eur ja 60 tkm huollolle alle parisataa.

Auto on toiminut ainakin parikymmentä ensimmäistä kilometriä huollon jälkeen - toivottavasti jatkossakin. Ainoa asia mikä jäi harmittamaan on se, että pakkaskylmäkäynnistyksillä kuuluva vinkuna ei hävinnyt mihinkään. Vanhojen viestien perusteella taitaa olla kyse ohjaustehostimen vinkunasta. Ilmeisesti tehostimen öljyt olisi pitänyt vaihdattaa.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

Portti kirjoitti:Ainoa asia mikä jäi harmittamaan on se, että pakkaskylmäkäynnistyksillä kuuluva vinkuna ei hävinnyt mihinkään. Vanhojen viestien perusteella taitaa olla kyse ohjaustehostimen vinkunasta. Ilmeisesti tehostimen öljyt olisi pitänyt vaihdattaa.
Todennäköisesti tuo ulvahdus häviää kun vaihdat synteettiset atf:t tehostimelle. Ja tällaisilla pakkasilla kannattaa ajaa jouhevasti ne ensimmäiset käännökset. Nopea ohjaus ja jäykät tehostajannesteet ovat huono yhdistelmä.

Avatar
piesuli
Viestit: 504
Liittynyt: 10 Loka 2006, 09:01
Paikkakunta: Hämeenkoski

Viesti Kirjoittaja piesuli »

itsellä kilahti vesipumppu 10tkm hihnan vaihdosta luulin et tajusvat vaihtaa sen mut ei näköjään.. tästä taas opimme et kannattaa e vaihtaa aina se on saman hintain kun jako remontti jos sen teettää erikseen..

Vastaa Viestiin