Katalysaattorin vaikutus tehoihin 156 V6
Valvoja: Moderators
Katalysaattorin vaikutus tehoihin 156 V6
Onkos kellään oikeen mitattua tietoa katin viemästä????tai vaikutuksesta tehoon V6:ssa,tästä on varmaan ollu juttua ku vaan löytäis,esson baarin puheet ja "varmat"tiedot ei kiinnosta!!!
Samalla voisin tähän ketjuun lisätä kysymyksen kun en uutta jaksa tehdä.
Eli onko kukaan poistanut 156:sta keskimmäistä pikkuäänenvaimenninta mikä sijaitsee katin ja takapöntön puolivälissä siinä mutkassa? Olisin vain kiinnostunut että jos tuon poistaa niin minkälaiset vaikutukset ääniin?
Eli onko kukaan poistanut 156:sta keskimmäistä pikkuäänenvaimenninta mikä sijaitsee katin ja takapöntön puolivälissä siinä mutkassa? Olisin vain kiinnostunut että jos tuon poistaa niin minkälaiset vaikutukset ääniin?
Älä koskaan sano "En osaa" ennen kuin olet yrittänyt!
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
- nuhapumppu
- Viestit: 313
- Liittynyt: 11 Joulu 2006, 12:12
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Samaa mieltä ollaan. Tehot ylös, kulutus alas kun katin poistaa. Eihän tulppa pakoputkessa ole mikään etu. Olen kuullut väitteen että katalysaattorin poistamalla on saatu jopa 10% - 20 % tehonlisäys...dimmu kirjoitti:Ei se sekaisin mene, kulutuksesta en osaa sanoa mutta ei se ainakaan tehoja vähennä, päinvastoin pitäisi.
- Kaalipata
- Viestit: 1422
- Liittynyt: 15 Helmi 2005, 15:54
- Car(s): 2008 Alfa Romeo 159 2.4 JTDm QTronic
ex E46 330da Touring
RIP 2002 Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTD Blu Vela
ex 1998 Alfa Romeo 156 2.0 T.Spark Rosso Alfa - Paikkakunta: Nokia
Jos jotakuta kiinnostaa testata tuota, niin multa löytyy SuperSprintin De-cat -palikka. On vielä tehtaan muoveissakin...
http://www.supersprint.it/a_prodotti.asp?modello=ar1561
http://www.supersprint.it/a_prodotti.asp?modello=ar1561
Eli tolla vois ajella, mutta katsastukseen katti paikoilleen??Kaalipata kirjoitti:Jos jotakuta kiinnostaa testata tuota, niin multa löytyy SuperSprintin De-cat -palikka. On vielä tehtaan muoveissakin...
http://www.supersprint.it/a_prodotti.asp?modello=ar1561
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
Ainakin 164:ssa 3L koneella katti vähentää noin 7%. Kattitomassa on 192 heppaa ja kattilla varustetussa on 183 hvnuhapumppu kirjoitti:Samaa mieltä ollaan. Tehot ylös, kulutus alas kun katin poistaa. Eihän tulppa pakoputkessa ole mikään etu. Olen kuullut väitteen että katalysaattorin poistamalla on saatu jopa 10% - 20 % tehonlisäys...dimmu kirjoitti:Ei se sekaisin mene, kulutuksesta en osaa sanoa mutta ei se ainakaan tehoja vähennä, päinvastoin pitäisi.
Nothing beats cubic inch
-
- Viestit: 2369
- Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
- Car(s): Audi A4 2.0 Tfsi Quattro -07. BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
- Paikkakunta: Lahti
Ei se kulutus mihinkään laske. käytännössä pienoinen nousunuhapumppu kirjoitti:Samaa mieltä ollaan. Tehot ylös, kulutus alas kun katin poistaa. Eihän tulppa pakoputkessa ole mikään etu. Olen kuullut väitteen että katalysaattorin poistamalla on saatu jopa 10% - 20 % tehonlisäys...dimmu kirjoitti:Ei se sekaisin mene, kulutuksesta en osaa sanoa mutta ei se ainakaan tehoja vähennä, päinvastoin pitäisi.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER ![grin :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![grin :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
20 prossaa kuulostaa "vähän" rajulta väitteeltä, ellei sitten verrata sisältä puoliksi umpeen sulanutta kattia suoraan putkeennuhapumppu kirjoitti:Olen kuullut väitteen että katalysaattorin poistamalla on saatu jopa 10% - 20 % tehonlisäys...
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Minun matematiikallani tuosta tulee kyllä (192-183)/192=0,0468... eli 4,7 prosenttia. Ja jos katillisen tehona käytetään sitä 184:ää jonka muistelen omaan kippooni luvatun, ero kutistuu reiluun neljään prosenttiin.TestarosaFinland kirjoitti:Ainakin 164:ssa 3L koneella katti vähentää noin 7%. Kattitomassa on 192 heppaa ja kattilla varustetussa on 183 hv
Jollei jollakulla ole esittää raflaavia dynoprinttejä katin poiston eduista niin minusta kyllä kannattaa pitää se katsastusmiehen vaatima purkki paikallaan. Harvemmalla on niin herkkää ahteria että sillä huomaisi tuon massiivisen neljän prosentin tuoman suorituskykyeron.
Edit: Koskee siis muuten vakioita autoja, jossain viritetyissä turbohimmeleissä voi katti ihan oikeasti alkaa ahistaa.
- Epäkelpokeräilijä -
-
- Viestit: 1754
- Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
- Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.
On kokemusta sen verran että erään toisen merkin 2 L koneessa katin korvaaminen suoralla putkella ei antanu tehoa ainaskaan pers.tuntumalta yhtään lisää,äänet vaan,etenkin moottorilla jarruttaessa oli tosi karmeet,paukku ku paraskin ralli-auto,ja alffan alkuperäinen kattin yteydessä on katin lisäksi vaimennin jota ei ainaskaan kisa katissa ole!!Mut ne dyno laput tuntuu olevan kateissa...eli ei oo vissiin näyttöä katilla/ilman!!
Itseltä löytyy laput, vaan auto ei ole vapaasti hengittävä. Joten se siitä sitten
Kai se katti siellä jotain ahdistaa, mutta onko se "muutaman" hevosen tähden jumppaaminen kerran vuodessa järkevää? Toisille on ja toisille ei.
KJS: Mites ne renkaat dyno tulokseen vaikuttaa? Eikö kaikki tehohäviöt oteta huomioon lopputuloksessa?
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
KJS: Mites ne renkaat dyno tulokseen vaikuttaa? Eikö kaikki tehohäviöt oteta huomioon lopputuloksessa?
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Ja olet varma että siinä ei ole esimerkiksi softassa eroa, päästöjen takiahan se katti on siinä joten ehkä softaakin on rukattu.TestarosaFinland kirjoitti:Ainakin 164:ssa 3L koneella katti vähentää noin 7%. Kattitomassa on 192 heppaa ja kattilla varustetussa on 183 hv
Ihan mutuiluksihan tämäkin keskustelu taas meni, yllättäen
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
jepKJS kirjoitti:Tuohon aikaan kun katteja alkoi tulla, niin tehot ja etenkin väännöt putosivat rajusti monissa moottoreissa ja tämä ei johtunut pelkästään katista vaan siitä että moottori, jota ei oltu suunniteltu vähäpäästöiseksi, tehtiin sellaiseksi väkisin.
Kattiversiossa puristus, nokat, softa erilaisia.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
AUTO on kaunis kun se VOITTAA
Oonko ymmärtäny oikeen,jos kone on säädetty katti versio jo tehtaalta tullessa ni siitä on katti ihan turhaa poistaa ilman että se säädetään/säätyy uudestaan katittoman version säätöihin,siihenhän on voitu jo säätää esim.ennakko,polt.paine katin viemän tehon saamiseksi takas,jos katin viemä tehohäviö on esim.5%,sen voi just ja just saada lastulla takas,any way hyvää joulua ja riehakasta uutta vuotta kaikille Alfa Romeo kuljettajille/omistajille koko suomeen!!!!!! t:pekka,sami & nea-maria